Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola
Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby zaangażowane w proces udzielania zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych i innych podmiotach zobowiązanych do stosowania Pzp. W szczególności są to: pracownicy komórek merytorycznych odpowiedzialni za przygotowanie i prowadzenie postępowań, specjaliści ds. zamówień publicznych, pracownicy działów finansowo-księgowych i planowania, osoby zajmujące się realizacją projektów współfinansowanych ze środków UE, a także kierownicy jednostek i ich zastępcy nadzorujący prawidłowe przygotowanie i rozliczanie zamówień. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób z doświadczeniem w zamówieniach publicznych, które chcą zaktualizować wiedzę o zmianach prawnych (w tym nowelizacjach Pzp i przepisach dotyczących certyfikacji wykonawców), jak i do osób rozpoczynających pracę w obszarze planowania i realizacji zamówień.
Usługa również adresowana jest dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery-sezon 1 realizowany przez WUP w Krakowie
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do prawidłowego planowania, szacowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z aktualnymi przepisami Pzp i nowelizacjami. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie sporządzania planów postępowań, analiz potrzeb, przygotowania SWZ, badania i oceny ofert oraz realizacji i rozliczania umów, co pozwoli im unikać błędów i naruszeń dyscypliny finansów publicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia postępowania planowane i nieplanowane oraz określa warunki ich ujęcia w planie postępowań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje różnice między postępowaniem planowanym a nieplanowanym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik podaje przykłady sytuacji, w których postępowanie musi zostać wpisane do planu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Sporządza plan postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i aktualizuje go zgodnie z wymogami prawnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje przykładowy plan postępowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady i terminy jego aktualizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wykonuje analizę potrzeb i wymagań oraz uzasadnia jej znaczenie dla efektywności ekonomicznej zamówień. | Kryteria weryfikacji Uczestnik sporządza przykładową analizę potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia jej wpływ na racjonalne wydatkowanie środków publicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Szacuje wartość zamówienia publicznego z należytą starannością, unikając naruszeń dyscypliny finansów publicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik oblicza wartość zamówienia na podstawie podanych danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje błędy mogące skutkować naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady prawidłowej agregacji i segregacji zamówień publicznych oraz uzasadnia brak podziału na części. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje zamówienia według kryterium podobieństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Opracowuje opis przedmiotu zamówienia i kryteria równoważności zgodnie z wymogami PZP i orzecznictwem TSUE. | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje opis przedmiotu zamówienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy kryteria równoważności oparte na wymaganiach lub efektach funkcjonalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Konstruuje przejrzyste, proporcjonalne i weryfikowalne warunki udziału w postępowaniu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa warunki udziału w postępowaniu zgodnie z testem proporcjonalności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady warunków, które są nieprawidłowo skonstruowane. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Ustala kryteria oceny ofert i przypisuje im wagi, uzasadniając ich wybór. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ustala kryteria oceny ofert w przykładowym postępowaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia przyjęte wagi kryteriów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje i ocenia oferty, identyfikuje błędy i stosuje procedury wyjaśniające, w tym dotyczące rażąco niskiej ceny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje omyłki w ofertach i wskazuje sposób ich poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje wezwanie do wyjaśnień w przypadku rażąco niskiej ceny. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Sporządza ogłoszenia i raporty z realizacji umów oraz stosuje zasady prawidłowego wprowadzania zmian do umów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykładowe ogłoszenie o wykonaniu umowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia dopuszczalne przesłanki zmiany umowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Planowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego
- Cykl zakupowy - etapy
- Plan postępowań o udzielenie zamówienia:
- Jakie są warunki planowania postępowań (kiedy możemy mówić o postępowaniu planowanym, a kiedy o nie planowanym)?
- Co wpisuje się do planu postępowań?
- Termin i sposób publikacji planu postępowań - jak i kiedy?
- Plan postępowań, a plan finansowy (budżet jednostki) - relacja
- Aktualizacja planu postępowań - kiedy jest konieczna i na czym polega?
- Planowanie postępowań w ramach projektów UE
- Planowanie postępowań dotyczących zamówień niepodlegających Pzp
II. Analiza potrzeb i wymagań
- Po co sporządza się analizę potrzeb i wymagań?
- Kto sporządza analizę potrzeb i jaka jest w tym rola pracownika komórki merytorycznej?
- Wymagany zakres analizy potrzeb z uwzględnieniem nowelizacji z dnia 25 lipca 2025 r.
- Jaki jest związek analizy potrzeb i wymagań z zasadą efektywności ekonomicznej?
III. Szacowanie wartości zamówień publicznych
- Co to znaczy ustalić wartość zamówienia z należytą starannością?
- Jakie błędy dotyczące szacowania wartości zamówienia stanowią naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
- Prawidłowa segregacja i agregacja zamówień publicznych:
- Kryterium podobieństwa stosowane przy agregowaniu zamówień na dostawy - na czym polega?
- Definicja robót budowlanych, a szacowanie wartości zamówienia - zasady szacowania zamówień na wykonanie nowego obiektu budowlanego oraz polegających na wykonaniu robót budowlanych na istniejących obiektach budowlanych
- Podział zamówienia na części podczas kontroli - trzeba, czy nie trzeba dzielić w celu wsparcia MŚP?
- Jak napisać uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części?
- Czy sumować wartość zamówienia nieplanowanego z zamówieniem udzielanym z częściach, z których każda część stanowi przedmiot odrębnego postępowania oszacowanego wcześniej?
- Jak szacować wartość zamówień, które pojawiają się po wszczęciu postępowania i są zamówieniami nieplanowanymi?
- Moment ustalenia wartości zamówienia:
- w zamówieniach na dostawy i usługi
- w zamówieniach na roboty budowlane
- w przypadku zamówień udzielanych w częściach
IV. Przygotowanie specyfikacji warunków zamówienia - elementy kluczowe dla pracownika komórki merytorycznej
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Różnica pomiędzy opisem, a określeniem przedmiotu zamówienia
- Zasady opisywania przedmiotu zamówienia
- Znak towarowy, patent i pochodzenie, jako cechy zamówienia - kiedy i jak stosować?
- Jak sporządzić kryteria oceny równoważności?
- oparte o listę wymagań
- oparte o efekt funkcjonalny
- Zmiany w Pzp wynikające z ustawy z dnia 9 lipca 2025 r. o zmianie ustawy Pzp dotyczące udziału wykonawców z państw trzecich w związku z wyrokami TSUE w sprawie C-652/22 „Kolin”oraz w sprawie C-266/22 „Qingdao”?
- Czy wykonawcy z państw trzecich niebędących stronami umów międzynarodowych mogą złożyć ofertę w PL?
- Czy możliwe jest poleganie na zasobach podmiotów z państw trzecich niebędących stronami umów międzynarodowych?
- Czy podmiot z państwa trzeciego może być podwykonawcą zamówień publicznych?
- Czy Zamawiający może zakazać oferowania produktów pochodzących z państw trzecich niebędących stronami umów międzynarodowych?
2) Kryteria oceny ofert
- Jednoznaczność i zrozumiałość kryteriów oceny ofert
- Dlaczego zamawiający musi umieć uzasadnić wagi kryteriów oceny ofert?
- Jak ustalać wagi kryteriów?
- Dlaczego nie warto przyjmować kryteriów oceny ofert na siłę - mit o zakazie stosowania najniżej ceny jako jedynego kryterium oceny ofert
3) Warunki udziału w postępowaniu
- Zakres ustalania warunków udziału w postępowaniu
- Obowiązek opisywania warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej z wykorzystaniem odpowiednich poziomów zdolności określonych na podstawie przepisów nowej ustawy z dnia 25 lipca 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych
- Cechy prawidłowego warunku, czyli jak prawidłowo konstruować warunki udziału w postępowaniu:
- przejrzysty
- proporcjonalny - na czym polega test proporcjonalności?
- umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania umowy
4) Sposób obliczenia ceny oferty: w jaki sposób ukształtować zapisy SWZ, aby uniknąć wątpliwości interpretacyjnych na etapie badania ofert?
V. Zaangażowanie pracownika komórki merytorycznej na etapie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
- Wyjaśnianie i zmiany treści SWZ:
- Czy Zamawiający musi odpowiadać na pytania dotyczące intencji wprowadzenia zapisów do SWZ?
- Zmiany SWZ prowadzące do zmiany treści ogłoszenia o zamówienia - kiedy i na jakich zasadach jest dozwolone zamieszczenie zmiany SWZ przed publikacją ogłoszenia o zmianie ogłoszenia?
- Kiedy należy przedłużyć termin składania ofert
2) Badanie i ocena ofert
- Wyjaśnianie treści oferty - kiedy wezwanie do tej czynności jest uprawnieniem, a kiedy obowiązkiem i jakie są najczęściej popełniane błędy zamawiających związane z otrzymaną odpowiedzią?
- Badanie ofert pod kątem spełniania wymagań SWZ, niejednoznaczności w ofertach, konieczności dokonywania poprawek w ofertach
- Oczywiste omyłki pisarskie
- Omyłki rachunkowe
- Inne omyłki
- Wyjaśnienia rażąco niskiej ceny
– czy tylko cena całkowita oferty może podlegać badaniu czy również jej istotne części składowe
- ile razy wzywać wykonawcę do wyjaśnień?
- Jak prawidłowo wzywać do złożenia wyjaśnień w sprawie rażąco niskiej ceny - jakie elementy należy uwzględnić w wezwaniu?
IV. Zaangażowanie pracownika komórki merytorycznej po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Ogłoszenie o wykonaniu zamówienia:
- Kto sporządza ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Gdzie i w jakim terminie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
- Raport z realizacji umowy:
- Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
- Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
- Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania?
- Kto powinien sporządzić raport z realizacji zamówienia po stronie Zamawiającego?
3.Zmiany umów w sprawie zamówień publicznych
- Zmiany na podstawie klauzul przeglądowych
- Zmiany konieczne i nieprzewidywane
- Zmiany niskowartościowe
- Klauzule waloryzacyjne
- Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
- Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi.
- Warunki organizacyjne: Zajęcia będą odbywały się w jednej grupie bez podziału na podgrupy, firma szkoleniowa zapewnia materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Dzień I_Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Długa przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Dzień II_Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Długa przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Zadania i odpowiedzialność komórek merytorycznych w zamówieniach publicznych – nowości, aktualne orzecznictwo, kontrola | Prowadzący Grzegorz Czaban | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 351,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 099,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 103,98 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 84,54 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Czaban
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Szkolenie on-line na żywo
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą
- 60 dni dostępu do nagrania ze szkolenia
- Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS
- Materiały z ustawą Pzp w formie książki
- Roczny dostęp do EduStrefy
- certyfikat
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
- Dyplom na zakończenie szkolenia
- Spotkania z ekspertami po godzinach
- Nagrania z webinarów ApexNet
- Paczkę wzorów dokumentów
- Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
- Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
- Kwalifikowanie wykonawców
- Analiza potrzeb i wymagań
- Regulamin do 130 000 zł
- Postępowanie wg trybu podstawowego
- Przykładowe klauzule do umów
- Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
- i więcej!
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych.
Koszt wydania certyfikatu/zaświadczenia – wliczony w cenę szkolenia.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma certyfikat.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa prawna stawki zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2020r.poz.1983 z 10.11.2020) § 3 pkt 1 ust. 14
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się na żywo w formie online na platformie ClickMeeting. Wymagania techniczne dla tej platformy:
- Do platformy ClickMeeting potrzebna jest najaktualniejsza wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome,
- Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium) lub Opera.
- Możliwy jest również dostęp mobilny za pomocą przeglądarki Chrome lub Safari na telefonie lub
- dedykowanej aplikacji mobilnej Clickmeeting (do pobrania ze sklepu Google Play lub App Store).
- Minimalne wymagania techniczne to urządzenie z dostępem do internetu o przepustowości łącza 1,5 Mbps
- dla transmisji dźwięku i obrazu, posiadające:
• procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
• 2 GB pamięci RAM (zlecane 4GB lub więcej);
• system operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
• standardowe oprogramowanie obsługujące pliki pdf, doc, xls.
Otrzymują Państwo od nas link do pokoju szkoleniowego.
Podczas szkolenia mają Państwo możliwość kontaktu z Moderatorem i Trenerem szkolenia za pomocą czatu.