Język włoski dla osób dorosłych - kurs początkujący A1.2
Język włoski dla osób dorosłych - kurs początkujący A1.2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Włoski
- Grupa docelowa usługi
Usługa "Język włoski dla osób dorosłych - kurs początkujący A1.2" jest przeznaczona dla osób dorosłych, które znają podstawy (alfabet, przedstawianie się, proste zwroty i czas teraźniejszy) i chcą utrwalić oraz rozszerzyć kompetencje językowe w ramach poziomu A1. Kurs kierowany jest do osób uczących się dla celów prywatnych, turystycznych lub zawodowych, które potrzebują większej swobody w komunikacji w typowych sytuacjach życia codziennego (np. w mieście, usługach, podróży, komunikacji telefonicznej i pisemnej).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest utrwalenie i rozszerzenie podstaw języka włoskiego na poziomie A1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Uczestnik zdobędzie umiejętność rozumienia i formułowania prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych, poszerzy zasób słownictwa tematycznego oraz opanuje podstawowe struktury gramatyczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Klasyfikuje podstawowe części mowy w języku włoskim (rzeczowniki, czasowniki, zaimki, przymiotniki). | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje funkcję wyrazów w wypowiedziach ustnych i pisemnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa zasady stosowania rodzajników, przyimków i odmiany czasowników regularnych. | Kryteria weryfikacji Poprawnie stosuje struktury językowe w wypowiedziach ustnych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wymienia słownictwo dotyczące podstawowych sytuacji życia codziennego. | Kryteria weryfikacji Używa adekwatnych wyrażeń w kontekście rozmowy lub opisu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje proste wypowiedzi ustne w języku włoskim. | Kryteria weryfikacji Formułuje logiczne i zrozumiałe komunikaty w sytuacjach codziennych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Redaguje krótkie wypowiedzi pisemne (wiadomości, notatki, formularze). | Kryteria weryfikacji Tworzy zwięzłe teksty o czytelnej strukturze i poprawnej formie językowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera zwroty i struktury językowe odpowiednie do sytuacji. | Kryteria weryfikacji Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania.Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania.Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania.Posługuje się językiem zgodnie z kontekstem rozmowy lub działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i podtrzymuje podstawową interakcję językową. | Kryteria weryfikacji Angażuje się w rozmowę z drugą osobą z użyciem prostego języka. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosuje formy językowe adekwatne do sytuacji i kontekstu kulturowego. | Kryteria weryfikacji Używa zwrotów grzecznościowych oraz reaguje w sposób uprzejmy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Współpracuje z innymi podczas realizacji zadań językowych. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w działaniach grupowych i wspólnej komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje łącznie 24 godziny zegarowe z czego 12 godzin przeznaczonych jest na część teoretyczną, a 12 godzin na część praktyczną.
Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym (1 Uczestnik), w cyklu 12 spotkań po 2 godziny każde.
Każde spotkanie dzieli się na 1 godzinę teorii (wprowadzenie zagadnień gramatycznych, leksykalnych i funkcjonalnych) oraz 1 godzinę praktyki (ćwiczenia komunikacyjne, dialogi, konwersacje).
Szkolenie realizowane jest w formie indywidualnej (1 uczestnik) w sali szkoleniowej w Tychach, przy ul. Sienkiewicza 7.
Uczestnik ma do dyspozycji:
- samodzielne stanowisko pracy z autorskimi materiałami do nauki,
- dostęp do komputera i sprzętu audio oraz interaktywnej tablicy multimedialnej,
- zaplecze socjalne,
- środowisko sprzyjające konwersacji i pracy indywidualnej.
Zajęcia prowadzi lektor z wykształceniem filologicznym i doświadczeniem w nauczaniu dorosłych. Metody nauczania dostosowane są do poziomu i potrzeb uczestnika.
Kurs ten przeznaczony jest dla osób, które mają kontakt z językiem włoskim po raz pierwszy. Grupą docelową są osoby dorosłe, bez wcześniejszego kontaktu z językiem włoskim, uczące się dla celów prywatnych, turystycznych, ewentualnie zawodowych
- CELE KSZTAŁCENIA
Celem kursu jest uzyskanie przez kursantów wiedzy oraz umiejętności w zakresie języka włoskiego umożliwiające im komunikację na poziomie podstawowym zarówno w życiu codziennym jak i w środowisku zawodowym. Kształcenie ma na celu zdobycie umiejętności językowych w zakresie czterech kompetencji językowych: mówienie, słuchanie ze zrozumieniem, pisanie oraz czytanie ze zrozumieniem. Kursanci zdobywają wiedzę leksykalną, gramatyczną oraz w zakresie funkcji językowych.
Kurs przygotowuje osoby, które pragną zwiększyć swoje szanse na rynku pracy poprzez uzyskanie odpowiednich kwalifikacji językowych.
- ZAKRES MATERIAŁU GRAMATYCZNEGO
Na tym poziomie następuje powtórzenie wcześniej poznanych struktur gramatyczny oraz wprowadzenie poniższych zagadnień gramatycznych:
Czas teraźniejszy (presente indicativo) – utrwalenie + poszerzenie
- odmiana czasowników regularnych -are / -ere / -ire
- najczęstsze nieregularne (utrwalenie i nowe użycia w dialogach):
- essere, avere, andare, fare, uscire, stare, venire (podst.), dare (podst.), dire (podst.)
- czasowniki modalne w funkcjach A1: potere, volere, dovere (mogę/chcę/muszę + bezokolicznik)
- czasowniki zwrotne: oprócz chiamarsi także rutynowe: svegliarsi, alzarsi, vestirsi, lavarsi (presente)
Budowanie zdań i pytań
- szyk zdania oznajmującego i pytającego
- pytajniki: che cosa/cosa, chi, dove, quando, perché, quanto/a/i/e, quale/i
- odpowiedzi krótkie i pełne; parafrazy proste („czyli…”, „to znaczy…”)
Rodzajniki, liczba, zgodność i opis
- rodzajniki określone i nieokreślone – utrwalenie (także trudniejsze: lo / uno, l’)
- liczba mnoga rzeczowników (typy końcówek) + najczęstsze wyjątki użytkowe
- przymiotniki: zgodność, miejsce w zdaniu; przymiotniki „codzienne” (duży/mały, ładny/brzydki, drogi/tani…)
- stopniowanie tylko w wersji A1: più / meno + aggettivo, bez wchodzenia w konstrukcje bardziej złożone
Przyimki i orientacja (mocne A1)
- podstawowe przyimki: a, in, da, su, con, per, tra/fra
- przyimki łączone z rodzajnikiem: al, nel, sul, dal… (kiedy i dlaczego)
- lokalizacja i kierunek: vicino/lontano, davanti/dietro, sopra/sotto, a destra/a sinistra, dritto
- konstrukcje użytkowe: andare a/in + miejsce, essere a/in
„Ci/è” oraz „mi piace” (funkcje komunikacyjne)
- c’è / ci sono + partykuła ci w znaczeniu „tam/jest”
- mi piace / mi piacciono + podstawowe zaimki (mi/ti/gli/le/ci/vi) w tym konkretnym kontekście (bez pełnej gramatyki zaimków dopełnienia)
Czas przyszły
- utrwalenie i praktyczne użycie stare per + infinito („zaraz coś zrobię”)
- futuro semplice: tylko do prostych planów (jutro, w weekend, w przyszłym tygodniu) + kilka form nieregularnych najczęstszych (np. andare, fare, essere, avere) — bez rozbudowanych zadań narracyjnych.
Forma grzecznościowa i mikro-funkcje w usługach
- zwroty grzecznościowe: per favore, grazie, mi scusi, può ripetere?, non ho capito
- prośby w A1: vorrei + rzeczownik / posso…? / mi può…? (bez condizionale jako działu)
ZAKRES MATERIAŁU LEKSYKALNEGO
- Dom i mieszkanie
- pomieszczenia, meble, sprzęty: cucina, bagno, salotto, letto, tavolo, sedia…
- opisy: czysto/ciasno/dużo/mało; „w moim domu jest…”
- Miasto i orientacja
- miejsca: apteka, poczta, bank, przystanek, park
- pytanie o drogę + reakcje: „gdzie jest…?”, „jak dojść…?”, „skręć w…”
- Zakupy (żywność + ubrania)
- jedzenie: produkty, opakowania, ceny, ilości
- ubrania: rozmiary, kolory, przymierzanie, „szukam…”, „poproszę…”
- Gastronomia
- w restauracji/kawiarni: menu, zamówienie, prośby, rachunek, preferencje (lubię/nie lubię)
- Dzień codzienny i czas
- godziny, dni tygodnia + częstotliwość: sempre, spesso, a volte, mai
- plan dnia: praca/nauka/obowiązki
- Czas wolny
- hobby, sport, kultura, weekend; umawianie się i odmawianie w prosty sposób
- Podróże (bez przeszłości)
- hotel, rezerwacja, meldunek, pytania o warunki
- transport: bilet, peron, godzina odjazdu
- Zdrowie (bazowe A1)
- części ciała, samopoczucie, podstawowe dolegliwości
- w aptece: „potrzebuję…”, „mam ból…”
- Komunikacja
- telefon / wiadomość / e-mail: krótko, konkretnie (kto, co, kiedy)
FUNKCJE JĘZYKOWE
- Przedstawianie się i innych osób
- Opowiadanie o sobie (pochodzenie, zawód, rodzina)
- Zadawanie pytań o dane osobowe, wiek, narodowość
- Opisywanie dnia codziennego, planowanie
- Mówienie o czasie i godzinach
- Pytanie o lokalizację i drogę
- Robienie zakupów, pytanie o cenę i rozmiar
- Zamawianie w kawiarni lub restauracji
- Mówienie o hobby i zainteresowaniach
- Umawianie się i wyrażanie planów
- Rezerwowanie noclegu lub usługi
- Pisanie krótkich wiadomości i maili
- Wyrażanie prośby, potrzeby i preferencji
- Wyrażanie opinii i emocji (proste konstrukcje)
MATERIAŁY KURSOWE
Podręcznik wybrany dla kursu to wybrane rozdziały z podręcznika na poziomie A1. Dodatkowo, uczestnicy kursu otrzymują materiały autorskie przygotowane przez wykwalifikowanych i doświadczonych lektorów. Materiały są przekazywane uczestnikom kursu w formie papierowej oraz elektronicznej. Przykładowe materiały to: prezentacje multimedialne, ćwiczenia.
TECHNIKI I FORMY NAUCZANIA
Przykładowe techniki nauczania to:
- dyskusja
- „burza mózgów”
- wykład
- praca z książką
- projekty
- gry dydaktyczne
- film
SPRAWDZENIE EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Sprawdzenie efektów kształcenia odbywa się poprzez regularne testy oraz egzamin końcowy LANDER’S, który jest tworzony przez lektora prowadzącego grupę na podstawie zrealizowanego materiału.
Egzamin sprawdza umiejętności językowe:
- Zagadnienia gramatyczne
- Zagadnienia leksykalne
- Słuchanie ze zrozumieniem
- Pisanie
- Czytanie ze zrozumieniem
Walidacja odbywa się na ostatnich zajęciach usługi - poprzez Test Teoretyczny sprawdzający zrealizowane postępy w nauce oraz oceniający stopień osiągnięcia efektów nauczania.
Zajęcia odbywają się w godzinach zegarowych - 1 zajęcia = 60min.
Ewentualne przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Usługa korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku od towarów i usług, jako usługa nauczania języka obcego.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie - powtórzenie wiadomości | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 23-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Dom i mieszkanie: opis + lokalizacja | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Miasto i droga: „gdzie jest…?” | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 09-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Zakupy spożywcze: ilości i ceny | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 16-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Restauracja/kawiarnia: preferencje | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 23-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Ubrania i zakupy: opis i dopasowanie | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 30-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Rutyna i czas: mówię o swoim dniu | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 06-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Teraz i „w tej chwili” | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Podróż i hotel | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Zdrowie i apteka: proste komunikaty | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 27-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Plany „na jutro” | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 04-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Powtórzenie wiadomości | Prowadzący JUSTYNA BRYK-DUDA | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JUSTYNA BRYK-DUDA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzyma komplet autorskich materiałów szkoleniowych LANDER'S education&services oraz pomocy dydaktycznych takich jak skrypty oraz ćwiczenia językowe,
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przystąpienie do Projektu realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FE SL 2021-2027), Działanie FESL.06.06 Kształcenie osób dorosłych.
Informacje dodatkowe
Warunkiem ukończenia kursu jest frekwencja na poziomie 80% oraz pozytywne zaliczenie testu końcowego. W przypadkach losowych zgłoszonych ze strony Uczestnika, które uniemożliwiają osiągnięcie wymaganej frekwencji, na wniosek Uczestnika, Organizator dopuszcza możliwość uczestnictwa w indywidualnych konsultacjach szkoleniowych z osobą prowadzącą kurs, których celem jest wyrównanie wymaganej frekwencji oraz wiedzy i umiejętności koniecznych do osiągnięcia celów wynikających z ramowego programu usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi