Analiza transakcyjna, czyli jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego
Analiza transakcyjna, czyli jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą lepiej rozumieć mechanizmy komunikacji międzyludzkiej i budować bardziej świadome, partnerskie relacje – zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym.
W szczególności do:
- menedżerów, liderów zespołów i koordynatorów projektów, którzy chcą skuteczniej zarządzać relacjami w zespole, rozwiązywać konflikty i wspierać współpracowników w rozwoju,
- pracowników działów HR, trenerów i coachów, którzy wykorzystują narzędzia psychologiczne w pracy z ludźmi i chcą pogłębić swoje umiejętności komunikacyjne,
- pracowników biurowych, edukatorów i specjalistów obsługi klienta, dla których ważne jest rozumienie emocji, postaw i reakcji innych w codziennej współpracy,
- osób zainteresowanych samorozwojem, które pragną lepiej rozumieć własne zachowania, emocje i wewnętrzne stany „Rodzica”, „Dziecka” i „Dorosłego”.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do rozwinięcia świadomości uczestników w zakresie analizy transakcyjnej oraz umiejętności rozpoznawania i zarządzania trzema stanami Ja - Rodzicem, Dorosłym i Dzieckiem 7 - w codziennej komunikacji interpersonalnej. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się identyfikować, z jakiego poziomu funkcjonują oni sami oraz ich rozmówcy, a także dobierać adekwatne reakcje i strategie komunikacyjne, sprzyjające budowaniu dojrzałych, partnerskich i efektywnych relacji w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza-Definiuje pojęcie analizy transakcyjnej i jej podstawowe założenia dotyczące komunikacji i osobowości. -Rozróżnia stany Ja – Rodzica, Dorosłego i Dziecka – oraz identyfikuje ich charakterystyczne cechy w zachowaniach i komunikatach. -Opisuje i rozróżnia typy transakcji (komplementarne, skrzyżowane, ukryte) oraz ich znaczenie w relacjach interpersonalnych. -Wyjaśnia wpływ stanów Ja na przebieg i jakość komunikacji w zespole oraz w kontaktach indywidualnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie definiuje pojęcia związane z analizą transakcyjną.Identyfikuje i rozróżnia trzy stany Ja na przykładach komunikatów. W teście lub rozmowie podsumowującej opisuje typy transakcji i ich wpływ na relacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności Identyfikuje stany Ja występujące w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych. Analizuje i rozróżnia typy transakcji w procesie komunikacji. Projektuje i stosuje strategie komunikacyjne oparte na stanie Dorosłego w celu budowania partnerskiego dialogu. Wykorzystuje elementy analizy transakcyjnej do rozwiązywania konfliktów i poprawy jakości relacji w zespole. Kreuje atmosferę konstruktywnej komunikacji poprzez świadome zarządzanie własnymi reakcjami emocjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykłady rozmów i identyfikuje stany Ja uczestników komunikacji.Projektuje alternatywne reakcje i komunikaty Dorosły–Dorosły w symulacjach. Stosuje zasady AT w ćwiczeniach grupowych i wykorzystuje je w autorefleksji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczneKreuje i promuje kulturę komunikacji opartą na szacunku, empatii i współpracy. Wykorzystuje świadomość stanów Ja do budowania dojrzałych relacji i wspierania efektywnej pracy zespołowej. Identyfikuje własne nawyki komunikacyjne i projektuje sposoby ich zmiany w kierunku bardziej świadomej, dorosłej postawy. Promuje postawę otwartości i odpowiedzialności w relacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje w trakcie zajęć postawę Dorosłego oraz empatyczne reagowanie w relacjach z innymi.Projektuje i prezentuje własne strategie budowania zdrowej komunikacji w zespole. W refleksji końcowej identyfikuje obszary dalszego rozwoju komunikacyjnego i deklaruje ich wdrożenie w praktyce zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęROZWÓJ ORGANIZACJI ALEKSANDRA SUCHOWIEJKO
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoROZWÓJ ORGANIZACJI ALEKSANDRA SUCHOWIEJKO
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych, łączeinternetowe:minimum 1,5 Mb/s (wysyłanie i pobieranie)
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych po 45 minut każda. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyćwszkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby. Szkolenieorganizowane w grupie 15 osobowej z podziałem na 3 podgrupy 5- osobowe.
Dzień 1
1. Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie się uczestników i trenera, omówienie programu oraz oczekiwań uczestników - forma zdalna
Dzień 2
3. Runda otwierająca
4.Jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego ?
5. Rodzic - nasz wewnętrzny zbiór zasad, nakazów i zakazów.
6. Dziecko - nasza wewnętrzna chęć poznania, poczucia, dotknięcia.
7. Dorosły - część nas samych, równowaga pomiędzy potrzebami dziecka i rodzica.
8.Wdrożenie analizy transakcyjnej w życie - wzmocnienie dorosłego zdominowanego przez rodzica lub dziecko - ćwiczenia.
9.Praca własna uczestników - Egogram.
Dzień 3
1. Analiza transakcyjna w codziennym życiu- rozpoznawanie ról w jakie wchodzimy w danej interakcji społecznej.
2. Rodzaje Transakcji w analizie transakcyjnej- transakcja komplementarna.
3.Wdrażanie analizy transakcyjnej poprzez gry- ćwiczenia.
4.Wykorzystanie analizy transakcyjnej w komunikacji.
5. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie się uczestników i trenera, omówienie programu oraz oczekiwań uczestników | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Runda otwierająca | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego ? | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Rodzic - nasz wewnętrzny zbiór zasad, nakazów i zakazów. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Dziecko - nasza wewnętrzna chęć poznania, poczucia, dotknięcia. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Dorosły - część nas samych, równowaga pomiędzy potrzebami dziecka i rodzica. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Przerwa | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Wdrożenie analizy transakcyjnej w życie - wzmocnienie dorosłego zdominowanego przez rodzica lub dziecko - ćwiczenia. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Praca własna uczestników - Egogram. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 1. Analiza transakcyjna w codziennym życiu- rozpoznawanie ról w jakie wchodzimy w danej interakcji społecznej. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Rodzaje Transakcji w analizie transakcyjnej- transakcja komplementarna. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Wdrażanie analizy transakcyjnej poprzez gry- ćwiczenia. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Wykorzystanie analizy transakcyjnej w komunikacji. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jagoda Gajda
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostaną zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma: Google Meet
Łącze internetowe: minimum 1,5 Mb/s (wysyłanie i pobieranie)
Oprogramowanie: aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Google Chrome) lub aplikacja Google Meet
Sprzęt: komputer, laptop lub urządzenie mobilne z kamerą, mikrofonem i głośnikiem lub słuchawkami.
Aby skorzystać ze zdalnego modułu szkolenia będzie trzeba kliknąć w link lub wkleić go w przeglądarkę. Link każdy z uczestników otrzyma przed rozpoczęciem szkolenia. rozpoczęciem szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi