Język polski dla cudzoziemców - poziom A1
Język polski dla cudzoziemców - poziom A1
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do cudzoziemców rozpoczynających naukę języka polskiego. Uczestnicy zdobędą podstawowe umiejętności komunikacyjne, poznają alfabet, liczebniki, słownictwo i proste struktury gramatyczne, które umożliwią sprawne funkcjonowanie w codziennych sytuacjach. Kurs ułatwi komunikację w pracy i życiu prywatnym oraz pomoże w integracji w nowym środowisku.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do podstawowej komunikacji w języku polskim w sytuacjach życia codziennego i zawodowego. Uczestnicy będą mieli okazję rozwijać umiejętności w następujących obszarach: alfabet i wymowa, słownictwo i zwroty dnia codziennego, przedstawianie siebie i innych, podstawowe struktury gramatyczne oraz prowadzenie prostych rozmów w pracy i życiu prywatnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje litery polskiego alfabetu oraz potrafi je wskazać w tekście. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawną literę polskiego alfabetu w zestawie podanych liter. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się liczebnikami głównymi od 0 do 1000 w prostych zdaniach. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje liczebnik od 0 do 1000 do zdania w teście. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje podstawowe zwroty powitania i pożegnania w odpowiednich sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje właściwy zwrot powitania lub pożegnania w kontekście sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia poprawne pytania i odpowiedzi używane do przedstawiania siebie i innych osób. | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje poprawne pytania i odpowiedzi używane do przedstawiania siebie i innych osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Prawidłowo używa zaimków osobowych oraz odmiany czasownika „być” w czasie teraźniejszym. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny zaimek osobowy lub formę czasownika „być” w czasie teraźniejszym w zdaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia członków rodziny i potrafi opisać ich relacje za pomocą podstawowego słownictwa. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne słowo opisujące członka rodziny lub jego relację w zdaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wymienia i rozpoznaje nazwy pomieszczeń i wyposażenia mieszkania. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawną nazwę pomieszczenia lub mebla w kontekście zdania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się słownictwem związanym z zakupami, pytaniami o cenę oraz wyrażaniem preferencji dotyczących jedzenia i napojów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawną odpowiedź na pytanie o cenę lub właściwe zdanie wyrażające preferencje dotyczące jedzenia i napojów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy zdania o zainteresowaniach i hobby, stosując czasowniki koniugacji I. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawną formę czasownika koniugacji I w zdaniu o hobby lub zainteresowaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Używa przyimków miejsca w opisach położenia osób i przedmiotów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawny przyimek w zdaniu opisującym lokalizację osób lub przedmiotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje liczebniki porządkowe i biernik w prostych zdaniach. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny liczebnik porządkowy lub formę biernika w zdaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi sformułować pytania o drogę, stosując słownictwo związane z kierunkami i czasownikami ruchu. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwy zwrot kierunkowy lub czasownik ruchu w zdaniu lub krótkiej sytuacji pytania o drogę. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Określa dni tygodnia, miesiące i godziny w prostych zdaniach. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje poprawną nazwę dnia, miesiąca lub godziny do zdania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy wypowiedzi o wydarzeniach z przeszłości i planach na przyszłość, stosując odpowiednie formy czasów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawną formę czasownika w zdaniu opisującym wydarzenie przeszłe lub plan na przyszłość. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje przymiotniki i zaimki dzierżawcze w krótkich wypowiedziach ustnych i pisemnych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawną formę przymiotnika lub zaimka dzierżawczego w zdaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Witaj w Polsce!
- Alfabet i wymowa: Poznanie polskiego alfabetu, specyficznych liter (np. ą, ę, ś, ż) i ich wymowy. Ćwiczenie akcentu, który w języku polskim zazwyczaj pada na przedostatnią sylabę.
- Liczebniki 0-10: Uczenie się liczebników od 0 do 10.
- Powitania i pożegnania: Nauka podstawowych zwrotów, takich jak: Cześć, Dzień dobry, Dobry wieczór, Do widzenia, Pa.
- Przedstawianie się: Nauka i praktyka pytań: Jak masz na imię?, Skąd jesteś?, Jaki masz zawód? oraz udzielania na nie odpowiedzi.
Moduł 2. O sobie i o innych
- Przedstawianie innych osób: Uczenie się, jak przedstawić kogoś w formalnych i nieformalnych sytuacjach.
- Zaimki osobowe: Poznanie i użycie zaimków: ja, ty, on, ona, ono, my, wy, oni, one.
- Czasownik „być”: Odmiana i użycie czasownika „być” w czasie teraźniejszym (np. ja jestem, ty jesteś, on jest). To kluczowy element do budowania pierwszych zdań.
- Pytania „Kto to?” i „Co to?”: Rozróżnianie i praktyka użycia tych pytań do identyfikacji osób i przedmiotów.
Moduł 3. Rodzina i bliscy
- Słownictwo związane z rodziną: Nauka słownictwa, np. mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, syn, córka.
- Rzeczowniki i przymiotniki: Wprowadzenie pojęcia rodzaju gramatycznego (męski, żeński, nijaki) rzeczowników i ich powiązania z przymiotnikami (np. wysoki mężczyzna, wysoka kobieta, wysokie dziecko).
Moduł 4. Mieszkanie
- Słownictwo związane z domem: Nauka nazw pomieszczeń (np. kuchnia, łazienka, sypialnia) i mebli (np. stół, krzesło, łóżko).
- Liczebniki 11-1000: Rozszerzenie wiedzy o liczebnikach, w tym liczebniki powyżej 10.
- Liczba mnoga rzeczowników: Nauka tworzenia liczby mnogiej rzeczowników.
Moduł 5. Zakupy
- Słownictwo dotyczące jedzenia i napojów: Poznanie nazw podstawowych produktów spożywczych (np. chleb, mleko, woda, mięso) oraz owoców i warzyw.
- Wyrażanie preferencji: Uczenie się, jak wyrazić, co się lubi, a czego się nie lubi, np. Lubię kawę, Nie lubię herbaty.
- Pytania „Ile to kosztuje?”: Praktyka pytań o cenę i odpowiadania na nie.
Moduł 6. Czas wolny
- Słownictwo związane z hobby: Rozmawianie o zainteresowaniach i spędzaniu wolnego czasu, np. czytać książki, słuchać muzyki, grać w piłkę.
- Czasowniki koniugacji I: Wprowadzenie pierwszej grupy odmian czasowników (np. czytam, czytasz, czyta).
- Zaimki wskazujące: Użycie i rozróżnianie zaimków: to, ten, ta, te, ci w różnych kontekstach.
Moduł 7. Miasto
- Słownictwo związane z miastem: Nauka słownictwa, np. ulica, sklep, park, kościół, restauracja, apteka.
- Pytanie „Gdzie jesteś?”: Uczenie się, jak zapytać o lokalizację i udzielić odpowiedzi.
- Przyimki miejsca: Poznanie i praktyka użycia przyimków: w, na, pod, za, przed do opisywania położenia.
Moduł 8. W kawiarni i restauracji
- Słownictwo kulinarne: Uczenie się, jak zamówić jedzenie i napoje w restauracji. Nauka nazw dań, składników, sztućców.
- Liczebniki porządkowe: Wprowadzenie liczebników porządkowych (np. pierwszy, drugi, trzeci).
- Deklinacja przymiotników: Wprowadzenie Biernika (akuzatywu) rzeczowników i przymiotników.
Moduł 9. Orientacja w przestrzeni
- Słownictwo dotyczące kierunków: Uczenie się zwrotów: prosto, w lewo, w prawo, na rogu.
- Pytania o drogę: Praktyka zadawania i udzielania odpowiedzi na pytania, np. Jak dojść do...?, Czy wie pan/pani, gdzie jest...?
- Czasowniki ruchu: Poznanie i użycie podstawowych czasowników ruchu: iść, jechać.
Moduł 10. Dzień, tydzień, miesiąc
- Dni tygodnia, miesiące, pory roku: Nauka słownictwa i praktyka użycia w zdaniach.
- Pytania o czas: Uczenie się, jak zapytać o godzinę (Która jest godzina?) i w jakim czasie coś się dzieje (O której...?).
Moduł 11. Porozmawiajmy o przeszłości
- Czas przeszły: Wprowadzenie czasu przeszłego. Uczenie się formy męskiej i żeńskiej, np. byłem/byłam, robiłem/robiłam.
- Określenia czasu przeszłego: Użycie słów: wczoraj, przedwczoraj, w zeszłym tygodniu, miesiąc temu.
Moduł 12. Plany na przyszłość
- Czas przyszły: Nauka tworzenia czasu przyszłego, np. będę jeść, będziesz pić.
- Konstrukcja "iść + bezokolicznik": Użycie konstrukcji do wyrażania planów (Idę na spacer).
- Określenia czasu przyszłego: Użycie słów: jutro, pojutrze, za tydzień, w przyszłym miesiącu.
Moduł 13. Przymiotniki i zaimki
- Stopniowanie przymiotników: Nauka tworzenia stopnia wyższego i najwyższego (np. dobry, lepszy, najlepszy).
- Zaimki dzierżawcze: Poznanie i użycie zaimków: mój, twój, nasz, wasz, jego, jej, ich.
- Dopełniacz: Wprowadzenie podstawowych zasad dopełniacza, jednego z kluczowych przypadków gramatycznych.
Moduł 14. Rozmowa telefoniczna i e-mail
- Rozmowa telefoniczna: Uczenie się podstawowych zwrotów używanych w rozmowie telefonicznej, np. Halo, słucham?, Z kim rozmawiam?, Oddzwonię.
- Pisanie wiadomości: Praktyka pisania krótkich, prostych wiadomości e-mail lub SMS.
Moduł 15. Podsumowanie kursu
- Powtórzenie materiału: Ostatnie spotkanie poświęcone jest podsumowaniu i powtórzeniu całej wiedzy, od alfabetu po podstawowe zasady gramatyczne.
- Symulacja: Przeprowadzenie krótkiej symulacji rozmowy w codziennej sytuacji (np. na dworcu, w sklepie spożywczym).
- Pytania i odpowiedzi: Sesja pytań i odpowiedzi, aby rozwiać wszelkie wątpliwości przed zakończeniem kursu.
Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
Metody szkoleniowe: Szkolenie zostanie przeprowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi (umożliwiającymi uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalającymi uczestnikom na ćwiczenie umiejętności). Metody przewidziane w procesie szkoleniowym to:
1) prezentacja, w tym z wykorzystaniem narzędzi interaktywnych –wprowadzenia do zagadnień lub podsumowania poszczególnych części, porządkujące wiedzę;
2) mini-wykłady prowadzające do działań warsztatowych;
3) gry symulacyjne, mające na celu odwzorowanie sytuacji planowania, zarządzania celami w projektach, nadzorowania harmonogramów;
4) praca w podgrupach, burza mózgów, mapa myśli i mapa przeszkód, metoda 635, scenki rodzajowe.
Prowadzenie aktywnego dialogu z grupą, zbieranie na bieżąco informacji zwrotnych, identyfikacja i reagowanie na potrzeby grupy szkoleniowej zarówno na początku jak i w trakcie procesu szkoleniowego. Zadawanie pytań otwartych podczas całego procesu szkoleniowego.
Wybrana metoda walidacji: Walidacja jest realizowana w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie, który będzie obejmował sprawdzenie wszystkich nabytych efektów nauczania. Uczestnik na podany wcześniej adres mailowy otrzymuje link do testu i uzupełnia test na własnym telefonie/komputerze z dostępem do Internetu. Test teoretyczny jest stworzony za pośrednictwem platformy Microsoft Forms. Udzielone odpowiedzi są weryfikowane automatycznie za pomocą klucza prawidłowych odpowiedzi. Proces walidacji zostanie przeprowadzony zgodnie z wymaganiami BUR tj. nastąpi proces rozdzielenia funkcji osoby prowadzącej szkolenie oraz weryfikującej efekty nauczania. Trener nie uczestniczy w procesie walidacji i nie weryfikuje odpowiedzi, w związku z tym jest zachowana rozdzielność procesów edukacji i walidacji.
Szkolenie realizowane w godzinach zegarowych, przerwy wliczone w czas szkolenia.
45 h szkolenia: w tym 15 godzin zajęć praktycznych, 29 godzin 30minut zajęć teoretycznych oraz 30 minut przeznaczone jest na proces walidacji.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie, a warunkiem jego uzyskania jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz zaliczenie zajęć w formie testu - 80% poprawnych odpowiedzi.
Dostawca usługi zapewni realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł 1. Witaj w Polsce! | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł 2. O sobie i o innych | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 01-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Moduł 3. Rodzina i bliscy | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł 4. Mieszkanie | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł 5. Zakupy | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Moduł 6. Czas wolny | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł 7. Miasto | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł 8. W kawiarni i restauracji | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł 9. Orientacja w przestrzeni | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Moduł 10. Dzień, tydzień, miesiąc | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Moduł 11. Porozmawiajmy o przeszłości | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł 12. Plany na przyszłość | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Moduł 13. Przymiotniki i zaimki | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Moduł 14. Rozmowa telefoniczna i e-mail | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Moduł 15. Podsumowanie kursu | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja -test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Olha Bondarenko | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Olha Bondarenko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej oraz papierowej m.in. prezentacja oraz skrypt.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy po ukończonym szkoleniu otrzymują zaświadczenia.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie, bez udziału człowieka.
Po zakończonej usłudze następuje ocena poprzez wypełnienie ankiety wewnętrznej oraz ankiety w BUR.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi