Język polski dla cudzoziemców - poziom A2
Język polski dla cudzoziemców - poziom A2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do cudzoziemców posługujących się językiem polskim na poziomie podstawowym, którzy pragną podnieść kompetencje językowe do poziomu A2. Uczestnicy rozwiną umiejętność komunikacji w typowych sytuacjach zawodowych i codziennych, co ułatwi im funkcjonowanie w środowisku pracy, edukacji oraz w życiu społecznym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do komunikowania się w języku polskim na poziomie A2. Uczestnicy nauczą się rozumieć i tworzyć proste wypowiedzi, opisywać codzienne sytuacje, plany i doświadczenia, zadawać pytania i udzielać odpowiedzi, a także korzystać z podstawowych struktur gramatycznych niezbędnych w życiu codziennym i w pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi nazwać zawody, miejsca pracy i określić obowiązki służbowe. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i wskazuje poprawne nazwy zawodów, miejsc pracy i obowiązków służbowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Poprawnie używa narzędnika w zdaniach dotyczących zawodów i środków transportu. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawną formę narzędnika w zdaniu dotyczącym zawodu lub środka transportu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna słownictwo związane z edukacją i opisuje plany na przyszłość. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe słownictwo dotyczące edukacji i planów na przyszłość. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia czasowniki dokonane i niedokonane oraz stosuje je w prostych wypowiedziach. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia czasownik dokonany od niedokonanego i wybiera właściwą formę w kontekście zdania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje podstawowe zwroty w rozmowie telefonicznej i w mediach społecznościowych. | Kryteria weryfikacji Dobiera poprawne zwroty w rozmowie telefonicznej lub w komunikacji internetowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje celownik w zdaniach o przekazywaniu informacji lub przedmiotów. | Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednią formę celownika w zdaniach wymagających wskazania odbiorcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Nazywa rodzaje sklepów i usług oraz formułuje prostą reklamację. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje nazwy sklepów i usług do opisu sytuacji oraz wybiera poprawną formę reklamacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Używa biernika w zdaniach opisujących czynności dnia codziennego. | Kryteria weryfikacji żywa poprawnej formy biernika w zdaniach związanych z czynnościami dnia codziennego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje film, książkę lub spektakl oraz dokonuje rezerwacji biletu. | Kryteria weryfikacji Wybiera właściwe określenia do opisu filmu, książki lub spektaklu oraz do rezerwacji biletu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje miejscownik w zdaniach o miejscach i wydarzeniach kulturalnych. | Kryteria weryfikacji Stosuje poprawną formę miejscownika w zdaniach dotyczących miejsc i wydarzeń kulturalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się podstawowym słownictwem medycznym i opisuje objawy choroby. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje słownictwo medyczne i dopasowuje je do opisu objawów choroby. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Formułuje proste zdania warunkowe i udziela porad zdrowotnych. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne konstrukcje zdań warunkowych oraz formy porad (np. powinieneś, należy). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozumie słownictwo związane z podróżą pociągiem lub autobusem i korzysta z rozkładu jazdy. | Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe słownictwo dotyczące podróży oraz rozumie informacje z rozkładu jazdy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje dopełniacz w kontekście braku, odległości i liczenia. | Kryteria weryfikacji Stosuje poprawną formę dopełniacza w kontekście braku, odległości lub liczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się słownictwem dotyczącym hotelu i lotniska oraz używa przymiotników dzierżawczych. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje słownictwo związane z hotelem i lotniskiem oraz używa poprawnej formy przymiotników dzierżawczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje miejsca i krajobrazy, stosując liczebniki zbiorowe. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne określenia krajobrazu i stosuje liczebniki zbiorowe w prostych zdaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opowiada o wydarzeniach z przeszłości, planach i marzeniach, stosując czas przeszły i przyszły. | Kryteria weryfikacji Odróżnia formy czasu przeszłego i przyszłego oraz stosuje je w krótkich opisach sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje proste zdania złożone, wyraża opinię, zaproszenie, życzenia oraz opisuje problemy i rozwiązania w codziennych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i buduje poprawne zdania złożone oraz wybiera właściwe zwroty do wyrażania opinii, zaproszeń, życzeń i opisów problemów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Praca i zawody
- Słownictwo: Różne zawody, miejsca pracy, obowiązki służbowe, szukanie pracy.
- Gramatyka: Użycie narzędnika (Instrumental) w kontekście zawodu i środków transportu (np. jestem nauczycielem, jadę autobusem).
Moduł 2. Edukacja i plany na przyszłość
- Słownictwo: Rodzaje szkół, przedmioty, stopnie naukowe, uniwersytet.
- Gramatyka: Czasowniki dokonane i niedokonane. Wyrażanie zamiaru i planów (mam zamiar, planuję).
Moduł 3. Poczta, telefon i media
- Słownictwo: Zwroty w rozmowach telefonicznych (rezerwacja, pytanie o informacje). Słownictwo związane z mediami społecznościowymi i internetem.
- Gramatyka: Ćwiczenie celownika (Dative) w kontekście przekazywania czegoś komuś.
Moduł 4. Zakupy i usługi
- Słownictwo: Rodzaje sklepów, usługi, reklamacje.
- Gramatyka: Wprowadzenie biernika (Accusative) w kontekście czynności (np. kupuję książkę, widzę pana).
Moduł 5. W kinie, w teatrze
- Słownictwo: Gatunki filmowe, rezerwacja biletów, opisywanie ulubionych filmów i książek.
- Gramatyka: Miejscownik (Locative) w zdaniach typu w teatrze, o filmie. Użycie przyimków w i na.
Moduł 6. U lekarza i w aptece
- Słownictwo: Słownictwo medyczne, części ciała, opisywanie objawów (np. boli mnie głowa).
- Gramatyka: Zdania warunkowe i wyrażanie porady (powinieneś, należy).
Moduł 7. Podróże pociągiem i autobusem
- Słownictwo: Rozkład jazdy, peron, bilet, opóźnienie.
- Gramatyka: Dopełniacz (Genitive) w kontekście braku, odległości lub liczenia (np. nie ma mnie, dużo ludzi).
Moduł 8. W hotelu i na lotnisku
- Słownictwo: Słownictwo związane z zakwaterowaniem (np. recepcja, pokój, klucz), odprawą.
- Gramatyka: Dopełniacz przy liczebnikach. Wprowadzenie przymiotników dzierżawczych.
Moduł 9. Opisywanie miejsca i krajobrazu
- Słownictwo: Nazwy geograficzne, krajobrazy (np. góry, jeziora, morze).
- Gramatyka: Liczebniki zbiorowe (np. dwoje drzwi, czworo dzieci).
Moduł 10. Wczoraj i przedwczoraj
- Słownictwo: Określenia czasu przeszłego (np. wczoraj, przedwczoraj).
- Gramatyka: Pełna odmiana czasu przeszłego wszystkich rodzajów. Czasowniki zwrotne.
Moduł 11. Historie z przeszłości
- Słownictwo: Słownictwo związane z biografią, życiorysem, historiami z życia.
- Gramatyka: Praktyka czasownika w czasie przeszłym. Zastosowanie aspektu dokonanego i niedokonanego.
Moduł 12. Plany i marzenia
- Słownictwo: Rozmawianie o przyszłości, planach, celach, marzeniach.
- Gramatyka: Czas przyszły złożony i prosty. Ćwiczenie formy bezokolicznika i form osobowych.
Moduł 13. Opowiadanie i wyrażanie opinii
- Słownictwo: Zwroty do wyrażania opinii (np. Moim zdaniem..., Uważam, że...).
- Gramatyka: Zdania złożone podrzędnie (np. zdania z bo, ponieważ, że).
Moduł 14. Gratulacje, zaproszenia i życzenia
- Słownictwo: Zwroty grzecznościowe, np. Wszystkiego najlepszego!, Zapraszam na kawę.
- Gramatyka: Użycie wołacza (Vocative) w formach grzecznościowych.
Moduł 15. Problemy i rozwiązania
- Słownictwo: Opisywanie problemów i szukanie rozwiązań w codziennych sytuacjach.
- Gramatyka: Zdania warunkowe w formie złożonej (Jeśli..., to...).
Moduł 16. Powtórzenie słownictwa
- Słownictwo: Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z całego kursu.
Moduł 17. Powtórzenie gramatyki
- Gramatyka: Powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości gramatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem przypadków.
Moduł 18. Podsumowanie
- Ćwiczenia praktyczne: rozmowyna poziomie A2, sprawdzające umiejętności w mówieniu, pisaniu i słuchaniu.
- Podsumowanie: Omówienie postępów i wskazówki do dalszej nauki.
Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
Metody szkoleniowe: Szkolenie zostanie przeprowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi (umożliwiającymi uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalającymi uczestnikom na ćwiczenie umiejętności). Metody przewidziane w procesie szkoleniowym to:
1) prezentacja, w tym z wykorzystaniem narzędzi interaktywnych –wprowadzenia do zagadnień lub podsumowania poszczególnych części, porządkujące wiedzę;
2) mini-wykłady prowadzające do działań warsztatowych;
3) gry symulacyjne, mające na celu odwzorowanie sytuacji planowania, zarządzania celami w projektach, nadzorowania harmonogramów;
4) praca w podgrupach, burza mózgów, mapa myśli i mapa przeszkód, metoda 635, scenki rodzajowe.
Prowadzenie aktywnego dialogu z grupą, zbieranie na bieżąco informacji zwrotnych, identyfikacja i reagowanie na potrzeby grupy szkoleniowej zarówno na początku jak i w trakcie procesu szkoleniowego. Zadawanie pytań otwartych podczas całego procesu szkoleniowego.
Wybrana metoda walidacji: Walidacja jest realizowana w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie, który będzie obejmował sprawdzenie wszystkich nabytych efektów nauczania. Uczestnik na podany wcześniej adres mailowy otrzymuje link do testu i uzupełnia test na własnym telefonie/komputerze z dostępem do Internetu. Test teoretyczny jest stworzony za pośrednictwem platformy Microsoft Forms. Udzielone odpowiedzi są weryfikowane automatycznie za pomocą klucza prawidłowych odpowiedzi. Proces walidacji zostanie przeprowadzony zgodnie z wymaganiami BUR tj. nastąpi proces rozdzielenia funkcji osoby prowadzącej szkolenie oraz weryfikującej efekty nauczania. Trener nie uczestniczy w procesie walidacji i nie weryfikuje odpowiedzi, w związku z tym jest zachowana rozdzielność procesów edukacji i walidacji.
Szkolenie realizowane w godzinach zegarowych, przerwy wliczone w czas szkolenia.
54 h szkolenia: w tym 18 godzin zajęć praktycznych, 35 godzin 30minut zajęć teoretycznych oraz 30 minut przeznaczone jest na proces walidacji.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie, a warunkiem jego uzyskania jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz zaliczenie zajęć w formie testu - 80% poprawnych odpowiedzi.
Dostawca usługi zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Moduł 1. Praca i zawody | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Moduł 2. Edukacja i plany na przyszłość | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Moduł 3. Poczta, telefon i media | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Moduł 4. Zakupy i usługi | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 10-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Moduł 5. W kinie, w teatrze | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Moduł 6. U lekarza i w aptece | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Moduł 7. Podróże pociągiem i autobusem | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Moduł 8. W hotelu i na lotnisku | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Moduł 9. Opisywanie miejsca i krajobrazu | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Moduł 10. Wczoraj i przedwczoraj | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Moduł 11. Historie z przeszłości | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Moduł 12. Plany i marzenia | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Moduł 13. Opowiadanie i wyrażanie opinii | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Moduł 14. Gratulacje, zaproszenia i życzenia | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Moduł 15. Problemy i rozwiązania | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Moduł 16. Powtórzenie słownictwa | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Moduł 17. Powtórzenie gramatyki | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Moduł 18. Podsumowanie | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Olha Bondarenko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej oraz papierowej m.in. prezentacja oraz skrypt.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy po ukończonym szkoleniu otrzymują zaświadczenia.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka.
Po zakończonej usłudze następuje ocena poprzez wypełnienie ankiety wewnętrznej oraz ankiety w BUR.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi