Coachingowe przewodzenie i komunikacja w oparciu o style DISC – szkolenie
Coachingowe przewodzenie i komunikacja w oparciu o style DISC – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstw oraz osoby indywidualne wykonujące zawody pomocowe lub odpowiadające za ludzi, pracujące z ludźmi w zespołach realizujących wspólne zadania, w szczególności: liderzy i menedżerowie (kadra kierownicza), coachowie, psycholodzy, psychoterapeuci, pedagodzy, interwenci kryzysowi. Uczestnicy realizują zadania związane z pracą z ludźmi (opieka/rozwój/zarządzanie zespołem, wsparcie w sytuacjach trudnych/kryzysowych).
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego stosowania coachingowego stylu przewodzenia, wykorzystania narzędzia DISC; prowadzenia rozmów wspierających, świadomego korzystania z własnych talentów i „żywiołu” w pracy z ludźmi; planowania działań rozwojowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie przygotowany do wzmacniania kompetencji społecznych, prowadzenia rozmów w duchu coachingowym, udzielania konstruktywnego feedbacku, lepszego rozumienia stylów zachowań oraz wspierania w rozwojuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje osobowość w ujęciu diagnostycznym | Kryteria weryfikacji Porównuje podejścia badawcze do osobowości i wyjaśnia dziedziczenie komponentów na krótkim przykładzie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Klasyfikuje cechy w teoriach Allporta, Cattella, Eysenecka oraz Costy i McCrae, wskazując różnice między nimi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wynik badania NEO-FF opisując cechy pierwszorzędowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje mechanizmy obronne z użyciem autorskich kart na studium przypadku | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje fragment materiału filmowego, wskazując przejawy funkcjonowania borderline | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje osobowość w ujęciu relacyjnym | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i aplikuje typy więzi do przypadku (tworzy szkic "mapy więzi") | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia główne pojęcia psychologii ego na przykładzie sytuacji relacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje przypadek z perspektywy teorii relacji z obiektem (Klein) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje wpływ (nie) zaspokojenia potrzeby więzi na rozwój osobowości w opisanym przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje styl przywiązania (Main, Cassidy) i konstruuje model własnych wzorców więzi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje osobowość w ujęciu narracyjnym | Kryteria weryfikacji Diagnozuje stany Ja i transakcje w krótkiej scenie/wywiadzie (AT) oraz uzasadnia wnioski | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Tworzy szkic narracji tożsamościowej dla przypadku, odnosząc go do ujęć Tomkinsa i McAdamsa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje ujęcie osobowości w pracy pomocowej | Kryteria weryfikacji Formułuje zasady odpowiedzialności (kontrakt, granice) dla scenariusza relacji pomocowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Wykonuje autodiagnozę ograniczeń i predyspozycji oraz formułuje wnioski do pracy własnej | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Przekłada wyniki badań nt. cech terapeutów i relacji terapeutycznej na plan działań w innych relacjach pomocowych | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Dobiera i uzasadnia zastosowanie kwestionariuszy STAR-C i STAR-P do oceny relacji | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje dylematy związane z pracą pomocową | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje konflikty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji W sytuacjach kryzysowych wybiera otwartą rozmowę jako kluczowe narzędzie negocjacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje klasyfikację DSM-5 oraz podstawy Somatic Experiencing do uporządkowania materiału klinicznego w opisanych przypadkach | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje zdarzenie/ekspozycję jako traumatyczne wg DSM-5 dla opisanego przypadku | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje zgłaszane objawy do właściwych kategorii/klastrów DSM-5 na przykładzie | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Porównuje i uzasadnia rozpoznanie wg DSM-IV vs DSM-5 dla tego samego kazusu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje w krótkim opisie jak ujęcie Somatic Experiencing wyjaśnia obserwowane objawy w danym przypadku | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik mapuje i wyjaśnia przebieg reakcji fizjologicznych (AUN, koncepcja poliwagalna) w scenariuszach zagrożenia, wykorzystując ujęcie Somatic Experiencing | Kryteria weryfikacji Mapuje aktywność składowych AUN na osi czasu scenariusza | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Stosuje elementy koncepcji poliwagalnej do opisu stanu układu nerwowego w scenariuszu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i oznacza dominujący wzorzec reakcji (walka/ucieczka/zamrożenie) na podstawie danych z przypadku | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje i raportuje obserwowalne wskaźniki reakcji somatycznych (np. zmiany oddechu, napięcia) w warunkach symulowanych | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje Felt Sense i podstawowe techniki samoregulacji w pracy indywidualnej oraz w triadach ćwiczeniowych | Kryteria weryfikacji Prowadzi 3-osobowe ćwiczenie identyfikacji i werbalizacji Felt Sense zgodnie z instrukcją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Facylituje kontakt (intencja, kontakt wzrokowy, dotyk) ze śledzeniem Felt Sense, z zachowaniem bezpieczeństwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje "ruch wahadłowy" (pendulację) i opisuje zmianę poziomu pobudzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Dobiera i przeprowadza ćwiczenie samoregulacji indywidualnie i w małej grupie (triada), dostosowując temp i zakres | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje procedurę SOS (SE) do udzielania wsparcia opartego na zasobach i regulacji AUN w opisanych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Dobiera i wdraża adekwatną procedurę SOS do zadanego scenariusza | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Facylituje odkrywanie i opisuje wykorzystanie osobistych, relacyjnych i grupowych (w podgrupach) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prowadzi sekwencję reakcji wspierających AUN (orientacja -> czucie ciała -> śledzenie doznań -> regulacja przez zasoby -> pendulacja) w warunkach symulowanych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Moduł IX: Egzamin - Fundacja My Personality Skills
JEDNA GODZINA SZKOLENIA ODPOWIADA GODZINIE ZEGAROWEJ.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
W trakcie szkolenia przewidziane są krótkie przerwy, dostosowane do tempa i dynamiki pracy grupy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 276,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 276,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 138,37 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 138,37 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Kacorzyk
Od 17 lat wspiera rozwój ludzi, zespołów i organizacji. Jej misją jest pomoc innym w uwalnianiu potencjału i uchwyceniu żywiołu – tak, by mogli działać z pasją, skutecznie i w zgodzie ze sobą. Jako twórczyni Centrum Rozwoju by Katarzyna Kacorzyk prowadzę indywidualne i zespołowe procesy rozwojowe, sesje coachingowe, mentoringowe, szkolenia oraz projekty rozwojowe dla klientów z różnych sektorów – od korporacji przez MŚP po NGO i samorządy.
Jestem akredytowanym Professional Certified Coach (PCC ICF), certyfikowanym trenerem biznesu i trenerem mentalnym, konsultantem MaxieDISC, moderatorem Design Thinking, mentorem kariery i doradcą zawodowym. Pełnię funkcję dyrektora ICF Śląsk (ICF Poland Chapter) oraz trenera psychoedukacji w Fundacji Wise Future University.
Prowadzi zajęcia na uczelni z zarządzania talentami, rozwoju pracowników i coachingu w biznesie.
Posiada ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami, projektami i zespołami. Jako dyrektor i manager tworzyła i wdrażałam strategie rozwoju o łącznej wartości 59 mln zł, projekty z funduszy UE, wraz z zespołem zrealizowała ponad 100 inicjatyw – od szkoleń i konferencji po międzynarodowe projekty z udziałem tysięcy uczestników.
Autorka projektu Coaching w górach - mini-wyprawy rozwojowe w Beskidach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma:
- Notatnik i długopis
- Skrypt szkolenia
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust.1 pkt. 14 Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Miejsce realizacji spełnia wszystkie warunki do profesjonalnego przeprowadzenia szkolenia, łatwy dojazd, parking na miejscu
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- bezpłatny parking, cicha okolica, możliwość noclegu i pełnego wyżywienia na miejscu dla przyjezdnych