KURS PODSTAWOWY: Grafika komputerowa
KURS PODSTAWOWY: Grafika komputerowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
- Pasjonaci grafiki - osoby, które hobbystycznie interesują się grafiką i chcą rozwijać swoje umiejętności.
- Studenci i uczniowie - osoby kształcące się na kierunkach związanych z grafiką komputerową, sztuką lub multimediami, chcące uzupełnić swoje wykształcenie praktycznymi umiejętnościami.
- Freelancerzy - niezależni pracownicy branży kreatywnej, chcący poszerzyć ofertę usług i zdobyć nowe kompetencje.
- Pracownicy firm - osoby potrzebujące podstawowej wiedzy z grafiki komputerowej do wykonywania swoich obowiązków zawodowych.
- Osoby zmieniające karierę - osoby planujące rozpocząć karierę w branży graficznej od solidnych podstaw.
- Szkolenie zapewnia kompleksową wiedzę teoretyczną i praktyczną, ucząc obsługi Adobe Photoshop i Illustrator, co pozwala uczestnikom na zdobycie umiejętności niezbędnych do tworzenia projektów graficznych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego tworzenia, edytowania i zarządzania projektami graficznymi przy użyciu Adobe Photoshop i Illustrator. Uczestnicy nauczą się retuszu zdjęć, tworzenia grafik wektorowych i projektowania materiałów promocyjnych, stosując energooszczędne techniki oraz strategie minimalizacji zużycia zasobów cyfrowych i plików graficznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu grafiki komputerowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia kluczowe pojęcia grafiki rastrowej i wektorowej.Definiuje podstawowe terminy związane z oprogramowaniem Adobe Photoshop i Illustrator (np. warstwy, kanały, ścieżki, wektory). Charakteryzuje różnice między grafiką rastrową a wektorową oraz ich zastosowanie w projektach graficznych. Uzasadnia wybór narzędzi w zależności od typu projektu graficznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie tworzy i edytuje projekty graficzne przy użyciu Adobe Photoshop | Kryteria weryfikacji Uczestnik obsługuje podstawowe narzędzia Adobe Photoshop, w tym warstwy, maski, narzędzia do retuszu, efekty warstw.Tworzy i edytuje proste projekty graficzne, stosując korektę kolorów, kadrowanie, skalowanie i inne podstawowe operacje edycji obrazów. Stosuje narzędzia do retuszowania zdjęć i naprawy defektów obrazu. Finalizuje projekt, przygotowując go do wydruku lub publikacji cyfrowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki retuszu i korekcji obrazu w Adobe Photoshop | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawia zdjęcia, korzystając z narzędzi do retuszu (np. pędzel korygujący, klonowanie, łatka).Zarządza warstwami, maskami i narzędziami selekcji, stosując zaawansowane techniki montażu obrazu. Koryguje kolory i tonację zdjęć, stosując narzędzia do korekty kolorów i dopasowania tonacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje i zarządza projektem graficznym od koncepcji do finalizacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje etapy pracy nad projektem graficznym, organizuje zasoby i ustala harmonogram realizacji zadań.Prezentuje swoje projekty zespołowi lub klientom, uzasadniając wybory projektowe. Oceni jakość projektu, formułując konstruktywne uwagi na temat własnych prac oraz prac zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje zasady ekologicznego projektowania grafiki, w tym optymalizacji plików pod kątem zmniejszenia zużycia energii serwerowej i przestrzeni dyskowej. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje techniki zmniejszania rozmiaru plików graficznych bez utraty jakości oraz omawia ich wpływ na wydajność systemów cyfrowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki minimalizacji zużycia zasobów cyfrowych, takie jak kompresja plików i wybór energooszczędnych formatów. | Kryteria weryfikacji Dobiera formaty plików graficznych w zależności od ich przeznaczenia, optymalizując je pod kątem ekologicznego wykorzystania zasobów cyfrowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uwzględnia aspekty zrównoważonego projektowania w pracy graficznej. | Kryteria weryfikacji Tworzy materiały wizualne w sposób ograniczający nadmierne wykorzystanie zasobów (np. stosuje zoptymalizowane pliki do publikacji internetowych zamiast ciężkich formatów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje techniki druku, rodzaje papieru oraz zasady przygotowania plików do druku i publikacji cyfrowych | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawną technikę druku, rodzaj papieru lub parametr przygotowania pliku w pytaniach testowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasady współpracy w zespole projektowym, organizacji pracy pod presją czasu oraz stosowania zasad etyki zawodowej grafika | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne zachowanie lub strategię działania w opisanej sytuacji zawodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
zczegółowy plan zajęć, uwzględniający podział na dni i godziny oraz przerwy, zostanie opracowany i udostępniony na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR. Będzie on dostosowany do preferencji czasowych uczestników.
Aby jak najlepiej dostosować godziny szkolenia do potrzeb grupy, zachęcamy zainteresowane osoby do kontaktu w celu określenia preferowanych terminów zajęć.
- Szkolenie może być realizowane zarówno jednorazowo w tygodniu, jak i kilka razy, w zależności od wybranego trybu. Zajęcia dzienne zapewniają intensywną naukę i pełne skupienie, natomiast popołudniowe pozwalają na elastyczne łączenia szkolenia z innymi obowiązkami.
- Dla większej wygody uczestników dostępna jest również opcja zajęć weekendowych, co umożliwia jeszcze lepsze dopasowanie harmonogramu do różnych stylów życia.
- Ze względu na otwartość na potrzeby grupy, harmonogram nie został jeszcze ustalony- dopasujemy go tak, aby jak najlepiej odpowiadał uczestnikom i ich różnym preferencjom czasowym.
- Należy również pamiętać, że plan zajęć może ulec drobnym modyfikacjom w zależności od tempa pracy grupy, czasu potrzebnego na wykonanie ćwiczeń oraz indywidualnego przyswajania materiału przez uczestników.
MODUŁ 1
Wprowadzenie do grafiki komputerowej
- Rodzaje grafiki: rastrowa, wektorowa – porównanie, przykłady zastosowań
- Formatowanie plików graficznych – różnice między formatami JPG, PNG, SVG, EPS, PDF
- Rozdzielczość, DPI, tryby kolorów (RGB vs. CMYK)
- Zasady organizacji przestrzeni roboczej w programach graficznych
Metodyka; zaj. teoretyczne- wykład, dyskusja
MODUŁ 2
Adobe Photoshop (10h)
- Interfejs programu i zarządzanie przestrzenią roboczą
- Warstwy, maski, grupowanie elementów i ich znaczenie w edycji
- Narzędzia zaznaczania, kadrowania, korekcji koloru
- Techniki retuszu: usuwanie niedoskonałości, poprawa ostrości i kontrastu
- Tworzenie prostych projektów graficznych: baner internetowy, grafika promocyjna
Metodyka; zaj. teoretyczne- wykład, dyskusja
zaj. praktyczne – ćwiczenia indywidualne i w grupach
MODUŁ 3
Adobe Illustrator (10h)
- Zasady tworzenia grafiki wektorowej: punkty kotwiczące, ścieżki, krzywe Beziera
- Tworzenie kształtów i ich edycja: Pathfinder, transformacje, przekształcenia
- Zarządzanie kolorem, gradientami, efektami cieniowania
- Typografia w grafice: praca z tekstem i jego konwersja do krzywych
- Projektowanie logotypu i ikon – zastosowanie w praktyce
Metodyka; zaj. teoretyczne- wykład, dyskusja
zaj. praktyczne – ćwiczenia indywidualne i w grupach
MODUŁ 4
Techniki obróbki i kompozycji (6h)
- Łączenie elementów rastrowych i wektorowych w jednym projekcie
- Tworzenie layoutów do mediów społecznościowych, infografik i plakatów
- Zasady projektowania wizualnego: hierarchia informacji, siatki projektowe
- Dobór palet kolorystycznych i kontrastów z użyciem narzędzi online
Metodyka; zaj. teoretyczne- wykład, dyskusja
zaj. praktyczne – ćwiczenia indywidualne i w grupach
MODUŁ 5
AI w pracy grafika (8h)
- Przegląd aktualnych narzędzi AI (Adobe Firefly, DALL-E, Canva AI, Bing Designer)
- Tworzenie grafik za pomocą promptów – dobre praktyki i ograniczenia
- Edycja i modyfikacja obrazów wygenerowanych przez AI
- Automatyzacja procesów projektowych: szybkie prototypowanie, generowanie wariantów
- Etyka i prawa autorskie: czym jest „twórczość” w kontekście AI
Metodyka; zaj. teoretyczne- wykład, dyskusja
zaj. praktyczne – ćwiczenia indywidualne i w grupach
MODUŁ 6
DTP i przygotowanie do druku (6h)
- Zasady przygotowania materiałów do druku: spady, marginesy, rozdzielczość
- Konwersja kolorów, profile ICC, proofing cyfrowy
- Projektowanie ulotek, broszur, wizytówek i ich układów
- Eksportowanie i zapisywanie plików dla drukarni (PDF/X, TIFF)
Metodyka; zaj. teoretyczne- wykład, dyskusja
zaj. praktyczne – ćwiczenia indywidualne i w grupach
MODUŁ 7
Portfolio i prezentacja prac (8h)
- Organizacja i selekcja projektów do portfolio
- Tworzenie cyfrowego portfolio w PDF, online (np. Behance)
- Prezentacja i omówienie projektów w grupie – ćwiczenie kompetencji miękkich
- Konsultacje indywidualne z instruktorem, omówienie postępów
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Pytelewski
Szczegółowy wykaz szkoleń z zakresu: pracownik biurowy, sprzedawca, obsługa klienta, sprzedaż z kasą fiskalną magazynier, magazynier z wózkiem widłowym, pracownik gospodarczy, sprzątający, pracownik administracyjno-biurowy, księgowość, rachunkowość, komputerowe, ECDL, Szkolenia z programowania, indywidualne doradztwo biznesowe, wdrażanie i utrzymanie struktury sieciowej, konfigurowanie sprzętu pod kątem potrzeb stanowisk pracy, diagnozowanie problemów ze sprzętem i oprogramowaniem, instalowanie i aktualizacja oprogramowania, obsługa systemu VoIP,
wsparcie pracowników w zakresie użytkowania urządzeń, systemów i aplikacji, programowanie Visual Basic programowanie VisualC++ -programowanie Visual FoxPro, -tworzenie zapytania SQL, obsługi biura VCC. Nauczyciel przedmiotów zawodowych informatyvznych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy kursu otrzymują materiały piśmiennicze (teczkę, zeszyt, długopis) oraz kopie materiałów omawianych na kursie.
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które:
- ukończyły co najmniej szkołę podstawową lub gimnazjum
- ukończyły 18 rok życia
-znajomość obsługi komputera w stopniu bardzo dobrym.
Adres
Adres
Wszystkie pomieszczenia spełniają wymagania bhp, p.poż i sanitarnohigieniczne potwierdzone opiniami wydanymi przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej oraz Inspektora Sanitarnego.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe