Animator czasu wolnego – kurs z elementami praktycznymi zakończony egzaminem
Animator czasu wolnego – kurs z elementami praktycznymi zakończony egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pełnoletnich zainteresowanych podjęciem pracy lub już pracujących w charakterze animatora czasu wolnego, w szczególności w ośrodkach wypoczynkowych, hotelach, świetlicach środowiskowych, domach kultury, przedszkolach, szkołach, sanatoriach oraz na eventach i imprezach plenerowych.
Oferta adresowana jest zarówno do osób rozpoczynających swoją karierę w branży animacyjnej, jak i tych, które chcą poszerzyć lub uzupełnić swoje umiejętności oraz kwalifikacje w zakresie prowadzenia zajęć animacyjnych dla dzieci, dorosłych i seniorów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji21-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zdobycia kwalifikacji w zakresie planowania, organizowania i prowadzenia animacji czasu wolnego dla dzieci, dorosłych i seniorów w różnych środowiskach, takich jak hotele, placówki edukacyjne, domy kultury czy imprezy okolicznościowe. Szkolenie kończy się egzaminem weryfikującym nabyte kompetencje.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zawód animatora czasu wolnego. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie animatora. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje miejsca i grupy, z którymi pracuje animator. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje plusy i minusy pracy animatora. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Planuje działania animacyjne w różnych grupach wiekowych. | Kryteria weryfikacji Określa cele animacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan animacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje działania do wieku i możliwości uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje zabawy poznawcze, integracyjne i grupowe. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza zabawy poznawcze i zapoznawcze. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Prowadzi zabawy grupowe i integracyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozwija relacje między uczestnikami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Komunikuje się skutecznie z uczestnikami animacji (w tym dziećmi). | Kryteria weryfikacji Zadaje pytania w sposób zrozumiały. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Udziela jasnych instrukcji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje język do odbiorcy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Przeprowadza zabawy z chustą animacyjną. | Kryteria weryfikacji Demonstruje techniki zabaw z chustą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie zabawy do wieku i celu zajęć. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady każdej zabawy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Organizuje zabawy taneczne Mini Disco. | Kryteria weryfikacji Prezentuje układy taneczne z pokazywaniem ruchu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Motywuje uczestników do wspólnej zabawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Synchronizuje muzykę z ruchem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykonuje duże bańki mydlane i uczy innych ich tworzenia. | Kryteria weryfikacji Tworzy bańki za pomocą kijków i sznurka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Demonstruje zamykanie osoby w bańce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Omawia technikę i zasady bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Skręca baloniki w proste formy przestrzenne (twistowanie). | Kryteria weryfikacji Wykonuje figury z balonów (pieski, serca, kwiaty). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje rodzaje balonów i ich zastosowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy własne kompozycje z balonów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Maluje twarze zgodnie z zasadami face paintingu. | Kryteria weryfikacji Posługuje się farbami i akcesoriami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Dobiera wzory odpowiednie dla dzieci. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Maluje twarz zgodnie z instrukcją i zasadami higieny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Organizuje zabawy sportowe i ruchowe dla różnych grup wiekowych. | Kryteria weryfikacji Dobiera aktywności do grupy (dzieci, dorośli, seniorzy). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prowadzi gry sportowe i ćwiczenia pamięciowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozwija sprawność fizyczną i integrację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Radzi sobie w trudnych sytuacjach podczas animacji. | Kryteria weryfikacji Reaguje na niechęć dziecka do zabawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje sytuacje stresowe i konfliktowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wspiera dzieci mniej sprawne fizycznie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Prezentuje samodzielnie przygotowane zabawy. | Kryteria weryfikacji Planuje i przeprowadza autorskie zabawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Współpracuje w parze z innym animatorem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Otrzymuje informację zwrotną i wyciąga wnioski. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęZwiązek Zakładów Doskonalenia Zawodowego oddział w Warszawie- Krajowe Centrum Akredytacji(KCA)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoZwiązek Zakładów Doskonalenia Zawodowego oddział w Warszawie- Krajowe Centrum Akredytacji(KCA)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Lp. | Przedmiot | Treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć (tematy zajęć) | L. godzin zajęć teoretycznych | L. godzin zajęć praktycznych | L. godzin zajęć ogółem |
1. | Ogólne informacje o animacji, pozytywne i negatywne aspekty pracy animatora czasu wolnego | Kto to jest animator, charakterystyka zawodu (z kim pracuje animator, w jakich miejscach) Plusy i minusy pracy animatora | 1 | 0 | 1 |
2. | Zabawy poznawcze | Poznaj swoją grupę. Zabawa powitalna w kółku. "gorące krzesła", "Zabawa w skojarzenia", "Pląsy", "Jak mam na imię", "Czym się interesuję" | 0 | 1 | 1 |
3. | Zadania, cechy dobrego animatora, planowanie animacji, dekalog animatora | Jakie cechy powinny charakteryzować dobrego animatora – burza mózgów Jak sobie radzić ze stresem w pracy Ważne wskazówki, ułatwiające pracę animatora czasu wolnego | 1 | 0 | 1 |
4. | Zabawy integracyjne, tajniki dobrej współpracy | Nawiązanie i podtrzymywanie relacji pomiędzy uczestnikami Budowanie więzi w radosnej i luźnej atmosferze | 0 | 1 | 1 |
5. | Zajęcia komunikacyjne | Wskazówki jak rozmawiać z klientem jak poprawnie opowiadać i zadawać dziecku ćwiczenie | 4 | 0 | 4 |
6. | Zabawy z chustą animacyjną | Chusta czarów, zabawy ćwiczące współdziałanie, refleks i spostrzegawczość tj: zabawa w rekina, ręka łapie kogo nie ma, stary niedźwiedź, berek, posągi, zamiana miejsc, witaminki, kółko graniaste | 0 | 1 | 1 |
7. | Zabawy grupowe | Wzmacnianie relacji w grupie poprzez zabawę Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, wzmacnianie więzi, nauka zdrowej rywalizacji | 0 | 1 | 1 |
8. | Zabawy taneczne | Zabawy Mini Disco - zabawy w oparciu o muzykę i taniec Układy taneczne z pokazywaniem ruchu, gestu, śpiewu | 0 | 1 | 1 |
9. | Technika wielkich baniek | Nauka umiejętności prawidłowego wykonywania dużych baniek przy użyciu kijków Wykonywanie własnych przyrządów do puszczania wielkich baniek (z użyciem sznurka bawełnianego) Zabawa z zamykaniem osoby w wielkiej bańce | 0 | 1 | 1 |
10. | Modelowanie baloników | Nauka skręcania baloników (twistowanie) Tworzenie z baloników form przestrzennych: kwiaty, serca, pieski, biedronki, szable, opaski na głowę | 0 | 2 | 2 |
11. | Malowanie twarzy | "Face painting" – przybory i farby Wskazówki dotyczące farb, akcesoriów i zasad malowania. Szczegółowe instrukcje malowania twarzy Malowanie twarzy w parach | 0 | 3 | 3 |
12. | Zabawy sportowe | Aktywny wypoczynek i nauka zdrowej rywalizacji Wzmacnianie sprawności fizycznej i odporności uczestników. | 0 | 1 | 1 |
13. | Rodzaje gier i zabaw dla dorosłych i seniorów | Przykłady zajęć aktywnych dla dorosłych i seniorów Gry dla seniorów, treningi pamięci dla seniorów | 0 | 2 | 2 |
14. | Prezentacje wcześniej przygotowanych zabaw | Prowadzenie parami wcześniej przygotowanych zabaw Sprawdzenie się w roli animatora | 0 | 2 | 2 |
15. | Szybka reakcja | Co zrobić, gdy dziecko odmawia wykonania zadania, gdy nie jest tak sprawne jakbyśmy chcieli itd. | 2 | 0 | 2 |
RAZEM: | 8 | 16 | 24 |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 500,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Frączyk
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. E. Kwiatkowskiego w Myszkowie - Liceum Zawodowe, specjalność: pracownik administracyjno-biurowy.
Akademia im. J. Długosza w Częstochowie, kierunek: Pedagogika, specjalność: Pedagogika Opiekuńczo - Resocjalizacyjna.
Uniwersytet Śląski w Katowicach - Podyplomowe Kwalifikacyjne Studia Nauczycielskie Wychowanie Przedszkolne.
Uniwersytet Śląski w Katowicach - Studia Podyplomowe w zakresie Oligofrenopedagogiki.
Nauczyciel przedszkola w Miejskim Przedszkolu Nr 14 w Częstochowie.
wykładowca na kursie Animatora czasu wolnego od 2010 r. - obecnie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów dydaktycznych, w tym:
- zeszyt,
- długopis,
- podręcznik.
Dodatkowo na potrzeby zajęć praktycznych zapewnione są wszystkie niezbędne materiały potrzebne do ich przeprowadzenia w tym:
- chusta animacyjna,
- farby oraz pędzle do malowania twarzy,
- płyn i narzędzia do puszczania wielkich baniek mydlanych,
- baloniki do modelowania,
- pompki do balonów.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem kursu może zostać każda osoba pełnoletnia zainteresowana tematyką kursu.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa obejmuje łącznie 25 godzin dydaktycznych, w tym:
- 8 godzin zajęć teoretycznych,
- 16 godzin zajęć praktycznych,
- 1 godzina przeznaczona na walidację
Czas trwania jednej godziny dydaktycznej wynosi 45 minut.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi rozwojowej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe