„Zielona i cyfrowa transformacja w praktyce – optymalizacja procesów i komunikacja z wykorzystaniem AI”
„Zielona i cyfrowa transformacja w praktyce – optymalizacja procesów i komunikacja z wykorzystaniem AI”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pełnoletnich, które chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie cyfrowej i ekologicznej transformacji oraz dostosować się do dynamicznych zmian na rynku pracy. Uczestnikami mogą być wszystkie osoby planujące wdrażać nowoczesne rozwiązania wspierające optymalizację procesów, komunikowanie zmian i wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji (takich jak ChatGPT).
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do świadomego i efektywnego wdrażania rozwiązań cyfrowych oraz ekologicznych poprzez rozwój umiejętności w zakresie optymalizacji procesów, komunikacji zmian i wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji (takich jak ChatGPT). Szkolenie umożliwia zdobycie kwalifikacji zawodowych i zielonych kompetencji, zgodnych z kierunkami określonymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- Uczestnik opisuje kluczowe założenia transformacji cyfrowej i zielonej w kontekście współczesnego rynku pracy. - Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia związane z optymalizacją procesów oraz zrównoważonym rozwojem. -Uczestnik rozróżnia narzędzia cyfrowe i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wspierające efektywność pracy. | Kryteria weryfikacji WIEDZA:- Uczestnik definiuje cele, obszary i znaczenie transformacji cyfrowej oraz zielonej, odnosząc je do zmian zachodzących na rynku pracy, - Uczestnik opisuje znaczenie kluczowych terminów dotyczących optymalizacji procesów (np. efektywność, analiza przepływu, usprawnienie) oraz zrównoważonego rozwoju. -Uczestnik prawidłowo opisuje różne narzędzia cyfrowe oraz rozwiązania AI (np. ChatGPT, automatyzacja procesów, platformy analityczne), wskazując ich zastosowanie i różnice funkcjonalne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- Uczestnik stosuje narzędzia cyfrowe i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (np. ChatGPT) - Uczestnik organizuje działania związane z wdrażaniem rozwiązań cyfrowych i ekologicznych, - Uczestnik planuje proces optymalizacji pracy z uwzględnieniem aspektów efektywności, zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa danych, - Uczestnik tworzy propozycje praktycznych rozwiązań wspierających zieloną i cyfrową transformację z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i narzędzi cyfrowych. | Kryteria weryfikacji UMIEJĘTNOŚCI:- Uczestnik wykorzystuje wybrane narzędzie cyfrowe lub rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji do wykonania konkretnego zadania zgodnie z jego przeznaczeniem, - Uczestnik planuje i koordynuje realizację działań uwzględniających zastosowanie rozwiązań cyfrowych i ekologicznych w celu poprawy efektywności i zrównoważonego rozwoju placówki, - Uczestnik opracowuje plan optymalizacji procesów pracy, w którym uwzględnia działania zwiększające efektywność, minimalizujące negatywny wpływ na środowisko oraz zapewniające ochronę danych i bezpieczeństwo informacji. - Uczestnik opracowuje propozycję praktycznego rozwiązania wspierającego zieloną i cyfrową transformację, wykorzystując odpowiednie narzędzia cyfrowe oraz posiadaną wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju i innowacji technologicznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- Uczestnik współpracuje z innymi w zespole, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem w zakresie stosowania rozwiązań cyfrowych i ekologicznych, wykazując się odpowiedzialnością i zaangażowaniem - Uczestnik przestrzega zasad etycznego i bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych oraz danych, promując kulturę odpowiedzialnego wykorzystania technologii. | Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- Uczestnik aktywnie uczestniczy w pracy zespołu, inicjuje i wspiera współpracę, dzieli się wiedzą oraz proponuje rozwiązania cyfrowe i ekologiczne, zachowując odpowiedzialność za realizowane zadania i efekty wspólnej pracy, - Uczestnik stosuje zasady etycznego i bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych, dba o ochronę danych i prywatności oraz reaguje na przypadki naruszeń lub niewłaściwego użycia technologii. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęJagoda Gajda
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby. Szkolenie organizowane w grupie 15 osobowej z podziałem na 3 podgrupy 5- osobowe.
Każdy uczestnik ma samodzielne stanowisko z dostępem do pomocy szkoleniowych oraz materiałów. Zajęcia odbywają się w sali wyposażonej w sprzęt multimedialny(projektor, ekran, laptop trenera). Szkolenie trwa 16 godzin z czego 10 to zajęcia praktyczne a 6 teoretyczne.
I Dzień
- Omówienie celów i oczekiwań uczestników, znaczenie zielonej i cyfrowej transformacji w codziennym życiu i społeczeństwie.
- Jak cyfryzacja i ekologia wpływają na jakość pracy i środowiska.
- Jak technologie cyfrowe wspierają ekologię i zrównoważony rozwój. Przykłady zielonych technologii z różnych obszarów życia.
- Prezentacja zasad efektywności, lean thinking i zrównoważonego rozwoju. Omówienie, jak optymalizacja może ograniczać zużycie energii, materiałów i czasu.
- Ćwiczenia praktyczne z mapowania procesów i wskazywania obszarów możliwych do usprawnienia. Dyskusja o tym, jak drobne zmiany mogą zmniejszyć ślad węglowy.
- Prezentacja aplikacji i narzędzi AI (ChatGPT, Canva, Notion, Miro) – ich możliwości i ograniczenia w kontekście ekologii, efektywności i etyki technologicznej
- Wykład z demonstracją – czym jest AI i jak wspiera analizę danych, automatyzację i rozwój zielonych rozwiązań. Przykłady praktycznych zastosowań.
- Laboratorium AI – pierwsze kroki. Ćwiczenia praktyczne
- Ćwiczenia indywidualne: generowanie pomysłów, tekstów i analiz z pomocą AI. Wybór rozwiązań o potencjale ekologicznym i społecznym.
- Warsztat: AI dla ekologii i efektywności
- Dyskusja w grupach: Omówienie przykładów wykorzystania AI do redukcji zużycia zasobów i wspierania ekologicznych decyzji.
- Ćwiczenie praktyczne: tworzenie koncepcji cyfrowo-ekologicznego usprawnienia.
Dzień II
- Przypomnienie zasad optymalizacji i zielonego myślenia. Ustalenie zasad pracy projektowej w grupach.
- Analiza wybranego procesu z życia lub pracy uczestników. Identyfikacja strat, zużycia energii i materiałów, propozycje ekologicznych usprawnień- warsztaty
- Generowanie pomysłów z wykorzystaniem AI (ChatGPT, Gemini, Copilot)-ćwiczenia praktyczne w grupach
- Tworzenie koncepcji zielonych usprawnień i cyfrowych automatyzacji- burza mózgów
- Ćwiczenia-Tworzenie wizualnych prototypów lub planów wdrożenia usprawnień. Ocena wpływu rozwiązań na środowisko i efektywność.
- Ćwiczenia praktyczne: jak przekonywać innych do zmian, jak budować zaangażowanie i współpracę.
- Scenki, w których uczestnicy przekonują innych do wdrożenia „zielonych” rozwiązań-(np. oszczędzanie energii, ograniczenie druku, cyfrowe narzędzia).
- Walidacja
- Zakończenie i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Omówienie celów i oczekiwań uczestników, znaczenie zielonej i cyfrowej transformacji w codziennym życiu i społeczeństwie. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Jak cyfryzacja i ekologia wpływają na jakość pracy i środowiska. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Jak technologie cyfrowe wspierają ekologię i zrównoważony rozwój. Przykłady zielonych technologii z różnych obszarów życia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Prezentacja zasad efektywności, lean thinking i zrównoważonego rozwoju. Omówienie, jak optymalizacja może ograniczać zużycie energii, materiałów i czasu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Ćwiczenia praktyczne z mapowania procesów i wskazywania obszarów możliwych do usprawnienia. Dyskusja o tym, jak drobne zmiany mogą zmniejszyć ślad węglowy. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Prezentacja aplikacji i narzędzi AI (ChatGPT, Canva, Notion, Miro) – ich możliwości i ograniczenia w kontekście ekologii, efektywności i etyki technologicznej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Wykład z demonstracją – czym jest AI i jak wspiera analizę danych, automatyzację i rozwój zielonych rozwiązań. Przykłady praktycznych zastosowań. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Laboratorium AI – pierwsze kroki -ćwiczenia praktyczne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Ćwiczenia indywidualne: generowanie pomysłów, tekstów i analiz z pomocą AI. Wybór rozwiązań o potencjale ekologicznym i społecznym. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Warsztat: AI dla ekologii i efektywności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Dyskusja w grupach: Omówienie przykładów wykorzystania AI do redukcji zużycia zasobów i wspierania ekologicznych decyzji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Ćwiczenie praktyczne: tworzenie koncepcji cyfrowo-ekologicznego usprawnienia. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Przypomnienie zasad optymalizacji i zielonego myślenia. Ustalenie zasad pracy projektowej w grupach. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Analiza wybranego procesu z życia lub pracy uczestników. Identyfikacja strat, zużycia energii i materiałów, propozycje ekologicznych usprawnień-warsztaty | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Generowanie pomysłów z wykorzystaniem AI (ChatGPT, Gemini, Copilot)-ćwiczenia praktyczne w grupach | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Tworzenie koncepcji zielonych usprawnień i cyfrowych automatyzacji- burza mózgów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Ćwiczenia-Tworzenie wizualnych prototypów lub planów wdrożenia usprawnień. Ocena wpływu rozwiązań na środowisko i efektywność | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Ćwiczenia praktyczne: jak przekonywać innych do zmian, jak budować zaangażowanie i współpracę. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Scenki, w których uczestnicy przekonują innych do wdrożenia „zielonych” rozwiązań-(np. oszczędzanie energii, ograniczenie druku, cyfrowe narzędzia). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Zakończenie i rozdanie certyfikatów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Warunki uczestnictwa
Uprzejmie prosimy, aby przed pozyskaniem dofinansowania na usługę skontaktować się z firmą szkoleniową w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której brak wolnych terminów uniemożliwi realizację szkolenia.
Wymagania techniczne:
Łącze internetowe: minimum 1,5 Mb/s (wysyłanie i pobieranie)
Oprogramowanie: aktualna wersja przeglądarki internetowej (np. Google Chrome) lub aplikacja Google Meet
Sprzęt: komputer, laptop lub urządzenie mobilne z kamerą, mikrofonem i głośnikiem lub słuchawkami.
Informacje dodatkowe
Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Do karty w formie załącznika zostały dołączone rekomendacje poświadczające że certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
Paragraf 3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.