Studia podyplomowe - Lean Management (IX edycja)
Studia podyplomowe - Lean Management (IX edycja)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia są skierowane do osób pełniących funkcję
- inżyniera procesu,
- specjalisty lub kierownika Lean,
- kierowników produkcji,
- dyrektorów produkcji oraz do
- osób zarządzających firmami, które podjęły całościową lub częściową transformację Lean.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi168
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez Uczelnię
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Lean Management dostarczają Uczestnikom solidnej wiedzy praktycznej odnośnie uruchamiania i prowadzenia w firmach programów transformacji Lean. Uczestnicy poznają narzędzia i metody doskonalenia produkcji. Część zajęć dydaktycznych prowadzonych jest w zakładach produkcyjnych, co umożliwia praktyczne przećwiczenie wiedzy zdobytej w salach wykładowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna i rozumie konieczność nieustannych zmian w systemach organizacyjnych produkcji wyrobów oraz świadczenia usług | Kryteria weryfikacji - objaśnia cele i rolę podstawowych technik stosowanych w ramach Lean Management w kontekście systemu organizacji- identyfikuje elementy struktury organizacyjnej i więzi je łączące, identyfikuje i analizuje elementy otoczenia i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji - wyjaśnia zasady organizacji złożonych procesów i zjawisk zachodzących w obszarze organizacji produkcji przemysłowej - charakteryzuje narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu zmian w Lean Management | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Zna i rozumie sens metodyki Lean Management i ciągłego doskonalenia organizacji, ich uzasadnienie oraz zasadnicze kroki metodyczne | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia znaczenia metodyki Lean Management w rozwoju współczesnej firmy oraz zasady Lean Management- charakteryzuje istotę, wymagania i metody dotyczące realizacji doskonalenia procesów i produktów w przedsiębiorstwie klasy WCM - wyjaśnia znaczenie zarządzania wizualnego w doskonaleniu pracy na stanowiskach oraz całego systemu organizacyjnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Zna i rozumie instrumentarium pojęciowe oraz zależności pomiędzy pojęciami w zakresie teorii doskonalenia organizacji w nurcie continuous improvement oraz w zakresie podstawowych teorii funkcjonowania przedsiębiorstwa | Kryteria weryfikacji - wymienia i właściwie wykorzystuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii zarządzania- definiuje pojęcie standaryzacji pracy oraz pojęcie i fazy wdrożeniowe koncepcji 5S, wymienia kroki wdrożeniowe wszystkich metod wchodzących w zakres przedmiotu - rozumie znaczenie teorii ograniczeń dla rozwoju współczesnej firmy, wymienia zasady stosowania teorii ograniczeń - posiada wiedzę o metodach statystycznych wykorzystywanych do doskonalenia procesów produkcyjnych i usługowych - potrafi dobrać i zastosować wybrane narzędzia i metody statystyczne do oceny i doskonalenia procesów produkcyjnych lub usługowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zna i rozumie teorię i podstawowe metodyki przeprowadzania zmian w organizacjach różnego typu i profilu zadaniowego | Kryteria weryfikacji - definiuje pojęcia: zmiany postaw, uczenia się, przywództwa, procesów grupowych- określa rolę oraz wymienia metody i techniki w zakresie pomiaru procesów - objaśnia podejście do mierzenia procesów oraz stosowanych w tej sferze wskaźników - opisuje przyczyny trudności w funkcjonowaniu, cechy sytuacji właściwe dla inicjowania zmian, potrafi zaplanować przebieg zmiany w poszczególnych fazach i kontrolować cały proces | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Zna i rozumie złożony układ warunków i czynników określających funkcjonowanie człowieka w warunkach pracy, jego motywacji i komunikacji wewnątrzorganizacyjnej | Kryteria weryfikacji - rozumie istotę poszczególnych metod szkoleniowych- wymienia elementy procesu komunikowania się i rozumie znaczenie osobowości człowieka dla indywidualnego stylu komunikacyjnego - rozumie na czym polega aktywne słuchanie i efektywna komunikacja werbalna - zna najważniejsze teorie motywowania - zna rodzaje zaangażowania i strategie jego budowania; rozumie znaczenie zaangażowania organizacyjnego dla efektywności pracy zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zna i rozumie teorię i metodykę wykorzystania podstawowych metod ilościowych w warsztacie menedżera zajmującego się doskonaleniem organizacji | Kryteria weryfikacji - wykazuje się znajomością metod rozwiązywania skomplikowanych problemów związanych z funkcjonowaniem procesów przemysłowych w złożonym otoczeniu- określa rolę oraz wymienia metody i techniki w zakresie pomiaru procesów - potrafi dobrać i zastosować wybrane narzędzia i metody statystyczne do oceny i doskonalenia procesów produkcyjnych lub usługowych - rozumie znaczenie metodyki Six Sigma w rozwoju współczesnej firmy, wymienia zasady Six Sigma - określa cel i rolę jaką pełnią w całym systemie podstawowe narzędzia stosowane w ramach Six Sigma | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby zmian organizacyjnych, formułuje cel owym zmianom oraz dobiera właściwe metody zmian | Kryteria weryfikacji - potrafi zdiagnozować system produkcyjny firmy co do najważniejszych typów marnotrawstwa oraz potrafi dobrać właściwe narzędzia Lean- dokonuje umiejętnej obserwacji i interpretacji złożonych zjawisk zachodzących w obszarze przebiegu produkcji przemysłowej oraz umiejętnie analizuje ich powiązania z innymi obszarami działalności przedsiębiorstwa - samodzielnie diagnozuje Kultury Lean oraz projektuje ścieżki transformacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Stosuje w praktyce organizacji metodyki diagnozowania stanu organizacji i wprowadzania usprawnień z zakresu nurtu continuous improvement | Kryteria weryfikacji - umiejętnie stosuje w praktyce wybrane modele, metody i techniki- stosuje odpowiednie narzędzia i metody zarządzania jakością do ciągłego doskonalenia jakości produktów/procesów - identyfikuje priorytety realizowanych zadań oraz ukazuje zasadność stosowanych narzędzi lean na stanowisku pracy - umiejętnie stosuje narzędzia, techniki i zasady zarządzania firmą w szerokim ujęciu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Dobiera i stosuje w praktyce metody matematyczne i obliczeniowe mające zastosowanie w sferze doskonalenia organizacji | Kryteria weryfikacji - samodzielnie przygotowuje narzędzia, wskaźniki i system odnośnie utrzymania ruchu maszyn i pomiaru procesów- potrafi samodzielnie pokierować wdrożeniem autonomicznego utrzymania maszyn oraz pomiaru KPI - posiada wiedzę o metodach statystycznych wykorzystywanych do doskonalenia procesów produkcyjnych i usługowych - potrafi dobrać i zastosować wybrane narzędzia i metody statystyczne do oceny i doskonalenia procesów produkcyjnych lub usługowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Dobiera zespoły oraz skutecznie przewodzi i kieruje zespołami odpowiedzianymi za wprowadzanie zmian i za doskonalenie organizacji | Kryteria weryfikacji - potrafi dostosować narzędzia motywacyjne do indywidualnych potrzeb pracowników- rozumie znaczenie psychologicznego i etycznego kontekstu komunikacji - posiada kompetencje w zakresie praktycznego wdrażania zmian transformujących firmę - umiejętnie pracuje w zespole analizując realizację zasad zarządzania jakością wraz z przedstawieniem propozycji działań doskonalących - identyfikuje podstawowe role, umiejętności kierownicze i style kierowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Potrafi przekonywać zespoły do konieczności zmian oraz argumentować w związku z wyborem właściwych metod | Kryteria weryfikacji - umie budować argumentację, która pozwoli przekonywać innych pracowników co do potrzeby doskonalenia systemu firmy- charakteryzuje najważniejsze psychologiczne mechanizmy wpływu i etycznie używa ich w rozmowie - potrafi dostosować narzędzia motywacyjne do indywidualnych potrzeb pracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Prowadzi komunikację w zakresie wprowadzania zmian i poszczególnych metod, dobiera motywację, aby zmiany były skutecznie wdrożone, a zamierzone cele osiągnięte | Kryteria weryfikacji - identyfikuje priorytety realizowanych zadań przez zespół doskonalący, umiejętnie wskazuje zalety stosowanych narzędzi i przezwycięża opory wobec wprowadzanych zmian- wykorzystuje w praktyce znaczenie psychologicznego i etycznego kontekstu motywowania - samodzielnie prowadzi zespół wdrażający narzędzia usprawniające Lean oraz buduje argumentację, która pozwala przekonywać innych pracowników co do potrzeby doskonalenia systemu firmy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Skutecznie rozwiązuje problemy o różnym charakterze, które mogą wystąpić w doskonaleniu organizacji | Kryteria weryfikacji - umiejętnie wykorzystuje „Burzę mózgów” do rozwiązywania problemów dot. doskonalenia jakości produktów i procesów- umiejętnie diagnozuje system produkcyjny firmy oraz prowadzi umiejętny dobór i wdrożenie właściwych narzędzi rozwiązywania problemów - wykazuje się znajomością metod rozwiązywania skomplikowanych problemów związanych z funkcjonowaniem procesów przemysłowych w złożonym otoczeniu - charakteryzuje metody i narzędzia stosowane w koncepcji szczupłego zarządzania Lean Manufacturing oraz ich cel i rolę jaką odgrywają w procesach usprawniających | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Pełni funkcję lidera społecznego w zakresie oddziaływania organizacji na wybrane problemy społeczności lokalnych oraz problemy cywilizacyjne | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje w praktyce znaczenie psychologicznego i etycznego kontekstu motywowania- samodzielnie prowadzi zespół wdrażający narzędzia usprawniające Lean oraz buduje argumentację, która pozwala przekonywać innych pracowników co do potrzeby doskonalenia systemu firmy - samodzielnie diagnozuje Kultury Lean oraz projektuje ścieżki transformacji - posiada kompetencje społeczne odnośnie przeprowadzenia standaryzacji z zaangażowaniem osobistym pracowników operacyjnych | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Krytycznie analizuje metody i zasady z zakresu doskonalenia organizacji pod względem ich skuteczności i przydatności, w tym krytycznego ich stosowania | Kryteria weryfikacji - posiada kompetencje w zakresie praktycznego wdrażania zmian transformujących firmę - ocenia postępy w realizacji transformacji Lean stanowiska pracy oraz wprowadza na bieżąco korekty w razie odchyleń od planu - identyfikuje priorytety realizowanych zadań oraz ukazuje zasadność stosowanych narzędzi Lean na stanowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Ocenia stosowane metody ze sfery continuous improvement ze względu na aspekt etyczny i podejmuje stosowne modyfikacje | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje wiedzę z zakresu zarządzania zmianą do wychodzenia z sytuacji kryzysowych oraz tworzenia nowych wartości i rozwiązań biznesowych w poszczególnych stadiach wzrostu przedsiębiorstw- skutecznie komunikuje się i przedstawia swoje racje, umiejętnie pracuje w zespole oraz samodzielnie podejmuje decyzje w oparciu o prawidłową identyfikację priorytetów - opisuje przyczyny trudności w funkcjonowaniu, cechy sytuacji właściwe dla inicjowania zmian, potrafi zaplanować przebieg zmiany w poszczególnych fazach i kontrolować cały proces - charakteryzuje najważniejsze psychologiczne mechanizmy wpływu i etycznie używa ich w rozmowie - wyjaśnia mechanizmy podejmowania decyzji z uwzględnieniem aspektów etycznych | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe Lean Management trwają dwa semestry i obejmują 168 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna trwa 45 minut).
Program studiów został tak opracowany, aby również osoby posiadające wykształcenie wyłącznie inżynierskie, mogły odnieść pełne korzyści i po ich ukończeniu zostać profesjonalnym kierownikiem/specjalistą Lean.
Zajęcia realizowane są w systemie zaocznym. Program przewiduje 11 dwudniowych zjazdów (sobota-niedziela) oraz 1 zjazd jednodniowy. Podczas każdego zjazdu zaplanowane jest średnio po 16 godzin dydaktycznych odbywających się w godzinach 8–16.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 32,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 32,14 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Przemysław Pruszyński
Piotr Bielawski
dr inż. Patrycja Rogowska
dr Mirosława Czerniawska
dr Joanna Szydło
dr inż. Anna Olszewska, prof. PB
mgr Wioleta Grzybowska
Sławomir Dąbrowski
Bartosz Zubrzycki
Piotr Paszkowski
Bogusław Zambok
dr inż. Krzysztof Łukaszewicz
prof. dr hab. Joanna Moczydłowska
dr inż. Artur Zawadzki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Słuchacze otrzymują materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowców. Mają one formę elektroniczną w postaci prezentacji w plikach PDF oraz innych dokumentów (również w formie papierowej) dostosowanych do potrzeb konkretnych zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunki przyjęcia na studia podyplomowe Lean Management:
- ukończenie studiów wyższych (tytuł: magister, magister inżynier, inżynier, licencjat)
- liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń
- opłata rekrutacyjna nie jest pobierana
Warunki ukończenia studiów
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Lean Management jest uzyskanie pozytywnych ocen z zaliczeń i egzaminów przewidzianych w programie studiów.
Na zakończenie studiów Słuchacze otrzymają Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowychna Politechnice Białostockiej oraz certyfikaty wydane przez przedsiębiorstwa będące partnerami merytorycznymi studiów podyplomowych Lean Management. Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń z przedmiotów przewidzianych planem studiów. Łącznie student może uzyskać 36 punktów ECTS w trakcie 2 semestrów studiów podyplomowych.
Informacje dodatkowe
Harmonogram usługi będzie aktualizowany w trakcie trwania studiów.