,,Ekranoza” – warsztaty autorskie/ praktyczne, które uczą jak zapobiegać uzależnieniom
,,Ekranoza” – warsztaty autorskie/ praktyczne, które uczą jak zapobiegać uzależnieniom
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Wszystkie osoby sprawujące opiekę nad dziećmi oraz planujący prace z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do świadomego i odpowiedzialnego reagowania na zjawisko uzależnienia dzieci od urządzeń ekranowych poprzez zdobycie wiedzy o mechanizmach ekranowego przeciążenia, rozwinięcie umiejętności rozpoznawania jego objawów oraz nabycie praktycznych narzędzi do wdrażania higieny cyfrowej i wspierania zdrowych relacji z dziećmi w środowisku przedszkolnym i domowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:-Definiuje pojęcie uzależnienia ekranowego wychowawczych i rozwojowych, - Opisuje podstawowe zasady higieny cyfrowej, - Rozróżnia objawy przeciążenia cyfrowego od innych trudności | Kryteria weryfikacji WIEDZA:- Charakteryzuje typowe zachowania dziecka z objawami ekranowego uzależnienia, - charakteryzuje trzy podstawowe zasady higieny cyfrowej, - określa charakterystyczne objawy przeciążenia cyfrowego, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- Planuje działania profilaktyczne ograniczające nadmierne korzystanie z ekranów przez dzieci, -Stosuje zasady higieny cyfrowej w codziennej pracy, -Organizuje zajęcia i aktywności alternatywne wobec korzystania z urządzeń ekranowych. | Kryteria weryfikacji UMIEJĘTNOŚCI:-dobiera działania ograniczające nadmierną ekspozycję dziecka na ekrany (np. proponuje alternatywne aktywności, wspiera rytuały bezekranowe), -prawidłowo dobiera i wdraża co najmniej trzy zasady higieny cyfrowej, - planuje i stosuje przynajmniej jedną aktywność lub zajęcie praktyczne, które angażuje dzieci w sposób atrakcyjny i rozwijający, stanowiące realną alternatywę dla czasu spędzanego przed ekranem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:-Wspiera dzieci i rodziców w tworzeniu zdrowych nawyków cyfrowych poprzez empatyczne podejście i dostarczanie praktycznych wskazówek, -Współpracuje z zespołem przedszkola oraz rodziną dziecka, aby wdrażać spójne zasady higieny cyfrowej i ograniczania czasu ekranowego. | Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE:-wskazuje i formułuje praktyczne, dostosowane do wieku dziecka wskazówki dotyczące higieny cyfrowej, - Wspiera i motywuje do wdrażania zasad higieny cyfrowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęJAGODA GAJDA
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoROZWÓJ ORGANIZACJI ALEKSANDRA SUCHOWIEJKO
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych, łączeinternetowe:minimum 1,5 Mb/s (wysyłanie i pobieranie)
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych po 45 minut każda. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyćwszkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby. Szkolenieorganizowane w grupie 15 osobowej z podziałem na 3 podgrupy 5- osobowe.
Dzień pierwszy:
1.Powitanie i wprowadzenie – „Dlaczego rozmawiamy o ekranach?”
2.Małe dziecko w świecie ekranów – jak wygląda uzależnienie?
3.Co robi ekran z mózgiem dziecka 3–6 lat?
4.Typowe objawy ekranowego przeciążenia w przedszkolu
5.Kiedy i jak reagować? Postawa nauczyciela wobec „dziecka z ekranem”
6.Ekran vs zabawa swobodna – jak odbudowywać uwagę i samoregulację
7.Jak rozmawiać z rodzicami dziecka z objawami „ekranozy”?
Dzień drugi:
1.Higiena cyfrowa przedszkolaka – rekomendacje WHO, praktyka w grupie
2.Przedszkole jako model cyfrowej równowagi – działania wewnętrzne
3.Jak wdrażać zasady cyfrowe wspólnie z rodzicami?
4.Zabawy i rytuały bez ekranów – co wzmacnia więź, uwagę i spokój?
5.Kryzysy cyfrowe – co robić, gdy dziecko się buntuje lub wybucha?
6.Walidacja
7.Podsumowanie, plan wdrożenia, refleksja, ewaluacja, certyfikaty
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 1.Powitanie i wprowadzenie – „Dlaczego rozmawiamy o ekranach?” | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 2.Małe dziecko w świecie ekranów – jak wygląda uzależnienie? | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 3.Co robi ekran z mózgiem dziecka 3–6 lat? | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 4.Typowe objawy ekranowego przeciążenia w przedszkolu | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 5.Kiedy i jak reagować? Postawa nauczyciela wobec „dziecka z ekranem” | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 6. Ekran vs zabawa swobodna – jak odbudowywać uwagę i samoregulację | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 1.Higiena cyfrowa przedszkolaka – rekomendacje WHO, praktyka w grupie | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 2. Przedszkole jako model cyfrowej równowagi – działania wewnętrzne | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 3. Jak wdrażać zasady cyfrowe wspólnie z rodzicami? | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 4. Zabawy i rytuały bez ekranów – co wzmacnia więź, uwagę i spokój? | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 5. Kryzysy cyfrowe – co robić, gdy dziecko się buntuje lub wybucha? | Prowadzący Tobiasz Suchowiejko | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tobiasz Suchowiejko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Do karty w formie załącznika zostały dołączone rekomendacje poświadczające że certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
Paragraf 3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma: Google Meet
Łącze internetowe: minimum 1,5 Mb/s (wysyłanie i pobieranie)
Oprogramowanie: aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Google Chrome) lub aplikacja Google Meet
Sprzęt: komputer, laptop lub urządzenie mobilne z kamerą, mikrofonem i głośnikiem lub słuchawkami.
Aby skorzystać ze zdalnego modułu szkolenia będzie trzeba kliknąć w link lub wkleić go w przeglądarkę. Link każdy z uczestników otrzyma przed rozpoczęciem szkolenia.