Ocena, planowanie i prowadzenie terapii mającej na celu wzmacnianie relacji rodzic dziecko poprzez Filial Play Coaching - praktyczne umiejętności terapeutyczne
Ocena, planowanie i prowadzenie terapii mającej na celu wzmacnianie relacji rodzic dziecko poprzez Filial Play Coaching - praktyczne umiejętności terapeutyczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- terapeutów Play Therapy, posiadających certyfikat I stopnia Play Therapy.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Budowanie relacji terapeutycznych opartych na zaufaniu, obserwacji, słuchaniu i odzwierciedlaniu.Tworzenie bezpiecznego środowiska terapeutycznego, sprzyjającego eksploracji emocji dziecka i rodzica, budowaniu i wzmacnianiu bezpiecznej relacji rodzic- dziecko.
Wykorzystanie terapii niedyrektywnej do nauczenia rodzica budowania i wzmacniania ufnej i bezpiecznej relacji rodzic-dziecko z wykorzystaniem Play Therapy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje pojęcia z zakresu psychologii relacji, procesu terapeutycznego dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Definiuje style więzi rodzic- dziecko | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje narzędzia Play Therapy wykorzystywane przy Filial Play. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: Samodzielne prowadzenie obserwacji relacji diadycznej rodzic- dziecko z wykorzystaniem Play Therapy z dziećmi od pierwszego roku życia. | Kryteria weryfikacji Określa obszary objęte obserwacją. Podaje wskaźniki i kryteria oceny relacji rodzic-dziecko. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Analizowanie i interpretowanie, obserwacji relacji rodzic- dziecko | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Prezentuje postawę etyczną i empatyczną w pracy diadycznej rodzic-dziecko. | Kryteria weryfikacji Buduje relację terapeutyczną zarówno z rodzicem, jak i z dzieckiem, opartą na zaufaniu, bezpieczeństwie i akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia.
Dzień 1.
1. 9:00- 10:30 Zapoznanie z Model Filial Play Coaching I Mentoring
2. 10:30-12:00 Zapoznanie z Model Filial Play
3. 12:00-12:45 Zasady pisania Dziennika Procesu, jako narzędzia rozwijającego samoświadomość terapeuty i rodzica
12:45-13:00 Przerwa obiadowa
4. 13:00- 14:30 Rozwijanie własnego podejścia do pracy z rodzicami.
5. 14:30- 16:00 Style więzi i ich wskaźniki w relacji rodzic- dziecko.
6. 16:00- 17:00 Ocena więzi i relacji w odniesieniu do wskaźników i stylów więzi i relacji rodzic- dziecko
Dzień 2
1. 9:00- 10:30 Wprowadzenie do modeli coaching i mentoringu
2. 10:30-12:00 Rozpoczęcie pracy nad własnym modelem coachingu dla rodziców
3. 12:00-12:45 Prowadzenie spotkania z rodzicami i zarządzanie dyskusją z rodzicami
12:45-13:00 Przerwa obiadowa
4. 13:00- 13:45 Przedstawienie różnic pomiędzy coachingiem i mentoringiem
5. 13:45- 14:30 Dokumentowanie pracy trenera Filial Play Coaching
6. 14:30- 15:30 Ćwiczenie w obserwacji relacji rodzic- dziecko podczas zabawy
7. 15:30- 17:00 Ćwiczenia praktyczne w przekazywaniu rodzicom informacji zwrotnej z obserwacji.
Dzień 3
1. 9:00- 9:45 Zapoznanie ze strukturą pierwszej sesji coachingowej dla rodziców
2. 9:45- 10:30 Rozwijanie umiejętności coachingowej: granice stawiane stawiane dziecku przez rodziców
3. 10:30- 12:00 Demonstracja coachingu podczas sesji rodzica z dzieckiem
4. 12:00- 12:45 Ćwiczenie praktyczne w udzielaniu informacji zwrotnej rodzicowi na sesji coachingowej
12:45- 13:00 Przerwa obiadowa
5. 13:00- 13:45 Rozwijanie zrozumienia drugiej umiejętności coachingowej: refleksji
6. 13:45- 14:30 Demonstracja drugiej umiejętności coachingowej: refleksji
7. 14:30- 15:15 Ćwiczenie praktyczne drugiej umiejętności coachingowej: refleksji.
8. 15:15- 17:00 Ćwiczenia praktyczne w przekazywaniu rodzicom informacji zwrotnej z sesji coachingowej odnośnie umiejętności : refleksji.
Dzień 4
1.7:00- 8:30 Zapoznanie z harmonogramem działania w prowadzeniu Filial Play Coaching
2. 8:30- 9:15 Rozwijanie zrozumienia umiejętności coachingowej 3 – koncentracja.
3. 9:15-10:00 Rozwijanie zrozumienia umiejętności coachingowej 4 - przewidywalność i konsekwencja
4. 10:00-10:45 Ćwiczenie praktyczne 3. I 4. Umiejętności coachingowej: koncentracji, przewidywalności i konsekwencji.
10:45-11:00 Przerwa obiadowa
5. 11:00- 12:30 Ćwiczenia praktyczne w przekazywaniu rodzicom informacji zwrotnej z sesji coachingowej odnośnie umiejętności : koncentracji, przewidywalności i konsekwencji.
6. 12:30- 14:00 Ćwiczenia praktyczne w podsumowaniu z rodzicami zdobytych umiejętności w Filial Play Coaching
7. 14:00- 14:30 Omówienie wywiadu końcowego z rodzicami
8. 14:30-14:45 Omówienie, analiza wyników z dokumentów do zakończenia Filial Play Coaching z rodzicami. Analiza postępów rodziców.
9. 14:45-15:00 Egzamin pisemny.
Szkolenie adresowane jest do terapeutów Play Therapy posiadających I stopień Play Therapy- certyfikat.
Usługa jest prowadzona w formule godzinowej. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Przerwy mogą zostać wydłużone na prośbę uczestników, usługa zostanie wydłużona o czas zrealizowanych dłuższych przerw.
Walidacja jest wliczona w liczbę godzin usługi. Uczestnicy powinni mieć możliwość swobodnego wyboru miejsca i robienia notatek. W przypadku zapewnienia miejsca przez zamawiającego, to on odpowiada za spełnienie tych warunków. Sala musi być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając 1,5-2 m² na osobę, zgodnie z normami bezpieczeństwa.
Każdy uczestnik ma indywidualne stanowisko, ćwiczenia praktyczne są realizowane w grupach dwu osobowych. Tak aby każda strona mogła przećwiczyć nabyte umiejętności.
Walidacja jest realizowana przez Agnieszka Lorek- Groniewska w formie testu z wynikiem generowanym automatycznie, uczestnicy są proszeni o posiadanie na szkoleniu telefonu aby móc wypełnić ten test.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 34 1. Zapoznanie z Model Filial Play Coaching I Mentoring | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 34 2. Zapoznanie z Model Filial Play | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 34 3. Zasady pisania Dziennika Procesu, jako narzędzia rozwijającego samoświadomość terapeuty i rodzica | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 34 Przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 34 4. Rozwijanie własnego podejścia do pracy z rodzicami. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 34 5. Style więzi i ich wskaźniki w relacji rodzic- dziecko. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 34 6. Ocena więzi i relacji w odniesieniu do wskaźników i stylów więzi i relacji rodzic- dziecko | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 34 1. Wprowadzenie do modeli coachingu i mentoringu | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 34 2. Rozpoczęcie pracy nad własnym modelem coachingu dla rodziców | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 34 3. Prowadzenie spotkania z rodzicami i zarządzanie dyskusją z rodzicami | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 34 Przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 34 4. Przedstawienie różnic pomiędzy coachingiem i mentoringiem | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 34 5. Dokumentowanie pracy trenera Filial Play Coaching | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 34 6. Ćwiczenie w obserwacji relacji rodzic- dziecko podczas zabawy | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 34 7. Ćwiczenia praktyczne w przekazywaniu rodzicom informacji zwrotnej z obserwacji. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 34 1. Zapoznanie ze strukturą pierwszej sesji coachingowej dla rodziców | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 34 2. Rozwijanie umiejętności coachingowej: granice stawiane stawiane dziecku przez rodziców | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 34 3. Demonstracja coachingu podczas sesji rodzica z dzieckiem | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 34 4. Ćwiczenie praktyczne w udzielaniu informacji zwrotnej rodzicowi na sesji coachingowej | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 34 Przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 34 5. Rozwijanie zrozumienia drugiej umiejętności coachingowej: refleksji | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 34 6. Demonstracja drugiej umiejętności coachingowej: refleksji | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 34 7. Ćwiczenie praktyczne drugiej umiejętności coachingowej: refleksji. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 34 8. Ćwiczenia praktyczne w przekazywaniu rodzicom informacji zwrotnej z sesji coachingowej odnośnie umiejętności : refleksji. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 34 1. Zapoznanie z harmonogramem działania w prowadzeniu Filial Play Coaching | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 34 2. Rozwijanie zrozumienia umiejętności coachingowej 3 – koncentracja. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 34 3. Rozwijanie zrozumienia umiejętności coachingowej 4 - przewidywalność i konsekwencja | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 34 4. Ćwiczenie praktyczne 3. oraz 4. Umiejętności coachingowej: koncentracji, przewidywalności i konsekwencji. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 34 Przerwa obiadowa | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 34 5. Ćwiczenia praktyczne w przekazywaniu rodzicom informacji zwrotnej z sesji coachingowej odnośnie umiejętności : koncentracji, przewidywalności i konsekwencji. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 34 6. Ćwiczenia praktyczne w podsumowaniu z rodzicami zdobytych umiejętności w Filial Play Coaching | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 34 7. Omówienie wywiadu końcowego z rodzicami | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 34 8. Omówienie, analiza wyników z dokumentów do zakończenia Filial Play Coaching z rodzicami. Analiza postępów rodziców. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 34 9. Egzamin pisemny. | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Nina Ambroziak
Terapeuta Play & Creative Arts Therapies z ponad 10- letnim stażem jako terapeuta Play Therapy;
Superwizor i Trener Play & Creative Arts Therapies z 6- letnim stażem w pracy jako trener Play Therapy w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii, w Republice Południowej Afryki;
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Play Therapy International, Play Therapy Poland;
Wykładowca Play Therapy Leeds Beckett University w Londynie od 2018 roku;
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiał drukowany - z całą prezentacją ze szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1. Certyfikat I stopnia w Play Therapy
2. Staż kliniczny w pracy z dziećmi w ilości minimum 1 rok.
3. Zaświadczenie o niekaralności.
4. Wysłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie ze strony https://play-therapy.edu.pl/
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi