Kurs zaawansowanych umiejętności coachingowych
Kurs zaawansowanych umiejętności coachingowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Profil uczestnika
Program skierowany jest do osób, które:
- pracują z ludźmi w roli coacha, trenera, mentora, lidera, psychologa, terapeuty lub pedagoga,
- są w trakcie szkolenia coachingowego lub posiadają już podstawowe doświadczenie w pracy coachingowej,
- chcą pogłębić swoje umiejętności i poznać zaawansowane metody pracy w różnych nurtach coachingu (life, biznes, systemowy, prowokatywny, zespołowy).
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji08-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi72
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym programu „Zaawansowane Umiejętności Coachingowe” jest rozwój zaawansowanych kompetencji coachingowych uczestników poprzez integrację teorii, narzędzi i praktyki z zakresu life coachingu, coachingu biznesowego, prowokatywnego, systemowego i zespołowego. Program ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia pogłębionych procesów coachingowych w pracy indywidualnej i zespołowej, w różnych kontekstach życiowych i zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i analizuje potrzeby klienta w różnych kontekstach coachingowych (life, biznes, system, zespół). | Kryteria weryfikacji • poprawnie diagnozuje kontekst i temat coachingu na podstawie rozmowy z klientem,• dobiera odpowiedni model pracy (np. model Diltsa, 6 filarów poczucia wartości), • rozróżnia cele operacyjne i rozwojowe klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosuje różnorodne narzędzia coachingowe dostosowane do potrzeb klienta oraz etapu procesu. | Kryteria weryfikacji • prowadzi ćwiczenia coachingowe w oparciu o wybrane narzędzia (np. pytania wznoszące, pozytywna intencja emocji, praca z wewnętrznym dzieckiem),• uzasadnia dobór narzędzia do konkretnej sytuacji klienta, • elastycznie reaguje na zmianę w dynamice sesji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje relację coachingową opartą na zaufaniu, empatii, strukturze i etyce. | Kryteria weryfikacji • prowadzi sesję zgodnie z zasadami aktywnego słuchania, neutralności i bezwarunkowej akceptacji,• stosuje model językowy adekwatny do postawy coachingowej (także w coachingu prowokatywnym), • potrafi zakończyć proces coachingowy w sposób wzmacniający klienta. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Integruje elementy coachingu systemowego, prowokatywnego i zespołowego w pracy z klientem lub grupą. | Kryteria weryfikacji • stosuje wybrane elementy podejścia systemowego (np. ustawienia, lojalności rodowe),• rozpoznaje momenty, w których technika prowokatywna może być skuteczna i bezpieczna, • potrafi poprowadzić interwencję coachingową w zespole z uwzględnieniem dynamiki grupy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęSzkoła Coachingu Edukacyjnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoSzkoła Coachingu Edukacyjnego - uprawniona przez międzynarodowe stowarzyszenie International Association of Coaching Institutes
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program – 72 godziny
Harmonogram 8-dniowego szkolenia: Zaawansowane Umiejętności Coachingowe
Szkolenie składa się z 8 dni intensywnej nauki, po 4 moduły dziennie. Każdy dzień poświęcony jest innemu aspektowi coachingu – od life coachingu po coaching systemowy i zespołowy.
Dzień 1 – Life Coaching, część I
- Moduł 1: Poznanie typowych problemów, z jakimi ludzie mierzą się w codziennym życiu.
- Moduł 2: Zrozumienie roli coacha i obszarów, w których może wspierać klienta.
- Moduł 3: Wprowadzenie do narzędzi wykorzystywanych w coachingu życiowym.
- Moduł 4: Praca z poczuciem wartości w oparciu o 6 filarów poczucia własnej wartości.
Dzień 2 – Life Coaching, część II
- Moduł 1: Praca z wewnętrznym dzieckiem w procesie coachingowym.
- Moduł 2: Zastosowanie Analizy Transakcyjnej w pracy nad wewnętrznymi schematami.
- Moduł 3: Pogłębianie umiejętności empatycznego słuchania i odzwierciedlania.
- Moduł 4: Sesje ćwiczeniowe z wykorzystaniem narzędzi life coachingu.
Dzień 3 – Coaching biznesowy, część I
- Moduł 1: Diagnozowanie problemów i celów osób działających w środowisku biznesowym.
- Moduł 2: Rola coacha w wspieraniu właścicieli firm i kluczowych liderów.
- Moduł 3: Dobór narzędzi coachingowych dopasowanych do pracy w biznesie.
- Moduł 4: Wprowadzenie do coachingu generatywnego w pracy z liderami.
Dzień 4 – Coaching biznesowy, część II
- Moduł 1: Zastosowanie coachingu generatywnego w praktyce.
- Moduł 2: Tworzenie wspierających narracji i tożsamości wśród liderów.
- Moduł 3: Modelowanie doskonałości w biznesie.
- Moduł 4: Praktyczne ćwiczenia w parach i grupach z zakresu coachingu biznesowego.
Dzień 5 – Coaching prowokatywny
- Moduł 1: Wprowadzenie do wzorców językowych wykorzystywanych w coachingu prowokatywnym.
- Moduł 2: Ćwiczenie odwagi, humoru i lekkości w relacji coachingowej.
- Moduł 3: Trening postawy coacha prowokatora – pełnej miłości i wyzwania.
- Moduł 4: Sesje demo oraz praktyka umiejętności prowokatywnych.
Dzień 6 – Coaching systemowy
- Moduł 1: Wprowadzenie do podejścia systemowego wg Berta Hellingera.
- Moduł 2: Zrozumienie dynamik rodzinnych i wspólnotowych.
- Moduł 3: Rozpoznawanie wpływu przodków na losy klienta.
- Moduł 4: Proste metody ustawieniowe do pracy z klientem indywidualnym i w biznesie.
Dzień 7 – Coaching zespołów, część I
- Moduł 1: Wprowadzenie do coachingu zespołowego – cele i zastosowania.
- Moduł 2: Diagnoza i praca z pięcioma dysfunkcjami zespołów.
- Moduł 3: Tworzenie bezpiecznej przestrzeni dla zespołowej zmiany.
- Moduł 4: Narzędzia coachingu zespołowego w praktyce.
Dzień 8 – Coaching zespołów, część II
- Moduł 1: Coachingowa komunikacja w zespole – style i techniki.
- Moduł 2: Wzmacnianie współpracy i odpowiedzialności wśród członków zespołu.
- Moduł 3: Wspieranie efektywności zespołu poprzez indywidualne sesje coachingowe.
- Moduł 4: Zamknięcie procesu – podsumowanie i plan dalszego rozwoju uczestników.
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,28 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,28 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 1 500,00 PLN |
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników programu
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny pakiet materiałów edukacyjnych, który wspiera proces uczenia się oraz umożliwia dalszy rozwój po zakończeniu kursu.
W skład materiałów wchodzą:
- Podręcznik uczestnika (drukowany lub PDF)
- zawierający opisy modeli coachingowych (Dilts, 6 filarów, 5 dysfunkcji zespołów),
- wprowadzenia teoretyczne do każdego bloku tematycznego,
- zestaw narzędzi coachingowych z instrukcją zastosowania.
- Karty ćwiczeń i arkusze pracy
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe do każdego modułu,
- karty do pracy z emocjami, przekonaniami, celami i wartościami.
- Zeszyt refleksji własnej
- przestrzeń na zapisy z procesów własnych, wglądy i autorefleksje,
- dedykowane pytania coachingowe do pracy między modułami.
- Dostęp do platformy online (opcjonalnie)
- materiały wideo z nagranych sesji demo (jeśli zdecydujesz się je udostępniać),
- prezentacje ze slajdami z każdego dnia,
- dodatkowe artykuły, nagrania, medytacje prowadzone.
- Certyfikat ukończenia kursu
- imienny, z oznaczeniem liczby godzin szkoleniowych i zakresu merytorycznego.
Warunki uczestnictwa
Wymagania formalne
- Ukończone 21 lat,
- Co najmniej średnie wykształcenie, preferowane wyższe pedagogiczne, psychologiczne.
- Motywacja do pracy rozwojowej oraz gotowość do udziału w intensywnym procesie edukacyjnym i praktycznym.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma zoom, komputer osobisty, telefon - smartfon.