"FRANCUSKI INSTYTUT GOSPODARKI - POLSKA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Możliwość dofinansowania
Logo "FRANCUSKI INSTYTUT GOSPODARKI - POLSKA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Filtrowa 75/5
02-032 Warszawa
Usługa szkoleniowa / Usługa doradcza
Liczba zrealizowanych usług: 345
Aktualne usługi
Charakterystyka działalności firmy

Nasze usługi realizujemy zgodnie z normą jakości ISO 9001:2015 od 2007 r.

Francuski Instytut Gospodarki Polska (dalej FIG Polska) posiada 27 lat doświadczeń w zakresie doradztwa strategicznego oraz szkoleń dla najwyżej kadry zarządzającej w Polsce.

Specjalizujemy się w dwóch komplementarnych obszarach działalności: doradztwie biznesowym (FIG Polska – Doradztwo Biznesowe – więcej w zakładce inne informacje) oraz prowadzeniu seminariów i warsztatów doradczych dedykowanych dla kadry zarządzającej (FIG Polska – SEMINARIA I SZKOLENIA).

Oferta edukacyjna dla kadry zarządzającej:

Zarządzanie strategiczne | Zarządzanie finansami przedsiębiorstw | Marketing strategiczny i strategie cenowe | Zarządzanie projektami | Kompetencje menadżerskie[RZ1] [KW2] 

Struktura oferty szkoleń koncentruje się na takich obszarach jak zarządzanie finansami, zarządzanie strategiczne obejmujące budowę i wdrożenie strategii, strategie marketingowe i cenowe. Uzupełnienie oferty stanowią tematy z zakresu kompetencji menedżerskich takich jak przywództwo i zarządzanie zmianami oraz zarządzanie projektami. Wśród programów, od kilkunastu lat, znajduje się bestseller „Finanse dla Zarządów, Dyrektorów  i Menedżerów niefinansistów”.

Szkolenia zamknięte – dedykowane

Eksperckie zaplecze kadrowe jakim dysponujemy, umożliwia nam kreację programów szytych na miarę, dopasowanych do potrzeb Klientów, warsztatów doradczych i moderownie sesji strategicznych.

Wszystkie tematy szkoleń otwartych mogą być zrealizowane także w formule zamkniętej. Zakres oferowanych programów w formule zamkniętej jest znacznie szerszy od naszej oferty seminariów otwartych.

Dla najwyższej kardy zarządzającej oferujemy AKADEMIĘ ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO, będącą kompendium studiów MBA.

Szkolenia cykliczne – otwarte (kompletny terminarz także na www.figpolska.pl)

Zarządzanie strategiczne

Zarządzanie finansami

Zarządzanie efektywnością

  • Metodyka budowy strategii firmy
  • Zarządzanie wartością firmy – VBM
  • Wdrożenie strategii i KPI – BSC
  • Kaskadowanie celów i KPI - Action Plan
  • Strategiczne zarządzanie sprzedażą i marketingiem
  • Strategiczne zarządzanie zakupami
  • Strategiczne zarządzanie HR
  • Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw
  • Zarządzanie portfelem projektów strategicznych
  • Finanse dla zarządzających niefinansistów: – cz.1. Jak poprawić wyniki finansowe firmy?
  • – cz. 2. Planowanie przepływów i ocena projektów inwestycyjnych
  • Rachunkowość zarządcza i controlling
  • Analiza i diagnoza finansowa  
  • Zarządzanie cash flow i kapitałem obrotowym
  • Finansowa ocena projektów biznesowych
  • Wycena Przedsiębiorstw
  • Corporate Finance for Executives
  • Przywództwo w otoczeniu VUCA
  • Zarządzanie przez cele (MBO)
  • Zarządzanie cenami – Pricing
  • Lean Management
  • Jak poprawić efektywność pracy i procesów? Techniki Lean Management w zarządzaniu ludźmi
  • Negocjacje w biznesie
  • Negocjacje zakupowe 
  • Adaptacyjne zarządzanie projektem
  • Odpowiedzialność prawna Zarządów
  • Ekspresowa sztuka zarządzania – szefem być
  • Ekspresowa sztuka zarządzania – szefem być cz. 2 

27 lat działalności to:

  • 250 projektów doradczych
  • 2 000 Klientów, w tym 300 z listy Top 500 „Rzeczpospolitej”
  • >32 000 Uczestników szkoleń, seminariów i warsztatów
  • 96% Klientów poleca nasze usługi
  • 95% badanych Uczestników stwierdza, że nasze seminaria zainspirowały ich do zmian, i że są one skuteczne.

Oferta doradztwa biznesowego dla Zarządów

Eksperci i konsultanci FIG Polska oferują Zarządom firm i kadrze dyrektorskiej profesjonalne wsparcie obejmujące poniższe obszary. Forma wsparcia może obejmować szkolenia, warsztaty doradcze, moderowanie sesji, kompleksowe projekty doradcze, nadzór nad wdrożeniami.

 

Budowa strategii przedsiębiorstwa

Analiza i diagnoza strategiczna

Misja i wizja przedsiębiorstwa

Wybór tematów strategicznych

Cele i mierniki strategiczne

Wybory strategiczne – wybór strategii rynkowej

Program działań strategicznych

Biznesplan finansowy

Strategie funkcjonalne

Wsparcie przy wdrożeniu strategii

Wdrożenie strategii – system

Audyt strategiczny

Synteza strategii

Wybór tematów strategicznych

Cele strategiczne

Mierniki strategiczne

Mapa celów strategicznych przedsiębiorstwa

Wybór ścieżek strategicznych

Strategiczna Karta Wyników (SKW) przedsiębiorstwa

Program Inicjatyw Strategicznych

Kaskadowanie SKW na niższe poziomy organizacji

Procedury Balanced Scorecard

Rekomendacja wdrożenia systemu IT

Nadzór nad wdrożeniem systemu Balanced Scorecard

EVA – Economic Value Added

Audyt strategiczny

Architektura systemu zarządzania w oparciu o model EVA

Mapy kluczowych mierników efektywności (KPI)

Model kalkulacji EVA oraz symulacji wartości firmy

Analiza luk wartości

Cele w zakresie wzrostu wartości

Strategia wzrostu wartości

Nadzór nad wdrożeniem systemu zarządzania w oparciu o EVA

Restrukturyzacja kosztowa - poprawa wyników finansowych

Analiza finansowa

Ocena kondycji finansowej

Analiza benchmarkingowa

Plan działań redukcji kosztów

Nadzór nad wdrożeniem redukcji kosztów

Controlling i budżetowanie

Audyt obecnego systemu controllingu i budżetowania

Określenie zapotrzebowania informacyjnego do podejmowania decyzji zarządczych

Koncepcja docelowego systemu controllingu i budżetowania, a w tym: zasady rejestracji i rozliczania zdarzeń gospodarczych, modele dokumentów, zasady budżetowania oraz monitoringu realizacji celów

Przygotowanie użytkowników systemu do jego efektywnego wykorzystania

Nadzór nad wdrożeniem systemu controllingu i budżetowania

Ocena opłacalności inwestycji

Model biznesplanu do oceny inwestycji

Model kalkulacji opłacalności inwestycji

Ocena opłacalności wybranych inwestycji

Zarządzanie przez Cele (ZPC) - Management by Objectives (MBO)

Karta celów firmy

Proces kaskadowania

Indywidualne karty celów na różnych poziomach organizacji

Zasady premiowania oraz model kalkulacji premii

Procedury zarządzania przez cele w oparciu o system ZPC/MBO

Nadzór nad wdrożeniem systemu ZPC /MBO

Struktury organizacyjne

Ocena dotychczasowej struktury organizacyjnej

Rekomendacja optymalnej struktury organizacyjnej wraz z zakresem zadań

Rekomendacja dotycząca sposobu wdrożenia struktury

Nadzór nad wdrożeniem

Systemy motywacyjne (np. w oparciu o: BSC, VBM, MBO)

Audyt dotychczasowych systemów wynagrodzeń i motywacyjnych

Koncepcja systemu motywacyjnego, w tym zasady premiowania spójne z wybranym systemem zarządzania:

Karty kalkulacji premii

Nadzór nad wdrożeniem systemu

Strategia marketingowa

Analiza otoczenia konkurencyjnego

Analiza pozycji konkurencyjnej firmy

Cele strategiczne i miary ich realizacji

Wybór portfolio produktów

Wybór grup klientów docelowych

Propozycja wartości dla grup docelowych

Polityka dystrybucji

Polityka cenowa

Polityka komunikacji

Wsparcie i nadzór nad wdrożeniem strategii marketingowej

Polityka handlowa

Analiza dotychczasowej polityki handlowej

Wybór grup klientów docelowych

Wybór kanałów dystrybucji

Wybór struktury oraz organizacji handlowej

Zasady prezentacji ofert

Polityka cenowa, rabatowa i warunki handlowe

Nadzór nad wdrożeniem polityki handlowej

Aktywizacja i zwiększenie efektywności działu sprzedaży

Analiza dotychczasowej efektywności działu sprzedaży

Identyfikacja obszarów zwiększenia efektywności działu sprzedaży

Plan działań zwiększenia skuteczności i efektywności działu sprzedaży

Wsparcie edukacyjne oraz motywacyjne

Nadzór nad wdrożeniem

Przeprowadziliśmy ponad 750 szkoleń, seminariów i warsztatów doradczych „zamkniętych” dla Top Managementu m.in. 4F, AMICA, ATLAS, AUCHAN, BAYER, CAN PACK FOOD AND INDUSTRIAL PACKAGING, CIECH, DHL EXPRESS, DR. IRENA ERIS, EUROPEJSKI FUNDUSZ LEASINGOWY, HOCHLAND, INTERNATIONAL PAPER, JAPAN TOBACCO INTERNATIONAL, LEROY MERLIN, MASPEX, MERCEDES-BENZ BANK, ORANGE, PILKINGTON AUTOMOTIVE POLAND, PFIZER, PKN ORLEN, PGNiG, PRATT & WHITNEY, PZU, TOYOTA MOTOR INDUSTRIES POLAND, UNILEVER, WARTA, i wielu innych

Certyfikaty i referencje
Kontakt
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
E-mail
biuro@figpolska.pl
Telefon
(+48) 228 234 283