Współpraca, Różnorodność i Odporność: kompetencje przyszłości – warsztaty rozwojowe
Współpraca, Różnorodność i Odporność: kompetencje przyszłości – warsztaty rozwojowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami szkolenia mogą być pracownicy różnych działów i poziomów organizacji, którzy:
- chcą wzmocnić współpracę i skuteczną komunikację w zespole,
- poszukują nowych sposobów budowania integralności i zaufania w grupie,
- potrzebują lepiej radzić sobie w sytuacjach presji, stresu i dynamicznych zmian,
- pracują nad kompetencją działania w duchu wspólnego celu,
- wykonują zadania w środowisku wymagającym kreatywności, elastyczności i współdziałania.
Brak wymagań wstępnych. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich pracowników, niezależnie od stanowiska czy doświadczenia.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do skutecznego działania w zespole poprzez rozwinięcie umiejętności klarownej komunikacji, współpracy i odpowiedzialnego realizowania celów. Po szkoleniu uczestnik będzie efektywnie komunikował się w sytuacjach codziennych i pod presją, angażował się w pracę grupową, reagował konstruktywnie na trudności oraz wspierał innych członków zespołu w osiąganiu celów. Będzie również przygotowany do aktywnego budowania atmosfery zaufania i współodpowiedzialności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się i współpracuje z członkami zespołu | Kryteria weryfikacji wykazuje otwartość na współpracę i perspektywę innych osób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji konstruktywnie udziela i przyjmuje feedback | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje styl komunikacji do potrzeb zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje elementy odpowiedzialnej współpracy, takie jak podział ról, organizacja pracy, przepływ informacji i wspólne cele | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji współtworzy rozwiązania problemów, aktywnie angażując się w burze mózgów i narzędzia pracy grupowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Zarządza emocjami | Kryteria weryfikacji umiejętnie radzi sobie z napięciem emocjonalnym w sytuacjach zespołowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje strategie radzenia sobie z trudnościami komunikacyjnymi, konfliktami i presją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki autoregulacyjne wspierające efektywność pracy (oddechowe, pauza poznawcza, komunikacja bez napięcia) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Przejawia odpowiedzialną postawę wobec zadań zespołowych i powierzonych ról | Kryteria weryfikacji wspiera atmosferę zaufania, otwartości i współodpowiedzialności w grupie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji angażuje się w proces komunikacji, dbając o zrozumienie, szacunek i konstruktywny dialog | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji demonstruje proaktywność w rozwiązywaniu trudności i wspieraniu innych członków zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji buduje relacje oparte na współpracy, zamiast rywalizacji, oraz aktywnie dba o dobrostan grupy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Zespół jak drużyna sportowa
- Co decyduje o sile zespołu?
- Wspólne wartości i wspólny cel jako fundament.
Moduł 2: Komunikacja w ruchu
- Zadania zespołowe wymagające precyzyjnej komunikacji.
- Sygnały, tempo, odpowiedzialność, synchronizacja.
Moduł 3: Współpraca w warunkach presji
- Ćwiczenia w czasie presji oraz dynamicznych zmian.
- Reakcje na stres i bodźce zewnętrzne.
- Jak zachowujemy się, gdy robi się trudniej?
- Stres w codziennych obowiązkach.
Moduł 4: Rola i potencjał jednostki
- Naturalne style działania według metodologii Bodhy™.
- Co każdy wnosi do zespołu?
Moduł 5: Feedback i wspólna odpowiedzialność
- Jak mówić, żeby wzmacniać, nie osłabiać?
- Co możemy robić lepiej jako zespół?
Moduł 6: Integracja i doświadczenie jedności
- Finałowe zadanie drużynowe — symboliczna metafora współpracy.
- Wspólne podsumowanie i wyznaczenie kierunków wzmacniania zespołu.
Moduł 7: Neurobiologia stresu – jak działa Twój mózg pod presją? - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym
Moduł 8: Odkrywanie zasobów i eliminacja blokad psychicznych - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym
Moduł 9: Praktyka uważności - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym
Moduł 10: Podsumowanie warsztatów, wypracowanie planu wdrożeniowego - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym
Walidacja: obserwacja w warunkach symulowanych, wywiad swobodny
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina = 45 min), co łącznie przekłada się na godziny zegarowe wynikające z harmonogramu, tj. liczba 28 godzin dydaktycznych odpowiada 21 godzinom zegarowym.
Przerwy są zaplanowane w trakcie poszczególnych bloków szkoleniowych i wliczone w czas trwania usługi.
Metody szkoleniowe
- ćwiczenia ruchowe i zespołowe inspirowane sportem kwalifikowanym
- praca somatyczna Bodhy™ (oddech, równowaga, koordynacja)
- symulacje i zadania w grupach
- gry integracyjne
- analiza doświadczeń i wspólne wnioski
- mini-wykłady i omówienia
- praca warsztatowa nad komunikacją
Walidacja efektów uczenia się
- obserwacja zachowania uczestników w zadaniach zespołowych,
- analiza wykonania zadań grupowych (komunikacja, współpraca, odpowiedzialność),
- weryfikacja deklaracji rozwojowych i wniosków końcowych.
- wywiad swobodny z uczestnikami podczas podsumowania
1. WYWIAD
Każdy uczestnik weźmie udział w krótkiej rozmowie, podczas której osoba walidująca sprawdzi:
a) Zrozumienie kluczowych treści szkolenia
Uczestnik:
- opisze, czym dla niego jest efektywna komunikacja zespołowa,
- wskaże różnice między komunikacją reaktywną a odpowiedzialną,
- wyjaśni, jak stres i napięcie wpływają na sposób porozumiewania się w pracy.
b) Refleksję nad własnym funkcjonowaniem w zespole
Uczestnik:
- omówi, jakie zachowania lub nawyki planuje zmienić lub wzmocnić po szkoleniu,
- przedstawi własny wniosek dotyczący budowania zaufania i wspólnych celów w zespole,
- opowie, jak może zastosować poznane techniki regulacji emocji w codziennej pracy.
c) Umiejętność wykorzystania narzędzi poznanych podczas warsztatu
W szczególności:
- praktyk Bodhy™ (np. zatrzymanie stresu, kinestetyczna autorefleksja, reset napięcia),
- narzędzi komunikacyjnych (m.in. „komunikat odpowiedzialny”, słuchanie 3-poziomowe, dopasowanie komunikacyjne),
- zasad współpracy i osiągania wspólnych celów.
Wywiad ma charakter refleksyjno-praktyczny, a nie egzaminacyjny — ma potwierdzić rzeczywistą gotowość uczestnika do zastosowania wiedzy w pracy.
2. OBSERWACJA W WARUNKACH SYMULOWANYCH
Po wywiadzie uczestnicy wezmą udział w krótkim ćwiczeniu grupowym, które odzwierciedla realne sytuacje zawodowe w Global Fun Sport.
Przykład ćwiczenia
Zadaniem zespołu jest:
- rozwiązać zadany problem projektowy,
- wypracować wspólną decyzję,
- podzielić role i odpowiedzialności,
- zaprezentować rezultat.
Osoba walidująca będzie oceniać m.in.:
✔ umiejętność komunikacji – jasność przekazu, umiejętność słuchania, reagowanie bez agresji i bez wycofania,
✔ pracę zespołową – współtworzenie rozwiązań, włączanie innych w proces, dzielenie się odpowiedzialnością,
✔ reakcję na napięcie i presję – stosowanie technik regulacji emocji lub ciała,
✔ orientację na wspólny cel – umiejętność priorytetyzacji i doprowadzenia zadania do końca.
KRYTERIA OCENY (zgodnie z efektami uczenia się)
Uczestnik przejdzie walidację pozytywnie, jeśli wykaże:
Wiedza
- rozumie podstawowe zasady komunikacji i współpracy zespołowej,
- potrafi wyjaśnić wpływ stresu i napięcia na jakość interakcji.
Umiejętności
- stosuje odpowiednie formy komunikatu,
- współpracuje w grupie,
- potrafi zachować się konstruktywnie w sytuacji nieporozumień lub presji.
Kompetencje społeczne
- wykazuje odpowiedzialność, zaangażowanie i otwartość,
- potrafi być partnerem dla innych członków zespołu,
- dba o atmosferę współpracy i bezpieczeństwa.
Podział zajęć
- 20% część teoretyczna (mini-wykłady, wprowadzenia)
- 80% część praktyczna (zadania ruchowe, symulacje, ćwiczenia zespołowe)
Wyposażenie i warunki realizacji
Do realizacji usługi potrzebne są:
- sala lub przestrzeń umożliwiająca swobodne ćwiczenia ruchowe,
- maty lub bezpieczna powierzchnia,
- nagłośnienie,
- sprzęt sportowy wykorzystywany w ćwiczeniach Bodhy™ (piłki, trick-board),
- dostęp do wody oraz miejsca na przerwę.
Warsztat oparty o metodologię Bodhy™ łączy elementy sportu kwalifikowanego, praktyki pracy z ciałem oraz wiedzę z zakresu psychologii grupy. Uczestnicy doświadczają, jak ruch, odpowiednia komunikacja i wzajemne wsparcie przekładają się na efektywność zespołową — dokładnie tak, jak w drużynie sportowej walczącej o wspólny wynik.
Podczas warsztatu:
- zespół ćwiczy współpracę w dynamicznych zadaniach ruchowych,
- uczestnicy uczą się komunikacji w stresie i presji czasu,
- grupa uczy się feedbacku opartego na szacunku i klarownej informacji zwrotnej,
- uczestnicy rozumieją swoje naturalne style działania i osobowości kolegów z zespołu,
- uczestnicy wypracowują zasady współpracy i wsparcia,
- budują doświadczenie „jednego zespołu, jednego celu”.
Warsztat ma charakter praktyczny, angażujący uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł 1: Zespół jak drużyna sportowa | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Moduł 2: Komunikacja w ruchu | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł 3: Współpraca w warunkach presji | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Moduł 4: Rola i potencjał jednostki | Prowadzący Tomasz Schmidt | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł 5: Feedback i wspólna odpowiedzialność | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Przerwa | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Moduł 6: Integracja i doświadczenie jedności | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł 7: Neurobiologia stresu – jak działa Twój mózg pod presją? - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym - rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Moduł 8: Odkrywanie zasobów i eliminacja blokad psychicznych - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł 9: Praktyka uważności - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł 10: Podsumowanie warsztatów, wypracowanie planu wdrożeniowego - sesja ONLINE w czasie rzeczywistym - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Bogumił Głuszkowski | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja: obserwacja w warunkach symulowanych, wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 011,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,39 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 203,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Schmidt
Bogumił Głuszkowski
prywatnego, zawodowego ze sportem i w ramach którego, czynnie trenuje ok. 250 triathlonistów. Od min. 5 lat łączy wiedzę ze sportu kwalifikowanego z doświadczeniem biznesowym. Przekłada aspekty towarzyszące zawodowym sportowcom na codzienną pracę każdego z nas, bez względu na branżę, by efektywnie działać w swojej roli oraz jako członek zespołu i całej organizacji. Od 5 lat nieprzerwanie prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe dla menadżerów, zespołów oraz jednostek indywidualnych w organizacjach pracujących w różnych branżach, m.in. dla Volkswagen Group Polska, Enea Centrum, Blum Polska, Porsche Inter Auto Polska, Integrale IT, Programa Software House.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja oraz materiały z usługi wypracowane podczas zajęć zostaną przekazane uczestnikom drogą lektroniczną.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze z dofinansowaniem jest posiadanie aktywnego ID wsparcia umożliwiającego udział w szkoleniu.
Koszt udziału w usłudze jest zwolniony z Vat pod warunkiem finansowania ze środków publicznych conajmniej w 70%, na podstawie:
zwolnienie VAT na pdst. Rozporządzenie MF z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722, z późn. zm.) rozdz. 2, § 3. 1., pkt. 14
Informacje dodatkowe
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina = 45 min), co łącznie przekłada się na godziny zegarowe wynikające z harmonogramu, tj. liczba 28 godzin dydaktycznych odpowiada 21 godzinom zegarowym.
Przerwy są zaplanowane w trakcie poszczególnych bloków szkoleniowych i wliczone w czas trwania usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne dla części zdalnej (w czasie rzeczywistym)
Część zdalna usługi realizowana jest za pomocą platformy zapewniającej:
- możliwość prowadzenia zajęć w czasie rzeczywistym (audio, wideo),
- funkcje pracy grupowej (breakout rooms),
- udostępnianie ekranu, czat i tablice interaktywne,
- stabilne połączenie internetowe min. 10 Mb/s dla uczestnika i trenera,
- kamerę i mikrofon umożliwiające aktywny udział uczestników.
Zalecane jest uczestnictwo przy użyciu laptopa/komputera (nie telefonu).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi