"FRANCUSKI INSTYTUT GOSPODARKI - POLSKA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Charakterystyka działalności firmy
Nasze usługi realizujemy zgodnie z normą jakości ISO 9001:2015 od 2007 r.
Francuski Instytut Gospodarki Polska (dalej FIG Polska) posiada 27 lat doświadczeń w zakresie doradztwa strategicznego oraz szkoleń dla najwyżej kadry zarządzającej w Polsce.
Specjalizujemy się w dwóch komplementarnych obszarach działalności: doradztwie biznesowym (FIG Polska – Doradztwo Biznesowe – więcej w zakładce inne informacje) oraz prowadzeniu seminariów i warsztatów doradczych dedykowanych dla kadry zarządzającej (FIG Polska – SEMINARIA I SZKOLENIA).
Oferta edukacyjna dla kadry zarządzającej:
Zarządzanie strategiczne | Zarządzanie finansami przedsiębiorstw | Marketing strategiczny i strategie cenowe | Zarządzanie projektami | Kompetencje menadżerskie[RZ1] [KW2]
Struktura oferty szkoleń koncentruje się na takich obszarach jak zarządzanie finansami, zarządzanie strategiczne obejmujące budowę i wdrożenie strategii, strategie marketingowe i cenowe. Uzupełnienie oferty stanowią tematy z zakresu kompetencji menedżerskich takich jak przywództwo i zarządzanie zmianami oraz zarządzanie projektami. Wśród programów, od kilkunastu lat, znajduje się bestseller „Finanse dla Zarządów, Dyrektorów i Menedżerów niefinansistów”.
Szkolenia zamknięte – dedykowane
Eksperckie zaplecze kadrowe jakim dysponujemy, umożliwia nam kreację programów szytych na miarę, dopasowanych do potrzeb Klientów, warsztatów doradczych i moderownie sesji strategicznych.
Wszystkie tematy szkoleń otwartych mogą być zrealizowane także w formule zamkniętej. Zakres oferowanych programów w formule zamkniętej jest znacznie szerszy od naszej oferty seminariów otwartych.
Dla najwyższej kardy zarządzającej oferujemy AKADEMIĘ ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO, będącą kompendium studiów MBA.
Szkolenia cykliczne – otwarte (kompletny terminarz także na www.figpolska.pl)
Zarządzanie strategiczne |
Zarządzanie finansami |
Zarządzanie efektywnością |
|
|
|
27 lat działalności to:
- 250 projektów doradczych
- 2 000 Klientów, w tym 300 z listy Top 500 „Rzeczpospolitej”
- >32 000 Uczestników szkoleń, seminariów i warsztatów
- 96% Klientów poleca nasze usługi
- 95% badanych Uczestników stwierdza, że nasze seminaria zainspirowały ich do zmian, i że są one skuteczne.
Oferta doradztwa biznesowego dla Zarządów
Eksperci i konsultanci FIG Polska oferują Zarządom firm i kadrze dyrektorskiej profesjonalne wsparcie obejmujące poniższe obszary. Forma wsparcia może obejmować szkolenia, warsztaty doradcze, moderowanie sesji, kompleksowe projekty doradcze, nadzór nad wdrożeniami.
Budowa strategii przedsiębiorstwa
Analiza i diagnoza strategiczna
Misja i wizja przedsiębiorstwa
Wybór tematów strategicznych
Cele i mierniki strategiczne
Wybory strategiczne – wybór strategii rynkowej
Program działań strategicznych
Biznesplan finansowy
Strategie funkcjonalne
Wsparcie przy wdrożeniu strategii
Wdrożenie strategii – system
Audyt strategiczny
Synteza strategii
Wybór tematów strategicznych
Cele strategiczne
Mierniki strategiczne
Mapa celów strategicznych przedsiębiorstwa
Wybór ścieżek strategicznych
Strategiczna Karta Wyników (SKW) przedsiębiorstwa
Program Inicjatyw Strategicznych
Kaskadowanie SKW na niższe poziomy organizacji
Procedury Balanced Scorecard
Rekomendacja wdrożenia systemu IT
Nadzór nad wdrożeniem systemu Balanced Scorecard
EVA – Economic Value Added
Audyt strategiczny
Architektura systemu zarządzania w oparciu o model EVA
Mapy kluczowych mierników efektywności (KPI)
Model kalkulacji EVA oraz symulacji wartości firmy
Analiza luk wartości
Cele w zakresie wzrostu wartości
Strategia wzrostu wartości
Nadzór nad wdrożeniem systemu zarządzania w oparciu o EVA
Restrukturyzacja kosztowa - poprawa wyników finansowych
Analiza finansowa
Ocena kondycji finansowej
Analiza benchmarkingowa
Plan działań redukcji kosztów
Nadzór nad wdrożeniem redukcji kosztów
Controlling i budżetowanie
Audyt obecnego systemu controllingu i budżetowania
Określenie zapotrzebowania informacyjnego do podejmowania decyzji zarządczych
Koncepcja docelowego systemu controllingu i budżetowania, a w tym: zasady rejestracji i rozliczania zdarzeń gospodarczych, modele dokumentów, zasady budżetowania oraz monitoringu realizacji celów
Przygotowanie użytkowników systemu do jego efektywnego wykorzystania
Nadzór nad wdrożeniem systemu controllingu i budżetowania
Ocena opłacalności inwestycji
Model biznesplanu do oceny inwestycji
Model kalkulacji opłacalności inwestycji
Ocena opłacalności wybranych inwestycji
Zarządzanie przez Cele (ZPC) - Management by Objectives (MBO)
Karta celów firmy
Proces kaskadowania
Indywidualne karty celów na różnych poziomach organizacji
Zasady premiowania oraz model kalkulacji premii
Procedury zarządzania przez cele w oparciu o system ZPC/MBO
Nadzór nad wdrożeniem systemu ZPC /MBO
Struktury organizacyjne
Ocena dotychczasowej struktury organizacyjnej
Rekomendacja optymalnej struktury organizacyjnej wraz z zakresem zadań
Rekomendacja dotycząca sposobu wdrożenia struktury
Nadzór nad wdrożeniem
Systemy motywacyjne (np. w oparciu o: BSC, VBM, MBO)
Audyt dotychczasowych systemów wynagrodzeń i motywacyjnych
Koncepcja systemu motywacyjnego, w tym zasady premiowania spójne z wybranym systemem zarządzania:
Karty kalkulacji premii
Nadzór nad wdrożeniem systemu
Strategia marketingowa
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Analiza pozycji konkurencyjnej firmy
Cele strategiczne i miary ich realizacji
Wybór portfolio produktów
Wybór grup klientów docelowych
Propozycja wartości dla grup docelowych
Polityka dystrybucji
Polityka cenowa
Polityka komunikacji
Wsparcie i nadzór nad wdrożeniem strategii marketingowej
Polityka handlowa
Analiza dotychczasowej polityki handlowej
Wybór grup klientów docelowych
Wybór kanałów dystrybucji
Wybór struktury oraz organizacji handlowej
Zasady prezentacji ofert
Polityka cenowa, rabatowa i warunki handlowe
Nadzór nad wdrożeniem polityki handlowej
Aktywizacja i zwiększenie efektywności działu sprzedaży
Analiza dotychczasowej efektywności działu sprzedaży
Identyfikacja obszarów zwiększenia efektywności działu sprzedaży
Plan działań zwiększenia skuteczności i efektywności działu sprzedaży
Wsparcie edukacyjne oraz motywacyjne
Nadzór nad wdrożeniem
Przeprowadziliśmy ponad 750 szkoleń, seminariów i warsztatów doradczych „zamkniętych” dla Top Managementu m.in. 4F, AMICA, ATLAS, AUCHAN, BAYER, CAN PACK FOOD AND INDUSTRIAL PACKAGING, CIECH, DHL EXPRESS, DR. IRENA ERIS, EUROPEJSKI FUNDUSZ LEASINGOWY, HOCHLAND, INTERNATIONAL PAPER, JAPAN TOBACCO INTERNATIONAL, LEROY MERLIN, MASPEX, MERCEDES-BENZ BANK, ORANGE, PILKINGTON AUTOMOTIVE POLAND, PFIZER, PKN ORLEN, PGNiG, PRATT & WHITNEY, PZU, TOYOTA MOTOR INDUSTRIES POLAND, UNILEVER, WARTA, i wielu innych