Technika jazdy dla przyszłych kierowców
Możliwość dofinansowania
Technika jazdy dla przyszłych kierowców
Numer usługi 2025/08/20/10244/2950660
2 500,00 PLN
brutto
2 500,00 PLNnetto
192,31 PLNbrutto/h
192,31 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Grupa docelowa usługi
Osoby które chcą poznać techniki jazdy samochodem osobowym
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników37
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPrawo jazdy kat. AM, A1,A2,A, B, B+E, C, C+E, D
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest :przygotowanie uczestników kursu pod względem technicznym do prowadzenia samochodu osobowego kat B
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje ergonomiczne zasady ustawienia pozycji za kierownicą i ich wpływ na bezpieczeństwo jazdy | Kryteria weryfikacji • rozróżnia elementy wyposażenia wpływające na ergonomię i komfort kierowcy,• definiuje prawidłową postawę za kierownicą w kontekście bezpieczeństwa biernego i czynnego, • uzasadnia wpływ pozycji ciała na precyzję manewrowania pojazdem, • ocenia skutki nieprawidłowego ustawienia fotela, kierownicy i lusterek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Monitoruje zachowanie pojazdu na nawierzchniach o zmiennej i ograniczonej przyczepności. | Kryteria weryfikacji • charakteryzuje wpływ prędkości na tor jazdy w zakręcie,• rozróżnia warunki prowadzące do utraty przyczepności, • uzasadnia potrzebę dostosowania techniki jazdy do rodzaju nawierzchni, • kontroluje zachowanie pojazdu w zakręcie przy różnych prędkościach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Reaguje na sytuacje zagrożenia drogowego i wykonuje manewry awaryjne. | Kryteria weryfikacji • obsługuje systemy wspomagania hamowania (ABS, EBD, BAS),• charakteryzuje technikę hamowania awaryjnego w różnych warunkach, • wykonuje manewr ominięcia przeszkody podczas hamowania, • ocenia wpływ masy i prędkości pojazdu na długość drogi hamowania, • uzasadnia znaczenie wczesnego rozpoznania zagrożeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozróżnia i kontroluje reakcję pojazdu w sytuacji poślizgu. | Kryteria weryfikacji • definiuje i odróżnia poślizg podsterowny i nadsterowny,• uzasadnia przyczyny powstawania poślizgów i ich skutki, • monitoruje reakcję pojazdu na zmianę obciążenia i prędkości, • obsługuje pojazd na platformie destabilizującej („szarpaku”), • ocenia skuteczność działań w sytuacjach krytycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje działanie nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę i ocenia ich skuteczność | Kryteria weryfikacji • rozróżnia funkcje i ograniczenia systemów ABS, ASR, ESP,• uzasadnia, kiedy systemy nie są w stanie zastąpić reakcji kierowcy, • monitoruje działanie systemów podczas jazdy w różnych warunkach, • ocenia wpływ wspomagania elektronicznego na bezpieczeństwo | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Zakres tematyczny:
- Ergonomia i efektywność pracy kierowcy:
- Ustawienie pozycji za kierownicą w kontekście bezpieczeństwa czynnego i biernego.
- Ćwiczenia manewrowe (slalomy) – wpływ postawy ciała na kontrolę nad pojazdem.
- Zachowanie pojazdu na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności:
- Przejazdy po kręgu o zmiennej przyczepności – analiza wpływu prędkości na tor jazdy w zakręcie.
- Zrozumienie fizycznych granic przyczepności i konsekwencji ich przekroczenia.
- Manewry awaryjne – reakcja kierowcy w sytuacjach zagrożenia:
- Hamowanie awaryjne na prostym odcinku – porównanie skuteczności przy różnych prędkościach.
- Wykorzystanie systemów wspomagania (ABS, EBD, BAS) – technika skutecznego hamowania.
- Hamowanie z jednoczesnym ominięciem przeszkody – trening na płycie poślizgowej z wykorzystaniem aktywnych przeszkód.
- Hamowanie w zakręcie na śliskiej nawierzchni – wpływ obciążenia i prędkości.
- Poślizgi – rozpoznanie, reakcja, odzyskiwanie kontroli:
- Poślizg podsterowny – przyczyny, rozpoznanie, wyprowadzenie pojazdu.
- Poślizg nadsterowny – reakcja kierowcy, wpływ prędkości, ćwiczenia z użyciem platformy destabilizującej (tzw. "szarpak").
- Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy:
- Praktyczne działanie systemów ABS, ASR, ESP i ich ograniczenia.
- Warunki, w których systemy bezpieczeństwa nie zastąpią poprawnych reakcji kierowcy.
- Jazda szosowa po wyznaczonej trasie torowej:
- Optymalizacja toru jazdy w zakrętach.
- Planowanie manewrów i przewidywanie sytuacji zagrożenia.
- Wpływ masy pojazdu i techniki operowania pedałami na zachowanie auta w sytuacjach nagłych.
- Ćwiczenia na symulatorach:
- Symulacja dachowania – działanie pasów bezpieczeństwa i procedury ewakuacyjne.
- Symulator zderzeń – wpływ prędkości na skutki wypadku.
- Symulator aktywacji poduszki powietrznej – prawidłowa pozycja za kierownicą i jej znaczenie.
- Ocena umiejętności uczestnika – audyt indywidualny:
- Analiza stylu jazdy, ocena reakcji na bodźce, błędy proceduralne.
- Dostosowanie dalszych ćwiczeń do indywidualnych potrzeb.
- Elementy jazdy ekonomicznej i ekologicznej:
- Płynność prowadzenia, dobór przełożeń, skuteczne hamowanie.
- Wykorzystanie wskaźników elektronicznych do kontroli zużycia paliwa.
- Eksploatacja układów pojazdu z uwzględnieniem trwałości i oszczędności.
zajęcia stacjonarne 8 godzin + 5 godzin walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 17
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 zajęcia teoretyczne -Ergonomia i efektywność pracy kierowcy | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 zajęcia teoretyczne Zachowanie pojazdu na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności: | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 zajęcia teoretyczne Manewry awaryjne – reakcja kierowcy w sytuacjach zagrożenia: | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 zajęcia teoretyczne Poślizgi – rozpoznanie, reakcja, odzyskiwanie kontroli: | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 zajęcia teoretyczne Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy: | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 zajęcia teoretyczneJazda szosowa po wyznaczonej trasie torowej,Ćwiczenia na symulatorach: | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Ocena umiejętności uczestnika – audyt indywidualny: | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 zajęcia teoretyczne Elementy jazdy ekonomicznej i ekologicznej | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 przerwa | Prowadzący Dariusz Szwed | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 192,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 192,31 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Dariusz Szwed
instruktor nauki jazdy od 2005 roku kategorii A1,A2,A,B,B1, BE,C1, C, CE, C1E, D, D+E, posiada 5 lat doświadczenia w danym zakresie ,
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie prezentacji
Uczestnik musi miej 80% frekwencji, weryfikowane jest to listą obecności
Warunki uczestnictwa
-Ukończone 18 lat
-min wykształcenie podstawowe
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT: "Szkolenie zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawy o podatku od Towarów i Usług"
Adres
Adres
ul. Mrągowska 11
60-161 Poznań
woj. wielkopolskie
87-100 Szosa Chełmińska 42 a
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
Kontakt
Kontakt
Marta szymczak
E-mail
m.szymczak@atcgrupa.pl
Telefon
(+48) 730 730 716