Część 1. Akademii Trenera MBTI to 5-modułowy program przygotowujący do prowadzenia profesjonalnych szkoleń, pracy z trudnymi grupami i tworzenia własnych materiałów szkoleniowych. Zdobyty certyfikat potwierdza Twoje kompetencje i gotowość do samodzielnej pracy jako trener MBTI
Część 1. Akademii Trenera MBTI to 5-modułowy program przygotowujący do prowadzenia profesjonalnych szkoleń, pracy z trudnymi grupami i tworzenia własnych materiałów szkoleniowych. Zdobyty certyfikat potwierdza Twoje kompetencje i gotowość do samodzielnej pracy jako trener MBTI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- Przyszli i obecni trenerzy (wewnętrzni i zewnętrzni), edukatorzy, mentorzy i eksperci.
- HR Business Partnerzy, wewnętrzni trenerzy i liderzy rozwoju.
- Osoby chcące tworzyć produkty edukacyjne i budować markę eksperta.
- Psychologowie, coachowie, terapeuci chcący pracować z grupą.
- Wykładowcy, nauczyciele akademiccy, liderzy zespołów wdrażający kulturę uczenia się.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi72
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem Akademii Trenera MBTI jest kompleksowe przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia profesjonalnych szkoleń. Uczestnicy rozwijają umiejętności pracy z grupą, tworzenia własnych materiałów edukacyjnych oraz radzenia sobie z wymagającymi uczestnikami. Program kładzie nacisk na rozwój warsztatu trenerskiego, integrację osobistych wartości z rolą edukatora oraz budowanie autentycznej marki eksperta w obszarze Mental–Biznes–Transformacja–Integracja.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaprojektować strukturę szkolenia zgodnie z cyklem Kolba i modelem GROW | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy poprawny scenariusz szkoleniowy zawierający cele, aktywności i podsumowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przygotować i poprowadzić fragment szkolenia z grupą | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje wybrany fragment szkolenia w obecności grupy i trenera | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi pracować z trudnymi uczestnikami i sytuacjami w grupie | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje trudne zachowania i stosuje adekwatne reakcje (symulacja / case) | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy własne narzędzia i materiały szkoleniowe | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje autorskie ćwiczenie / narzędzie i prezentuje je | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe style uczestników i potrafi dopasować formę przekazu do grupy | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przypadek i uzasadnia wybór metod pracy | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi występować publicznie, prezentując siebie i swoje treści | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi wystąpienie szkoleniowe z elementami storytellingu i struktury prezentacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i stosuje podstawowe narzędzia facylitacji i aktywizacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi część warsztatu z zastosowaniem technik facylitacyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi budować wartość swojej marki trenerskiej i formułować ofertę | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje mini-ofertę szkoleniową zawierającą propozycję wartości i język korzyści | Metoda walidacji Prezentacja |
Cel biznesowy
Celem Akademii Trenera MBTI jest przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia profesjonalnych szkoleń, opartych na ich potencjale, wiedzy merytorycznej i świadomości roli trenera. Program koncentruje się na rozwijaniu praktycznych kompetencji trenerskich: od tworzenia scenariuszy i materiałów edukacyjnych, przez prowadzenie angażujących zajęć z grupą, po radzenie sobie z trudnymi uczestnikami i sytuacjami szkoleniowymi.W trakcie sześciu modułów uczestnicy krok po kroku budują własny produkt edukacyjny – scenariusz, ćwiczenia, prezentację, ofertę szkoleniową – oraz przygotowują się do wystąpień trenerskich z wykorzystaniem technik storytellingu, facylitacji, autoprezentacji i pracy z energią grupy. Efektem końcowym jest nie tylko certyfikat, ale gotowość do działania – potwierdzona przez prezentację fragmentu własnego szkolenia, ocenę materiałów i informację zwrotną od trenerów oraz grupy.
Cel ten odpowiada na potrzeby zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji – umożliwia rozwój kariery trenerskiej lub budowanie profesjonalnych kompetencji wewnętrznych edukatorów, liderów i wykładowców. Realizacja programu przebiega w jasno określonym czasie – w ciągu 6 miesięcy uczestnicy przechodzą proces, który rozwija ich warsztat, wspiera ich styl pracy oraz pomaga zintegrować osobiste wartości z profesjonalną rolą trenera.
Akademia Trenera MBTI odpowiada na aktualne wyzwania rynku edukacji dorosłych: konieczność tworzenia wartościowych i angażujących szkoleń, rosnące znaczenie komunikacji interpersonalnej w roli trenera oraz potrzebę wypracowania własnego, spójnego stylu prowadzenia zajęć. Jej celem jest nie tylko przekazanie narzędzi, ale realne przygotowanie do skutecznego i odpowiedzialnego działania w środowisku edukacyjnym i biznesowym.
Efekt usługi
Efekt usługi:
Organizacja zyskuje profesjonalnie przygotowanego trenera – osobę, która potrafi projektować i prowadzić szkolenia odpowiadające na strategiczne potrzeby firmy oraz wspierać zespoły w procesach rozwojowych i zmianie. Uczestnik Akademii Trenera MBTI posiada umiejętność tworzenia angażujących i nowoczesnych programów edukacyjnych, działa w duchu kultury feedbacku i komunikacji NVC (Nonviolent Communication), potrafi budować bezpieczną przestrzeń dla uczenia się, a także wspierać rozwój innych poprzez postawę mentorską i coachingową.
Dzięki zdobytym kompetencjom uczestnik wnosi realną wartość do organizacji: wzmacnia kulturę rozwoju, wspiera procesy adaptacyjne, prowadzi szkolenia wewnętrzne na wysokim poziomie merytorycznym i dydaktycznym, oraz działa jako ambasador kultury organizacyjnej opartej na empatii, odpowiedzialności i świadomym przywództwie.
Kryteria weryfikacji efektu:
- Uczestnik opracował program szkoleniowy uwzględniający realne potrzeby uczestników i organizacji,
- Przygotował komplet materiałów edukacyjnych zgodnych z zasadami efektywnego nauczania dorosłych (cykl Kolba, model GROW, storytelling),
- Poprowadził fragment własnego szkolenia, wykazując umiejętność pracy z grupą i reagowania na sytuacje trudne,
- W trakcie Akademii prezentował postawę wspierającą kulturę NVC, mentoringu i współodpowiedzialności za proces grupowy,
- Uzyskał pozytywną ocenę pracy końcowej (scenariusz, materiały, wystąpienie) oraz informację zwrotną od trenerów i grupy,
- Otrzymał certyfikat potwierdzający gotowość do samodzielnego prowadzenia działań edukacyjnych i rozwojowych w organizacji lub na rynku komercyjnym.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Efekt usługi zostanie potwierdzony poprzez dokumentację końcową obejmującą:
- autorski scenariusz szkoleniowy przygotowany przez uczestnika,
- komplet materiałów dydaktycznych (ćwiczenia, prezentacja, karta pracy),
- próbkę przeprowadzonego szkolenia (live lub nagranie) wraz z informacją zwrotną,
- arkusz oceny kompetencji trenerskich (ocena merytoryczna i dydaktyczna),
- certyfikat potwierdzający gotowość do samodzielnego prowadzenia szkoleń.
Dodatkowo każdy uczestnik opracowuje końcowy dokument rozwojowy (portfolio trenerskie), który może zostać wykorzystany przez pracodawcę jako narzędzie oceny gotowości do prowadzenia działań szkoleniowych wewnątrz organizacji lub w działaniach zewnętrznych.
Dokumentacja zawiera również rekomendacje dotyczące dalszego rozwoju kompetencji trenerskich uczestnika oraz możliwości zastosowania jego zasobów edukacyjnych w strukturze firmy (np. onboardingu, programach wewnętrznych, rozwoju zespołów, wsparciu zmiany organizacyjnej).
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Tożsamość trenerska i mentalność eksperta (Mental)
Zakres tematyczny:
- Archetypy trenerskie i wartości osobiste w pracy z grupą
- Wewnętrzne blokady, przekonania, postawa i autentyczność
- Rola trenera jako edukatora, przewodnika, mentora
- Wprowadzenie do mentoringu w pracy z dorosłymi uczestnikami
- Forma pracy: ćwiczenia refleksyjne, mapa potencjału, test PTP
- Czas trwania: 16h
Harmonogram przerw – Moduł 1
Tożsamość trenerska i mentalność eksperta (Mental)
Czas trwania: 16 h
Blok | Godziny pracy | Przerwa |
Blok 1 | 4 h | 15 min |
Blok 2 | 4 h | 15 min |
Blok 3 | 4 h | 15 min |
Blok 4 | 4 h | — (zakończenie modułu) |
Moduł 2: Projektowanie szkoleń i struktura procesu (Biznes)
Zakres tematyczny:
- Diagnoza potrzeb szkoleniowych i analiza uczestników
- Cykl Kolba, model GROW, planowanie przebiegu szkolenia
- Struktura szkolenia: otwarcie, treść, aktywizacja, zakończenie
- Budowanie celów szkoleniowych i mierników efektywności
- Forma pracy: projektowanie scenariuszy, karta szkolenia, brief
- Czas trwania: 16h
Harmonogram przerw – Moduł 2
Projektowanie szkoleń i struktura procesu (Biznes)
Czas trwania: 16 h
Blok | Godziny pracy | Przerwa |
Blok 1 | 4 h | 15 min |
Blok 2 | 4 h | 15 min |
Blok 3 | 4 h | 15 min |
Blok 4 | 4 h | — |
Moduł 3: Facylitacja, dynamika grupy i mentoring w działaniu (Transformacja)
Zakres tematyczny:
- Proces grupowy i rola trenera w zmianie
- Facylitacja i aktywizacja w pracy z grupą
- Praca z oporem, konfliktem i trudnymi uczestnikami
- Postawa mentora i trenera-facylitatora w procesie edukacyjnym
- Forma pracy: symulacje, feedback, modele rozmów rozwojowych
- Czas trwania: 16h
Harmonogram przerw – Moduł 3
Facylitacja, dynamika grupy i mentoring w działaniu (Transformacja)
Czas trwania: 16 h
Blok | Godziny pracy | Przerwa |
Blok 1 | 4 h | 15 min |
Blok 2 | 4 h | 15 min |
Blok 3 | 4 h | 15 min |
Blok 4 | 4 h | — |
Moduł 4: Storytelling, autoprezentacja i praca z głosem (Integracja)
Zakres tematyczny:
- Narzędzia storytellingowe w edukacji i przywództwie
- Praca z głosem, oddechem, gestem – spójność komunikatu
- Wystąpienia trenerskie offline i online
- Zastosowanie narracji w szkoleniach technicznych i eksperckich
- Forma pracy: mini-wystąpienia, feedback indywidualny
- Czas trwania: 16h
Harmonogram przerw – Moduł 4
Storytelling, autoprezentacja i praca z głosem (Integracja)
Czas trwania: 16 h
Blok | Godziny pracy | Przerwa |
Blok 1 | 4 h | 15 min |
Blok 2 | 4 h | 15 min |
Blok 3 | 4 h | 15 min |
Blok 4 | 4 h | — |
Moduł 5: Egzamin trenerski i informacja zwrotna
Zakres tematyczny:
- Prezentacja próbki szkoleniowej (10–15 minut)
- Ocena przygotowania do prowadzenia szkoleń
- Informacja zwrotna i indywidualna karta kompetencji
- Rozmowa o dalszym rozwoju i wsparciu mentoringowym
- Forma pracy: wystąpienia, feedback 360°, konsultacje indywidualne
- Czas trwania: 16h
Harmonogram przerw
Egzamin trenerski i informacja zwrotna
Czas trwania: 16 h
Blok | Godziny pracy | Przerwa |
Blok 1 | 4 h | 15 min |
Blok 2 | 4 h | 15 min |
Blok 3 | 4 h | 15 min |
Blok 4 | 4 h |
Uwaga : w przypadku usługi trwającej więcej niż 4h grupa ma prawo do co najmniej 1 przerwy trwającej 15 minut) .
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Tożsamość trenerska i mentalność eksperta (MENTAL) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Tożsamość trenerska i mentalność eksperta (MENTAL) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Projektowanie szkoleń i struktura procesu (BIZNES) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Projektowanie szkoleń i struktura procesu (BIZNES) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Facylitacja, dynamika grupy i mentoring w działaniu (TRANSFORMACJA) | Prowadzący Wojciech Kurzyk | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Facylitacja, dynamika grupy i mentoring w działaniu (TRANSFORMACJA) | Prowadzący Wojciech Kurzyk | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Storytelling, autoprezentacja i praca z głosem (INTEGRACJA) | Prowadzący Wojciech Kurzyk | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Egzamin trenerski i informacja zwrotna (CERTYFIKACJA) | Prowadzący Wojciech Kurzyk | Data realizacji zajęć 11-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Egzamin trenerski i informacja zwrotna (CERTYFIKACJA) | Prowadzący Wojciech Kurzyk | Data realizacji zajęć 12-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 364,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 116,17 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 94,44 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Wójcik
Bartosz Wójcik jest doświadczonym trenerem biznesu, konsultantem i praktykiem sprzedaży, specjalizującym się w rozwoju kompetencji komunikacyjnych, sprzedażowych oraz menedżerskich. Od ponad 12 lat prowadzi szkolenia, procesy doradcze i programy rozwojowe dla firm z różnych branż, m.in. finansowej, technologicznej, telekomunikacyjnej, e-commerce, handlowej i usługowej.
W swojej karierze realizował projekty zarówno dla małych firm, jak i dużych organizacji, wspierając:
zespoły sprzedażowe,
działy obsługi klienta,
liderów i menedżerów,
zespoły operacyjne i terenowe,
specjalistów HR i trenerów wewnętrznych.
Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów:
sprzedaż konsultacyjna i doradcza (m.in. modele SPIN, BT – Business Transformation),
budowanie relacji z klientem,
zaawansowana komunikacja i negocjacje,
profesjonalna obsługa klienta,
trudne sytuacje w kontakcie z klientem,
rozwój kompetencji menedżerskich,
zarządzanie zespołem i motywacją,
budowanie standardów komunikacji i procesów obsługi.
W pracy szkoleniowej wykorzystuje szereg narzędzi i metod:
facylitację pracy zespołowej,
symulacje sprzedażowe,
odgrywanie ról (role-plays),
modele rozwojowe GROW, FUKO, TOP,
narzędzia coachingowe,
Customer Journey i mapowanie doświadczeń klienta,
case studies oparte na realnych scenariuszach biznesowych. Doświadczenie i kwalifikacje zostały zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych dany
Wojciech Kurzyk
Posiada ponad 17-letnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów rozwojowych, sesji mentoringowych oraz praktycznych treningów dla trenerów, edukatorów i liderów. Pracuje w oparciu o podejście procesowe, psychologię humanistyczną oraz metody wzmacniania kompetencji interpersonalnych.
W swojej pracy koncentruje się na rozwijaniu kluczowych umiejętności trenerskich, takich jak:
świadome prowadzenie grupy i zarządzanie jej dynamiką,
efektywna komunikacja i budowanie relacji trenerskich,
radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas szkolenia,
praca z energią i zaangażowaniem uczestników,
budowanie własnego stylu i profesjonalnej postawy trenerskiej,
udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
prowadzenie próbnych sesji szkoleniowych i mentoringu trenerskiego.
Wojciech posiada doświadczenie zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej. Prowadził liczne szkolenia dotyczące kompetencji trenerskich i komunikacyjnych w organizacjach oraz w sektorze edukacji.
Doświadczenie i kwalifikacje zostały zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dot. oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik Akademii otrzymuje zestaw materiałów wspierających proces uczenia się oraz umożliwiających praktyczne wdrożenie zdobytej wiedzy po zakończeniu szkolenia. Materiały mają formę workbooka z kartami pracy, schematami i checklistami. Uczestnicy mogą dzięki nim:
- utrwalić kluczowe treści merytoryczne,
- pracować indywidualnie nad rozwojem kompetencji trenerskich,
- korzystać z gotowych narzędzi w praktyce zawodowej,
- tworzyć własne scenariusze i plany szkoleniowe.
Zestaw materiałów został przygotowany w taki sposób, aby stanowił nie tylko podsumowanie Akademii, ale również praktyczny podręcznik wspierający dalszy rozwój uczestników w roli trenera.
Zawartość materiałów:
- Workbook trenerski (podręcznik uczestnika) – kompleksowy zeszyt ćwiczeń zawierający treści, notatki oraz przestrzeń do refleksji.
- Mapa archetypów trenerskich – graficzne i opisowe narzędzie wspierające poznanie własnego stylu pracy z grupą.
- Karty pracy: GROW, FUKO, TOP, TOC – praktyczne formularze do stosowania w pracy z uczestnikami i w planowaniu szkoleń.
- Scenariusz szkoleniowy – szablon – struktura do projektowania autorskich zajęć krok po kroku.
- Checklista trenerska (otwarcie, aktywizacja, podsumowanie) – zbiór najważniejszych elementów, które powinny znaleźć się w każdym szkoleniu.
- Schemat cyklu Kolba – graficzne przedstawienie modelu uczenia się dorosłych, z miejscem na własne notatki.
- Schemat struktury szkolenia – wzór ułatwiający planowanie przebiegu zajęć i doboru metod.
- Notatnik refleksyjny uczestnika – miejsce na osobiste obserwacje, wnioski i indywidualne plany rozwoju.
- Materiały z zakresu MBTI – typologia i zastosowanie – skrócone opracowanie profili osobowości i wskazówki do pracy z grupą.
- Lista metod aktywizacji grupy – praktyczny zestaw sposobów na zwiększenie zaangażowania i interakcji podczas szkoleń.
- Checklista komunikacyjna i autoprezentacyjna – narzędzie do doskonalenia wystąpień publicznych i budowania kontaktu z audytorium.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ukończenia usługi rozwojowej oraz dopuszczenia do walidacji jest udział uczestnika w co najmniej 80% godzin szkoleniowych przewidzianych w programie. Uczestnik, który nie zrealizuje minimalnego progu obecności, nie może zostać dopuszczony do części walidacyjnej i nie uzyska zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Potwierdzenie obecności jest na podstawie list obecności dostępnej każdorazowo na szkoleniu w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Uwaga : Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług, usługi kształcenia zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi