Skuteczne zarządzanie projektami - usługa szkoleniowa
Skuteczne zarządzanie projektami - usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla osób:
- chcących rozszerzyć swoje kompetencje z zakresu zarządzania projektami w firmie
- pełniących role związane z zarządzaniem projektami, takie jak Project Managerowie, Product Managerowie, Liderzy zespołów projektowych, członkowie zespołów projektowych
- będących specjalistami z działów takich jak marketing, HR, IT, innowacje, rozwój produktu czy obsługa klienta, którzy angażowani są do interdyscyplinarnych zespołów projektowych
- początkujących i średniozaawansowanych w zakresie zarządzania projektami, którzy chcą rozwijać umiejętności projektowania innowacyjnych rozwiązań
- z podstawową wiedzą na temat zarządzania projektami, otwartych na kreatywne podejście i nowe metody pracy
- dla uczestników różnych projektów umożliwiających podnoszeniekompetencji managerskic
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-06-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do samodzielnego zarządzania projektami dzięki opanowaniu skutecznych narzędzi i metod do wdrażania działań, pomysłów i innowacji w organizacji. Uczestnik będzie osobiście lub w gronie zespołów projektowych, identyfikował problemy i potrzeby użytkowników/odbiorców usług i skutecznie przekładał pomysły na praktyczne rozwiązania projektując do tego odpowiednie etapy procesu. Zwiększy tym samym efektywność realizowanych projektów i lepiej dopasuje je do potrzeb interesariuszy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Planuje i zarządza projektem | Kryteria weryfikacji zna elementy karty projektu i jej znaczenie w procesie planowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje kluczowe role członków zespołu projektowego i rozumie znaczenie efektywnej komunikacji w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji zarządza procesem realizacji projektu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji rozumie podstawowe pojęcia i zasady związane z zarządzaniem projektami | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji stosuje metody definiowania misji, celów i zakresu projektu oraz ich powiązania z poszczególnymi fazami projektu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wytycza główne celu projektu, cele pośrednie i ramy czasowe | Kryteria weryfikacji opisuje cele, czas wykonania poszczególnych zadań oraz etapy realizacji projektu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji tworzy listę zadań oraz planuje czas ich realizacji, uwzględniając kamienie milowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się z zespołem | Kryteria weryfikacji stosuje metody motywujące zespół do realizacji zadań w ramach projektu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji opracowuje harmonogram projektu i przedstawia go w formie mapy projektu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Analizuje ryzyka projektu | Kryteria weryfikacji wskazuje słabe strony projektu i je eliminuje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje potencjalne ryzyka związane z realizacją projektu i szacuje koszty | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wspiera zespół projektowy | Kryteria weryfikacji świadomie wypełnia rolę w zespole projektowym i aktywnie współpracuje z innymi członkami zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wykazuje odpowiedzialność za podejmowanie decyzji projektowych oraz ich komunikację z interesariuszami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji ocenia efekty pracy zespołu oraz wskazuje obszary do dalszego rozwoju w zarządzaniu projektami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
0.Zapoznanie uczestników z metodologią szkolenia, badanie potrzeb
1. Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Podstawowe pojęcia zarządzania projektami: czym jest projekt, czym różni się od codziennych działań operacyjnych?
- Cykl życia projektu.
- Wprowadzenie do metodologii Design Thinking jako podejścia wspierającego innowacyjne i użytkownikocentryczne zarządzanie projektami.
2. Istota zarządzania projektami i karta projektu
- Cel i znaczenie karty projektu w procesie zarządzania.
- Elementy karty projektu: cele, interesariusze, zakres, zasoby, harmonogram.
- Powiązanie karty projektu z pierwszym etapem Design Thinking: Empatyzacja – zrozumienie potrzeb użytkowników projektu.
3. Członkowie zespołu i komunikacja w zespole
- Role i odpowiedzialności członków zespołu projektowego.
- Znaczenie efektywnej komunikacji dla realizacji celów projektowych.
- Zastosowanie technik Design Thinking w budowaniu współpracy i komunikacji zespołu (np. burza mózgów, mapowanie wyzwań zespołu).
4. Interesariusze projektu
- Identyfikacja interesariuszy projektu i ich wpływ na realizację działań.
- Warsztat: narzędzia Design Thinking w analizie interesariuszy – tworzenie map empatii dla kluczowych grup interesariuszy.
5. Misja, cele i zakres projektu . Lista zadań, czas trwania, fazy i kamienie milowe
- Definiowanie misji, celów i zakresu projektu zgodnie z wymaganiami interesariuszy.
- Lista zadań, czas trwania, fazy projektu i wyznaczanie kamieni milowych.
- Wykorzystanie narzędzi Design Thinking w etapie Definiowania: formułowanie wyzwań projektowych w oparciu o dane zebrane podczas empatyzacji.
6. Harmonogram i mapowanie projektu . Koszty i ryzyko projektu
- Tworzenie harmonogramu projektu z podziałem na fazy i zadania.
- Mapowanie procesu realizacji projektu z uwzględnieniem kluczowych etapów Design Thinking:
- Generowanie pomysłów – Ideacja: burza mózgów i techniki kreatywne w opracowywaniu rozwiązań projektowych.
- Prototypowanie: tworzenie szybkich, tanich i wizualnych modeli rozwiązań do przetestowania.
- Analiza ryzyka projektowego: przewidywanie potencjalnych problemów i planowanie reakcji.
7. Weryfikacja osiągniętych efektów kształcenia - symulacja projektu (obserwacja w warunkach symulowanych)
Usługa zostanie zrealizowane w wymiarze 28 godzin dydaktycznych (1 godzina=45 min) co jest równe 21 godzinom zegarowym (60 min) wynikającym z harmonogramu. Przerwy są wliczone w czas usługi.
Usługa obejmuje 80% praktyki i 20% teorii.
Metody walidacji:
1. Wywiad swobodny (rozmowa walidacyjna)
Wywiad ma formę rozmowy półstrukturyzowanej, podczas której walidator zadaje pytania weryfikujące rozumienie kluczowych zagadnień z zakresu zarządzania projektami. Rozmowa trwa ok. 15–25 minut.
Zakres rozmowy obejmuje sprawdzenie, czy uczestnik:
Wiedza (rozumienie kluczowych pojęć)
- zna elementy karty projektu i potrafi wyjaśnić ich znaczenie w procesie planowania,
- rozumie podstawowe pojęcia i zasady zarządzania projektami (cel, zakres, interesariusze, harmonogram, ryzyka, zasoby),
- wskazuje kluczowe role członków zespołu projektowego i omawia znaczenie efektywnej komunikacji,
- wyjaśnia zasady definiowania misji, celów oraz powiązania między fazami projektu.
Umiejętności (zastosowanie w praktyce)
- opisuje cele projektu, czas wykonania poszczególnych zadań oraz etapy realizacji,
- omawia metody planowania pracy: lista zadań, priorytetyzacja, kamienie milowe, szacowanie czasu,
- wyjaśnia, w jaki sposób identyfikuje ryzyka, szacuje koszty oraz proponuje działania zapobiegawcze,
- wskazuje słabe strony projektu oraz proponuje sposoby ich eliminacji,
- opisuje swoje podejście do motywowania zespołu projektowego.
Kompetencje społeczne
- potrafi opisać swoją rolę w zespole projektowym,
- wykazuje odpowiedzialność za podejmowanie decyzji i komunikację z interesariuszami,
- ocenia efekty pracy zespołu i wskazuje obszary możliwe do dalszego rozwoju.
Wywiad ma charakter rozmowy, w której uczestnik interpretuje doświadczenia zdobyte podczas warsztatów i nawiązuje do praktycznych przykładów z zajęć.
2. Obserwacja w warunkach symulowanych
Drugi etap walidacji polega na wykonaniu krótkiego zadania projektowego – symulacji, podczas której uczestnik prezentuje swoje umiejętności w praktyce. Czas trwania: ok. 20–30 minut.
Uczestnik otrzymuje opis prostego projektu (np. wdrożenie nowej usługi, małego eventu lub rozwiązania technicznego). Na tej podstawie ma przygotować i zaprezentować w sposób syntetyczny:
Zadania w ramach symulacji:
- Stworzenie uproszczonej karty projektu, zawierającej: cel, zakres, kluczowe role, interesariuszy, ograniczenia, ryzyka.
- Opracowanie listy zadań i krótkiego harmonogramu z uwzględnieniem kamieni milowych)
- Przedstawienie mapy projektu (upraszczając: wizualizacja etapów i zadań).
- Analiza ryzyk – identyfikacja ryzyk oraz zaproponowanie działań zapobiegawczych.
- Opis roli własnej w zespole i sposobu komunikacji z zespołem oraz interesariuszami.
- Ocena efektywności projektu – uczestnik wskazuje potencjalne trudności i obszary wymagające usprawnienia.
Podczas symulacji walidator ocenia:
Umiejętności praktyczne
- poprawność i spójność elementów karty projektu,
- logikę planowania, adekwatność zadań i kamieni milowych,
- umiejętność szacowania czasu oraz identyfikowania ryzyk,
- trafność działań zaradczych oraz umiejętność argumentowania decyzji projektowych,
- umiejętność komunikowania się w sposób jasny, rzeczowy i adekwatny do roli kierownika projektu lub członka zespołu.
Postawa i współpraca
- odpowiedzialność za decyzje,
- świadomość swojej roli projektowej,
- gotowość do współpracy i reagowania na trudności,
- refleksję nad procesem realizacji projektu.
Wynik walidacji
Po analizie wyników wywiadu oraz obserwacji walidator potwierdza nabycie efektów uczenia się, jeśli uczestnik:
- rozumie kluczowe zasady zarządzania projektami,
- potrafi zaplanować projekt i przygotować jego harmonogram,
- jasno określa role, cele, zadania i ryzyka,
- świadomie współpracuje w zespole projektowym,
- potrafi ocenić efekty prac i wskazać działania usprawniające.
Pozytywny wynik walidacji stanowi potwierdzenie osiągnięcia pełnego zakresu efektów uczenia się wymaganych do tej usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zapoznanie uczestników z metodologią szkolenia, badanie potrzeb - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Istota zarządzania projektami i karta projektu | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 13-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 13-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Członkowie zespołu i komunikacja w zespole | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 13-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Interesariusze projektu - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 19-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Misja, cele i zakres projektu . Lista zadań, czas trwania, fazy i kamienie milowe | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Harmonogram i mapowanie projektu . Koszty i ryzyko projektu | Prowadzący Magdalena Bartczak | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Weryfikacja osiągniętych efektów kształcenia - symulacja projektu (obserwacja w warunkach symulowanych) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 154,29 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 154,29 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Bartczak
Od ponad 25 lat zarządzam dużymi markami w tym: Morliny, Vitax, Massive, Grześki, Goplana, Familijne, Jeżyki, Akuku i kilka pomniejszych, obecnie w roli managera badań i rozwoju wprowadzam nowe produkty na rynek (Grześki na krawędzi, Grześki figurka okazjonalna, wersje letnie limitowane itp.) a także prowadzę liczne projekty doradcze i biznesowe jak: budowanie strategii firmy, wdrażanie zarządzania przez wartości, uruchomienia sklepów, pijalni czekolady, warsztatów czekoladowe dla dzieci itp.
Większość projektów realizuję metodami design thinking i service design.
Nieustannie się uczę i rozwijam, a zdobytą wiedzą chętnie się dzielę, ponieważ równolegle z pracą zawodową prowadzę szereg wykładów, szkoleń, ćwiczeń i warsztatów oraz publikuję artykuły z własnym spojrzeniem na współczesną rzeczywistość biznesową. Posiada doswiadczenie zawodowe zdobyte w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w formie ćwiczeń, case study oraz prezentacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze z dofinansowaniem jest posiadanie aktywnego ID wsparcia umożliwiającego zapis na usługę
Informacje dodatkowe
Usługa zostanie zrealizowane w wymiarze 28 godzin dydaktycznych (45 min) co jest równe 21 godzinom zegarowym (60 min) wynikającym z harmonogramu.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, która będzie realizowana na terenie miejsca szkolenia, z możliwością skorzystania z toalety, napojów i cateringu.
W trakcie usługi będą wykorzystywane metody interaktywne i aktywizujące rozumiane jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie - takie jak: ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, praca w grupach.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
lp. | Wymagany parametr | Opis parametru |
1 | Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - w przypadku usług doradczych dopuszcza się możliwość korzystania z komunikatorów dostępnych rynkowo, umożliwiających kontakt face to face, przy zapewnieniu rozwiązań umożliwiających monitoring realizowanej usługi | Platforma wspierająca spotkanie/szkolenie będzie dobrana w zależności od typu/rodzaju spotkania/szkolenia: Microsoft Teams |
2 | Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji |
|
3 | Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik |
|
4 | Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów |
|
5 | Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line | Link umożliwiający udział w spotkaniu/szkoleniu będzie dostępny dla zgłoszonych uczestników w okresie zaplanowanym na spotkanie/szkolenie. |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi