AKADEMIA HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
AKADEMIA HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest dedykowane:
- właścicielom przedsiębiorstwa, pełniącym funkcje kierownicze,
- wspólnikom, w tym partnerom, prowadzącym regularną działalność w przedsiębiorstwie i czerpiącym korzyści finansowe,
- zespołom HR,
- pracownikom odpowiedzialnym za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- menadżerom i kandydatom na menadżerów.
Organizujemy warsztaty w formule zamkniętej (także stacjonarnej) dla konkretnego przedsiębiorstwa, dostosowując zakres tematyczny do realiów branży.
Zapraszamy do kontaktu!
http://www.bpws.pl/
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji10-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje do samodzielnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń, jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji; zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju; budowania rozwiązań opartych o intermentoring; przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Opisanie znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Wskazanie działań, które pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń, opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Scharakteryzowanie pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń, opisanie wpływu tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Omówienie oczekiwań i aspiracji rozwojowych różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawienie pomysłu na wdrożenie rozwiązania, które pozwala na wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Studium przypadku – zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Studium przypadku – zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w organizacji wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Przedstawienie pomysłu na wdrożenie rozwiązania ukierunkowanego na zachowanie w organizacji wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Studium przypadku – zaplanowanie podziału pracy w różnicowanym wiekowo zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawienie pomysłu na program (aktywności) zapobiegający wypaleniu zawodowemu pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazanie czynników koniecznych do uwzględnienia w budowaniu różnicowanych wiekowo / pokoleniowo zespołów pracowniczych w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Wskazanie czynników, które wpływają na kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Studium przypadku - sytuacja konfliktowa w zespole zróżnicowanym wiekowo. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Wskazanie czynników, które wpływają na atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wraz ze zmieniającym się otoczeniem społeczno-gospodarczym mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, zmieniają się również wyzwania stojące przed osobami odpowiedzialnymi za kształtowanie polityki personalnej w organizacji oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Współczesny menadżer HR to lider, wizjoner, analityk, strateg, motywator, inspirator i koordynator, który zgodnie z koncepcją samodoskonalenia, jako podstawy rozwoju, powinien ciągle podnosić poziom umiejętności niezbędnych nie tylko dla osiągnięcia własnych celów, ale również dla realizacji strategii przedsiębiorstwa.
ZARZĄDZANIE WIEKIEM I WSPÓŁPRACĄ MIĘDZYPOKOLENIOWĄ:
- znaczenie procesów demograficznych (starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń) dla funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa;
- racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich, uwzględnianie potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku;
- charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń, wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia;
- oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników (pokolenie X, Y, Z);
- efektywna praca zróżnicowanych wiekowo zespołów;
- wymiana kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia;
- zapobieganie wypaleniu zawodowemu;
- atmosfera sprzyjająca pełnej integracji i zaangażowaniu w pracę.
Program dostosowany do regulaminu projektu AKADEMIA HR:
- Przepis na rozwój - Akademia HR,
- Akademia HR - doskonalenie kompetencji kadry zarządzającej zasobami ludzkimi,
- UPSKILLING HR,
- Akademia HR - czas na zmiany,
- Akademia HR. Szkolenia i doradztwo z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla przedsiębiorstw i ich pracowników,
- AKADEMIA HR – dostosuj firmę do wymagań jutra,
- NA WYŻSZYM POZIOMIE - KWALIFIKACJE DLA HR,
- Menadżer HR,
- AKADEMIA HR. Profesjonalne kadry HR kluczem do rozwoju przedsiębiorstw.
Usługa szkoleniowa jest realizowana w trybie godzin zegarowych.
W trakcie każdego dnia szkoleniowego zaplanowano przerwy trwające łącznie 60 minut.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Znaczenie procesów demograficznych dla funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa; racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich, uwzględnianie potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych, wpływ różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia; oczekiwania i aspiracje rozwojowe, twórczość, kreatywność i innowacyjność. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Czynniki stymulujące i hamujące efektywność pracowników w różnym wieku, myślenie twórcze – na tropach morderców pomysłów i przeszkód pojawiających w procesie twórczym. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Zmiana sposobu myślenia i działania: myślenie skojarzeniowe, zadawanie pytań, obserwacja, sieć idei, eksperymentowanie w pokoleniu X, Y, Z. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Kruszenie barier i budowanie pomostów ku własnej twórczości i porozumieniu zróżnicowanego zespołu. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Ćwiczenia pobudzające myślenie twórcze – gimnastyka twórcza; myślenie dywergencyjne (rozbieżne) zakładające wiele różnych punktów widzenia. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Zdolności myślenia rozbieżnego: płynność, giętkość i oryginalność myślenia, wrażliwość na problemy, elaboracja idei w zróżnicowanym zespole. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Kreatywność a dobór właściwych technik twórczych do rozwiązania problemów; wybrane techniki heurystyczne pomocne przy rozwijaniu innowacyjnych pomysłów/projektów. | Prowadzący Monika Just | Data realizacji zajęć 11-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Efektywna praca zróżnicowanych wiekowo zespołów; alokacja czasu; problemy w zarządzaniu sobą w czasie na stanowisku, "złodzieje czasu" w różnych grupach wiekowych. | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Wymiana kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Zarządzanie przez cele osobiste i zespołowe (praca osobista i współpraca w dziale – zespole), rola efektywnej komunikacji wewnętrznej w zróżnicowanym zespole. | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Planowanie w różnych perspektywach czasowych; reguły skutecznego planowania i organizacji dnia pracy z elementami GTD. | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu. Różnice w podejściu do zarządzania sobą w czasie i organizacji pracy | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Techniki zwiększenia produktywności dostosowane do wieku pracownika. Atmosfera sprzyjająca pełnej integracji i zaangażowaniu w pracę w zróżnicowanym zespole. | Prowadzący Maciej Podraska | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja: wywiad swobodny, debata swobodna, test teoretyczny (charakterystyka postaw i oczekiwań pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Podraska
Monika Just
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma:
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej lub papierowej,
- zaświadczenie o ukończeniu warsztatu pod warunkiem udziału w co najmniej 80% usługi rozwojowej.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej pod warunkiem udziału w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskania pozytywnego wyniku weryfikacji efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
► wspieramy na każdym etapie pozyskiwania dofinasowania w ramach projektów oraz ich rozliczania;
► przygotujemy dokumenty aplikacyjne, zajmujemy się wszelkimi formalnościami i kontaktem z Operatorem;
► realizujemy warsztaty w małych grupach, dzięki czemu Trenerzy mogą poświęcić każdemu Uczestnikowi tyle czasu, ile potrzebuje, pracować z Uczestnikiem na przykładach z jego doświadczenia zawodowego;
► dbamy o to, aby warsztat był nie tylko szansą do ćwiczenia umiejętności, ale również okazją do integracji pracowników.
Współpracujemy z Fundacją Instytut Bezpieczeństwa Informacji, chronimy dane osobowe.
Cieszymy się wysokimi opiniami Klientów!
Nasz profil w Google → https://g.page/r/CXxV_ZsoNwg6EAE
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa prowadzona w formie zdalnej w czasie rzeczywistym - kontakt w ramach telekonferencji z użyciem komunikatora Google Meet.
Minimalne wymagania techniczne:
- dostęp do sieci Internet (łącze sieciowe) o minimalnej szybkości pobierania / przesyłania:128 kb/s;
- sprzęt elektroniczny (komputer / laptop / smartfon / tablet) z kamerą i mikrofonem oraz z systemem operacyjnym (OS): macOS, Windows, LinuX OS, iOS, Android;
- przeglądarka internetowa: Google Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera.
Przebieg usługi szkoleniowej nie będzie nagrywany zgodnie z wytycznymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z dnia 31.07.2020 r.
Zgodnie z wytycznymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dotyczącymi realizacji usług rozwojowych w formie zdalnej istnieje możliwość zapisu w późniejszym terminie: "Uczestnik dokonuje zapisu na usługę co najmniej 4 dni przed jej rozpoczęciem, z użyciem numeru ID wsparcia. Dopuszcza się możliwość zapisu na usługę z użyciem numeru ID wsparcia w terminie krótszym niż 4 dni przed rozpoczęciem usługi, jednakże zapis na usługę musi być poprzedzony uzyskaniem zgody od Operatora.".
Usługa szkoleniowa będzie realizowana zgodnie ze standardem opisanym w "Specyfikacji usług rozwojowych zdalnych w czasie rzeczywistym", dostępnej pod adresem: https://bpws.pl/uslugi-zdalne/.