Pisanie artykułów naukowych z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji (AI)
Pisanie artykułów naukowych z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji (AI)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- Naukowcy i badacze
- Doktoranci i studenci
- Redaktorzy czasopism naukowych
- Pracownicy administracyjni w dziedzinie nauki, bibliotekarze
- Każdy zainteresowany AI w pisaniu naukowym
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w procesie tworzenia artykułów naukowych – od koncepcji i wyszukiwania źródeł, przez redakcję i korektę, aż po przygotowanie abstraktów. Uczestnicy nauczą się świadomie i etycznie korzystać z AI, aby podnieść efektywność i jakość swojej pracy naukowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik zna możliwości i ograniczenia sztucznej inteligencji w pisaniu naukowym. Rozumie etyczne aspekty korzystania z AI, zasady definiowania problemu badawczego, selekcji i oceny źródeł oraz struktury artykułu naukowego. Zna narzędzia wspierające redakcję i analizę tekstu, w tym detektory plagiatów AI. Umiejętności: Uczestnik potrafi wykorzystać narzędzia AI do analizy literatury, tworzenia planu artykułu i redakcji tekstu naukowego. Umie generować i parafrazować treści z zachowaniem poprawności językowej oraz dopasować strukturę artykułu do wymogów czasopisma. Potrafi przygotować abstrakt i wprowadzenie, a także zastosować AI do korekty i poprawy jakości tekstu. Kompetencje społeczne: Uczestnik odpowiedzialnie korzysta z narzędzi AI, rozumiejąc granice etyczne i akademickie. Wykazuje samodzielność w rozwijaniu warsztatu badawczego i pisarskiego. Potrafi świadomie łączyć technologie AI z tradycyjnymi metodami pracy naukowej, zachowując integralność i rzetelność. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać narzędzia AI wspierające pisanie artykułów naukowych oraz zastosować je do analizy literatury i redakcji tekstu. Poprawnie tworzy strukturę artykułu, wprowadzenie i abstrakt. Stosuje zasady etycznego korzystania z AI i dba o rzetelność naukową. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Opis szkolenia:
W erze cyfrowej transformacji, umiejętność wykorzystania AI do pisania artykułów naukowych staje się kluczowa. Szkolenie obejmuje cały proces tworzenia artykułu: identyfikację problemu badawczego, wyszukiwanie i selekcję źródeł oraz końcowe redagowanie tekstu. AI może wspierać każdy etap pracy naukowej, zwiększając efektywność i jakość tekstu.
Dlaczego warto:
1. Szkolenie prowadzone przez naukowca i eksperta w zakresie AI w pisarstwie naukowym.
2. Praktyczne przykłady
3. Ćwiczenia do natychmiastowego zastosowania wiedzy.
Korzyści dla uczestników:
1. Nowe umiejętności w wykorzystaniu AI do przygotowywania artykułów naukowych
2. Zrozumienie procesu tworzenia artykułów z AI.
3. Automatyzacja zadań oszczędzająca czas i zasoby.
4. Dostęp do procedur.
Metody szkoleniowe:
- Prezentacja i wykład teoretyczny
- Ćwiczenia praktyczne
- Sesja Q&A
PROGRAM SZKOLENIA
- Wprowadzenie do AI w nauce:
- Co to jest AI i jak działa.
- Korzyści z AI w pisaniu artykułów.
- Etyczne uwarunkowania korzystania z AI w pracy naukowej.
- Identyfikacja problemu badawczego z pomocą AI:
- Definiowanie problemu.
- Narzędzia do analizy literatury.
- Wyszukiwanie i selekcja źródeł.
- Automatyczne wyszukiwanie literatury.
- Selekcja i ocena jakości źródeł.
- Przygotowanie struktury artykułu.
- Narzędzia do tworzenia planu.
- Organizacja treści.
- Wypełnianie struktury treścią.
- Generowanie tekstu za pomocą AI.
- Parafrazowanie i poprawa jakości tekstu.
AI
w detekcja.- Narzędzia do wykrywania AI plagiatów.
- Parafrazowanie tekstu.
- Pisanie wprowadzenia i abstraktu.
- Tworzenie wprowadzenia.
- Tworzenie abstraktów.
- Podsumowanie i sesja Q&A.
- Omówienie najważniejszych punktów.
- Odpowiedzi na pytania i dyskusja końcowa.
Zapraszamy do udziału wszystkich, którzy chcą zrozumieć i opanować wykorzystanie AI w pisaniu artykułów naukowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Test wiedzy PRE-TEST | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Wprowadzenie do AI w nauce: czym jest AI, jej działanie i korzyści w pisaniu artykułów. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 09:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Etyczne uwarunkowania korzystania z AI w pracy naukowej. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:55 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Identyfikacja problemu badawczego z pomocą AI. Definiowanie problemu, analiza literatury. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Wyszukiwanie i selekcja źródeł, automatyczne wyszukiwanie i ocena jakości. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przygotowanie struktury artykułu: narzędzia do planowania, organizacja treści. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Wypełnianie struktury treścią: generowanie tekstu, parafrazowanie, poprawa jakości. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:55 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 AI w detekcji: wykrywanie plagiatów i parafrazowanie tekstu. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Pisanie wprowadzenia i abstraktu, omówienie przykładów, sesja Q&A. | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:25 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Test wiedzy POST-TEST | Prowadzący dr Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 922,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Przemysław Tomczyk
Oprócz działalności naukowej, prowadzi kanał na YouTube „dr Przemek Tomczyk AI” (https://www.youtube.com/@drprzemek), gdzie dzieli się wiedzą na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w pisarstwie naukowym. Jego misją jest uczyć, jak pisać szybciej i efektywniej, wykorzystując nowoczesne technologie. Kanał zdobywa coraz większe uznanie, stając się źródłem inspiracji dla wielu naukowców i studentów.
Jest również cenionym wykładowcą, prowadzącym zajęcia zarówno w języku polskim, jak i angielskim, na studiach licencjackich, magisterskich oraz podyplomowych. Jego kursy obejmują wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy badawczej, zarządzanie wartością klienta, analizę marketingową oraz strategiczne zarządzanie marketingowe. Dzięki swojej bogatej wiedzy i praktycznemu podejściu, skutecznie łączy teorię z praktyką
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do autorskim materiałów szkoleniowych.
Warunki uczestnictwa
1.Brak dokonania przedpłaty za udział w szkoleniu nie jest jednoznaczny z rezygnacją ze szkolenia.
2. Informacja o rezygnacji ze szkolenia wymaga formy pisemnej, przesłanej na adres e-mail: optima@optima.edu.pl
3. Rezygnacji z udziału w szkoleniu online, bez ponoszenia kosztów, Zamawiający może dokonać najpóźniej na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem zajęć.
4. W przypadku rezygnacji na mniej niż 7 dni roboczych przed terminem szkolenia online, Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% wartości szkolenia.
5. Całkowity koszt szkolenia ponoszony jest przez Zamawiającego w przypadku rezygnacji w dniu jego rozpoczęcia bądź nie przybycia na szkolenie lub nie wzięcia udziału w szkoleniu online.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT
W przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych w co najmniej 70%, usługa jest zwolniona z podatku VAT
Warunkiem zastosowania zwolnienia jest złożenie przez uczestnika/instytucję finansującą szkolenie odpowiedniego oświadczenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Chcąc uczestniczyć w szkoleniu online na platformie Google Meet, uczestnik we własnym zakresie powinien zapewnić sobie sprzęt i oprogramowanie niezbędny do udziału w szkoleniu tj.:
- laptop/tablet/telefon komórkowy z głośnikiem i mikrofonem,
- szerokopasmowe połączenie z Internetem,
- kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
- Uwaga: inne urządzenia, na przykład kamery wirtualne, mogą nie działać z Google Meet.
- Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy,
- aktualną wersję systemu operacyjnego (Apple® macOS®, Microsoft® Windows®, Chrome OS, Ubuntu® i inne dystrybucje systemu Linux® oparte na Debianie),
- aktualną wersję przeglądarki (Chrome, Mozilla® Firefox®, Microsoft® Edge®, Apple® Safari®) WAŻNE! Microsoft Internet Explorer® 11 nie zapewnia pełnej obsługi Meet. Lepiej korzystać z przeglądarki Microsoft Edge. Jeśli chcesz używać Hangouts w przeglądarce Internet Explorer, musisz zainstalować wtyczkę do Meet. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję wtyczki Google Video Support Plugin.
2. Organizator zapewnia możliwość połączenia testowego (we skazanym przez Organizatora terminie) dla każdego uczestnika w celu sprawdzenia poprawności i jakości połączenia.
3. W sytuacji gdy sprzęt Uczestnika, nie zapewnia dobrej jakości połączenia, udział w szkoleniu może być kontynuowany poprzez połączenie telefoniczne. Wówczas uczestnik słyszy szkolenie i korzysta z materiałów przesłanych wcześniej przez Organizatora.
4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak odpowiednich warunków technicznych po stronie Uczestnika szkolenia.