Lider w zespole samoorganizującym się
Lider w zespole samoorganizującym się
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Liderek/-ów
- Scrum Masterów
- Product Ownerów
- Menedżerek/-ów i wszystkich, którzy chcą zwiększyć świadomość swojej roli w świecie zwinnym.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do efektywnego zarządzania zespołem w "zwinnym" środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę zwinnego lidera w zespole | Kryteria weryfikacji Opisuje kim jest zwinny lider | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje metody pracy zwinnego lidera | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje i rozwija zwinny i różnorodny zespół | Kryteria weryfikacji Opisuje co oznacza różnorodność w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady komunikacja w zespole w zależności od ludzi i ich potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje metody jak wykorzystać silne strony zespołu na różnych etapach przedsięwzięcia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia elementy skuteczne komunikacji w różnorodnym zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody i narzędzia budowania zaangażowania w zespole | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje min. 2 metody i narzędzia wpływające na zaangażowanie w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji Wymienia poznane typy błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wybraną strategie komunikacyjną ułatwiającą porozumiewanie się ze współpracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Coraz częściej pracujemy w naszych firmach w oparciu o filozofię agile i zwinne metody pracy. Dla liderów może to być nie lada wyzwanie, bo nie tylko chodzi tu o wprowadzenie nowych trendów, modnych metod, ale przede wszystkim o zmianę podejścia, nowe myślenie, które będzie wspierało transformację na jej podstawowym poziomie – filozofii. Lider musi nauczyć się pracować z różnorodnością, komunikować jasno i precyzyjne, pracować z samoorganizującym się zespołem, zarządzać konfliktem i przeprowadzać zespół przez trudne sytuacje, umieć tworzyć środowisko pracy bezpieczne psychologicznie. Te tematy będą warsztatowo poruszane podczas szkolenia, tak by każdy uczestnik wzmocnił swoje umiejętności do pracy w zwinnym środowisku. Szkolenie opiera się na pracy z postawami i umiejętnościami.
Nie jest to szkolenie, które uczy konkretnych metod pracy (scrum, kanban…).
Korzyści dla uczestników szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- Rozumieli potrzebę rozwoju i poszerzania świadomości
- Rozumieli swoja rolę w kształtowaniu i rozwoju zwinnych zespołów
- Znali metody budowania środowiska pracy, bezpiecznego psychologicznie
- Potrafili jasno i wprost przekazywać swoje potrzeby i komunikować się z innymi
- Znali zasady i narzędzia prowadzące do przeprowadzenia zespołu przez sytuacje konfliktowe
- Rozumieli różnorodność w zespole i potrafili ją wzmacniać i rozwijać
- Potrafili skorzystać z narzędzi, które wspierają prace zwinnych liderów
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. ZWINNY LIDER
- DNA Zwinnego Lidera – wprowadzenie
- Agile gdzie jesteśmy dzisiaj?
- Zwinna filozofia a metody pracy
- Rewolucja pokoleniowa
- Archetypy marki lidera
- Jak wykorzystać potencjał marki lidera w organizacji?
- Wsparcie i trudności wynikające z roli
- Praca lidera w oparciu o wartości
- MAPA wyboru – wykorzystanie pytań w pracy zwinnego lidera
- Pytania uczącego się i wyrokującego
- Pytania przełączające
- Servant Lider
- Kim jest i jak pracuje
- Jak łączyć Agile i Servant Leadership
- Podstawowe wartości filozofii servant liderów
- Inteligencja emocjonalna i związane z nią kompetencje zwinnego lidera
MODUŁ II. ZWINNY LIDER W ZWINNYM ZESPOLE
- Arsenał zwinnego lidera – style pracy w kontekście samoorganizacji
- Budowanie bezpieczeństwa psychologicznego
- Zawieranie partnerstwa i kontraktowanie
- Budowanie zaufania – proces i narzędzia
- Świadomość możliwości przezwyciężania dysfunkcji zespołu
- Jak pogodzić dążenie do najlepszych wyników z budowaniem relacji
- Jak budować i rozwijać zwinny i różnorodny zespół?
- Co oznacza różnorodność w zespole?
- Komunikacja w zależności od ludzi i ich potrzeb
- Jak wykorzystać silne strony zespołu na różnych etapach przedsięwzięcia?
- Przewaga i deficyt poszczególnych perspektyw w zespole
- Jak dobierać ludzi do zwinnych zespołów?
- Strukturalizacja czasu w ujęciu pracy zespołowej
- Analiza gier psychologicznych w zespole
- Dlaczego ludzie grają?
- Jak radzić sobie z grami?
- Maksymalizowanie inteligencji emocjonalnej zespołu
- Samoświadomość
- Samoorganizacja
- Empatia
- Zarzadzanie konfliktem
- Różnice stylów w radzeniu sobie z konfliktami
- Komunikacja bez przemocy w konflikcie
- Udzielanie informacji zwrotnej
MODUŁ III. WALIDACJA - test teoretyczny jest rozdawany wszystkim uczestnikom w tym samym czasie przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- burze mózgów.
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min).
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/lider-w-zespole-samoorganizujacym-sie-2026-06-01-warszawa.html
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Lider w zespole samoorganizującym się | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 01-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Lider w zespole samoorganizującym się | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 02-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 943,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 580,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,32 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 92,94 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Prowadzi regularne interwencje zespołowe, w tym sesje team coachingu: wspieranie samoorganizacji zespołu, poprawa komunikacji i poziomu kohezji, budowanie świadomości ról zespołowych, zwiększenie motywacji i determinacji zespołów, zarządzanie różnorodnością (style poznawcze), łącząc podejście coachingowe z ACT. W swojej pracy stosuje założenia Analizy Transakcyjnej.
Jest także współgospodynią Platformy rozwojowej dla Liderów Agile Lea
Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu: zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole), rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty).
W ostatnich 2 latach przeprowadziła ok 200 godz. szkoleniowych z zakresu przywództwa dla osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych”.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego w BUR jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%)
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
* 1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi