KSeF 2.0. oraz struktura logiczna schemy FA(3) Wdrożenie KSeF w praktyce.
Możliwość dofinansowania
KSeF 2.0. oraz struktura logiczna schemy FA(3) Wdrożenie KSeF w praktyce.
Numer usługi 2025/08/28/8353/2968642
885,60 PLN
brutto
720,00 PLNnetto
147,60 PLNbrutto/h
120,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
• do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
• specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
• pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
• Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas szkolenia skoncentrujemy się na kluczowych aspektach związanych z wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur w wersji 2.0 oraz wprowadzeniem najnowszego wzoru faktury ustrukturyzowanej. Omówimy aktualny stan prawny, zwracając szczególną uwagę na zmiany istotne z punktu widzenia codziennej działalności przedsiębiorców.Główne miejsce zajmą jednak praktyczne wskazówki, które pozwolą uczestnikom lepiej przygotować się do nadchodzących zmian i sprawnie przejść na nowy system fakturowania. Szkole
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Na szkoleniu przedstawione dlaczego faktura jest najważniejszym dokumentem fiskalnym w firmie od której wszystko się zaczyna i od której treści zależy prawidłowe rozliczenie podatków i księgowanie. Na to szkolenie warto wysłać nie tylko służby księgowo – podatkowe ale także handlowców i sprzedażowców. | Kryteria weryfikacji Na szkoleniu przedstawione dlaczego faktura jest najważniejszym dokumentem fiskalnym w firmie od której wszystko się zaczyna i od której treści zależy prawidłowe rozliczenie podatków i księgowanie. Na to szkolenie warto wysłać nie tylko służby księgowo – podatkowe ale także handlowców i sprzedażowców. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
1. Wprowadzenie:
- Obowiązek korzystania z KSeF od 1.02.2026 r. i 1.04.2026 r. – podstawy prawne i harmonogram.
- Znaczenie nowej schemy FA(3) i jej rola w systemie.
2. Nowa struktura FA(3) – przegląd zmian:
- Nowe pola.
- Zmiany w oznaczeniach TP, GTU, MPP, IED.
- Uproszczenia i usunięcia w strukturze.
- Możliwość dodawania załączników do faktur.
3. Szczegółowa analiza struktury FA(3):
- Omówienie sekcji: nagłówek, kontrahenci, treść faktury (FA), stopka, załączniki.
- Rozbudowane rozwiązania dotyczące płatności częściowych.
- Pola kontrolne i identyfikatory faktur.
- Zmiany w prezentacji kodów QR.
4. Kluczowe aspekty podatkowe w FA(3):
- Oznaczenia GTU, TP, MPP, IED w kontekście ewidencji VAT.
- Faktury zaliczkowe, końcowe i rozliczeniowe.
- Pola związane z ulgą na złe długi.
5. Praktyczne przypadki:
- Korekty faktur – wyłączność faktur korygujących.
- Duplikaty – brak możliwości wystawiania do e-faktur.
- Faktury uproszczone – termin odroczenia obowiązku.
- Faktury zaliczkowe – sposób dokumentowania i rozliczania.
- Faktury wystawiane offline – tryb offline24, kod QR, obowiązek przekazania do KSeF.
- Brak możliwości anulowania faktur ustrukturyzowanych.
6. Zagadnienia techniczne i integracyjne:
- Struktura XSD, walidacja i obsługa błędów.
- Integracja systemów ERP z FA(3).
- API KSeF 2.0 – publikacja i środowisko testowe.
- Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 – wersja testowa i funkcjonalności.
- Certyfikaty wystawcy – rola w procesie fakturowania.
7. Rekomendacje wdrożeniowe:
- Przygotowanie organizacji do FA(3): checklisty i testy.
- Porządkowanie danych kontrahentów i słowników.
- Powiązanie FA(3) z nowymi strukturami JPK_V7M(3) i JPK_V7K(3).
8. Sesja pytań i odpowiedzi:
- Dyskusja o praktycznych przypadkach.
- Omówienie najczęściej zgłaszanych wątpliwości.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 zajęcia - teoria i praktyka | Prowadzący Emilia Wolnowska | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 885,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 147,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Emilia Wolnowska
Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego BDO, doradca podatkowy
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w renomowanych spółkach audytorskich oraz zajmujących się doradztwem podatkowym, a także jako wewnętrzny specjalista ds. podatkowych w spółce z sektora ropy i gazu. Specjalizuje się przede wszystkim w podatku od wartości dodanej i bierze udział w projektach dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych i podatku od czynności cywilnoprawnych, a także w międzynarodowych zobowiązaniach podatkowych. Ma doskonałe umiejętności analityczne i dbałość o szczegóły. Zaangażowana w zapewnianie najlepszej opieki dla Klientów poprzez przejrzystą komunikację. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie prawa podatkowego poprzez szkolenia i konferencje. Autorka artykułów w polskiej prasie podatkowej, takich jak dziennik "Rzeczpospolita" czy miesięcznik "Rachunkowość".
Doradca podatkowy nr 12575. Uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Minister Finansów) 47719/2010. Absolwentka Prawa na UAM Poznań (Prawo), studia podyplomowe Rachunkowość na UE Poznań.
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w renomowanych spółkach audytorskich oraz zajmujących się doradztwem podatkowym, a także jako wewnętrzny specjalista ds. podatkowych w spółce z sektora ropy i gazu. Specjalizuje się przede wszystkim w podatku od wartości dodanej i bierze udział w projektach dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych i podatku od czynności cywilnoprawnych, a także w międzynarodowych zobowiązaniach podatkowych. Ma doskonałe umiejętności analityczne i dbałość o szczegóły. Zaangażowana w zapewnianie najlepszej opieki dla Klientów poprzez przejrzystą komunikację. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie prawa podatkowego poprzez szkolenia i konferencje. Autorka artykułów w polskiej prasie podatkowej, takich jak dziennik "Rzeczpospolita" czy miesięcznik "Rachunkowość".
Doradca podatkowy nr 12575. Uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Minister Finansów) 47719/2010. Absolwentka Prawa na UAM Poznań (Prawo), studia podyplomowe Rachunkowość na UE Poznań.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW USŁUGI
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem szkolenia wysyłamy oficjalne potwierdzenie z informacjami organizacyjnymi.
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
Adres
Adres
Poznań 20
60-829 Poznań
woj. wielkopolskie
Hotel Mercure Poznań Centrum****
Kontakt
Kontakt
Urszula Lompart
E-mail
urszula.lompart@bdo.pl
Telefon
(+48) 22 5431 682