Sztuczna inteligencja w praktyce - przygotowanie do korzystania z AI w pracy, edukacji i administracji publicznej
Sztuczna inteligencja w praktyce - przygotowanie do korzystania z AI w pracy, edukacji i administracji publicznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób chcących wykorzystywać AI w pracy, edukacji lub działalności społecznej. Adresaci:
- Specjaliści i menedżerowie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta – treści, kampanie, oferty, automatyzacja komunikacji;
- Specjaliści HR, L&D i employer brandingu – rozwój kompetencji, materiały szkoleniowe, analizy kadrowe;
- Analitycy biznesowi, finansowi i controllerzy – raporty, prognozy, rekomendacje;
- Kierownicy projektów, product ownerzy, liderzy R&D i analitycy danych – prototypowanie, testy, automatyzacja pracy;
- Nauczyciele, trenerzy i specjaliści ds. rozwoju – scenariusze i materiały edukacyjne;
- Studenci, doktoranci i uczniowie 18+ – projekty badawcze, edukacyjne, biznesowe;
- Pracownicy administracji publicznej, instytucji kultury i NGO – projektowanie usług, kampanii i działań edukacyjnych z użyciem AI;
- Osoby dorosłe, w tym 50+ – rozwój kompetencji cyfrowych, bezpieczne korzystanie z AI, tworzenie treści i projektów online.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji w projektowaniu, prototypowaniu i wdrażaniu rozwiązań usprawniających zadania i procesy edukacyjne lub zawodowe — od tworzenia treści tekstowych, multimedialnych oraz stron internetowych po automatyzację zadań — z zachowaniem wymogów etycznych, RODO, praw autorskich i zasad transparentności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje AI i uczenie maszynowe oraz charakteryzuje procesy, w których AI usprawnia jego zadania. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe pojęcia „sztuczna inteligencja” i „uczenie maszynowe”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej pięć codziennych zastosowań AI w życiu i pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia fakty i mity dotyczące możliwości oraz ograniczeń AI, uzasadniając klasyfikację. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje procesy w swojej pracy i wskazuje obszary, w których AI może realnie zwiększyć efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje skuteczne prompty do dużych modeli językowych i optymalizuje odpowiedzi ChatGPT pod określony cel. | Kryteria weryfikacji Planuje wdrożenie zasad działania dużych modeli językowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Pisze zapytania trzema technikami (opisową, opartą na przykładach i z rolą) oraz ocenia trafność zwracanych wyników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje ChatGPT do generowania treści, planowania i nauki zgodnie z założonym celem, modyfikując prompt w celu poprawy rezultatu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje spójny materiał audiowizualny łączący grafikę, audio i wideo wygenerowane narzędziami AI. | Kryteria weryfikacji Generuje i prezentuje ilustrację w DALL·E lub MidJourney spełniającą określone parametry estetyczne i techniczne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Konwertuje tekst na mowę i odwrotnie w narzędziu TTS/STT oraz przedstawia wyniki | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Tworzy jedno minutowe wideo z awatarem AI dopasowane do celu komunikacyjnego. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Integruje grafikę, audio i wideo w jeden spójny materiał audiowizualny. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy i publikuje funkcjonalny prototyp strony www zintegrowany z wybraną usługą zewnętrzną. | Kryteria weryfikacji Używa głównych funkcji i modelu pracy platformy V0.dev. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Projektuje strukturę strony (layout, sekcje, formularze, CTA) zgodnie z briefem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Konfiguruje integrację z przynajmniej jedną usługą zewnętrzną (np. newsletter lub płatności online). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wdraża plan moderacji etapu obejmujący role, Publikuje działający prototyp strony dla wybranej inicjatywy w czasie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje i dokumentuje trzyetapowy przepływ automatyzacji zwiększający efektywność konkretnego procesu. | Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzie AI adekwatne do wskazanego procesu organizacyjnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Konstruuje trzyetapowy przepływ automatyzacji w Make lub Zapier obejmujący jedną zmienną dynamiczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Generuje raport analityczny z surowych danych przy użyciu AI, prezentując wnioski i rekomendacje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Opracowaniu mini-system automatyzacji wraz z architekturą i miernikami sukcesu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje i prezentuje prototyp rozwiązania AI spełniający zdefiniowane potrzeby. | Kryteria weryfikacji Określa i przedstawia problem, cel biznesowy oraz mierzalne kryteria sukcesu projektu AI. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia, przygotowuje harmonogram obejmujący analizę, prototypowanie i testy oraz przedstawia wynik pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Buduje prototyp rozwiązania AI oraz prezentuje efekty weryfikacji skuteczności prototypu na podstawie zdefiniowanych kryteriów sukcesu. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje wyniki projektu, oceniając wartość dla odbiorcy i proponując dalsze usprawnienia. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje w zespole kodeks odpowiedzialnego korzystania z AI oraz rozstrzyga dylematy etyczne związane z jej wykorzystaniem. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i uzasadnia ryzyka (deepfake, manipulacja, nadużycia) oraz uzgadnia z zespołem działania zapobiegawcze. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Zapewnia prywatność i transparentność danych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Formułuje i wdraża kodeks fair use. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
I. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
- Definicje i kluczowe pojęcia: sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe
- Przegląd codziennych zastosowań AI w życiu i pracy
- Fakty i mity: rzeczywiste możliwości oraz ograniczenia AI
- Definiowanie mapy obszarów, w których AI może wspierać realizację zadań
II. Modele językowe i ChatGPT
- Zasady działania dużych modeli językowych
- Techniki formułowania zapytań umożliwiających precyzyjne wyniki
- Przykłady zastosowań: generowanie treści, planowanie, nauka
III. Generowanie treści multimedialnych
- Grafika generowana przez DALL·E i MidJourney
- Techniki mowy i transkrypcji – narzędzia TTS/STT (np. ElevenLabs)
- Wideo z awatarami AI – omówienie możliwości Synthesia i HeyGen
- Opracowanie materiałów wizualnych, dźwiękowych lub wideo z wykorzystaniem AI
IV. Tworzenie stron internetowych bez kodowania (V0.dev)
- Charakterystyka platformy V0.dev i jej główne funkcje
- Projektowanie układu: layouty, sekcje, formularze, wezwania do działania
- Integracje z zewnętrznymi usługami: newslettery, formularze, płatności
- Realizacja prototypu strony dla wybranej inicjatywy za pomocą V0.dev
V. Automatyzacja procesów i zarządzanie zadaniami
- Narzędzia AI w organizacji: planowanie, listy zadań, notatki
- Platformy automatyzacyjne: wprowadzenie do Make i Zapier
- Wykorzystanie AI do analizy danych oraz tworzenia raportów
- Projekt mini-systemu automatyzacji codziennych czynności
VI. Projekt AI: od formułowania potrzeby do wdrożenia
- Identyfikacja celu lub problemu możliwego do rozwiązania z AI
- Dobór narzędzi oraz opracowanie harmonogramu działań
- Prototypowanie i weryfikacja działania rozwiązań
- Prezentacja wyników pracy oraz wnioski z przeprowadzonego projektu
Moduł VII: Etyka i odpowiedzialne korzystanie z AI
- Identyfikacja zagrożeń: deepfake, manipulacja, nadużycia.
- Ochrona prywatności (RODO), prawa autorskie, zasady transparentności.
- Zasady „fair use” oraz dobre praktyki w korzystaniu z AI.
Moduł VIII: Egzamin - Fundacja My Personality Skills
JEDNA GODZINA SZKOLENIA ODPOWIADA GODZINIE ZEGAROWEJ.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
W trakcie szkolenia przewidziane są krótkie przerwy, dostosowane do tempa i dynamiki pracy grupy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł I | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł II | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł III | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł IV | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Modul V | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł VI | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Moduł VII | Prowadzący Mateusz Kaliszewski | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Moduł VIII Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 263,16 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 276,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 276,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 138,37 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 138,37 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Kaliszewski
Od ponad 12 lat pomaga ludziom i organizacjom zamieniać pomysły w działające rozwiązania. Ostatnia aktualizacja wiedzy na temat sztucznej inteligencji odbyła się w sierpniu 2025.
Uczy, jak przejść od „mamy fajny pomysł” do „działa i przynosi efekty” – korzystając z metod takich jak Design Thinking, Lean Startup i stosując narzędzia AI. W Allegro współtworzył sposób pracy nad nowymi produktami i zbudował Innovation Hub – zespół, który doprowadził wiele pomysłów od idei w głowie aż po realne wdrożenie.
Prowadzi szkolenia i warsztaty, na których uczestnicy pracują nad prawdziwymi wyzwaniami, tworzą prototypy, testują je z odbiorcami i podejmują trafne decyzje. Szkoli startupy, firmy i instytucje – od małych zespołów po duże organizacje – oraz wykładał Design Thinking na Uniwersytecie Warszawskim.
Wierzy, że innowacje i AI to nie magia ani modne hasła, tylko praktyczne narzędzia, które mogą pomóc każdemu szybciej działać, lepiej odpowiadać na potrzeby ludzi i rozwijać swój biznes czy projekt.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma:
- Notatnik i długopis
- Wydrukowany skrypt szkolenia
Dostęp do niezbędnego sprzętu na czas szkolenia (uczestnicy pracują na swoim sprzęcie, a w przypadku braku takiej możliwości zapewni go organizator)
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust.1 pkt. 14 Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Miejsce realizacji spełnia wszystkie warunki do profesjonalnego przeprowadzenia szkolenia, łatwy dojazd
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- lokalizacja dobrze skomunikowana, bliskość hoteli i pełnego wyżywienia dla przyjezdnych