„Trening odporności psychicznej w pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej”
„Trening odporności psychicznej w pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Wszystkie osoby pracujące lub planujące pracę w obszarze wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznym.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji07-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do wzmacniania odporności psychicznej w pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej. Uczestnicy uczą się lepiej rozumieć i regulować własne emocje, zwiększać poczucie wpływu, radzić sobie ze stresem w oparciu o założenia terapii ACT oraz utrzymywać równowagę i dobre relacje w codziennej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Definiuje pojęcie odporności psychicznej i wyjaśnia jej znaczenie w pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej, - Charakteryzuje główne filary odporności psychicznej - Opisuje mechanizmy powstawania i regulacji stresu w kontekście pracy z dziećmi - Wyjaśnia zależność między przekonaniami, emocjami a zachowaniem w sytuacjach trudnych - Wymienia i omawia podstawowe techniki wspierające rozwój odporności psychicznej. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- Poprawnie definiuje pojęcie odporności psychicznej i potrafi wskazać jej znaczenie dla efektywności zawodowej pedagoga/opiekuna - Wymienia i charakteryzuje cztery filary odporności psychicznej według modelu Clougha i Strycharczyka (4C) - Prawidłowo opisuje podstawowe reakcje stresowe oraz ich wpływ na zachowanie i skuteczność działania - Wyjaśnia związek między sposobem myślenia a odpornością psychiczną - Wskazuje konkretne narzędzia i techniki wspierające odporność psychiczną w środowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Stosuje poznane techniki regulacji emocji i stresu w sytuacjach zawodowych - Planuje działania wspierające własną odporność psychiczną w kontekście codziennych obowiązków wychowawczych i dydaktycznych - Wykorzystuje narzędzia świadomej uważności (mindfulness) do poprawy koncentracji i jakości relacji z dziećmi - stosuje metodę „kręgów wpływu” w celu zwiększenia poczucia sprawstwa - Analizuje własne źródła energii i opracowuje plan ich równoważenia | Kryteria weryfikacji Umiejętności:- Przedstawia przykłady praktycznego zastosowania technik zarządzania stresem i emocjami - Opisuje własne strategie wzmacniania odporności psychicznej w pracy zawodowej - Wskazuje sytuacje, w których wykorzystał (lub może wykorzystać) uważność jako narzędzie wspierające efektywność - Przedstawia autorski plan równoważenia energii fizycznej, emocjonalnej, umysłowej i duchowej - Analizuje przykłady sytuacji zawodowych, w których zastosowanie zasad odporności psychicznej wpłynęło na pozytywny wynik działania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- Przejawia postawę odpowiedzialności za własny dobrostan psychiczny i emocjonalny - Wykazuje gotowość do wspierania współpracowników w budowaniu odporności psychicznej zespołu - Utrzymuje konstruktywne relacje w sytuacjach stresowych i konfliktowych - Kształtuje w sobie nawyk refleksji i samoregulacji emocjonalnej | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- Wykazuje w deklaracjach i przykładach zawodowych zrozumienie znaczenia dbania o odporność psychiczną w relacjach z innymi - Opisuje sytuacje, w których zastosował postawę opartą na uważności, empatii i odpowiedzialności - Wskazuje przykłady współpracy opartej na wzajemnym wsparciu i budowaniu zaufania w zespole - Deklaruje gotowość do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie odporności psychicznej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAnita Rojek
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Warunki organizacyjne: sala gotowa na przyjęcie do 16 osób z możliwością podziału na 4 grupy 4 osobowe każda z grup ma dostęp do stanowiska z materiałami szkoleniowymi. Krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych. Podział na 3 grupy 5 osobowe. Każda z grup ma dostęp do stanowiska z pomocami dydaktycznymi i materiałami merytorycznymi.
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia. Szkolenie trwa 16 godzin, z czego 6 h jest teoretycznych a 9,5 h to zajęcia praktyczne. Walidacja trwa 30 min jest wliczona w czas usługi.
Dzień 1 – Odporność psychiczna i zarządzanie stresem
- Powitanie uczestników, przedstawienie zasad i celów szkolenia.
- Czym jest trening odporności psychicznej (część teoretyczna)
- Fakty i mity dotyczące stresu, siły i odporności psychicznej (część teoretyczno-praktyczna)
- Przerwa kawowa.
- Pięć podstawowych reakcji stresowych i sposoby ich regulacji (część praktyczna)
- Przerwa obiadowa.
- Świadoma uważność - jak ją rozwijać i stosować w pracy (część praktyczna)
- Czym jest siła i odporność psychiczna - źródła, filary, znaczenie (część teoretyczna)
- Kontrola i zmiana przekonań jako fundament odporności emocjonalnej (część teoretyczno-praktyczna)
Dzień 2 – Zaangażowanie, energia i relacje
- Wprowadzenie do drugiego dnia - rozgrzewka mentalna i emocjonalna (część praktyczna)
- Od zagrożenia do wyzwania - emocje jako źródło energii i rozwoju (część praktyczna)
- Kręgi wpływu - od zmartwień do poczucia sprawstwa (część teoretyczno-praktyczna)
- Przerwa kawowa.
- Potęga pełnego zaangażowania - równowaga ról życiowych (część teoretyczno-praktyczna)
- Przerwa obiadowa.
- Zacznij od „dlaczego?” - odkrywanie własnych wartości i osobistej misji (część praktyczna)
- Zarządzanie czterema źródłami energii życiowej: fizycznej, emocjonalnej, umysłowej i duchowej (część teoretyczno-praktyczna)
- Teoria reflektora - koncentracja uwagi i motywacja do działania (część praktyczna)
- Walidacja
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia, rozdanie certyfikatów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Powitanie uczestników, przedstawienie zasad i celów szkolenia. | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Czym jest trening odporności psychicznej | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Fakty i mity dotyczące stresu, siły i odporności psychicznej | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Pięć podstawowych reakcji stresowych i sposoby ich regulacji | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Świadoma uważność - jak ją rozwijać i stosować w pracy | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Czym jest siła i odporność psychiczna - źródła, filary, znaczenie | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Kontrola i zmiana przekonań jako fundament odporności emocjonalnej | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Wprowadzenie do drugiego dnia - rozgrzewka mentalna i emocjonalna | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Od zagrożenia do wyzwania - emocje jako źródło energii i rozwoju | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Kręgi wpływu - od zmartwień do poczucia sprawstwa | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa kawowa | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Potęga pełnego zaangażowania - równowaga ról życiowych | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Zacznij od „dlaczego?” - odkrywanie własnych wartości i osobistej misji | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Zarządzanie czterema źródłami energii życiowej: fizycznej, emocjonalnej, umysłowej i duchowej | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Teoria reflektora - koncentracja uwagi i motywacja do działania | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Podsumowanie i zakończenie szkolenia, rozdanie certyfikatów. | Prowadzący Alina Kaźmierczak | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Alina Kaźmierczak
metodą Points of You®. Od 2019 posiada licencję MTQ 48®, pozwalającą badać siłę i odporność
psychiczną.Zdobyła wykształcenie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (filologia polska), ukończyła studia podyplomowe w zakresie Organizacji i Zarządzania „Menedżer w Oświacie”, Wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego oraz studia podyplomowe „Alternatywne i nowoczesne metody psychopedagogiczne”. Rozwijała się na bardzo różnych kursach
doskonalących w zakresie umiejętności miękkich. Ukończyła kurs trenerski, kurs coachingowy, certyfikowany kurs trenerski metodą Points of You®. Posiada doświadczenie nie starsze niż 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.