Analiza transakcyjna, czyli jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego
Analiza transakcyjna, czyli jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą lepiej rozumieć mechanizmy komunikacji międzyludzkiej i budować bardziej świadome, partnerskie relacje – zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym.
W szczególności do:
- menedżerów, liderów zespołów i koordynatorów projektów, którzy chcą skuteczniej zarządzać relacjami w zespole, rozwiązywać konflikty i wspierać współpracowników w rozwoju,
- pracowników działów HR, trenerów i coachów, którzy wykorzystują narzędzia psychologiczne w pracy z ludźmi i chcą pogłębić swoje umiejętności komunikacyjne,
- pracowników biurowych, edukatorów i specjalistów obsługi klienta, dla których ważne jest rozumienie emocji, postaw i reakcji innych w codziennej współpracy,
- osób zainteresowanych samorozwojem, które pragną lepiej rozumieć własne zachowania, emocje i wewnętrzne stany „Rodzica”, „Dziecka” i „Dorosłego”.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do rozwinięcia świadomości uczestników w zakresie analizy transakcyjnej oraz umiejętności rozpoznawania i zarządzania trzema stanami Ja – Rodzicem, Dorosłym i Dzieckiem – w codziennej komunikacji interpersonalnej.Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się identyfikować, z jakiego poziomu funkcjonują oni sami oraz ich rozmówcy, a także dobierać adekwatne reakcje i strategie komunikacyjne, sprzyjające budowaniu dojrzałych, partnerskich i efektywnych relacji w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza-Definiuje pojęcie analizy transakcyjnej i jej podstawowe założenia dotyczące komunikacji i osobowości. -Rozróżnia stany Ja – Rodzica, Dorosłego i Dziecka – oraz identyfikuje ich charakterystyczne cechy w zachowaniach i komunikatach. -Opisuje i rozróżnia typy transakcji (komplementarne, skrzyżowane, ukryte) oraz ich znaczenie w relacjach interpersonalnych. -Wyjaśnia wpływ stanów Ja na przebieg i jakość komunikacji w zespole oraz w kontaktach indywidualnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie definiuje pojęcia związane z analizą transakcyjną.Identyfikuje i rozróżnia trzy stany Ja na przykładach komunikatów. W teście lub rozmowie podsumowującej opisuje typy transakcji i ich wpływ na relacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności Identyfikuje stany Ja występujące w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych. Analizuje i rozróżnia typy transakcji w procesie komunikacji. Projektuje i stosuje strategie komunikacyjne oparte na stanie Dorosłego w celu budowania partnerskiego dialogu. Wykorzystuje elementy analizy transakcyjnej do rozwiązywania konfliktów i poprawy jakości relacji w zespole. Kreuje atmosferę konstruktywnej komunikacji poprzez świadome zarządzanie własnymi reakcjami emocjonalnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przykłady rozmów i identyfikuje stany Ja uczestników komunikacji.Projektuje alternatywne reakcje i komunikaty Dorosły–Dorosły w symulacjach. Stosuje zasady AT w ćwiczeniach grupowych i wykorzystuje je w autorefleksji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczneKreuje i promuje kulturę komunikacji opartą na szacunku, empatii i współpracy. Wykorzystuje świadomość stanów Ja do budowania dojrzałych relacji i wspierania efektywnej pracy zespołowej. Identyfikuje własne nawyki komunikacyjne i projektuje sposoby ich zmiany w kierunku bardziej świadomej, dorosłej postawy. Promuje postawę otwartości i odpowiedzialności w relacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje w trakcie zajęć postawę Dorosłego oraz empatyczne reagowanie w relacjach z innymi.Projektuje i prezentuje własne strategie budowania zdrowej komunikacji w zespole. W refleksji końcowej identyfikuje obszary dalszego rozwoju komunikacyjnego i deklaruje ich wdrożenie w praktyce zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAnita Rojek
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia. Szkolenie trwa 16 godzin, z czego 6 h jest teoretycznych a 9 h to zajęcia praktyczne. Walidacja 1 h wliczona w czas usługi.
Dzień 1
1. Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie się uczestników i trenera
3. Runda otwierająca
4.Jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego ?
5. Rodzic- nasz wewnętrzny zbiór zasad, nakazów i zakazów.
6. Dziecko- nasza wewenętrzna chęć poznania, poczucia, dotknięcia.
7. Dorosły- część nas samych, równowaga pomiędzy potrzebami dziecka i rodzica.
8.Wdrożenie analizy transakcyjnej w życie- wzmocnienie dorosłego zdominowanego przez rodzica lub dziecko - ćwiczenia.
9.Praca własna uczestników -Egogram.
Dzień 2
1. Analiza transakcyjna w codziennym życiu- rozpoznawanie ról w jakie wchodzimy w danej interakcji społecznej.
2. Rodzaje Transakcji w analizie transakcyjnej- transakcja komplementarna.
3.Wdrażanie analizy transakcyjnej poprzez gry- ćwiczenia.
4.Wykorzystwanie analizy transakcyjnej w komunikacji.
5. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie się uczestników i trenera | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Runda otwierająca | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Jak odróżnić dziecko, rodzica i dorosłego ? | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Rodzic- nasz wewnętrzny zbiór zasad, nakazów i zakazów. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Dziecko- nasza wewenętrzna chęć poznania, poczucia, dotknięcia. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Dorosły- część nas samych, równowaga pomiędzy potrzebami dziecka i rodzica. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wdrożenie analizy transakcyjnej w życie- wzmocnienie dorosłego zdominowanego przez rodzica lub dziecko - ćwiczenia. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Praca własna uczestników -Egogram. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Analiza transakcyjna w codziennym życiu- rozpoznawanie ról w jakie wchodzimy w danej interakcji społecznej | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Rodzaje Transakcji w analizie transakcyjnej- transakcja komplementarna. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Wdrażanie analizy transakcyjnej poprzez gry- ćwiczenia. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Wykorzystwanie analizy transakcyjnej w komunikacji. | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Niemczyk
się w rozwoju kompetencji menedżerskich (zarządzanie zespołem, przywództwo, coaching,
rozwiązywanie konfliktów, komunikacja), efektywności osobistej oraz sprzedaży doradczej.Wspiera kadrę menedżerską w budowaniu świadomych postaw opartych
na odpowiedzialności, empatii i długofalowym myśleniu środowiskowym.
Posiada certyfikat The Coaching Academy w Londynie. Specjalizuje się w coachingu menedżerskim. Wykładowca studiów podyplomowych na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach
oraz w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie oraz autor książek: Jak
kierować zespołem handlowym i przetrwać ;Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących
szkolenia.
Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu
oraz Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, promuje ideę edukacji opartej na
odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.
Absolwent Akademii Medycznej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich (MBA) w
Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zdobył nie wcześniej niż 5 lat wstecz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.