ZAAWANSOWANE KOMPETENCJE TRENERSKIE W PRACY Z GRUPĄ Szkolenie dla trenerów i liderów z doświadczeniem. Uczestnicy rozwiną umiejętność pracy z grupą, facylitacji, reagowania na trudne sytuacje oraz zarządzania dynamiką i energią zespołu. Praktyczne narzędzia i rozwój stylu trenerskiego.
ZAAWANSOWANE KOMPETENCJE TRENERSKIE W PRACY Z GRUPĄ Szkolenie dla trenerów i liderów z doświadczeniem. Uczestnicy rozwiną umiejętność pracy z grupą, facylitacji, reagowania na trudne sytuacje oraz zarządzania dynamiką i energią zespołu. Praktyczne narzędzia i rozwój stylu trenerskiego.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- trenerów i edukatorów z doświadczeniem szkoleniowym,
- liderów i osób pracujących z grupami dorosłych (wewnętrzne działy HR, trenerzy on-the-job, liderzy projektów),
- facylitatorów i moderatorów procesów grupowych,
- psychologów, coachów i mentorów pragnących prowadzić procesy grupowe,
- osób, które prowadzą szkolenia rozwojowe i chcą poszerzyć wachlarz swoich narzędzi trenerskich.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój zaawansowanych kompetencji trenerskich w pracy z grupą. Uczestnicy uczą się zarządzać procesem, reagować na trudne sytuacje i facylitować pracę. Szkolenie kończy się egzaminem i certyfikatem Trener Biznesu – poziom zaawansowany.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje etapy procesu grupowego i potrafi do nich dopasować działania trenerskie. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo opisuje etapy i wskazuje adekwatne działania trenerskie dla każdego z nich. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki facylitacji i aktywizacji dostosowane do etapu i energii grupy. | Kryteria weryfikacji Trafnie dobiera i wykorzystuje techniki w ćwiczeniach praktycznych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Efekty uczenia się Kryteria weryfikacji efektów uczenia się Metody walidacji (sprawdzenia efektów)Uczestnik rozpoznaje etapy procesu grupowego i potrafi do nich dopasować działania trenerskie. Prawidłowo opisuje etapy i wskazuje adekwatne działania trenerskie dla każdego z nich. Obserwacja pracy w grupie, ćwiczenie analizy przypadku, omówienie. Uczestnik stosuje techniki facylitacji i aktywizacji dostosowane do etapu i energii grupy. Trafnie dobiera i wykorzystuje techniki w ćwiczeniach praktycznych. Symulacje, ćwiczenia w grupach, feedback trenerski. Potrafi zidentyfikować i zareagować na trudne sytuacje w grupie (opór, konflikt, wycofanie). | Kryteria weryfikacji Proponuje trafne interwencje i uzasadnia ich wybór. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje model FUKO, STOP lub inne narzędzia interwencyjne w kontekście pracy z grupą. | Kryteria weryfikacji lub inne narzędzia interwencyjne w kontekście pracy z grupą.Poprawnie używa modelu w analizie sytuacji problemowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi udzielać konstruktywnego feedbacku wspierającego rozwój uczestników. | Kryteria weryfikacji feedbacku wspierającego rozwój uczestników.Formułuje informację zwrotną zgodnie z modelem i w bezpieczny sposób. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozpoznaje swój styl pracy z grupą i określa kierunki rozwoju. | Kryteria weryfikacji Przedstawia autodiagnozę i plan dalszego rozwoju. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Cel biznesowy
Celem zaawansowanego kursu jest wzrost efektywności i jakości prowadzonych szkoleń oraz procesów grupowych poprzez rozwój wysokospecjalistycznych kompetencji trenerskich pracowników odpowiedzialnych za edukację, rozwój i komunikację w organizacji. Uczestnicy pogłębią umiejętności zarządzania dynamiką grupy, reagowania na trudne sytuacje, budowania zaangażowania oraz prowadzenia interwencji trenerskich w momentach kryzysowych. Nauczą się także stosować zaawansowane techniki facylitacyjne i rozwojowe. Efektem będzie wzrost skuteczności programów szkoleniowych, profesjonalizacja działań edukacyjnych w firmie oraz uzyskanie certyfikatu potwierdzającego kompetencje na poziomie Trener Biznesu – poziom zaawansowany.Efekt usługi
Efekt usługi (rezultat po szkoleniu):
Uczestnik potrafi samodzielnie i świadomie prowadzić proces grupowy z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi trenerskich, adekwatnie reagując na dynamikę grupy, opór i sytuacje trudne. Wykazuje większą pewność siebie w roli trenera i skuteczniej angażuje uczestników szkoleń. Rozwija własny styl pracy z grupą i wzmacnia kompetencje liderskie w środowisku szkoleniowym.
Kryteria weryfikacji efektu usługi:
- Uczestnik poprawnie stosuje poznane modele i techniki (np. FUKO, STOP, facylitacja).
- Potrafi dobrać odpowiednie narzędzia do fazy procesu grupowego.
- Prezentuje adekwatne reakcje na trudne sytuacje w pracy z grupą.
- Przedstawia plan dalszego rozwoju własnych kompetencji trenerskich.
- Udziela konstruktywnego feedbacku w sposób wspierający i nienaruszający dynamiki grupy.
- Potrafi wyjaśnić swoje decyzje trenerskie, odwołując się do poznanych treści.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Osiągnięcie efektu usługi zostanie potwierdzone poprzez obserwację uczestników podczas zaawansowanych ćwiczeń praktycznych, analizę wykonanych zadań (case studies, symulacje, facylitacje grupowe), informację zwrotną udzielaną przez trenera oraz prezentację planu dalszego rozwoju trenerskiego. Uczestnicy wypełnią również kartę autorefleksji podsumowującą zdobyte umiejętności i określającą kierunki dalszego doskonalenia. Weryfikacja obejmie bieżący feedback w trakcie zajęć, rozmowę podsumowującą oraz egzamin końcowy, którego pozytywne zaliczenie jest warunkiem uzyskania certyfikatu Trener Biznesu – poziom zaawansowany.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Moduł / Temat | Liczba godzin | Forma realizacji | Cel edukacyjny modułu |
1 | Dynamika grupy i rola trenera jako lidera procesu | 2 h | Warsztat | Uczestnik rozpoznaje etapy procesu grupowego oraz zna role i mechanizmy wpływające na przebieg pracy z grupą. |
2 | Trudne sytuacje w pracy z grupą – interwencje i opór | 2 h | Case study, symulacje, dyskusja | Uczestnik potrafi zidentyfikować i adekwatnie reagować na sytuacje trudne (opór, konflikt, wycofanie) w grupie. |
3 | Facylitacja i zarządzanie energią grupy | 2 h | Ćwiczenia, miniwykład, moderacja | Uczestnik stosuje techniki facylitacyjne oraz narzędzia angażujące i aktywizujące dostosowane do rytmu pracy grupy. |
4 | Styl trenerski i rozwój własnych kompetencji | 2 h | Praca indywidualna, karta autorefleksji | Uczestnik dokonuje autodiagnozy swojego stylu prowadzenia grupy i planuje dalszy rozwój kompetencji trenerskich. |
5 | Strategie prowadzenia interwencji trenerskiej | 4 h | Symulacje, praca w podgrupach | Uczestnik nabywa umiejętność reagowania na zakłócenia w procesie grupowym z użyciem adekwatnych technik interwencyjnych. |
6 | Zaawansowane techniki facylitacyjne | 4 h | Ćwiczenia, moderacja, odgrywanie ról | Uczestnik rozwija umiejętność prowadzenia zaawansowanej facylitacji w różnych typach grup i sytuacjach. |
7 | Budowanie zaangażowania i praca z energią grupy | 2 h | Analiza przypadków, burza mózgów, techniki aktywizujące | Uczestnik poznaje i stosuje zaawansowane metody budowania zaangażowania oraz regulowania poziomu energii w grupie. |
8 | Projektowanie i prowadzenie fragmentu szkolenia | 6 h | Prezentacja trenerska + feedback | Uczestnik przygotowuje i przeprowadza fragment autorskiego szkolenia, stosując zaawansowane techniki trenerskie i facylitacyjne. |
9 | Egzamin i informacja zwrotna (certyfikacja) | 4 h | Egzamin praktyczny + rozmowa + autorefleksja | Uczestnik prezentuje swoje kompetencje trenerskie, otrzymuje informację zwrotną i podsumowuje proces rozwojowy. Po pozytywnym zaliczeniu egzaminu otrzymuje certyfikat Trener Biznesu – poziom zaawansowany. |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Dynamika grupy i rola trenera jako lidera procesu | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Trudne sytuacje – opór i interwencje | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Obiad | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Facylitacja i zarządzanie energią | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Styl trenerski i rozwój kompetencji | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Interwencje trenerskie – cz. 1 | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Interwencje trenerskie – cz. 1 | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Interwencje trenerskie – cz. 2 | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Obiad | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Zaawansowana facylitacja – cz. 1 | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Zaawansowana facylitacja – cz. 2 | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Budowanie zaangażowania | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Projektowanie próbki szkolenia – cz. 1 | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Obiad | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Egzamin cz.1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 195,12 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 96,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 78,40 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Księżak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne i potwierdzenie udziału:
- Zaświadczenie ukończenia szkolenia / dyplom (wersja papierowa lub PDF)
- Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (PDF)
- Karty pracy i arkusze autorefleksji
- Narzędziownik trenerski (FUKO, STOP, modele facylitacyjne)
- WOD (Work Observation Document) – karta obserwacji praktycznej
- Lista rekomendowanych lektur i źródeł
- Możliwość konsultacji mailowej po szkoleniu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams.
Do udziału uczestnik potrzebuje:
- stabilnego łącza internetowego (minimum 10 Mb/s),
- komputera lub laptopa z kamerą i mikrofonem,
- słuchawek/głośników umożliwiających wyraźny odbiór treści,
- przeglądarki internetowej (zalecane: Chrome, Edge lub Firefox) lub zainstalowanej aplikacji Teams,
- spokojnego miejsca do uczestnictwa w szkoleniu bez zakłóceń zewnętrznych.
Przed szkoleniem uczestnik otrzyma:
- link do spotkania,
- instrukcję techniczną logowania do Teams,
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi