Komunikacja i efektywna współpraca w zespole – wspólne wartości, wspólne cele - szkolenie.
Komunikacja i efektywna współpraca w zespole – wspólne wartości, wspólne cele - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników danej organizacji, chcących poszerzać swoją wiedzę i umiejętności oraz kompetencje z zakresu komunikacji w budowaniu efektywnych zespołów oraz współpracy opartej na wspólnych wartościach, zasadach oraz celach, a także do pracowników i zespołów, których efekty pracy zależą m.in. od precyzyjnej komunikacji i przekazywania informacji lub poleceń przełożonych, zarządzających zespołem pracowników różnych działów współpracujących ze sobą pracowników z zespołów zróżnicowanych pod względem stażu pracy, wieku, kompetencji, zajmowanego stanowiska.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników28
- Data zakończenia rekrutacji14-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest przygotowanie uczestnika szkolenia do samodzielnego wykorzystania technik komunikacyjnych opartych na wzajemnym szacunku, zrozumieniu i empatii w efektywnych zespołach oraz rozwijania umiejętności tworzenia spójnych relacji między członkami zespołu oraz wspierania współpracy i osiągania wspólnych celów poprzez świadomą i efektywną wymianę informacji oraz aktywne słuchanie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Motywuje siebie i innych do zaangażowania w realizację zadań i celów | Kryteria weryfikacji aktywnie wyraża oraz wspiera nowe pomysły w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji zachęca do aktywności i angażowania się | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji świadomie wykorzystuje swoje motywatory | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Efektywnie współpracuje oraz skutecznie komunikuje się oraz ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji wykorzystuje podobieństwa i różnice osobowościowe do efektywnej współpracy w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji słucha innych, wkłada wysiłek w zrozumienie, nawiązuje do wypowiedzi innych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji współpracuje opierając się na zrozumieniu, szacunku i pozytywnych intencjach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dopasowuje styl komunikacji indywidualnie do potrzeb i oczekiwań współpracowników | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji stosuje metody aktywnego słuchania (pytania, parafrazy, podsumowania) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Realizuje zadania i cele wspólne dla zespołu i organizacji | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki realizacji celów m.in. SMARTER | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Realizuje cele ze świadomością wpływu na inne działy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Określa priorytety realizowanych zadań i celów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zapobiega i rozwiązuje konflikty w zespole | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przyczyny konkretnego konfliktu w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki rozwiązywania konfliktów zgodne z założeniami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje rozwiązania trudnych sytuacji w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji stosuje zasady etyki zawodowej, jako fundament budowania zaufania wzespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I Automotywacja do współpracy oraz budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie
Uczestnicy połączeni w 2-3 osobowe zespoły będą stosowali techniki automotywacji oraz metody wzbogacania własnego potencjału poznane w trakcie szkolenia. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
Co motywuje mnie do pracy zespołowej
główne czynniki i zasady budowania automotywacji – moje mocne strony
Rola optymizmu i metody wzbogacania własnego potencjału. Wpływ optymizmu na podejmowanie działań i zaangażowanie
Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pewności siebie
MODUŁ II Skuteczna komunikacja i współpraca oparta na szacunku i zaufaniu
Uczestnicy połączeni w 2-3 osobowe zespoły będą stosowali techniki skutecznej komunikacji i oraz metody aktywnego słuchania jako ważnego aspektu prawidłowej komunikacji. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
zachowania wpływające (nie)pozytywnie na współpracę
techniki komunikacji wspierające współpracę w zespole
podobieństwa oraz różnice osobowościowe i wewnątrz zespołu, jak wykorzystywać różnorodność
Jak aktywne słuchanie wpływa na zrozumienie i współpracę.
MODUŁ III Realizacja zadań i celów wspólnych zespołu
Uczestnicy połączeni w 2 osobowe zespoły będą stosowali metody wyznaczania priorytetów oraz wdrożą na przykładach zasady SMATER i GROW do realizacji celów. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
Poprawnie sformułowany cel – pokaż SENS działań
Wyznaczanie priorytetów – czy można robić wszystko? Koncentracja na sprawach gwarantujących osiągnięcie celu zespołu
Zasada SMARTER oraz GROW w wyznaczaniu celów i ich praktyczne zastosowanie w realizacji celów zespołowych oraz efektywności pracy własnej.
MODUŁ IV Sytuacje konfliktowe w zespole
Uczestnicy połączeni w 2-3 osobowe zespoły będą identyfikowali przyczyny konfliktów w zespole, przeanalizują trudne sytuacje, które wpływają na efektywną współpracę w zespole . Stworzą kodeks etyki współpracy w zespole. Wymiana doświadczeń w podsumowaniu modułu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
Przyczyny konfliktów w zespołach
Moja postawa w konflikcie
Trudne sytuacje w zespole
Etyka zawodowa i rozwiązywanie dylematów związanych z wykonywanym zawodem -budowanie zaufania w Zespole
MODUŁ V EGZAMIN WEWNETRZNY
Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada 60 minutom . Czas trwania usługi 8 godzin. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Zajęcia praktyczne 6:15 godzin. Zajęcia teoretyczne 1 godzina. Egzamin wewnętrzny 15 minut.
Ocena kompetencji- test
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Ocena kompetencji uczestnika- test
Egzamin wewnętrzny 15 minut.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 MODUŁ I Automotywacja do współpracy oraz budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 MODUŁ II Skuteczna komunikacja i współpraca oparta na szacunku i zaufaniu | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 MODUŁ III Realizacja zadań i celów wspólnych zespołu | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 MODUŁ III Realizacja zadań i celów wspólnych zespołu | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 MODUŁ IV Sytuacje konfliktowe w zespole | Prowadzący JOANNA KUŚMIERCZYK | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 MODUŁ V EGZAMIN WEWNETRZNY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:45 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 212,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 212,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JOANNA KUŚMIERCZYK
Ukończyłam certyfikowane kursy Trenera Kompetencji Miękkich oraz Trenera TUS. Obecnie przygotowuję się do uzyskania Certyfikatu Trenera Szkoleń Online Akademii SET® oraz Certyfikatu IES London. W swojej pracy szkoleniowej łączę doświadczenie biznesowe z wiedzą psychologiczną i praktyką trenerską, kładąc nacisk na skuteczność, rozwój i trwałą zmianę postaw uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy usługi otrzymają skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych do realizowanej usługi rozwojowej. Materiały zawierają pojęcia teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Dodatkowo uczestnicy otrzymają: notatnik, teczkę, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Sala szkoleniowa do 30 m2. Oddzielne stanowiska pracy dla każdego z uczestników ( krzesło, stolik). Dostosujemy nasze usługi do indywidulanych wymagań uczestników, aby zapewnić pełne uczestnictwo i komfort w trakcie trwania szkolenia.
W efekcie ukończenia kursu uczestnicy uzyskają certyfikat ukończenia kursu, potwierdzającym nabycie kwalifikacji w obszarze komunikacji i współpracy w zespole.
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VATU:
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.