Strategiczne zarządzanie HR - jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?
Możliwość dofinansowania
Strategiczne zarządzanie HR - jak zapewnić trwałą konkurencyjność przedsiębiorstwa?
Numer usługi 2025/08/27/7597/2964556
5 730,57 PLN
brutto
4 659,00 PLNnetto
358,16 PLNbrutto/h
291,19 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.
Uwaga: Rekomendowany jest jednoczesny udział prezesów zarządów i dyrektorów HR
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji24-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do opracowania i wdrożenia strategii personalnej, która zapewni długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowanie i wdrożenia strategii personalnej, która zapewni długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje nowe trendy w zarządzaniu i nowy model zarządzania HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wylicza wpływ działań HR na poprawę wyników finansowych firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyznacza cele w obszarze HR i opracować strategię HR wspierającą strategię biznesową firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera właściwe KPI do celów strategicznych w obszarze HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera inicjatywy strategiczne w obszarze HR budujące trwałą konkurencyjność firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje narzędzia wspierające realizacje strategicznych Inicjatyw HR-owych i potrafił je wykorzystać w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników, test wprowadzający.
- Światowe trendy w obszarach HR. Co mogą zaoferować eksperci HR swoim organizacjom?
- 2.1. Tradycyjny a nowoczesny model HR. Czym się różnią?
- 2.2. Rola HR w organizacji z perspektywy zarządu i kadry menedżerskiej. Kim jest HR business partner? – Badania, Dyskusja moderowana
- Strategia biznesowa przedsiębiorstwa a strategia HR. Jak je powiązać?
- 3.1. Wartość przedsiębiorstwa a wartość kapitału ludzkiego firmy.
- 3.2. Jakie cele strategiczne należy stawiać w obszarze kapitału ludzkiego, aby wzmacniać konkurencyjność firmy?
- 3.3. Jak zaprezentować strategię HR jako składnik strategii firmy? Budowa map strategicznych HR.
- 3.4. Jak powiązać działania w obszarze HR z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa – budowa łańcuchów przyczynowo-skutkowych. – Case study
- HR Scorecard – narzędzie monitoringu strategii HR firmy.
- 4.1. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w zarządzaniu kapitałem ludzkim i ich analiza.
- 4.2. Obiektywne badania pracowników i KPI.
- 4.3. Finansowe pomiary efektywności kapitału ludzkiego (Human Capital ROI). – Case study
- HR – cost center czy profit center?
- 5.1. Pracownik – koszt czy inwestycja: analiza rentowności pracy.
- 5.2 Koszty zaniechania rozwoju zasobów ludzkich przez pryzmat konkurencyjności firmy. – Ćwiczenia, Dyskusja moderowana
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Strategia HR jako zbiór projektów strategicznych wspierających cele biznesowe firmy.
- Kultura przedsiębiorstwa. Jak budować organizację opartą na wartościach?
- 3.1. Które kultury organizacyjne sprzyjają koncentracji na celach strategicznych?
- 3.2. Modele kultur organizacyjnych a wyniki przedsiębiorstw. Które kultury wzmacniają długofalową konkurencyjność przedsiębiorstwa?
- 3.3. Jak skutecznie wdrażać misję, wizję i wartości oraz budować organizację opartą na wartościach? Przegląd innowacyjnych narzędzi. – Ćwiczenie
- Rozwój strategicznych kompetencji. Jakich kompetencji będziemy potrzebować, aby zrealizować naszą wizję?
- 4.1. Identyfikacja strategicznych kompetencji w oparciu o „Macierz Kompetencji” i modele kompetencyjne.
- 4.2. Jak powiązać cele strategiczne firmy z modelem kompetencyjnym i odpowiednim zestawem kompetencji?
- 4.3. „Macierz Kompetencji” – narzędzie do identyfikacji wąskich gardeł kompetencyjnych oraz tworzenia planów rozwojowych pracowników.
- 4.4. Kiedy i dla kogo budować strategiczne ścieżki kariery? Jak zarządzać talentami? Jak unikać błędów w zarządzaniu talentami oraz unikać pułapek ścieżek kariery?
- 4.5. Kiedy i jak należy zwalniać pracowników? Trudne, ale konieczne rozstania. – Ćwiczenia
- Rekrutacje, awanse, sukcesje. Ile kosztują nietrafione rekrutacje i awanse?
- 5.1. Rekrutacja jako najważniejszy proces pozyskania zasobów ludzkich.
- 5.2. Jak ograniczyć koszty złych rekrutacji i awansów?
- 5.3. Onboarding – jak skutecznie wdrożyć kandydata do firmy i nie utracić już wdrożonego pracownika? – Ćwiczenia
- Zaangażowanie pracowników jako strategiczny czynnik sukcesu organizacji. Jak utrzymać zaangażowanie menedżerów i pracowników w długim okresie?
- 6.1. Motywacja a zaangażowanie. Czym się różnią?
- 6.2. Jakie są główne motywatory pracowników pokoleń X, Y i Z?
- 6.3. Jak budować innowacyjne i skuteczne systemy motywacyjne? – Ćwiczenie
- Podsumowanie zajęć.
- Walidacja-test
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 730,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 659,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 358,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 291,19 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Małgorzata Żurawska
Trenerka FIG Polska, z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarach HR. Specjalizuje się w budowaniu strategii personalnej, programach rozwojowych i motywacyjnych, ocenach rocznych, komunikacji interpersonalnej, zarządzaniu wynagrodzeniami i systemem benefitów.
Ekspertka z praktycznym podejściem w zakresie doboru KPI do oceny skuteczności działań HR. Promotorka dialogu pomiędzy Biznesem & HR w organizacji. Ekspertka w zakresie systemu Zarządzania przez cele (ZPC, MBO), wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu procesu wyznaczania celów oraz ich bieżącego kaskadowania i monitorowania.
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradzaniu zarządom firm międzynarodowych w budowaniu marki pracodawcy, w zarządzaniu różnorodnością oraz modelowaniu pożądanej kultury organizacyjnej, w tym także budowaniu kultury organizacyjnej po przejęciach i fuzjach. Setki przeprowadzonych procesów rekrutacyjnych, w tym także jako certyfikowany Assessor AC/DC. Doświadczona we wdrażaniu i certyfikacji standardu SA8000 (Social Accountability).
Ekspertka z praktycznym podejściem w zakresie doboru KPI do oceny skuteczności działań HR. Promotorka dialogu pomiędzy Biznesem & HR w organizacji. Ekspertka w zakresie systemu Zarządzania przez cele (ZPC, MBO), wspiera firmy w szybkim i intuicyjnym przeprowadzeniu procesu wyznaczania celów oraz ich bieżącego kaskadowania i monitorowania.
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradzaniu zarządom firm międzynarodowych w budowaniu marki pracodawcy, w zarządzaniu różnorodnością oraz modelowaniu pożądanej kultury organizacyjnej, w tym także budowaniu kultury organizacyjnej po przejęciach i fuzjach. Setki przeprowadzonych procesów rekrutacyjnych, w tym także jako certyfikowany Assessor AC/DC. Doświadczona we wdrażaniu i certyfikacji standardu SA8000 (Social Accountability).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Segregatory z prezentacją i miejscem na notatki, skrypt, ćwiczenia, skrypt z bazą wiedzy.
Warunki uczestnictwa
Przesłanie podpisanej przez decydenta karty zgłoszenia wraz z pieczątką firmową na adres: biuro@figpolska.pl.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji w biurze FIG Polska – tel. 22 823 42 83 lub na stronie www.figpolska.pl.
Adres
Adres
ul. Towarowa 2
00-811 Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa, hotel Golden Tulip****
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Beata Michalak
E-mail
beata.michalak@figpolska.pl
Telefon
(+48) 22 8234 283