TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I
TRENER TUS - Trener Umiejętności Społecznych - w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym - stopień I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- osoby indywidualne podejmujące kształcenie z własnej inicjatywy (co najmniej matura)
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- logopedów,
- terapeutów,
- rodziców,
- opiekunów prawnych,
- wychowawców,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie.
- kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
"Usługa adresowana również dla uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie specjalistów do pracy w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje podstawowe koncepcje i cele TUS:- uczestnik charakteryzuje podstawy pracy Trenera Umiejętności Społecznych. - uczestnik analizuje rolę TUS w rozwoju społecznym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz cele treningów umiejętności społecznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik charakteryzuje metody i narzędzia pracy Trenera Umiejętności Społecznych:- uczestnik stosuje techniki prowadzenia treningów umiejętności społecznych, takie jak praca w grupach, modelowanie zachowań czy ćwiczenie umiejętności w symulowanych sytuacjach. - uczestnik wykorzystuje sposoby pracy nad kompetencjami społeczno-emocjonalnymi dzieci (np. komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, radzenie sobie z emocjami). | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje techniki stosowane w TUS (np. modelowanie, praca w grupie) oraz stosuje je w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik definiuje specyficzne potrzeby dzieci :- uczestnik dostosowuje programy TUS do indywidualnych potrzeb dzieci, zwłaszcza tych z zaburzeniami rozwojowymi oraz trudnościami w funkcjonowaniu społecznym lub emocjonalnym. - uczestnik identyfikuje trudności społeczne i emocjonalne u dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność dostosowania programu TUS do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami społecznymi i emocjonalnymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik planuje i prowadzi zajęcia TUS:- uczestnik opracowuje scenariusze zajęć TUS. - uczestnik prowadzi zajęcia w sposób angażujący, interaktywny i dostosowany do poziomu rozwoju dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje scenariusz zajęć TUS odpowiedni dla grupy wiekowej i zrealizować go podczas symulacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 5. Uczestnik poddaje ewaluacji zajęcia :- uczestnik ocenia postępy dzieci w zakresie rozwoju społecznego i dostosowuje metody pracy na podstawie obserwacji oraz przygotowuje program dla losowo wybranej grupy, np. dzieci ze spektrum autyzmu, - Uczestnik ewaluuje efektywność zajęć TUS i potrafi ułożyć program cyklu zajęć dla grupy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia postępy dzieci i proponuje odpowiednie modyfikacje zajęć na podstawie obserwacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 6. Uczestnik podejmuje współpracę z rodzicami :- uczestnik komunikuje się z rodzicami, aby wspierać rozwój społeczny dzieci. - uczestnik nawiązuje współpracę z innymi specjalistami w placówkach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje wyniki pracy z dziećmi oraz udziela wsparcia rodzicom. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Stopień I:
Trener Umiejętności Społecznych w przedszkolu i wychowaniu wczesnoszkolnym
Moduł: Wprowadzenie do psychologii i pedagogiki społecznej
- Psychologia społeczna skoncentrowana na dzieciach, rozwój tożsamości społecznej
- Pedagogika społeczna skoncentrowana na wsparciu i rozwoju dzieci, wpływ środowiska rozwój indywidualny
- Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu poprzez wsparcie emocjonalne, edukacyjne i społeczne
- Komunikacja interpersonalna
Moduł: Diagnoza umiejętności społecznych
- Rozwój umiejętności społecznych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnycm (klasy I-II)
- Edukacja emocjonalna wśród dzieci
- Kształtowanie umiejętności nawiązanie i utrzymania relacji, regulacja emocji i zarządzanie konfliktami
- Warsztaty planowania treningu umiejętności społecznych
Moduł: Strategie terapeutyczne
- Planowanie terapii w odpowiedzi na zdiagnozowane potrzeby grup dziecięcych
- TUS - trening dla osób w zakresie funkcjonowania społecznego ( np. spektrum autyzmu, ADHD, Zespół Aspergera)
- Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
- Jednostka lekcyjna to 45 min.
- Grupa liczy maksymalnie 15 osób.
- Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 4 w jednej grupie warsztatowej.
- Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
- Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
Zajęcia podzielone są na część praktyczną oraz teoretyczną.
Około 40% to teoria, 60% zajęcia praktyczne.
Trener prowadzący zajęcia podąża za grupą i pracą grupy. Kluczowa w tym zakresie jest liczebność grupy oraz doświadczenie zawodowe uczestników szkolenia: zupełnie inaczej pracuje się z grupą składającą się z osób z przygotowaniem pedagogicznym (psychologicznym) i zupełnie inaczej, kiedy uczestnicy nie mają pojęcia (lub posiadają znikome) o strukturze zajęć, ilości materiału, który jest w stanie przyjąć dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (a dla takich właśnie prowadzone są zajęcia TUS) ani co jest miarą sukcesu takich zajęć.
Walidacja polega na przedstawieniu/zaprezentowaniu programy cyklu 10 zajęć dla losowo wybranej grupy:
- ze spektrum autyzmu lub
- ADHD lub
- niepełnosprawnością intelektualną,
- in.
Walidacja zostanie przeprowadzona z zastosowaniem rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesu kształcenia i szkolenia od procesu walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Pedagogika społeczna skoncentrowana na wsparciu i rozwoju dzieci, wpływ środowiska rozwój indywidualny. Wykład/ chat/ warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Psychologia społeczna skoncentrowana na dzieciach, rozwój tożsamości społecznej. Wykład/ chat/ warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu poprzez wsparcie emocjonalne, edukacyjne i społeczne. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Komunikacja interpersonalna. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Rozwój umiejętności społecznych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnycm (klasy I-II). Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Edukacja emocjonalna wśród dzieci. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 22-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Kształtowanie umiejętności nawiązanie i utrzymania relacji, regulacja emocji i zarządzanie konfliktami. Wykład/chat/warsztat. | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Warsztaty planowania treningu umiejętności społecznych. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Planowanie terapii w odpowiedzi na zdiagnozowane potrzeby grup dziecięcych, Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Strategie terapeutyczne | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 TUS - trening dla osób w zakresie funkcjonowania społecznego ( np. spektrum autyzmu, ADHD, Zespół Aspergera). Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Doradztwo poszkoleniowe. Chat. | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja. Prezentacja. Program dla losowo przydzielonej grupy uczestników zajęć TUS. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Cuber
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Paulina Kaczmarczyk
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
- dostęp do zamkniętej grupy trenerów TUS w mediach społecznościowych
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.) w związku z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2023 r. poz. 102).
Zwolnienie dotyczy usług kształcenia zawodowego finansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Usługodawca nie ma wpływu na wysokość wkładu własnego ani na liczbę bonów przyznanych uczestnikowi – te kwestie należą do kompetencji Operatora. Pełną decyzję uczestnictwa w szkoleniu ponosi uczestnik szkolenia po zapoznaniu się z umową pomiędzy sobą samym jako uczestnikiem usługi rozwojowej oraz Operatorem, który w umowie określa wysokość dofinansowania i wnoszenia ewentualnego wkładu własnego.
Usługodawca na dzień publikacji karty podpisał umowy z poniższymi operatorami środków unijnych:
- WUP Kraków,
- WUP Toruń,
- WUP Kielce,
- WUP Katowice,
- WUP Warszawa,
- Akademia Śląska,
- Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna,
- Lubelska Fundacja Rozwoju,
- Karkonowska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Centrum Rozwoju Kompetencji Województwa Łódzkiego i PGE Polskiej Grupy Energetycznej w Woli Grzymalinej,
- HRP Grants,
- Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego,
- Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym – Reaktywacja zawodowa
Nie znalazłeś/łaś operatora ze swojego regiony? Napisz do nas lub zadzwoń, a podpiszemy umowę, żeby mogła/mógł uzyskać dofinansowanie na szkolenie/egzamin/usługi doradcze, które Cię interesuje:
e-mail: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
tel: 516 826 025, 797 173 501
Jeżeli nie znalazłaś/znalazłeś szkolenia/egzaminu/usługi doradczej, którą jesteś zainteresowany/zainteresowana - napisz proszę lub zadzwoń. Przygotujemy kartę usługi.
Zapraszamy.
Informacje dodatkowe
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy Livewebinar
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+,
- Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.
Trener prowadzi szkolenie i jest skupiony na treściach oraz współudziale uczestników usługi rozwojowej w zajęciach. Nie sprawdza co 10 minut poczekalni ani wylogowanych uczestników.
Urządzenia mobilne często skonfigurowane są by wchodzić w stan uśpienia przy braku aktywnej interakcji użytkownika z ekranem urządzenia, nawet jeśli w przeglądarce pojawiają się treści audiowizualne, czy mikrofon użytkownika jest włączony. Stan ten wyłącza ekran urządzenia, i prowadzi do wylogowania użytkownika.
Pokój zamykany jest 15 minut po rozpoczęciu zajęć, dlatego raz jeszcze uprzejmie prosimy o logowanie się z urządzeń, które nie powodują notorycznego wylogowania z zajęć, co zakłóca zarówno Państwa odbiór treści merytorycznych jak i przerywa tryb szkolenia. Dziękujemy.