Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge
Rozwój kompetencji psychospołecznych w ZLZ – komunikacja i współpraca w zespołach weterynaryjnych oparta na metodzie Calgary-Cambridge
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Dla zespołów lecznic weterynaryjnych: lekarzy weterynarii, techników, recepcjonistów i właścicieli ZLZ
Dla menedżerów szukających sposobu na lepszą współpracę, wyższą efektywność i mniejszą rotację w zespole.
Dla osób indywidualnych, które są związane z branżą weterynaryjną.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji11-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy rozwiną umiejętność skutecznej komunikacji interpersonalnej oraz rozwiązywania konfliktów. Będą potrafili wykorzystać w praktyce elementy metody Calgary-Cambridge, a także rozpoznać typ komunikacyjny rozmówcy. Rozwiną umiejętność rozpoznawania swoich emocji oraz regulowania napięcia i rekcji stresowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna strukturę metody Calgary-Cambridge. | Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować techniki aktywnego słuchania i parafrazowania w rozmowie z członkiem zespołu lub klientem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Umie rozpoznać i nazwać własne objawy stresu oraz zastosować techniki samoregulacji. | Kryteria weryfikacji W ćwiczeniu indywidualnym identyfikuje własne symptomy przeciążenia oraz dobiera technikę, która może je zniwelować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady budowania zaufania i skutecznej komunikacji w zespole. | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i opisać przynajmniej 3 techniki budowania zaufania w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Cel biznesowy
Szkolenie ma na celu podniesienie jakości obsługi klienta poprzez wdrożenie sprawdzonego modelu komunikacji(Calgary-Cambridge), co w dłuższej perspektywie przekłada się na poprawę wyników organizacji: większe zaangażowanie pracowników, niższy poziom rotacji, mniejsze ryzyko wypalenia zawodowego oraz wyższy poziom satysfakcji klientów.Efekt usługi
Usługa szkoleniowa skutkuje poprawą komunikacji i współpracy w zespole weterynaryjnym, co przekłada się na zwiększenie efektywności pracy, lepszą organizację zadań oraz szybsze i bardziej konstruktywne rozwiązywanie konfliktów. Dzięki rozwinięciu umiejętności dbania o dobrostan psychiczny, pracownicy ZLZ są bardziej odporni na stres i mniej narażeni na wypalenie zawodowe, co zmniejsza absencję i rotację. Ponadto, dzięki wdrożeniu modelu Calgary-Cambridge, jakość kontaktu z klientem wzrasta, co bezpośrednio wpływa na poziom zadowolenia klientów i reputację firmy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzającą osiągnięcie efektu usługi będzie praktyczna weryfikacja zdobytych umiejętności i wiedzy uczestników poprzez:
- obserwację zachowań i postaw uczestników podczas ćwiczeń praktycznych, scenek i symulacji – pozwala ocenić, czy uczestnik potrafi zastosować techniki komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz elementy metody Calgary-Cambridge;
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie mający na celu sprawdzenie poziomu wiedzy na temat metody Calgary-Cambridge
- analizę indywidualnych planów działania opracowanych przez uczestników w zakresie dbałości o dobrostan i efektywność w pracy –pokazuje stopień refleksji i gotowości do wdrożenia zdobytej wiedzy w praktyce;
- ankietę ewaluacyjną po szkoleniu z pytaniami dotyczącymi poziomu przydatności treści i gotowości do zastosowania ich w miejscu pracy;
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1: ROZWÓJ OSOBISTY i WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
- Czym są kompetencje psychospołeczne i dlaczego mają ogromne znaczenie w pracy zespołowej?
- Wspólna praca lekarz–technik–recepcja – rola komunikacji wewnątrz zespołu
- Komunikacja bez przemocy (NVC) i metoda FUKO w praktyce – narzędzie do budowania relacji bez napięć
- Feedback, który buduje: jak dawać i odbierać informacje zwrotne bez obaw i oporu
- Planowanie pracy w lecznicy – wspólne cele, podział zadań i dobra organizacja
- Psychologia relacji – mechanizmy obronne, projekcje, empatia vs. wypalenie
- Radzenie sobie z emocjami – zarządzanie napięciem i stresem
- Budowanie odporności psychicznej – jak się wzmacniać, by nie wypalić się zawodowo
DZIEŃ 2: PRACA Z KLIENTEM z wykorzystaniem metody CALGARY-CAMBRIDGE
- Style komunikacji – poznaj siebie i innych, by lepiej się dogadywać
- Typologia opiekunów – jak rozpoznać potrzeby i emocje klienta (model DISC)
- Jak mówić, by zostać zrozumianym i jak słuchać, by naprawdę usłyszeć
- Metoda Calgary-Cambridge – jak prowadzić konsultację od zbudowania relacji, przez zebranie informacji, po efektywne zakończenie
- Zarządzanie czasem w gabinecie – komunikacja jako narzędzie porządkowania przebiegu wizyty
- Rozmowa o kosztach leczenia – jak robić to z empatią i skutecznością
- Trudne rozmowy: jak prowadzić je z klasą, spokojem i zrozumieniem
- Mój indywidualny plan rozwoju: co dalej? – refleksja, wnioski i inspiracja do działania
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Czym są kompetencje psychospołeczne i ich znaczenie w pracy zespołowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Wspólna praca lekarz–technik–recepcja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Komunikacja bez przemocy (NVC), FUKO i feedback | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Planowanie pracy w lecznicy – wspólne cele, podział zadań i dobra organizacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Psychologia relacji, radzenie sobie ze stresem i budowanie odporności psychicznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Style Komunikacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Typologia opiekunów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Jak mówić, by zostać zrozumianym i jak słuchać, by naprawdę usłyszeć | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Metoda Calgary Cambridge i zarządzanie czasem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Mój indywidualny plan rozwoju: refleksja, wnioski i inspiracja do działania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 041,80 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 660,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 127,61 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 103,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
📄 Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dla lepszego przyswojenia treści szkolenia, każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów w formie elektronicznej. Materiały teumożliwiają utrwalenie wiedzy oraz powrót do kluczowych zagadnień w dowolnym momencie po zakończeniu szkolenia.
Materiały szkoleniowe przygotowane przez Trenera są:
- przejrzyste i uporządkowane,
- opracowane zgodnie ze standardami dostępności WCAG 2.1,
- zgodne z zasadami: postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i solidności (kompatybilności), co gwarantuje dostęp do treści również osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wymogi frekwencyjne – projekty dofinansowane
Dla uczestników projektu „FUR 3 – Fundusz Usług Rozwojowych”:
Aby ukończyć szkolenie z wynikiem pozytywnym, uczestnik musi uzyskać 100% frekwencji.
Dla uczestników projektu „Kompleksowy program wsparcia firm w okresowych trudnościach”:
Szkolenie uznaje się za ukończone z wynikiem pozytywnym przy udziale w co najmniej 80% zajęć.
Informacja o zwolnieniu z VAT
1.Podstawa prawna zwolnienia z VAT: § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia MF w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług w przypadku dofinansowania powyżej 70% (źródło: Internetowy System Aktów Prawnych Kancelarii SejmuRP https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230000955)
2.Cena usługi dla uczestnika korzystającego z dofinansowania w stopniu powyżej 70% wartości ceny usługi netto jest zwolniona z VAT.
3.Cena usługi dla uczestnika korzystającego z dofinansowania w stopniu poniżej 70% wartości ceny usługi netto nie jest zwolniona z VAT i podlega powiększeniu o obowiązujący podatek VAT w wysokości 23%.
4.Organizator nie odpowiada za interpretacje zapisów Ustawy dotyczącej zwolnień od podatku od towarów i usług, a także wytyczneregulaminu Operatora.
5.Koszty dojazdu oraz noclegu nie jest wliczony w cenę usługi. 6.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Warunki uczestnictwa
bycie pracownikiem ZLZ,
zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (co najmniej 3 miesiące przed rozpoczęciem szkolenia) lub samozatrudnienie.
Informacje dodatkowe
W czas trwania szkolenia wliczone są przerwy kawowe oraz obiadowe