Kurs języka angielskiego na poziomie B2
Kurs języka angielskiego na poziomie B2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dorosłych, które wcześniej uczyły się języka angielskiego na poziomie B1 lub wyżej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Kurs języka angielskiego na poziomie B2” przygotowuje do samodzielnego i praktycznego posługiwania się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie średnio zaawansowanym wyższym, w szczególności do:- rozumienia złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych,
- formułowania jasnych i szczegółowych wypowiedzi ustnych, uczestniczenia w rozmowach i dyskusjach
- tworzenia spójnych tekstów pisemnych
- stosowania zróżnicowanych struktur gramatycznych i słownictwa
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje wypowiedzi ustne i pisemne na tematy ogólne, zawodowe i społeczne, stosując zróżnicowane struktury gramatyczne i słownictwo właściwe dla poziomu B2. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie słownictwo i struktury gramatyczne do tworzenia spójnych wypowiedzi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Redaguje poprawne pod względem językowym teksty pisemne (np. e-maile, opisy, opinie). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Koryguje własne wypowiedzi, identyfikując i poprawiając błędy leksykalne oraz gramatyczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje różnorodne środki językowe (synonimy, parafrazy, konstrukcje złożone) w celu precyzyjnego wyrażenia treści. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje adekwatne formy językowe w sytuacjach komunikacyjnych (dialogi, symulacje). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Trafnie reaguje w kontekstach kulturowo zróżnicowanych (ćwiczenia scenek, pytania otwarte w testach). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik konstruuje wypowiedzi dostosowane do kontekstu komunikacyjnego – formalnego i nieformalnego – zgodnie z zasadami poprawnej i skutecznej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje styl i rejestr językowy do sytuacji (np. rozmowa służbowa, rozmowa nieformalna). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Organizuje wypowiedź w sposób logiczny, spójny i adekwatny do celu komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Reaguje językowo w sposób naturalny i zgodny z konwencją komunikacyjną (prośby, odmowy, sugestie, negocjacje). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia swoje opinie, wykorzystując właściwe środki spajające i argumentacyjne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje wiedzę kulturową i społeczną niezbędną do skutecznej komunikacji w środowisku międzynarodowym. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różnice kulturowe wpływające na komunikację (formy grzecznościowe, normy społeczne). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje zachowania językowe do norm kulturowych partnera komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje komunikaty z uwzględnieniem kontekstu kulturowego (np. metafory, idiomy, niuanse znaczeniowe). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Reaguje adekwatnie w sytuacjach międzykulturowych (np. błędne zrozumienie, faux pas, różnice w komunikacji niewerbalnej). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ADRESACI USŁUGI
Usługa jest skierowana do osób dorosłych, które wcześniej uczyły się języka angielskiego na poziomie B1 lub wyższym i chcą rozwijać kompetencje językowe do poziomu B2.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych: 1 × 45 minut podczas jednych zajęć. Zajęcia odbywają się bez przerw, co oznacza, że przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi. Łączna liczba godzin jest podawana i rozliczana w godzinach dydaktycznych (45 min).
PODZIAŁ ZAJEĆ NA TEORIĘ I PRAKTYKĘ:
Zajęcia teoretyczne (5,5 godzin szkoleniowych): obejmują wprowadzenie i omówienie zagadnień gramatycznych, struktur leksykalnych, zasad komunikacji oraz strategii językowych.
Zajęcia praktyczne (14,5 godzin szkoleniowych): obejmują ćwiczenia komunikacyjne, konwersacje, odgrywanie scenek, pracę z tekstem, słuchaniem, zadaniami problemowymi oraz pracę praktyczną z realnymi materiałami językowymi (artykuły, nagrania, dialogi).
WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
Walidacja jest przeprowadzana podczas ostatnich zajęć. Stosowaną metodą jest obserwacja w warunkach rzeczywistych oraz wywiad swobodny. Walidacja obejmuje praktyczne zadania językowe (mówienie, rozumienie ze słuchu, praca z tekstem), które pozwalają potwierdzić osiągnięcie efektów uczenia się wymaganych dla poziomu B2. Ocena dokonywana jest przez walidatora, na podstawie zachowania uczestnika podczas wykonywania zadań komunikacyjnych.
METODA
Szkolenie łączy zalety metody bezpośredniej i komunikacyjnej. Metoda bezpośrednia pozwala słuchaczowi opanować najważniejsze umiejętności językowe – mówienie oraz rozumienie ze słuchu – w szybki i atrakcyjny sposób. Metoda komunikacyjna pomaga utrwalić angielską gramatykę i słownictwo w autentycznych kontekstach.
- nowoczesne i praktyczne słownictwo,
- interesujące pytania w naturalnej, współczesnej angielszczyźnie dotyczące życia codziennego i praktycznych sytuacji,
- liczne ćwiczenia,
- ćwiczenia komunikacyjne.
Głównym celem metody bezpośredniej jest szybkie i skuteczne nauczanie umiejętności komunikacji w języku obcym, poprzez minimalizowanie użycia języka ojczystego w czasie lekcji i wykształcenie pewnych odruchów językowych. To prowadzi do myślenia w języku, którego się chcemy nauczyć, a dzięki temu łatwości w posługiwaniu się nim w praktyce.
SŁUCHANIE I MÓWIENIE
Metoda bezpośrednia kładzie duży nacisk na praktykę i pracę ustną – słuchanie i mówienie. Około 80% lekcji to praca ustna z lektorem, polegająca na kontrolowanym dialogu, w którym lektor zadaje pytania w oparciu o wprowadzone wcześniej słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne. W ten sposób nowy materiał jest ćwiczony zarówno w praktyce jak i w odpowiednim kontekście.
Najlepszym sposobem nauki języka jest po prostu mówienie nim. Słuchacze biorą aktywny udział w zajęciach, odpowiadając na pytania nauczyciela w pełnej formie tak, aby wydłużyć czas mówienia oraz ćwiczyć jak najwięcej słów i struktur gramatycznych.
Podsumowując, słownictwo jest ważniejsze od gramatyki, a najważniejsze jest mówienie.
ZAJĘCIA W JĘZYKU OBCYM
Zajęcia językowe metodą bezpośrednią odbywają się prawie wyłącznie w języku obcym.
Instrukcje wydawane są przez nauczyciela w języku obcym. Nauczyciel unika również tłumaczenia na język ucznia. W kolejnych partiach lekcji nowe pytania zawierają aktualnie wprowadzane słowa lub gramatykę, a resztę materiału słuchacz już zna z poprzednich lekcji.
Języka obcego uczymy się podobnie, jak dziecko uczące się swojego pierwszego języka. Słuchacz najpierw słyszy słowa, następnie wypowiada je imitując wymowę nauczyciela, a dopiero potem poznaje pisownię: czyta i pisze.
ODRUCHY JĘZYKOWE
Aby rozwinąć odpowiednie odruchy językowe, należy mówić szybko i bez zastanawiania się. Dzięki temu wykorzenia się nawyk myślenia po polsku i tłumaczenia na język obcy, który bardzo utrudnia rozumienie ze słuchu i mówienie w naturalnym tempie.
Prawie cała lekcja to praca ustna z lektorem, polegająca na tym, że lektor uczy nowego słownictwa lub zagadnienia gramatycznego, a potem zadaje pytania z użyciem tych słów i gramatyki tak, aby cały nowy materiał był ćwiczony w praktyce i w kontekście.
Uczymy słownictwa codziennego użytku, od początku kursu ze szczególnym uwzględnieniem najczęściej używanych słów z zakresu języka mówionego.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Ćwiczenie pytań i odpowiedzi w małych grupach uczniów jest prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym sposobem nauki, znanym od setek lat. Intensywna wymiana pytań i odpowiedzi między nauczycielem a uczniem służy wyrobieniu nawyków językowych. Uczeń osiąga automatyzm odpowiedzi dzięki naśladowaniu całych fraz i zdań.
Pytania i odpowiedzi w pierwszych etapach nauki są z góry określone i od tego wzoru nie powinien odbiegać ani nauczyciel, ani słuchacz. Słuchacz ćwiczy dokładnie te słowa i struktury gramatyczne, które są zawarte w pytaniach i odpowiedziach. W kolejnych etapach wprowadza się elementy własnej inwencji i słuchacz tworzy coraz więcej własnych, dowolnych odpowiedzi.
We wszystkich podręcznikach używamy dużej ilości interesujących pytań w naturalnym, współczesnym języku. Dzięki temu słuchacze mogą lepiej zapamiętać nowe słownictwo, a także używają go w większej liczbie kontekstów (różne zastosowania, struktury gramatyczne, kolokacje). To sprawia, że potrafią bardziej kreatywnie używać języka obcego zamiast zapamiętywać mechanicznie pojedyncze zdania.
POPRAWNOŚĆ
Nauczyciel kładzie duży nacisk na poprawność wypowiedzi pod względem wymowy, słownictwa i gramatyki, co utrwala prawidłowe nawyki językowe u słuchaczy, a także motywuje ich do dbania o formułowanie bezbłędnych zdań.
Ważne jest wypowiadanie się już od samego początku w sposób samodzielny, nawet jeśli może to oznaczać popełnianie błędów. Oczywiście błędy powinny być od razu poprawiane przez nauczyciela w przyjazny sposób, aby słuchacz uczył się powtarzając poprawną formę.
Znajomość zasad gramatycznych pojawia się z biegiem czasu: potrzebne zagadnienia gramatyczne poznajemy podczas lekcji, ćwicząc je od razu w praktyce w zdaniach, natomiast co jakiś czas robione są lekcje gramatyczne, poświęcone w całości utrwaleniu i wyjaśnieniu gramatyki.
POWTARZANIE MATERIAŁU
Nauka języka jest szybsza i znacznie bardziej efektywna za sprawą regularnych powtórek materiału. W metodzie bezpośredniej przeznacza się dużą część zajęć na ściśle zorganizowane powtarzanie materiału, dzięki czemu słuchacze zapamiętują szybko i na długo duże ilości nowego słownictwa i gramatyki.
Zaplanowany system powtórek sprawia, że uczeń ma kilkukrotny kontakt z każdą partią materiału – poczynając od powtórki na początku każdej lekcji, poprzez czytania i lekcje gramatyczne, aż do powtórzenia większej całości przed egzaminem.
Tajemnicą sukcesu w uczeniu się języka obcego są powtórki materiału. Nauka języka polega głównie na wykształceniu szybkich odruchów, podobnie jak pisanie na maszynie, albo gra na fortepianie – a takie odruchy można wykształcić jedynie przez częste powtórki.
INTERAKTYWNE I AKTYWIZUJĄCE METODY WYKORZYSTYWANE PODCZAS REALIZACJI USŁUGI:
1. Pytania naprzemienne (Reversed Q&A / Student Questioning)
2. Dynamiczne zmiany kontekstu (Context-switching)
3. Mini-debaty
4. Story-building
5. Ćwiczenia utrwalające słownictwo i gramatykę na interaktywnej platformie DL-Pro, do której uczestnik otrzymuje dostęp.
ZAKRES GRAMATYCZNY:
past perfect; 3rd conditional; special English structures; mixed conditionals 2nd + 3rd; verbs + gerund or infinitive; wish; present perfect simple & continuous; emphatic "do"
ZAKRES LEKSYKALNY:
spekulacje; przepowiadanie pogody; ludzie i środowisko; opisy roślin i zwierząt; surowce naturalne; jak brzmieć przekonująco; programowanie i urządzenia; giełda; kosmetyki; zakupy; korupcja; przeszłość i teraźniejszość; wydarzenia historyczne; religia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Powtórzenie i aktywacja poziomu B1+ | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Present Perfect Simple & Continuous w praktyce | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Speculations & deductions (Modal verbs B2) | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Past Perfect i narracja przeszłych wydarzeń | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Third Conditional & Mixed Conditionals (2nd + 3rd) | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Verbs + gerund/infinitive (systematyzacja) | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Emphatic “do” i nacisk w zdaniu | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 01-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Wish / If only – wyrażanie żalu i życzeń | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 08-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Vocabulary: People & Environment | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 15-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Weather predictions & natural phenomena | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 22-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Plants, animals & natural resources | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 29-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Technology, programming & devices | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 06-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Stock market & finance basics | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 13-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Shopping, cosmetics & consumer choices | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 20-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Corruption, justice & social issues | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 27-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Past and Present: storytelling, timelines, contrasts | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 03-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Religion & culture – sensitivity in communication | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 10-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 How to sound convincing (persuasion & rhetoric) | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 17-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Integrated skills: reading, listening & speaking practice | Prowadzący Małgorzata Panas | Data realizacji zajęć 24-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja efektów uczenia się - obserwacja w warunkach rzeczywistych oraz wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 50,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Panas
- indywidualne kursy języka angielskiego z wykorzystaniem metod bezpośrednich i tradycyjnych;
- grupowe kursy języka angielskiego z wykorzystaniem metod bezpośrednich i tradycyjnych;
- kursy dofinansowane ze środków unijnych;
- kursy języka angielskiego - Business English.
W ostatnich 5 latach zrealizowałem kilkadziesiąt usług indywidualnych kursów języka angielskiego na różnych poziomach zaawansowania. W tym czasie, przeprowadziłam również ponad 2000 godzin szkoleniowych grupowych kursów języka angielskiego dla osób dorosłych, prowadzonych metodą Direct Method.
Zrealizowałem również ponad 1000 godzin szkoleniowych kursów przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty i kursów przygotowujących do matury na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje podręcznik do nauki języka angielskiego oraz dostęp do platofrmy internetowej jak również mobilnej wersji podręcznika w aplikacji.
Warunki uczestnictwa
- Test kwalifikacyjny w formie elektronicznej + rozmowa kwalifikacyjna z lektorem.
- Obecność Uczestnika w zajęciach, jest każdorazowo potwierdzana podpisem na liście obecności w obecności lektora prowadzącego usługę.
- Obowiązkowa frekwencja: Uczestnik zobowiązany jest do uczestnictwa w minimum 80% zaplanowanych zajęć w ramach usługi.
- Dodatkowo, lektor prowadzi odrębny dziennik zajęć. Każde zajęcia potwierdzone są podpisem lektora.
- Godzina zajęć = 45 minut
Informacje dodatkowe
Oferujemy dogodny system płatności - możliwość rozłożenia płatności na raty.
Uczestnik kursu otrzymuje podręcznik, dostęp do platformy online, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia kursu.
*Prosimy o kontakt telefoniczny przed zgłoszeniem na usługę.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
