,,Cyfrowa transformacja w edukacji dla klimatu" Wdrażanie cyfrowych metod nauczania wspierających kształtowanie proekologicznych postaw u uczniów i pracowników.
,,Cyfrowa transformacja w edukacji dla klimatu" Wdrażanie cyfrowych metod nauczania wspierających kształtowanie proekologicznych postaw u uczniów i pracowników.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać kompetencje w obszarze cyfrowych metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wyzwań związanych z kształtowaniem proekologicznych postaw.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wdrażania cyfrowych metod nauczania wspierających rozwój postaw proekologicznych w środowisku edukacyjnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- definiuje założenia edukacji dla klimatu oraz znaczenie cyfrowej transformacji w edukacji, - charakteryzuje narzędzia cyfrowe wspierające współpracę, komunikację i tworzenie treści edukacyjnych, -opisuje metody planowania i monitorowania projektów edukacyjnych z wykorzystaniem technologii cyfrowych. | Kryteria weryfikacji WIEDZA:- opisuje w jaki sposób technologie cyfrowe mogą wspierać rozwój świadomości ekologicznej i postaw proklimatycznych w środowisku edukacyjnym. - określa funkcje oraz możliwości wykorzystania narzędzi cyfrowych w pracy edukacyjnej, - definiuje etapy planowania projektu edukacyjnego z użyciem narzędzi cyfrowych (cele, harmonogram, podział zadań, zasoby) oraz wyjaśnia, jak technologie cyfrowe wspierają zarządzanie, dokumentowanie i ocenę rezultatów projektów edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- stosuje narzędzia cyfrowe do analizy danych klimatycznych i opracowania treści edukacyjnych, - organizuje proces dydaktyczny w środowisku cyfrowym z uwzględnieniem tematów ekologicznych, - tworzy scenariusze lekcji, projekty i kampanie edukacyjne promujące postawy proekologiczne. | Kryteria weryfikacji UMIEJĘTNOŚCI:- wykorzystuje wybrane narzędzia cyfrowe (np. arkusze kalkulacyjne, wizualizatory danych, aplikacje GIS, platformy open data) do analizy informacji klimatycznych oraz opracowuje na ich podstawie materiały edukacyjne (np. prezentacje, infografiki, raporty, scenariusze lekcji), - planuje i dobiera odpowiednie narzędzia cyfrowe do realizacji zajęć o tematyce ekologicznej, - opracowuje autorski scenariusz lekcji, projekt lub kampanię edukacyjną z elementami edukacji klimatycznej oraz wykorzystuje narzędzia cyfrowe do przygotowania i prezentacji treści edukacyjnych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- buduje kulturę współpracy i odpowiedzialności ekologicznej w środowisku szkolnym, - współpracuje z nauczycielami, uczniami i partnerami w tworzeniu i realizacji cyfrowych projektów dla klimatu. | Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- wspiera rozwój postaw proekologicznych w społeczności szkolnej, - angażuje innych w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęTobiasz Suchowiejko
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych, łącze internetowe: minimum 1,5 Mb/s (wysyłanie i pobieranie)
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych po 45 minut każda. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby. Szkolenie organizowane w grupie 15 osobowej z podziałem na 3 podgrupy 5- osobowe.
Praca na szkoleniu odbywa się na własnym sprzęcie (laptop). Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie sprawnego sprzętu wraz z ładowarką przez cały okres trwania usługi. Każdy uczestnik ma samodzielne stanowisko z dostępem do pomocy szkoleniowych oraz materiałów. Zajęcia odbywają się w sali wyposażonej w sprzęt multimedialny. Szkolenie trwa 20 godzin z czego 12 to zajęcia praktyczne a 8 teoretyczne.
I. Dzień
- Przedstawienie celu szkolenia, harmonogramu i oczekiwań uczestników.
- Dyskusja: rola edukacji w budowaniu zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju - teoria.
- Czym są zielone umiejętności i dlaczego są kluczowe w edukacji - teoria.
- Przegląd koncepcji gospodarki niskoemisyjnej, odnawialnych źródeł energii i gospodarki obiegu zamkniętego - teoria.
- Cyfrowa transformacja szkół jako narzędzie wspierające ochronę środowiska - teoria.
- Wyszukiwanie i ocena wiarygodnych źródeł informacji o zmianach klimatu, energii odnawialnej, redukcji emisji i ochronie zasobów - praktyka.
- Analiza danych środowiskowych i interpretacja raportów klimatycznych - praktyka.
- Dyskusja: jak wykorzystać dane o środowisku w pracy dydaktycznej - teoria.
- Przegląd narzędzi cyfrowych wspierających współpracę i nauczanie proekologiczne.
- Etyczne i bezpieczne korzystanie z zasobów cyfrowych, zasady zrównoważonego użytkowania technologii.
- Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie mapy cyfrowych informacji o lokalnych działaniach ekologicznych.
- Ćwiczenia praktyczne: Zaprojektowanie mini-projektu szkolnego „Nasza szkoła dla klimatu” – przykład zielonego projektu edukacyjnego z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
II. Dzień
- Warsztat praktyczny: wykorzystanie narzędzi cyfrowych do modelowania problemów klimatycznych i energetycznych.
- Warsztat praktyczny: Tworzenie cyfrowych wizualizacji danych o emisjach, odpadach, zużyciu energii.
- Ćwiczenie praktyczne: Opracowanie scenariuszy lekcji o tematyce zielonej gospodarki (energia odnawialna, ograniczanie zanieczyszczeń, ochrona przyrody).
- Warsztat praktyczny: Ćwiczenia z tworzenia multimedialnych materiałów dydaktycznych wspierających zrównoważony rozwój.
- Ćwiczenie praktyczne: Wykorzystanie aplikacji i arkuszy online do raportowania efektów projektów proekologicznych.
- Warsztat praktyczny: Tworzenie wskaźników – ślad węglowy szkoły, oszczędność energii, recykling.
- Ćwiczenie praktyczne: Zespołowe opracowanie cyfrowego projektu edukacyjnego „Zielona szkoła przyszłości”.
- Warsztat praktyczny: Projekt łączy technologie informacyjno-komunikacyjne, ochronę środowiska i działania edukacyjne uczniów.
- Walidacja
- Rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 1. Przedstawienie celu szkolenia, harmonogramu i oczekiwań uczestników. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 2. Dyskusja: rola edukacji w budowaniu zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju - teoria. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 3. Czym są zielone umiejętności i dlaczego są kluczowe w edukacji - teoria | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 4. Przegląd koncepcji gospodarki niskoemisyjnej, odnawialnych źródeł energii i gospodarki obiegu zamkniętego - teoria. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 5. Cyfrowa transformacja szkół jako narzędzie wspierające ochronę środowiska - teoria. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 6. Wyszukiwanie i ocena wiarygodnych źródeł informacji o zmianach klimatu, energii odnawialnej, redukcji emisji i ochronie zasobów - praktyka. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 7. Analiza danych środowiskowych i interpretacja raportów klimatycznych - praktyka. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 8. Dyskusja: jak wykorzystać dane o środowisku w pracy dydaktycznej - teoria. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 9. Przegląd narzędzi cyfrowych wspierających współpracę i nauczanie proekologiczne. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 10. Etyczne i bezpieczne korzystanie z zasobów cyfrowych, zasady zrównoważonego użytkowania technologii. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 11. Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie mapy cyfrowych informacji o lokalnych działaniach ekologicznych | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 12. Ćwiczenia praktyczne: Zaprojektowanie mini-projektu szkolnego „Nasza szkoła dla klimatu” – przykład zielonego projektu edukacyjnego z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 1. Warsztat praktyczny: wykorzystanie narzędzi cyfrowych do modelowania problemów klimatycznych i energetycznych. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 2. Warsztat praktyczny: Tworzenie cyfrowych wizualizacji danych o emisjach, odpadach, zużyciu energii. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 3. Ćwiczenie praktyczne: Opracowanie scenariuszy lekcji o tematyce zielonej gospodarki (energia odnawialna, ograniczanie zanieczyszczeń, ochrona przyrody). | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 4. Warsztat praktyczny: Ćwiczenia z tworzenia multimedialnych materiałów dydaktycznych wspierających zrównoważony rozwój. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 5. Ćwiczenie praktyczne: Wykorzystanie aplikacji i arkuszy online do raportowania efektów projektów proekologicznych. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 6. Warsztat praktyczny: Tworzenie wskaźników – ślad węglowy szkoły, oszczędność energii, recykling | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 7. Ćwiczenie praktyczne: Zespołowe opracowanie cyfrowego projektu edukacyjnego „Zielona szkoła przyszłości”. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 8. Warsztat praktyczny: Projekt łączy technologie informacyjno-komunikacyjne, ochronę środowiska i działania edukacyjne uczniów. | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 9. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 10. Rozdanie certyfikatów i zakończenie szkolenia | Prowadzący Jagoda Gajda | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jagoda Gajda
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem koniecznym do uczestnictwa w usłudze jest ukończenie 18 lat.
Praca na szkoleniu odbywa się na własnym sprzęcie (laptop). Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie sprawnego sprzętu wraz z ładowarką przez cały okres trwania usługi.
Uprzejmie prosimy, aby przed pozyskaniem dofinansowania na usługę skontaktować się z firmą szkoleniową w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której brak wolnych terminów uniemożliwi realizację szkolenia.
Informacje dodatkowe
Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Do karty w formie załącznika zostały dołączone rekomendacje poświadczające że certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
Paragraf 3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.