Kurs umiejętności coachingowych - coaching prowokatywny
Kurs umiejętności coachingowych - coaching prowokatywny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
1. Profil uczestnika
Program skierowany jest do osób, które:
- pracują z ludźmi w roli coacha, trenera, mentora, lidera, psychologa, terapeuty lub pedagoga,
- są w trakcie szkolenia coachingowego lub posiadają już podstawowe doświadczenie w pracy coachingowej,
- chcą pogłębić swoje umiejętności i poznać zaawansowane metody pracy w coachingu prowokatywnym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym programu „Zaawansowane Umiejętności Coachingowe” jest rozwój zaawansowanych kompetencji coachingowych uczestników poprzez integrację teorii, narzędzi i praktyki z zakresu coachingu prowokatywnego. Program ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia pogłębionych procesów coachingowych w pracy indywidualnej i zespołowej, w różnych kontekstach życiowych i zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i analizuje potrzeby klienta w różnych kontekstach coachingowych (life, biznes, system, zespół). | Kryteria weryfikacji • poprawnie diagnozuje kontekst i temat coachingu na podstawie rozmowy z klientem,• dobiera odpowiedni model pracy (np. model Diltsa, 6 filarów poczucia wartości), • rozróżnia cele operacyjne i rozwojowe klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosuje różnorodne narzędzia coachingowe dostosowane do potrzeb klienta oraz etapu procesu. | Kryteria weryfikacji • prowadzi ćwiczenia coachingowe w oparciu o wybrane narzędzia (np. pytania wznoszące, pozytywna intencja emocji, praca z wewnętrznym dzieckiem),• uzasadnia dobór narzędzia do konkretnej sytuacji klienta, • elastycznie reaguje na zmianę w dynamice sesji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje relację coachingową opartą na zaufaniu, empatii, strukturze i etyce. | Kryteria weryfikacji • prowadzi sesję zgodnie z zasadami aktywnego słuchania, neutralności i bezwarunkowej akceptacji,• stosuje model językowy adekwatny do postawy coachingowej (także w coachingu prowokatywnym), • potrafi zakończyć proces coachingowy w sposób wzmacniający klienta. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Integruje elementy coachingu systemowego, prowokatywnego i zespołowego w pracy z klientem lub grupą. | Kryteria weryfikacji • stosuje wybrane elementy podejścia systemowego (np. ustawienia, lojalności rodowe),• rozpoznaje momenty, w których technika prowokatywna może być skuteczna i bezpieczna, • potrafi poprowadzić interwencję coachingową w zespole z uwzględnieniem dynamiki grupy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program – 72 godziny
Harmonogram 27 godzinnego szkolenia: Zaawansowane Umiejętności Coachingowe
Program szkolenia (27 godzin / 3 dni / 9 modułów):
Dzień 1
Moduł 1 (3h) – Wprowadzenie do coachingu prowokatywnego
- Geneza i założenia podejścia prowokatywnego (Frank Farrelly).
- Rola języka i komunikacji w procesie zmiany.
- Bezpieczeństwo i etyka w coachingu prowokatywnym.
Moduł 2 (3h) – Wzorce językowe w coachingu prowokatywnym
- Rodzaje wzorców: przesada, absurd, paradoks, odwracanie znaczeń.
- Praca na przykładach – analiza transkryptów.
- Ćwiczenia w parach i grupach.
Moduł 3 (3h) – Łączenie języka z intencją
- Jak dobrać komunikat do sytuacji klienta.
- Intencja miłości i troski w tle prowokacji.
- Pierwsze mini-sesje ćwiczeniowe.
Dzień 2
Moduł 4 (3h) – Odwaga w relacji coachingowej
- Praca z własnymi obawami coacha.
- Techniki budowania pewności siebie w sesji.
- Wyjście poza strefę komfortu – ćwiczenia w grupie.
Moduł 5 (3h) – Humor jako narzędzie zmiany
- Mechanizmy psychologiczne humoru.
- Jak unikać ironii i sarkazmu, które ranią.
- Tworzenie „bezpiecznych żartów” w procesie zmiany.
Moduł 6 (3h) – Lekkość w pracy z trudnymi tematami
- Transformowanie ciężkich narracji klienta w nowe spojrzenie.
- Techniki zmiany tonu i energii rozmowy.
- Ćwiczenia w małych grupach.
Dzień 3
Moduł 7 (3h) – Postawa coacha prowokatora
- Elementy postawy: miłość, wyzwanie, obecność, autentyczność.
- Praca z ciałem, głosem i energią.
- Asertywność w stylu prowokatywnym.
Moduł 8 (3h) – Sesje demo
- Pokazowe sesje prowadzone przez trenera.
- Analiza zastosowanych narzędzi i reakcji klienta.
- Dyskusja i wnioski.
Moduł 9 (3h) – Praktyka umiejętności prowokatywnych
- Uczestnicy prowadzą pełne sesje z użyciem narzędzi prowokatywnych.
- Feedback 360° od grupy i trenera.
- Podsumowanie szkolenia, plan wdrożenia w praktyce.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie do coachingu prowokatywnego | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Wzorce językowe w coachingu prowokatywnym | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Łączenie języka z intencją | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Odwaga w relacji coachingowej | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Humor jako narzędzie zmiany | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Lekkość w pracy z trudnymi tematami | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Postawa coacha prowokatora | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Praca z ciałem, głosem i energią. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Sesje demo | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Analiza zastosowanych narzędzi i reakcji klienta. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Praktyka umiejętności prowokatywnych | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Lilianna Kupaj
Trener Transforming Communication
Coach Superwizor Izby Coachingu
Praktyk Integrującej Obecności
Konsultant Zarządzania
Autorka i trener programu Szkoły Coachingu akredytowanego w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Coachów ICI. Specjalizuje się w coachingu: life, biznes i edu. Posiada najwyższą akredytację Coach Master Trainer International Association of Coaching Institutes. Jest, także akredytowanym coachem superwizorem Izby Coachingu. Pracuje jako mentor, superwizor i wykładowca akademicki. Posiada uprawnienia trenerskie do uczenia metody Transforming Communications™. Jest to komunikacja skierowana do ludzi na wymagających stanowiskach (zarządy firm, menadżerowie oświaty,terapeuci, trenerzy, coachowie).
2002- 2006 Menedżerskie w branży medycznej i farmaceutycznej,
2004 -dzisiaj Trener, konsultant zarządzania,
2006 -dzisiaj Coach,
2006 – dzisiaj Właściciel, dyrektor zarządzający, firma szkoleniowa,
2016 Prezeska Fundacji Świadomego Rozwoju Edukacji.
2015 Uzyskanie międzynarodowej akredytacji w stopniu Coach Master Trainer ICI
2015 Uprawnienia do międzynarodowej akredytacji coachów w Polsce
2011 Międzynarodowa akredytacja programu coachingowego Szkoły Coachingu Lilianna
Kupaj
2011 Uzyskanie międzynarodowej akredytacji w stopniu Master Coach ICI
2007-2008 StowarzyszenieTrenerów i Konsultantów ZarządzaniaMatrik, roczne studium
rozwijające warsztat trene
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników programu
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny pakiet materiałów edukacyjnych, który wspiera proces uczenia się oraz umożliwia dalszy rozwój po zakończeniu kursu.
W skład materiałów wchodzą:
- Podręcznik uczestnika (drukowany lub PDF)
- zawierający opisy modeli coachingowych (Dilts, 6 filarów, 5 dysfunkcji zespołów),
- wprowadzenia teoretyczne do każdego bloku tematycznego,
- zestaw narzędzi coachingowych z instrukcją zastosowania.
- Karty ćwiczeń i arkusze pracy
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe do każdego modułu,
- karty do pracy z emocjami, przekonaniami, celami i wartościami.
- Zeszyt refleksji własnej
- przestrzeń na zapisy z procesów własnych, wglądy i autorefleksje,
- dedykowane pytania coachingowe do pracy między modułami.
- Dostęp do platformy online (opcjonalnie)
- materiały wideo z nagranych sesji demo (jeśli zdecydujesz się je udostępniać),
- prezentacje ze slajdami z każdego dnia,
- dodatkowe artykuły, nagrania, medytacje prowadzone.
- Certyfikat ukończenia kursu
- imienny, z oznaczeniem liczby godzin szkoleniowych i zakresu merytorycznego.
Warunki uczestnictwa
Wymagania formalne
- Ukończone 21 lat,
- Co najmniej średnie wykształcenie, preferowane wyższe pedagogiczne, psychologiczne.
- Motywacja do pracy rozwojowej oraz gotowość do udziału w intensywnym procesie edukacyjnym i praktycznym.
Adres
Adres
Budynek posiada następujące pomieszczenia dydaktyczne: pierwsze piętro - sala wykładowa, gabinet coachingowy; parter - biuro, pomieszczenie sanitarne, zaplecze socjalne. Pomieszczenia są estetyczne, funkcjonalne i utrzymane w czystości.
Wyposażenie dydaktyczne:
- plansze edukacyjne,
- filmy edukacyjne,
- prezentacje multimedialne,
- materiały dydaktyczne,
- książki,
- gry szkoleniowe,
- flipchart.
Szkoła zapewnia uczestnikom możliwość dostępu do niezbędnych urządzeń biurowych oraz internetu (sieć WIFI). Baza dydaktyczna jest unowocześniana i poszerzana zgodnie z potrzebami klientów i możliwościami Szkoły.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi