TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - młodzież i osoby dorosłe - stopień II.
TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - młodzież i osoby dorosłe - stopień II.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- osoby indywidualne podejmujące kształcenie z własnej inicjatywy (co najmniej matura)
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- logopedów,
- terapeutów,
- rodziców,
- opiekunów prawnych,
- wychowawców,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie.
- kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
"Usługa adresowana również dla uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji16-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie specjalistów do pracy w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych dzieci klas IV - VIII, młodzieży oraz osób dorosłych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje zaawansowane zagadnienia teoretyczne:- Znajomość teorii dotyczących rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. - Umiejętność rozpoznawania trudności w relacjach społecznych w tej grupie wiekowej. - Zrozumienie psychologicznych mechanizmów funkcjonowania grup społecznych i ich wpływu na jednostki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje kluczowe teorie dotyczące rozwoju umiejętności społecznych u młodzieży i dorosłych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik charakteryzuje techniki prowadzenia treningów TUS:- Umiejętność stosowania różnorodnych metod i narzędzi treningowych dostosowanych do specyficznych potrzeb młodzieży i dorosłych. - Praca z grupą w kontekście trudności interpersonalnych i rozwiązywania konfliktów. - Tworzenie i dostosowywanie planów treningowych do indywidualnych potrzeb uczestników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan treningowy uwzględniający różnorodne techniki dostosowane do specyficznych potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik przeprowadza symulowana sesję i prowadzi trening: - Prowadzenie treningów umiejętności społecznych z młodzieżą i dorosłymi, z uwzględnieniem specyfiki pracy z każdą grupą. - Stosowanie różnych technik komunikacyjnych i behawioralnych w celu wsparcia uczestników. - Monitorowanie postępów grupy i jednostek, a także adaptowanie programów w zależności | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza symulowaną sesję treningową, wykazując umiejętność zarządzania grupą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik poddaje zajęcia ewaluacji i diagnozie :- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych grupy i indywidualnych uczestników. - Ocena skuteczności przeprowadzonych treningów oraz identyfikowanie obszarów do dalszego rozwoju. - Umiejętność udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej uczestnikom treningu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza diagnozę potrzeb uczestników na podstawie obserwacji i rozmów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 5. Uczestnik charakteryzuje umiejętności interpersonalne:- Umiejętność budowania relacji z uczestnikami oraz motywowania ich do współpracy. - Rozwijanie empatii i umiejętności słuchania w pracy z osobami mającymi trudności w relacjach interpersonalnych. - Zarządzanie dynamiką grupy oraz radzenie sobie z konfliktami i trudnymi sytuacjami podczas treningu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność rozwiązywania konfliktów grupowych, stosując mediacje i aktywne słuchanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 6. Uczestnik wspiera rozwój kompetencji społecznych:- Pomoc uczestnikom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami oraz w rozwiązywaniu problemów społecznych. - Wzmacnianie samodzielności w rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu relacji interpersonalnych. - Tworzenie atmosfery wspierającej i bezpiecznej dla rozwoju umiejętności społecznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje ćwiczenia wspierające rozwój umiejętności samodzielnego rozwiązywania konfliktów przez uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 7. Uczestnik przygotowuje się do pracy z różnymi grupami wiekowymi:- Umiejętność dostosowywania metod do potrzeb młodzieży i osób dorosłych. - Zrozumienie różnic rozwojowych oraz wyzwań społecznych, z jakimi mierzą się te grupy wiekowe. - Praca z osobami z różnymi rodzajami zaburzeń społecznych (np. zaburzenia ze spektrum autyzmu, trudności w relacjach - interpersonalnych, zaburzenia zachowania). | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje metody treningowe do specyfiki młodzieży i dorosłych, wykazując zrozumienie różnic w potrzebach obu grup. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik poddaje ewaluacji swoje umiejętności projektowania, planowania i organizowania szkoleń/aktywności w ramach treningu umiejętności społecznych z grupami dzieci/młodzieży/osób dorosłych. seniorów. - Uczestnik przygotowuje propozycję dla losowo wybranej grupy uczestników zajęć, np. dla: - uczniów klasy VI - grupy licealistów lub - studentów lub - osób dorosłych z trudnościami komunikacyjnymi lub - osób dorosłych z problemami w wyrażaniu emocji - Uczestnik uzasadniania wybór aktywności w zaproponowanej serii spotkań, określa ich cel oraz zakłada spodziewane efekty kształcenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia efektywność zaproponowanych przez siebie zajęć dla seniorów, dopuszcza możliwość "podążania za grupą" czyli po 2-3 spotkaniach z seniorami, modyfikację założonego planu zajęć, który zwykle obejmuje 8-10 spotkań. Uczestnik potrafi uzasadnić swoje modyfikacje na podstawie obserwacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Stopień II:
Trener Umiejętności Społecznych- młodzież i osoby dorosłe
Moduł : Wstępne diagnozowanie osób ze specjalnymi potrzebami
- Analiza indywidualnych potrzeb uczestników
- Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego
- Planowanie interwencji wspierających
- Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy
Moduł : Diagnoza funkcjonalna
Moduł: Metodyka pracy z młodzieżą i dorosłymi metodą TUS (treningu umiejętności społecznych)
- Techniki budowania relacji
- Rozwijanie umiejętności emocjonalnych
- Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych u uczestników w kontekście trudności radzenia sobie w codziennych sytuacjach, trudności w wyrażaniu emocji, trudności w komunikacji problemów z asertywnością
Moduł : Praca z grupą – warsztaty prowadzenia treningów umiejętności społecznych
- Tworzenie bezpiecznego środowiska grupowego
- Zarządzanie dynamiką grupy
- Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników
- Scenariusze TUS
- Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
- Jednostka lekcyjna to 45 min.
- Grupa liczy maksymalnie 15 osób.
- Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 4 w jednej grupie warsztatowej.
- Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
- Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
Zajęcia podzielone są na część praktyczną oraz teoretyczną.
Około 40% to teoria, 60% zajęcia praktyczne.
Trener prowadzący zajęcia podąża za grupą i pracą grupy. Kluczowa w tym zakresie jest liczebność grupy oraz doświadczenie zawodowe uczestników szkolenia: zupełnie inaczej pracuje się z grupą składającą się z osób z przygotowaniem pedagogicznym (psychologicznym) i zupełnie inaczej, kiedy uczestnicy nie mają pojęcia (lub posiadają znikome) o projektowaniu zajęć dla grup dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Walidacja polega na przedstawieniu/zaprezentowaniu programy cyklu 10 zajęć dla losowo wybranej grupy: szczegóły zostały wskazane w punkcie 8 efektów kształcenia.
Walidacja zostanie przeprowadzona z zastosowaniem rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesu kształcenia i szkolenia od procesu walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Analiza indywidualnych potrzeb uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Tworzenie profilu funkcjonowania społecznego. Wykład/chat/ warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Planowanie interwencji wspierających. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Planowanie procesu terapeutycznego w oparciu o zdiagnozowane potrzeby uczestników grupy. Wykład/chat/ warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Techniki budowania relacji. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Rozwijanie umiejętności emocjonalnych. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Terapia i wsparcie poprzez rozwijanie i wspomaganie umiejętności społecznych u uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Tworzenie bezpiecznego środowiska grupowego. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zarządzanie dynamiką grupy. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 19-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Wprowadzenie do psychologii i pedagogiki społecznej | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 19-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Monitorowanie postępów grupy i indywidualnych uczestników. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Scenariusze TUS. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Prezentacja. Program dla losowo przydzielonej grupy uczestników zajęć TUS. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Cuber
Trener treningu umiejętności społecznych (TUS) dzieci ze spektrum autyzmu (2020). Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej (od 2022 do nadal). Specjalista ORE w zakresie edukacji włączającej (2021 – 2023). Ukończone studia podyplomowe z muzyki i plastyki w szkole podstawowej (2021). Terapeuta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (od 2024 do nadal); Ukończone studia podyplomowe „Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji” (2021).
Doświadczenie zawodowe
Magister pedagogiki specjalność: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, edukacja elementarna z dodatkowym językiem angielskim, czynny pedagog specjalny w szkole podstawowej , edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu.
Paulina Kaczmarczyk
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
- dostęp do zamkniętej grupy trenerów TUS w mediach społecznościowych
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.) w związku z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2023 r. poz. 102).
Zwolnienie dotyczy usług kształcenia zawodowego finansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Usługodawca nie ma wpływu na wysokość wkładu własnego ani na liczbę bonów przyznanych uczestnikowi – te kwestie należą do kompetencji Operatora. Pełną decyzję uczestnictwa w szkoleniu ponosi uczestnik szkolenia po zapoznaniu się z umową pomiędzy sobą samym jako uczestnikiem usługi rozwojowej oraz Operatorem, który w umowie określa wysokość dofinansowania i wnoszenia ewentualnego wkładu własnego.
Usługodawca na dzień publikacji karty podpisał umowy z poniższymi operatorami środków unijnych:
- WUP Kraków,
- WUP Toruń,
- WUP Kielce,
- WUP Katowice,
- WUP Warszawa,
- Akademia Śląska,
- Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna,
- Lubelska Fundacja Rozwoju,
- Karkonowska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Centrum Rozwoju Kompetencji Województwa Łódzkiego i PGE Polskiej Grupy Energetycznej w Woli Grzymalinej,
- HRP Grants,
- Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym – Reaktywacja zawodowa
Nie znalazłeś/łaś operatora ze swojego regiony? Napisz do nas lub zadzwoń, a podpiszemy umowę, żeby mogła/mógł uzyskać dofinansowanie na szkolenie/egzamin/usługi doradcze, które Cię interesuje:
e-mail: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
tel: 516 826 025, 797 173 501
Jeżeli nie znalazłaś/znalazłeś szkolenia/egzaminu/usługi doradczej, którą jesteś zainteresowany/zainteresowana - napisz proszę lub zadzwoń. Przygotujemy kartę usługi.
Zapraszamy.
Informacje dodatkowe
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy Livewebinar
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+,
- Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.
Trener prowadzi szkolenie i jest skupiony na treściach oraz współudziale uczestników usługi rozwojowej w zajęciach. Nie sprawdza co 10 minut poczekalni ani wylogowanych uczestników.
Urządzenia mobilne często skonfigurowane są by wchodzić w stan uśpienia przy braku aktywnej interakcji użytkownika z ekranem urządzenia, nawet jeśli w przeglądarce pojawiają się treści audiowizualne, czy mikrofon użytkownika jest włączony. Stan ten wyłącza ekran urządzenia, i prowadzi do wylogowania użytkownika.
Pokój zamykany jest 15 minut po rozpoczęciu zajęć, dlatego raz jeszcze uprzejmie prosimy o logowanie się z urządzeń, które nie powodują notorycznego wylogowania z zajęć, co zakłóca zarówno Państwa odbiór treści merytorycznych jak i przerywa tryb szkolenia. Dziękujemy.