Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Środowiskiem ISO14001:2015
Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Środowiskiem ISO14001:2015
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
- Kadra zarządzająca:
- Dyrektorzy
- Kierownicy
- Liderzy
- Kadra specjalistyczna:
- Specjaliści Jakości
- Inżynierowie Procesu
- Kontrolerzy / inspektorzy Jakości
- Specjaliści / technicy utrzymania ruchu
- Bezpośredni kontakt z klientem
- Kadra zarządzająca:
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie się z wymaganiami normy ISO 14001:2015 oraz technikami przeprowadzania audytów, a także metodą oceny ryzyka środowiskowego.Umiejętność przeprowadzania audytów środowiskowych zgodnie z ISO 14001.
Lepsze zarządzanie wpływem organizacji na środowisko.
Certyfikat ukończenia szkolenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą:1. Wiedza: Rozumieć: Cel i korzyści wdrażania systemu zarządzania środowiskowego (SZŚ) zgodnego z normą ISO 14001:2015. Strukturę i wymagania normy ISO 14001:2015. Terminologię związaną z SZŚ (np. aspekty środowiskowe, oddziaływanie na środowisko, zobowiązania prawne, cykl życia produktu). Kluczowe elementy systemu zarządzania środowiskowego, w tym kontekst organizacji, przywództwo, planowanie, wsparcie, działanie, ocena efektów działania i doskonalenie. Proces audytowania SZŚ, w tym planowanie, przygotowanie, prowadzenie, raportowanie i działania poaudytowe. Metody i techniki audytowania, w tym zbieranie dowodów, ocena zgodności, identyfikacja niezgodności i określanie przyczyn. Jak oceniać aspekty środowiskowe i ich znaczenie w kontekście audytu. Jak oceniać zgodność z wymaganiami prawnymi i innymi wymaganiami, w kontekście audytu. Znaczenie cyklu życia produktu i podejścia opartego na ryzyku w kontekście audytu. Jak oceniać efektywność SZŚ. Kluczowe obowiązki i odpowiedzialności audytora wewnętrznego. Zasady komunikacji w trakcie audytu. Znać: Proces wdrażania i certyfikacji SZŚ. Sposoby interpretacji wymagań ISO 14001 z punktu widzenia audytu. Dokumentację SZŚ (np. polityka środowiskowa, instrukcje, procedury) i sposoby jej weryfikacji podczas audytu. Zasady oceny wpływu na środowisko. Dobre praktyki w zakresie zarządzania środowiskowego z punktu widzenia audytu. Sposoby identyfikacji niezgodności i określania ich przyczyn. Procedury dotyczące audytów wewnętrznych. Sposoby komunikacji wyników audytu. Sposoby doskonalenia SZŚ w oparciu o wyniki audytów. Wytyczne dotyczące audytowania (np. ISO 19011). | Kryteria weryfikacji Kryteria Weryfikacji Wiedzy Uczestników Szkolenia:1. Wiedza: Kryteria: Uczestnik potrafi wyjaśnić cel i korzyści wdrażania SZŚ. Uczestnik potrafi wymienić i omówić główne elementy normy ISO 14001 z punktu widzenia audytu. Uczestnik potrafi zdefiniować kluczowe pojęcia związane z SZŚ i audytowaniem. Uczestnik potrafi wyjaśnić, jak identyfikować aspekty środowiskowe w kontekście audytu. Uczestnik potrafi omówić zasady ustalania celów środowiskowych. Uczestnik potrafi wyjaśnić, jak oceniać zgodność z wymaganiami prawnymi. Uczestnik potrafi omówić etapy procesu audytu. Uczestnik potrafi wyjaśnić zasady zbierania i oceny dowodów audytowych. Uczestnik potrafi omówić zasady identyfikacji niezgodności i ich klasyfikacji. Uczestnik potrafi wyjaśnić elementy raportu z audytu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Co Uczestnik Powinien Zrobić/Powiedzieć/Pokazać Trenerowi:Powiedzieć: Poprawne definicje pojęć, omówienie procesów audytu, zacytować fragmenty normy, omówić obowiązki audytora, wyjaśnić, jak oceniać aspekty środowiskowe w kontekście audytu. Zrobić: Odpowiadać na pytania testowe i quizy, brać aktywny udział w dyskusjach, wykazywać zrozumienie pojęć na podstawie analizy przypadków. Pokazać: Prezentować zrozumienie na podstawie wykonywania zadań, testów i ćwiczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się 2. Umiejętności:Potrafić: Interpretować wymagania normy ISO 14001 z punktu widzenia audytu. Planować i przygotowywać audyty wewnętrzne SZŚ. Przeprowadzać audyty wewnętrzne SZŚ zgodnie z wymaganiami ISO 14001. Zbierać i analizować dowody audytowe (np. dokumenty, zapisy, obserwacje). Oceniać zgodność z wymaganiami normy. Identyfikować niezgodności i określać ich przyczyny. Przygotowywać raporty z audytów, w tym opisy niezgodności i rekomendacje. Komunikować się efektywnie z audytowanymi w trakcie audytu. Wykorzystywać metody i techniki audytowania. Oceniać efektywność SZŚ. Monitorować i oceniać skuteczność działań korygujących. Stosować zasady etyki zawodowej audytora. Oceniać aspekty środowiskowe i ich znaczenie w kontekście audytu. Prowadzić rozmowy audytowe. Posiadać: Umiejętność obiektywnej oceny. Umiejętność zadawania pytań i prowadzenia rozmów audytowych. Umiejętność rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w kontekście audytu. Umiejętność pracy w zespole audytowym. Umiejętność prowadzenia audytów w oparciu o podejście oparte na ryzyku. | Kryteria weryfikacji 2. Umiejętności:Kryteria: Uczestnik potrafi zinterpretować wymagania ISO 14001 z punktu widzenia audytu. Uczestnik potrafi zaplanować audyt wewnętrzny SZŚ. Uczestnik potrafi przygotować listę kontrolną do audytu. Uczestnik potrafi przeprowadzić symulację audytu w wybranym obszarze. Uczestnik potrafi zebrać i przeanalizować dowody audytowe. Uczestnik potrafi ocenić zgodność z wymaganiami normy. Uczestnik potrafi zidentyfikować niezgodności. Uczestnik potrafi przygotować raport z audytu, w tym opis niezgodności i rekomendacje. Uczestnik potrafi prowadzić rozmowę audytową. Co Uczestnik Powinien Zrobić/Powiedzieć/Pokazać Trenerowi: Powiedzieć: Uzasadnić swoje decyzje podczas audytu, opisać kroki w procesie audytu, omówić wyniki analizy dowodów, zadawać pytania audytowe. Zrobić: Wziąć udział w ćwiczeniach praktycznych (np. analiza przypadku, symulacja audytu, przygotowanie raportu, analiza dokumentów). Pokazać: Gotowe listy kontrolne, wyniki analiz, raporty z audytu, przykłady pytań audytowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 3. Kompetencje Społeczne:Rozwijać: Świadomość znaczenia ochrony środowiska. Odpowiedzialność za działania związane z ochroną środowiska. Umiejętność budowania relacji z audytowanymi. Umiejętność efektywnej komunikacji z różnymi grupami interesariuszy. Umiejętność zachowania obiektywizmu i niezależności podczas audytu. Kreatywność w identyfikowaniu obszarów do doskonalenia. Odpowiedzialność za rzetelne i wiarygodne prowadzenie audytów. Umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków. Etyczne podejście do prowadzenia audytów. Umiejętność krytycznej oceny i analizy danych. Umiejętność pracy w warunkach stresu. | Kryteria weryfikacji 3. Kompetencje Społeczne:Kryteria: Uczestnik wykazuje zrozumienie znaczenia audytu dla poprawy ochrony środowiska. Uczestnik potrafi efektywnie współpracować w grupowych ćwiczeniach. Uczestnik potrafi jasno i zrozumiale komunikować się na tematy związane z audytem. Uczestnik przejawia obiektywną postawę i dba o niezależność podczas audytu. Uczestnik wykazuje odpowiedzialność za rzetelne prowadzenie audytów. Uczestnik jest otwarty na nowe wyzwania i doskonalenie. Uczestnik wykazuje etyczne podejście do prowadzenia audytów. Co Uczestnik Powinien Zrobić/Powiedzieć/Pokazać Trenerowi: Powiedzieć: Aktywnie uczestniczyć w dyskusjach, wyrażać swoje opinie, zadawać pytania. Zrobić: Współpracować w grupie, brać aktywny udział w ćwiczeniach, prezentować wyniki pracy zespołowej, prowadzić rozmowy audytowe. Pokazać: Zaangażowanie w trakcie szkolenia, dbałość o rzetelność wykonywanych zadań, szacunek dla innych uczestników, obiektywizm w ocenie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001:2015:
- Kluczowe wymagania normy.
- Zasady wdrażania systemu zarządzania środowiskowego.
- Rola audytora wewnętrznego:
- Zadania i odpowiedzialność audytora.
- Kompetencje audytora środowiskowego.
- Planowanie i przygotowanie audytu:
- Tworzenie programu audytu.
- Identyfikacja ryzyka i aspektów środowiskowych.
- Przeprowadzanie audytu:
- Metodyka audytowania.
- Techniki zadawania pytań i zbierania dowodów.
- Dokumentacja i raportowanie:
- Tworzenie raportów audytowych.
- Przegląd wyników i działania poaudytowe.
- Ćwiczenia praktyczne – symulacje audytów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji PDF, wydanie e-certyfikatu w formie elektronicznej.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- przed szkoleniem uczestnik otrzymuje linki, które pozwolą dołączyć do szkolenia w aplikacji TEAMS
- sprzęt - komputer z łączem internetowym;
- minimalne wymagania systemowe - macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym lub Windows XP lub nowszy;
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE);
- wymagania urządzeń audio/wideo
- głośniki i mikrofon (wbudowane lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth)
- kamera internetowa lub kamera internetowa HD (wbudowana lub podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo);
- zalecane przeglądarki - Microsoft Edge 38.14393.0.0 lub wyższa lub Google Chrome 53.0.2785 lub wyższa;
Okres ważności linku rozpoczyna się na 15 min. przed rozpoczęciem spotkania online i trwa do 15 min. ponad ramowy czas spotkania.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.