Budowanie standardów współpracy
Budowanie standardów współpracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy jednego zespołu, osoby, które na co dzień współpracują ze sobą.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników11
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
-Autodiagnoza zespołu wg modelu Patricka Lencioniego – identyfikacja mocnych stron i obszarów wymagających poprawy.-Budowanie zaufania i otwartości – rozwijanie postaw wspierających współpracę.
-Doskonalenie komunikacji – nauka wyrażania opinii i prowadzenia zdrowej dyskusji.
-Wzmacnianie zaangażowania, odpowiedzialności i koncentracji na wynikach – wypracowanie praktycznych działań do wdrożenia w codziennej pracy zespołu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki skutecznej komunikacji | Kryteria weryfikacji odróżnia fakty od opinii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji konstruuje wypowiedzi w formie komunikatu „Ja” | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje technikę FUKO | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje czynniki sprzyjające i utrudniające efektywną pracę zespołu | Kryteria weryfikacji wskazuje etapy rozwoju zespołu i odpowiadające im zjawiska społeczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje symptomy syndromu grupowego myślenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji proponuje sposoby wspierania procesów rozwoju zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia i charakteryzuje pięć dysfunkcji pracy zespołowej | Kryteria weryfikacji wskazuje wszystkie pięć dysfunkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje ich wpływ na funkcjonowanie zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady sytuacji, w których dysfunkcje występują | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje cele i zasady współpracy w zespole, wspierające skuteczne osiąganie wyników | Kryteria weryfikacji formułuje cele zgodnie z zasadą SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje znaczenie nieformalnych kanałów wsparcia w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przekłada cele na zadania operacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warsztat 24.10.2025
MODUŁ I - Wprowadzenie do Modelu 5 Dysfunkcji
- krótki przegląd pięciu dysfunkcji.
MODUŁ II Metody skutecznej komunikacji
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- komunikat „Ja”,
- zadawanie pytań,
- parafrazowanie,
- podsumowywanie,
- technika FUKO,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
MODUŁ III Współpraca w zespole – co nam pomaga, a co nam przeszkadza
- reguły funkcjonowania zespołów - prawidłowości w rozwoju grupy,
- zjawiska społeczne pojawiające się w zespole,
- etapy rozwoju zespołu,
- analiza czynników sprzyjających i dezorganizujących pracę grupy,
- znaczenie obiegu informacji zwrotnych, pobudzanie zespołu do dzielenia się swoimi pomysłami i zastrzeżeniami,
- syndrom grupowego myślenia jako jedno z podstawowych zagrożeń w pracy zespołu,
- wspieranie procesów rozwoju zespołu.
MODUŁ IV Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają:
- jak powinien wyglądać dobrze postawiony cel – zasada SMART,
- jak przekładać cele na zadania,
- znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów,
- ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej,
- wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole i firmie,
- rola komunikacji wewnętrznej,
- nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji,
- znaczenie umiejętności komunikowania się w codziennej pracy zespołu.
MODUŁ V Kontrakt zespołowy:
Określamy i zapisujemy nasze role, sposoby komunikowania się - przepływu informacji, ramy, reguły i zachowania budujące relacje, żeby skutecznie realizować zadania i cele firmy.
Follow up - 15.12.2025
Podczas Follow up uczestnicy będą mogli zweryfikować wypracowanie standardy z warsztatu. Poprzez analizę sytuacji, które pojawiły się w ostatnim czasie w ich praktyce zawodowej uczestnicy będą mieli okazję przedyskutować swoje zachowania czy podzielić się wątpliwościami.
Działania o charakterze follow-up znacznie podnoszą efektywność warsztatu, podtrzymują zaangażowanie uczestników we wdrażane zmiany i ugruntowują podjęte ustalenia.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł I | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł II, III | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł IV | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł V | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Follow up - część I | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Follow up - część II | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 678,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 365,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 167,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 136,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Orlik-Marciniak
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji. W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 160 dni szkoleniowych z tematyki współpracy w zespole.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
Jako praktyk współpracuje ze środowiskiem akademickim. Prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie szkolenia
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi