Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług” - forma zdalna
Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług” - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Osoby zajmujące się zawodowo tematyką księgowości, podatków i finansów.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój". Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników kompetencji i wiedzy z zakresu reprezentacji i reklamy, sponsoringu, sprzedaży premiowej oraz świadczeń na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług”. Celem szkolenia jest także rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy i narzędzi dotyczącej tej tematyki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik odpowiednio interpretuje definicje reprezentacji i reklamy. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje organizacje konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia jak powinny wyglądać szkolenia o charakterze reklamowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynności podlegające opodatkowaniu VAT - em, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
- możliwość zaliczenia wydatków reklamowych do kosztów uzyskania przychodu
- wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentacje
- definicja legalna „wydatków na reprezentacje”
- czy organ podatkowy może zakwestionować wysokość wydatku poniesionego przez przedsiębiorcę?
2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
- upominki i gadżety dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie przedsiębiorcy, w trakcie wyjazdów i w restauracjach,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo - rekreacyjnych,
- darmowe szkolenia dla kontrahentów
3. Kiedy należy sporządzić PIT-11 w związku z wydatkami dla kontrahentów?
4. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
- organizacja konferencji o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje,
- plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
- szkolenia dla kontrahentów
- udostępnienie telefonu, samochodu i lokalu dla kontrahenta
- gadżety reklamowe dla kontrahentów
- upominki świąteczne dla kontrahentów
- zakup reklam na faceeboku, google czy innych platformach
5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
- rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
- ulga sponsorska od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
- ulga na ekspansję od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług
- wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
- zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego
- regulamin sprzedaży premiowej
- Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych
7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 gr) – czy jest to dopuszczalne? (skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych).
8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych
- definicja „przychodu pracowniczego” według Trybunału Konstytucyjnego (w tym możliwość zastosowania tych zasad do umów zleceń)
- wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
- wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
- wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
- spotkania i wyjazdy integracyjne - warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług
- wynajem lokali mieszkalnych dla pracowników – skutki podatkowe
9. Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
10. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
11. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1
12. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
- poczęstunki dla pracowników - zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
13. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług i podatkiem PIT oraz CIT
14. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
15. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
16. Pytania uczestników
Godziny szkolenia są godzinami zegarowymi, godzina = 60 minut.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 553,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zgłaszając się na nasze szkolenia poprzez bazę usług rozwojowych, akceptuje regulamin PCDK Group Sp. z o.o. dostępny na stronie https://www.pcdk.pl/o-nas/regulamin-szkolen
Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne.
W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 4 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny, numer telefonu: 690 017 860 lub 22 299 23 23.
Informacje dodatkowe
Informujemy możliwości rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Aby uzyskać zaświadczenie, należy uczestniczyć w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczyć je, zdobywając pozytywny wynik punktów z testu wiedzy.
Osoba walidująca jest zaangażowana jedynie na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników, nie uczestniczy w procesie tworzenia ani uzupełniania dokumentacji walidacyjnej.
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
!! Wszelkie informacje dodatkowe dotyczące zrealizowanego szkolenia dostępne są na naszej stronie internetowej www.pcdk.pl w zakładce szkolenia !!
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Jeśli chodzi o przepustowość, zalecamy pobieranie 1 Mbitów i wysyłanie 0,5 Mbitów. Użytkownicy mogą sprawdzić swoją rzeczywistą przepustowość za pomocą speedtest.net.
Jeśli chodzi o sprzęt, zalecamy dwurdzeniowy procesor z co najmniej 2 GB pamięci. Zalecamy dowolny system operacyjny, który obsługuje najnowsze wersje Google Chrome i Mozilla FireFox.
Jeśli chodzi o przeglądarkę, zalecamy uruchamianie FireFox, Chrome lub najnowszej wersji Edge (opartej na Chromium).
Dlaczego? Przeglądarki te zapewniają doskonałą obsługę komunikacji internetowej w czasie rzeczywistym (WebRTC). W systemie Mac OS X najnowsza przeglądarka Safari również będzie działać, ale FireFox i Chrome zapewnią lepszy dźwięk w warunkach niższej przepustowości.
Krótko mówiąc, jeśli użytkownik ma jakiekolwiek problemy (takie jak zniekształcony dźwięk lub okresowe rozłączanie), zalecamy wypróbowanie FireFox lub Chrome. Jeśli problemy będą się powtarzać, prawdopodobnie jest to problem z siecią. BigBlueButton wyśle im powiadomienia, aby pomóc w rozwiązywaniu problemów.
W przypadku portów TCP klienci muszą być w stanie połączyć się z serwerem na porcie 80/443 (HTTP/HTTPS).
W przypadku portów UDP klienci muszą być w stanie połączyć się na porcie w zakresie 16384-32767 w celu uzyskania dźwięku opartego na WebRTC. (to są te porty które trzeba odblokować jak komuś nie działa dźwięk)