Szkoła Asesorów metody Assessment/Development Center- edycja Wiosna 2026 w Warszawie. Szkolenie certyfikujące.
Szkoła Asesorów metody Assessment/Development Center- edycja Wiosna 2026 w Warszawie. Szkolenie certyfikujące.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy Działów Personalnych, menedżerowie, studenci. Nie wymagane doświadczenie zawodowe.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie umiejętności projektowania i realizacji sesji AC/DC oraz administrowania systemami kompetencyjnymi w ramach uczestnictwa w Szkole Asesorów metody Assessment/Development Center- edycja Wiosna 2026 w Warszawie. Szkolenie certyfikujące.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik realizuje diagnozy kompetencyjne z wykorzystaniem metody Assessment/Development Center zgodnie z międzynarodowymi standardami określonymi w „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center" oraz projektuje i administruje systemami kompetencyjnymi w organizacjach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia związane z metodą AC/DC, opisuje mechanizmy działania metody, wymienia narzędzia stosowane w metodzie, rozpoznaje typowe błędy percepcji, analizuje modele kompetencyjne, dobiera narzędzia diagnostyczne adekwatne do diagnozowanych kompetencji, konstruuje skuteczne narzędzia diagnostyczne, analizuje dane i trafnie wnioskuje, planuje sprawne sesje diagnostyczne, przeprowadza diagnozę kompetencyjną stosując obowiązujące standardy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Celem odbycia szkolenia jest nabycie umiejętności realizacji diagnoz kompetencyjnych z wykorzystaniem metody Assessment/Development Center zaraz po zakończeniu praktyk asesorskich oraz umiejętność projektowania i administrowania systemami kompetencyjnymi w swojej organizacji po zakończeniu części warsztatowej szkolenia. Uczestnik szkolenia w procesie edukacyjnym będzie miał monitorowane postępy nauki, a podczas egzaminu będzie miał zmierzoną sprawność realizacji diagnoz kompetencyjnych. Program szkolenia i jego wymiar czasowy zapewnia skuteczne osiągnięcie sprawności asesorskiej.Efekt usługi
Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia związane z metodą AC/DC, opisuje mechanizmy działania metody, wymienia narzędzia stosowane w metodzie, rozpoznaje typowe błędy percepcji, analizuje modele kompetencyjne, dobiera narzędzia diagnostyczne adekwatne do diagnozowanych kompetencji, konstruuje skuteczne narzędzia diagnostyczne, analizuje dane i trafnie wnioskuje, planuje sprawne sesje diagnostyczne, przeprowadza diagnozę kompetencyjną stosując obowiązujące standardy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Uczestnicy na koniec szkolenia będą podlegali egzaminowi teoretycznemu oraz praktycznemu. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku uzystają certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPolskie Stowarzyszenie Asesorów Metody Assessment Center/Development Center
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPolskie Stowarzyszenie Asesorów Metody Assessment Center/Development Center
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Dzień | Temat zajęć | Opis zajęć |
1 | 13 III 2026 Diagnoza Development Center dla Uczestników w kontekście kompe-tencyjnego modelu Asesora. Analiza przebiegu sesji z perspektywy Uczestnika. Teoria - 2 godz. dydaktyczne. Praktyka - 7 godz. dydaktyczne. | Diagnoza kompetencyjna kandydatów na Asesorów ma na celu doświadczenie przez nich metody AC/DC z perspektywy uczestnika oraz dostarczenie informacji o potencjale kompetencyjnym w oparciu o model kompetencyjny Asesora. Analiza odbioru sesji diagnostycznej z perspektywy uczestnika. |
2 | 14 III 2026 Sesja feedback dla Uczestników po Development Center. Specyfika komunikacji Asesora w procesie diagnozy kompetencyjnej – warsztat komunikacyjny. Sylwetka Asesora – rola w metodzie, wygląd, zachowanie. Teoria - 2 godz. dydaktyczne. Praktyka - 7 godz. dydaktyczne. | Przekazanie informacji zwrotnej Uczestnikom po diagnozie Development Center. Uczestnicy zapoznają się ze znaczenie i specyfika komunikacji pomiędzy Asesorem, a Uczestnikiem diagnozy podczas sesji AC/DC. Dowiadują się o swoim dominującym stylu komunikacji oraz typie temperamentalnym. Analizują informacje o sobie w kontekście tego co może im pomóc, a co przeszkadzać w pracy jako Asesor. Poznają modelowy wizerunek Asesora, zasady zachowania podczas sesji oraz jakie ma to znaczenie w metodzie. |
3 | 17 IV 2026 Rys historyczny metody Assessment /Development Center, mechanizm działania metody, definicja kompetencji w kontekście metody AC/DC, systemy kompetencyjne, zastosowanie metody AC/DC, wykorzystanie kompetencji w procesie zarządzania. Teoria - 2 godz. dydaktyczne. Praktyka - 7 godz. dydaktyczne. | Uczestnicy zapoznają się z historią powstania metody, jej rozwoju do czasów obecnych, a także z istotą metody i jej „mechanizmem” działania. Poznają definicje kompetencji wg różnych badaczy oraz jakie znaczenie mają kompetencje w zarządzaniu. Rozumienie kompetencji w metodzie Assessment/Development Center. Systemy kompetencyjne – czym są i jaką pełnią rolę w organizacji. Elementy zarządzania kompetencjami. |
4 | 18 IV 2026 Metody tworzenia modeli kompe-tencyjnych. Warsztat Kompetencyjny – określanie, definiowanie kompetencji, tworzenie skali behawioralnej. Rodzaje skal stosowanych w metodzie. Teoria - 2 godz. dydaktyczne. Praktyka - 7 godz. dydaktyczne. | Uczestnicy zapoznają się z różnymi metodami tworzenie modeli kompetencyjnych (Lominger, Warsztat Kompetencyjny). Podczas zajęć Uczestnicy uczestniczą w Warsztacie Kompetencyjnym tworząc model kompetencyjny dla wybranego stanowiska. Budują katalog kompetencji, ich definicje i tworzą skale behawioralne. Analizują wady i zalety poszczególnych metod tworzenia Modeli kompetencyjnych. Zapoznają się z różnymi skalami i analizują ich przydatności w metodzie AC/DC. |
5 | 15 V 2026 Narzędzia diagnostyczne – mechanizm działania, rodzaje narzędzi. Rola asesora w metodzie, technika obserwacji asesorskiej, techniki notatek asesorskich. Techniki narady asesorskiej - techniki wnioskowania, techniki rozwiązywania problemów, negocjacyjne itp. Błędy w technice diagnozy i oceny. Teoria - 2 godz. dydaktyczne. Praktyka - 7 godz. dydaktyczne. | Uczestnicy zapoznają się pojęciem narzędzi diagnostycznych jako bodźcami mającymi na celu wywołanie odpowiedniej grupy zachowań wśród Uczestników diagnozy. Poznają rodzaje narzędzi diagnostycznych i ich mechanizmy działania. Testują na sobie różne typy narzędzi jednocześnie podejmując pierwsze próby obserwacji asesorskich i narad asesorskich. Zapoznanie ze skutecznymi technikami pracy Asesorów zapewniającymi wysoką jakość diagnozy. Ćwiczą dyskusję asesorską i formułowanie wniosków diagnostycznych. |
6 | 16 V 2026 Warsztat tworzenia narzędzi diagnostycznych, pilotaż narzędzi, ćwiczenie obserwacji i narady asesorskiej. Teoria - 1 godz. dydaktyczne. Praktyka - 8 godz. dydaktyczne. | Uczestnicy znając mechanizmy działania narzędzi w metodzie Assessment/Development Center projektują narzędzia, które w ramach pilotażu testują na sobie. Poddają analizie skuteczność zaprojektowanych narzędzi wyciągając wnioski jak należy konstruować narzędzia o wysokiej skuteczności diagnostycznej. Podczas przeprowadzanych pilotaży narzędzi uczestniczy kontynuują ćwiczenie obserwacji i narady asesorskiej. |
7 | 19 VI 2026 Logistyka sesji diagnostycznych, projektowanie merytoryczne i techniki, wzbudzanie motywacji do rozwoju. Sytuacje trudne podczas sesji feedback. Teoria - 1 godz. dydaktyczne. Praktyka - 8 godz. dydaktyczne. | Uczestnicy zapoznają się z zasadami projektowania sesji diagnostycznej. Poznają poszczególne elementy i ich znaczenie w przebiegu sesji. Ćwiczą projektowanie sesji. Zapoznają się z przykładowymi raportami (indywidualne i grupowe) z diagnozy kompetencyjnej i zasadami ich tworzenia. Ćwiczą ich tworzenie. Uczestnicy dowiadują się jakie ma znaczenie i jak przebiega spotkanie z przekazaniem informacji zwrotnej dla uczestników diagnozy kompetencyjnej. Ćwiczą sesje feedback’owe i analizują je wyciągając wnioski jak powinna wyglądać efektywna sesja przekazania informacji zwrotnej również w kontekście wystąpienia tzw. sytuacji trudnych. |
8 | 20 VI 2026 Zagadnienia etyczne w stosowaniu metody. Kompetencyjne systemy oceny okresowej. Systemu rozwoju kompetencji. Analiza dokumentu „Wytyczne i reguły etyczne dotyczące stosowania Assessment Center na podstawie wniosków Międzynarodo-wej Grupy Zadaniowej ds. Standardów Assessment Center”. Egzamin dla Uczestników. Teoria - 2 godz. dydaktyczne. Praktyka - 1 godz. dydaktyczne. Egzamin teoretyczny - 2 godz. dydaktyczne. Egzamin praktyczny - 4 godz. dydaktyczne. | Kandydaci na Asesorów zapoznają się z kwestiami etycznymi jakie towarzyszą realizacji diagnoz kompetencyjnych. Zapoznają się z „Wytycznymi i regułami etycznymi dotyczącymi stosowania Assessment Center na podstawie wniosków Międzynarodowej Grupy Zadaniowej Zapoznają się z pozostałymi elementami systemów kompetencyjnych (kompetencyjna ocena okresowa, programy rozwoju kompetencji). Egzamin końcowy do Uczestników. |
Brak wstępnych wymagań dla uczestników w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności.
Wymagana jest obecność na minimum 90% zajęć.
W każdym dniu zajęć szkolenie trwa 10,5 godzin dydaktycznych - od godziny 9.00 do 17.00. Przerwy są wliczane w czas zająć.
Całkowity czas szkolenia, to 85 godzin dydaktycznych - zajęcia teoretyczne: 14 godzin dydaktycznych, zajęcia praktyczne: 61 godzin dydaktycznych, przerwy: 10 godzin dydaktycznych.
W ramach walidacji uczestnicy przechodzą egzamin teoretyczny pisemny (2 godziny dydaktyczne) i egzamin praktyczny (4 godziny dydaktyczne) w formie projektowania i realizacji sesji AC/DC.
Zajęcia prowadzone są w małych grupach.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 8 Diagnoza Development Center uczestników. Analiza przebiegu sesji diagnostycznej. | Prowadzący Janusz Dziewit | Data realizacji zajęć 13-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Komunikacja w procesie diagnozy kompetencyjnej | Prowadzący Janusz Dziewit | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Historia metod AC/DC i jej zastosowanie w biznesie | Prowadzący Janusz Dziewit | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Metody tworzenia modeli kompetencyjnych - warsztat kompetencyjny | Prowadzący Janusz Dziewit | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Narzędzia diagnostyczne - metody działania, rodzaje, budowa narzędzi. Techniki narady asesorskiej | Prowadzący Janusz Dziewit | Data realizacji zajęć 15-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Warsztat tworzenia narzędzi diagnostycznych, Ćwiczenia obserwacji i narady asesorskiej. | Prowadzący Wiktoria Dziewit | Data realizacji zajęć 16-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Logistyka i projektowanie sesji diagnostycznych. Zasady tworzenia raportów z diagnozy. Feedback po Development Center. | Prowadzący Janusz Dziewit | Data realizacji zajęć 19-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Zagadnienia etyczne w stosowaniu metody AC/DC. Międzynarodowe standardy stosowania metody. Walidacja części teoretycznej i praktycznej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 733,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 136,45 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 110,94 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 393,60 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 320,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wiktoria Dziewit
i skuteczny koordynator projektów HR'owych. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu systemów kompetencyjnych. Realizuje projekty diagnozy kompetencji metodą Assessment oraz Development Center w charakterze Asesora wiodącego oraz koordynatora. Projektuje oraz wdraża kompetencyjne systemy ocen okresowych. Realizuje rekrutacje na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada doświadczenie trenerskie z zakresu umiejętności miękkich oraz specjalistycznych, m.in. Assessment/ Development Center. Jest trenerem w Szkole Asesorów. Posiada certyfikację asesorską Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
Magister Psychologii ze specjalnością: Psychologia Zarządzania i Marketingu, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku HR dla Profesjonalistów w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment/Development Center.
W ramach swojej pracy trenerskiej w Szkole Asesorów przeszkoliła 287 osób.
Janusz Dziewit
Autor jednej z pierwszych w Polsce kreatywnych kampanii rekrutacyjnych („Autobus Volvo”).
Jako trener projektuje i prowadzi programy rozwojowe z zakresu niwelowania luk kompetencyjnych, umiejętności miękkich oraz specjalistycznych. Trener wiodący w „Szkole Trenerów” i „Szkole Asesorów” Experum HR. Twórca metody „Modelowania Kompetencji” ukierunkowanej na niwelowanie luk kompetencyjnych.
Autor wielu publikacji w specjalistycznych czasopismach HR oraz prasie codziennej, wielokrotny prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Wykładowca tematyki z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie DSW, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Członek Rady Programowej Wydziału Zarządzania w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu.
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
W ramach swojej pracy trenerskiej w Szkole Asesorów przeszkolił 620 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne (skrypty) oraz po zdaniu egzaminów i odbyciu praktyk świadectwo ukończenia szkolenia z certyfikacją Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
Koszty dojazdu i zakwaterowania uczestnicy ponoszą we własnym zakresie.
Usługa nie jest zwolniona z VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala szkoleniowa z wyposażeniem spełniającym wymogi dydaktyczne.