Multigeneracje. Jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem
Multigeneracje. Jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy średniego szczebla, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do efektywnego zarządzania zespołem wielopokoleniowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czynniki wpływające na zaangażowanie wśród pracowników w różnym wieku | Kryteria weryfikacji Wymienia i krótko opisuje 3 czynniki wpływające na zaangażowanie wśród pracowników w poszczególnych kategoriach wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady przewodzenia zespołem wielopokoleniowym | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje min. 2 zasady przewodzenia zespołem wielopokoleniowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia nazwy czterech stylów przewodzenia zespołem wielopokoleniowym i opisuje wybrany jeden | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji Wymienia poznane typy błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wybraną strategie komunikacyjną ułatwiającą porozumiewanie się ze współpracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zmiany pokoleniowe mogą stanowić zarówno wyzwanie, jak i szansę. Różnorodność generacyjna w zespole to nie tylko ogromny potencjał, ale także źródło trudności – szczególnie w dzisiejszych czasach pracy zdalnej, gdzie pragnienie autonomii lub współzależności różnicuje poszczególne grupy wiekowe. Nowoczesny menedżer musi pełnić funkcję wspierającą wobec swojego zespołu. Jego skuteczność zależy od zdolności do otwarcia się na odmienne systemy wartości, sposoby myślenia, współpracę i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami. To właśnie te aspekty różnią pokolenia X, Y i Z. Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.
Korzyści dla uczestników szkolenia
Szkolenie, na którym skupimy się na aktywnych zawodowo pokoleniach. Zbadamy ich wartości, mocne i słabe strony. Zastanowimy się, jak najlepiej motywować i wspierać rozwój przedstawicieli każdego pokolenia. Ustalimy, które z nich najlepiej odnajduje się w pracy zdalnej, a które uważa ją za wyzwanie. Dowiemy się, kto potrzebuje regularnych spotkań z przełożonym, a kto woli pracować w pełni samodzielnie.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. WPROWADZENIE: PORTRET POKOLEŃ
- Charakterystyka pokoleń: Baby Boomers, Pokolenie X, Y (Milenialsi), Z
- Co wnoszą do zespołu przedstawiciele danego pokolenia
- 21 różnic w stylu życia – świadomość, która buduje porozumienie
- Sposoby działania poszczególnych generacji
- Budowanie autorytetu w zespole różnorodnym. Jak pogodzić różne idee, wartości i cele?
MODUŁ II. MOTYWOWANIE I ANGAŻOWANIE RÓŻNYCH POKOLEŃ
- Pokolenia pod kątem różnic:
- Wartości
- Stylu komunikacji
- Oczekiwań
- Motywacji
- Potrzeb wobec przełożonego
- Motywatory
- Work-life balance – jak to rozumie przedstawiciel danego pokolenia
- Wellbeing – rola emocji
- Więź z zespołem
- Empowerment – odpowiedzialność zespołu
- Feedback – jak udzielać feedback w zależności od pokolenia
MODUŁ III. INNE RÓŻNICE WPŁYWAJĄCE NA PRACĘ ZESPOŁU.
- Różnorodność stylu myślenia i działania
- Mocne strony i szanse wynikające z różnorodności
- Opór, stereotypy i tolerancja – budowanie otwartości na różnorodność
MODUŁ IV. INTERMENTORING
- Budowanie wielopokoleniowych zespołów
- Transfer wiedzy i doświadczeń
Młodość i zapał a doświadczony warsztat pracy
MODUŁ V. KONFLIKT MIĘDZYPOKOLENIOWY
- Docieranie do źródeł konfliktów i sposoby na ich rozwiązywanie
MODUŁ VI. MULTIGENERACJE W PRAKTYCE
- Współpraca z osobami z różnych pokoleń – obszary komfortu i obszary trudności
- Radzenie sobie z dysfunkcjami pracy zespołu
- Szablon planu działania dla menedżerów zarządzających zespołami wielopokoleniowymi
MODUŁ V. WALIDACJA - test teoretyczny jest rozdawany wszystkim uczestnikom w tym samym czasie przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- gry symulacyjne
- burze mózgów
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min).
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/multigeneracje-jak-zarzadzac-wielopokoleniowym-zespolem-2026-04-17-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Multigeneracje. Jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 WALIDACJA - test teoretyczny jest rozdawany wszystkim uczestnikom w tym samym czasie przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 082,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 880,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 135,30 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 110,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Prowadzi regularne interwencje zespołowe, w tym sesje team coachingu: wspieranie samoorganizacji zespołu, poprawa komunikacji i poziomu kohezji, budowanie świadomości ról zespołowych, zwiększenie motywacji i determinacji zespołów, zarządzanie różnorodnością (style poznawcze), łącząc podejście coachingowe z ACT. W swojej pracy stosuje założenia Analizy Transakcyjnej.
Jest także współgospodynią Platformy rozwojowej dla Liderów Agile Lea
Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu: zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole), rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty).
W ostatnich 2 latach przeprowadziła ok 200 godz. szkoleniowych z zakresu przywództwa dla osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych”.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego w BUR jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%)
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
* 1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych