Modelowanie procesów biznesowych
Modelowanie procesów biznesowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- menedżerów średniego i wyższego szczebla
- menedżerów projektów
- menedżerów, pełnomocników ds. zarządzania jakością (ISO)
- konsultantów odpowiedzialnych za tworzenie procesów biznesowych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Modelowanie procesów biznesowych" przygotowuje uczestników do samodzielnego zarządzania procesami w organizacji, poprzez ich identyfikowanie, definiowanie, analizowanie i parametryzowanie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie modelowania procesów biznesowych | Kryteria weryfikacji • definiuje narzędzia do mapowania i mierzenia procesów• charakteryzuje i omawia procesy • omawia i charakteryzuje metody modelowania procesów biznesowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza procesami w organizacji | Kryteria weryfikacji • analizuje wybrane procesy wewnątrz organizacji• tworzy procesy w organizacji • wyciąga wnioski z analizy procesów wewnątrz organizacji • wykorzystuje narzędzia informatyczne wspierające proces zarządzania procesami • prowadzi rozmowy motywacyjne z pracownikami w zakresie wagi zarządzania procesowego w organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Czym jest zarządzanie procesami
- Koncepcja zarządzania procesami
- Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami – słownik (TQM, Kaizen, Kanban, Lean, Six Sigma, Poka-Yoke, Process Reengineering)
Jak mapować proces biznesowy
- Ćwiczenia z narzędziami do mapowania procesów: SIPOC – dostawca, wejście, proces, wyjście, klient; FLOWCHART – diagram przepływu (wersja 'macro' i wersja ‘funkcjonalna')
- Ćwiczenia z tworzeniem architektury procesów biznesowych dla firmy
Jak mierzyć proces biznesowy
- Ćwiczenia z drzewem CTQ – jak zarządzać zadowoleniem klienta
- Ćwiczenia z kalkulatorem SixSigma
Jak sprawdzić, czy proces będzie funkcjonował
- Diagnozowanie procesu biznesowego
- Ćwiczenia z szablonem KPI
- Ćwiczenia z narzędziem RTY – ilościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania
- Ćwiczenia z 'Zegarem Diagnostyki Procesowej (PDC) – jakościowy wskaźnik wczesnego ostrzegania
Wartość dodana warsztatu – symulacja modelowania procesowego na przykładzie ASTER Insurance.
Gra symulacyjna rozgrywana w trakcie dwudniowego warsztatu w czterech rundach dotycząca jednego z ważniejszych procesów firmy nieprodukcyjnej:
- W pierwszej rundzie uczestnicy doświadczają trzech zjawisk źle zarządzanego procesu: MUDA, MURI, MURA
- W drugiej rundzie opracowują mapę procesu oraz mierzą jego efektywność i sprawność wg koncepcji Y = f(x1, x2, x3, … xn)
- W trzeciej rundzie uczestnicy obliczają Koszt Złej Jakości (COPQ – Cost of Poor Quality)
- W rundzie finałowej, stosując poprawę procesu (KAIZEN), obserwują jego poprawę za pomocą wskaźnika wczesnego ostrzegania RTY (Rollout Throuput Yield) – wskaźnika monitorującego jakość całego procesu
Podsumowanie
- Prezentacja symulacji grupowych
- Podsumowanie szkolenia
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
Po szkoleniu przeprowadzana będzie walidacja w formie testu teoretycznego. Pytania testowe przygotowane zostały przez niezależnego walidatora, zapewniając rozdzielność funkcji uczenia od walidacji. Test przeprowadzany będzie w formie online, poprzez wykorzystanie platformy zewnętrznej. Osoba walidująca nie jest obecna w części szkoleniowej. W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Czym jest zarządzanie procesami | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Jak mapować proces biznesowy | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Jak mierzyć proces biznesowy cz. 1 | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Jak mierzyć proces biznesowy cz. 2 | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Jak sprawdzić, czy proces będzie funkcjonował cz. 1 | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Jak sprawdzić, czy proces będzie funkcjonował cz. 2 | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Wartość dodana warsztatu – symulacja modelowania procesowego na przykładzie ASTER Insurance | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie | Prowadzący Krzysztof Swacha | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 829,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,41 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 135,29 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Swacha
Ma ponad 18 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży, negocjacji i zarządzania procesowego. Pełnił funkcję likwidatora w spółkach prawa handlowego, dyrektora handlowego, członka zarządu, trenera oraz coacha. Od 2010 r. posiada doświadczenie w pracy za granicą w krajach Europy oraz Bliskiego Wschodu. W latach 2009 – 2017 przeszkolił ponad 2000 uczestników, w tym członków zarządów, dyrektorów zarządzających, dyrektorów działów, kierowników w branży produkcyjnej, przemysłowej, sprzedażowej, administracyjnej, bankowej, informatycznej, a także pracowników jednostek administracji państwowej i samorządowej w Polce i za granicą.
W EY Academy of Business Krzysztof odpowiada za przygotowanie i prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania procesami.
Celem przygotowywanych przez Krzysztofa warsztatów jest przedstawienie systemowego podejścia do zarządzania procesami oraz tworzenie kultury zarządzania procesami w ramach struktury organizacji. rzysztof prowadzi również kierunkowe warsztaty dla wybranych osób – liderów procesów biorących udział w mapowaniu i optymalizacji. Zajmuje się też audytem zmapowanych procesów. Doradza przy tworzeniu profili osobowych dla właścicieli procesów oraz opracowuje ścieżki rozwoju w kulturze zarządzania procesami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Warunki uczestnictwa
Ogólne warunki świadczenia usług poprzez Ernst & Young spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Academy of Business sp. k. dostępne są na stronie: https://www.academyofbusiness.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug-osobom-prawnym/
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% obecności na szkoleniu.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej zostanie potwierdzony za pomocą raportu z logowań po szkoleniu.
W przypadku, gdy Uczestnik/Uczestniczka otrzymał dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych podlega zwolnieniu z podatku VAT zgodnie z treścią §3 ust. 1 pkt 14) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 r., poz. 1722 ze zm.).
Informacje dodatkowe
- Szkolenie jest częścią Akademii Zarządzania Procesowego: Akademia Zarządzania Procesowego – EY Academy of Business
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Dostępność cyfrowa
Materiały szkoleniowe są przygotowane w sposób dostępny i są udostępniane dla potencjalnych uczestników/czek co najmniej w wersji elektronicznej. Podczas szkolenia zapewnia się elastyczność form wsparcia (na przykład: konieczność wolniejszego mówienia).
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Uczestnicy szkolenia mają zapewniony kontakt z organizatorem w formie dla nich zrozumiałej. Na życzenie osób z niepełnosprawnością i/lub osób towarzyszącym przekazywane są informacje na temat potencjalnych sytuacji awaryjnych.
Oświadczamy, że podejmujmy wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia równego dostępu do oferowanego szkolenia każdej osobie bez względu na jej potrzeby i ograniczenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.