Ocena, planowanie i prowadzenie terapii w piaskownicy dzieci i młodzieży - praktyczne umiejętności terapeutyczne
Ocena, planowanie i prowadzenie terapii w piaskownicy dzieci i młodzieży - praktyczne umiejętności terapeutyczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Psychologów, psychoterapeutów, pedagogów i terapeutów zajęciowych.
- Osób pracujących z dziećmi doświadczającymi trudnych sytuacji życiowych, takich jak trauma, żałoba czy trudności w szkole.
- Specjalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży, którzy chcą wzbogacić swoją praktykę o techniki terapii w piaskownicy.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Budowanie relacji terapeutycznych opartych na zaufaniu, obserwacji i słuchaniu.Tworzenie bezpiecznego środowiska terapeutycznego, sprzyjającego eksploracji emocji i wyrażaniu wewnętrznych konfliktów.
Łączenie terapii w piaskownicy z innymi modalnościami, takimi jak arteterapia czy terapia poznawczo-behawioralna.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje pojęcia z zakresu psychologii, procesu terapeutycznego dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Definiuje zasady pracy z narzędziami symbolicznymi i metaforą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne modele teoretyczne Sand Play Therapy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: Samodzielne prowadzenie sesji Sand Play Therapy z dziećmi od 3. roku życia. | Kryteria weryfikacji Wykorzystanie technik Sandplay, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Interpretowanie i analiza prac dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Prezentuje postawę etyczną i empatyczną w pracy z klientem. | Kryteria weryfikacji buduje relacje terapeutyczną opartą na zaufaniu, bezpieczeństwie i akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia.
25-09-2026 | 09:00 | 11:15 | 1 z 20 1. Historia i podstawy Sandplay – wprowadzenie do prac Dory Kalff i C.G. Junga, znaczenie symboli i archetypów. |
25-09-2026 | 11:15 | 12:45 | 2 z 20 2. Zasady sesji Sandplay – tworzenie wolnej i chronionej przestrzeni terapeutycznej. |
25-09-2026 | 12:45 | 13:00 | 3 z 20 3. Przerwa obiadowa |
25-09-2026 | 13:00 | 14:30 | 4 z 20 3. Materiały terapeutyczne – przegląd figurek i ich symbolicznego znaczenia. |
25-09-2026 | 14:30 | 17:00 | 5 z 20 4. Praktyczne ćwiczenia z piaskiem – pierwsze kroki w pracy z tacy piaskowej. |
26-09-2026 | 09:00 | 11:15 | 6 z 20 1. Budowanie relacji terapeutycznej – techniki słuchania i obserwacji. |
26-09-2026 | 11:15 | 12:45 | 7 z 20 2. Ustalanie celów terapii – współpraca z dzieckiem i rodzicami. |
26-09-2026 | 12:45 | 13:00 | 8 z 20 Przerwa obiadowa |
26-09-2026 | 13:00 | 14:30 | 9 z 20 3. Pełna sesja Sandplay – przeprowadzenie od początku do zakończenia. |
26-09-2026 | 14:30 | 16:00 | 10 z 20 4. Analiza pracy klienta – interpretacja symboli i metafor. |
26-09-2026 | 16:00 | 17:00 | 11 z 20 5. Praktyczne ćwiczenia z piaskiem |
27-09-2026 | 09:00 | 10:30 | 12 z 20 1. Zaawansowane techniki Sandplay – praca z trudnymi emocjami i oporem. |
27-09-2026 | 10:30 | 11:15 | 13 z 20 2. Integracja Sandplay z innymi metodami terapeutycznymi. |
27-09-2026 | 11:15 | 12:45 | 14 z 20 3. Prezentacja przypadków – analiza i omówienie sesji terapeutycznych. |
27-09-2026 | 12:45 | 13:00 | 15 z 20 przerwa obiadowa |
27-09-2026 | 13:00 | 13:45 | 16 z 20 4. Podsumowanie szkolenia – planowanie dalszego rozwoju i praktyki. |
27-09-2026 | 13:45 | 14:30 | 17 z 20 5. Praktyczne ćwiczenia z piaskiem |
27-09-2026 | 14:30 | 15:15 | 18 z 20 6. Egzamin teoretyczny i praktyczny |
27-09-2026 | 15:15 | 16:00 | 19 z 20 7. Omówienie procesu własnego uczestników |
27-09-2026 | 16:00 | 17:00 | 20 z 20 8. Zakończenie szkolenia, ewaluacja i rozdanie zaświadczeń |
Dzień 1.
Zagadnienia
- Historia i podstawy Sandplay – wprowadzenie do prac Dory Kalff i C.G. Junga, znaczenie symboli i archetypów.
- Zasady sesji Sandplay – tworzenie wolnej i chronionej przestrzeni terapeutycznej.
- Materiały terapeutyczne – przegląd figurek i ich symbolicznego znaczenia.
- Praktyczne ćwiczenia z piaskiem – pierwsze kroki w pracy z tacy piaskowej.
Dzień 2.
Zagadnienia
- Budowanie relacji terapeutycznej – techniki słuchania i obserwacji.
- Ustalanie celów terapii – współpraca z dzieckiem i rodzicami.
- Pełna sesja Sandplay – przeprowadzenie od początku do zakończenia.
- Analiza pracy klienta – interpretacja symboli i metafor.
- Praktyczne ćwiczenia z piaskiem
Dzień 3
Zagadnienia
- Zaawansowane techniki Sandplay – praca z trudnymi emocjami i oporem.
- Integracja Sandplay z innymi metodami terapeutycznymi.
- Prezentacja przypadków – analiza i omówienie sesji terapeutycznych.
- Podsumowanie szkolenia – planowanie dalszego rozwoju i praktyki.
- Praktyczne ćwiczenia z piaskiem
- Egzamin teoretyczny i praktyczny
- Omówienie procesu własnego uczestników
- Zakończenie szkolenia, ewaluacja i rozdanie zaświadczeń
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających minimum roczny staż pracy w zawodach: psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
Usługa jest prowadzona w formule godzinowej. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Przerwy mogą zostać wydłużone na prośbę uczestników, usługa zostanie wydłużona o czas zrealizowanych dłuższych przerw.
Walidacja jest wliczona w liczbę godzin usługi. Uczestnicy powinni mieć możliwość swobodnego wyboru miejsca i robienia notatek. W przypadku zapewnienia miejsca przez zamawiającego, to on odpowiada za spełnienie tych warunków. Sala musi być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając 1,5-2 m² na osobę, zgodnie z normami bezpieczeństwa.
Każdy uczestnik ma indywidualne stanowisko, ćwiczenia praktyczne są realizowane w grupach dwu osobowych. Tak aby każda strona mogła przećwiczyć nabyte umiejętności.
Walidacja jest realizowana przez Agnieszka Lorek- Groniewska w formie testu z wynikiem generowanym automatycznie, uczestnicy są proszeni o posiadanie na szkoleniu telefonu aby móc wypełnić ten test.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 1 z 20 1. Historia i podstawy Sandplay – wprowadzenie do prac Dory Kalff i C.G. Junga, znaczenie symboli i archetypów. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 2 z 20 2. Zasady sesji Sandplay – tworzenie wolnej i chronionej przestrzeni terapeutycznej. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 3 z 20 3. Przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 4 z 20 3. Materiały terapeutyczne – przegląd figurek i ich symbolicznego znaczenia. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 5 z 20 4. Praktyczne ćwiczenia z piaskiem – pierwsze kroki w pracy z tacy piaskowej. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 25-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 6 z 20 1. Budowanie relacji terapeutycznej – techniki słuchania i obserwacji. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 7 z 20 2. Ustalanie celów terapii – współpraca z dzieckiem i rodzicami. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 8 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 9 z 20 3. Pełna sesja Sandplay – przeprowadzenie od początku do zakończenia. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 10 z 20 4. Analiza pracy klienta – interpretacja symboli i metafor. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 11 z 20 5. Praktyczne ćwiczenia z piaskiem | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 26-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 12 z 20 1. Zaawansowane techniki Sandplay – praca z trudnymi emocjami i oporem. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 13 z 20 2. Integracja Sandplay z innymi metodami terapeutycznymi. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 14 z 20 3. Prezentacja przypadków – analiza i omówienie sesji terapeutycznych. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 15 z 20 przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 16 z 20 4. Podsumowanie szkolenia – planowanie dalszego rozwoju i praktyki. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 17 z 20 5. Praktyczne ćwiczenia z piaskiem | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 18 z 20 6. Egzamin teoretyczny i praktyczny | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 19 z 20 7. Omówienie procesu własnego uczestników | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 20 z 20 8. Zakończenie szkolenia, ewaluacja i rozdanie zaświadczeń | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 27-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Nina Ambroziak
Terapeuta Play & Creative Arts Therapies z ponad 10- letnim stażem jako terapeuta Play Therapy;
Superwizor i Trener Play & Creative Arts Therapies z 6- letnim stażem w pracy jako trener Play Therapy w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii, w Republice Południowej Afryki;
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Play Therapy International, Play Therapy Poland;
Wykładowca Play Therapy Leeds Beckett University w Londynie od 2018 roku;
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiał drukowany - z całą prezentacją ze szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1. Tytuł licencjata lub magistra lub doktora jako : psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
2. Staż kliniczny w pracy z dziećmi w ilości minimum 1 rok.
3. Zaświadczenie o niekaralności.
4. Wysłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie ze strony https://play-therapy.edu.pl/
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi