Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy- usługa szkoleniowa
Akademia HR - Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy- usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana dla:
- specjalistów ds. HR;
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy
- menedżerów i kandydatów na menedżerów.
Doświadczenie na poziomie wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu nie jest wymagane od uczestników przed rozpoczęciem szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi29
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do pozyskiwania (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystaniazróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników. Dostosowuje kompetencje pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji (reskilling). Kształtuje otwartość na wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility - zdolność do edukowania, przystosowywania się, oduczania i ponownego uczenia się, aby nadążyć za ciągle zmieniającymi).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania iutrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Kryteria weryfikacji rozpoznaje zmiany na rynku pracy i wskazuje konkretne trudności, wyzwania, jakie ta zmiana wywołujezarówno na poziomie rekrutacji jak i na etapie utrzymania pracownika | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników | Kryteria weryfikacji wymienia metody oceny potencjałukandydata/pracownika, sposoby weryfikacji i dopasowuje ich zakres dospecyfiki firmy/działu/stanowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Kryteria weryfikacji definiuje potrzeby organizacji w zakresie określonych kwalifikacji,kompetencji i doświadczenia personelu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalnekorzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji wymienia przewagi zróżnicowaniapracowników i ich potencjału oraz wskazuje korzyści płynące dla firmy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników | Kryteria weryfikacji kreuje programy rekrutacji, wyboru i onboardingu w oparciu o kompetencje, talenty i doświadczenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ichdostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie narzędzia i tworzy procesy HR służące monitorowaniu ipodnoszeniu poziomu kompetencji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencjipracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Kryteria weryfikacji proponuje aktualizacje rozwiązań i narzędzi HRwzględem wyzwań organizacyjnych i społecznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji projektuje ścieżki rozwoju kariery | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystujepotencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników | Kryteria weryfikacji dostrzega zróżnicowanie pracowników iwymienia korzyści | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymianywiedzy doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń | Kryteria weryfikacji współtworzy programy wymiany wiedzymiędzy młodszym a dojrzalszym personelem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie igotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Kryteria weryfikacji wymienia sposoby zwiększania potrzeby stałego rozwoju kompetencji imotywacji wewnętrznej do uczenia się przez całe życie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Kryteria weryfikacji tworzy mapę wartości i kulturyorganizacyjnej propagującej stawianie czoła wyzwaniom rozwojowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Identyfikacja potencjału, osobowości i talentów
1. Rozpoznanie talentów i wzmocnienie pracowników. Zrozumienie kluczowych kompetencji i umiejętności zespołu, w tym rozpoznawanie mocnych stron.
2. Aspiracje i potrzeby rozwojowe. Analiza potrzeb pracowników i ich indywidualnych ścieżek rozwoju.
3. Lista pożądanych kompetencji dla wybranych stanowisk. Określenie kluczowych kompetencji dla wybranych ról oraz wymaganych poziomów umiejętności.
4. Ocena potencjału i kompetencji pracowników.
Przegląd metod oceny potencjału
1. Wspieranie rozwoju pracowników - różne poziomy delegowania zadań.
2. Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Prowadzenie rozmów rozwojowych.
3. Udzielanie wartościowego i konstruktywnego feedbacku (doceniającego).
4. Stosowanie narzędzia Team Canvas do pracy zespołowej.
5. Wypracowywanie wspólnych zasad pracy zespołowej. Lepsza komunikacja i efektywna praca zespołowa na bazie różnorodności
Motywacja i kultura pracy
1. Motywowanie pracowników i automotywacja. Narzędzia do budowania motywacji wewnętrznej oraz przeciwdziałania zjawiskom takim jak "quiet quitting."
2. Przekazywanie wiedzy między pokoleniami. Jak optymalnie wykorzystać współpracę czterech pokoleń w zespole.
3. Korzyści z pracy w zróżnicowanych zespołach. Wpływ różnorodności wiekowej, doświadczeniowej i kompetencyjnej na efektywność zespołu.
4.Case study - praca w grupach
W trakcie usługi będą wykorzystywane metody interaktywne i aktywizujące rozumiane jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie - takie jak: ćwiczenia praktyczne, brain storming z trenerem, case study, mapa myśli, symulacja.
Przed szkoleniem: uczestnik odbędzie rozmowę z prowadzącym diagnozującą jego obecny stan wiedzy, oczekiwania wobec szkolenia oraz wyzwania, z którymi się mierzy w zakresie tematyki szkolenia, na obecnie zajmowanym stanowisku.
Walidacja osiągniętych efektów kształcenia: wywiad swobodny, obserwacja w warunkach symulowanych. Walidacja jest wliczana do procesu kształcenia, a tym samym czasu trwania usługi rozwojowej.
Usługa dedykowana dla:
- specjalistów ds. HR;
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy,
- menedżerów i kandydatów na menedżerów.
Doświadczenie na poziomie wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu nie jest wymagane od uczestników przedrozpoczęciem szkolenia.
Walidacja jest wliczana do procesu kształcenia, a tym samym czasu trwania usługi rozwojowe.
W czas trwania usługi zostały wliczone przerwy po 15 min i 30 min (w odniesieniu do jednego dnia szkoleniowego trwającego z przerwami po 8 godz. oraz dni na walidację po 2,5 godz.)
Liczba godzin zajęć teoretycznych : 6h00min
Liczba godzi zajęć praktycznych łącznie z walidacją: 23h
RAZEM: 29h00min
Usługa odbywa się w godzinach zegarowych. Szkolenie realizowane w przestrzeni szkoleniowej dostosowanej do pracy warsztatowej (np.sala konferencyjna). Uczestnicy spotykają się w czasie rzeczywistym z trenerem, biorąc udział w ćwiczeniach, dyskusjach, analizach przypadków i symulacjach.
Optymalna liczba uczestników sprzyja pracy warsztatowej, interakcji i indywidualnemu podejściu trenera. Istnieje swobodna możliwość podziału na mniejsze grupy robocze w czasie ćwiczeń praktycznych. Sala wyposażona jest w: projektor lub ekran multimedialny, flipchart+ markery, stoły umożliwiające pracę w podgrupach, dostęp do gniazdek elektrycznych (dla uczestników z laptopami), dobre oświetlenie, wentylacja i akustyka, zapewniony jest dostęp do Wi-Fi. Na miejscu jest dostęp do zaplecza sanitarnego oraz miejsca do przerw regeneracyjnych.
Wybrane metody walidacji (obserwacja w warunkach symulowanych i wywiad swobodny) umożliwiają zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw). Walidacja usługi rozwojowej z użyciem wywiadu swobodnego i obserwacji w warunkach symulowanych obejmuje dwa główne etapy: wywiad swobodny w zakresie kompetencji przypisanych do tej formy walidacji io bserwacja w symulowanych warunkach - pozostałe wskazane w efektach kształcenia. Wywiad pozwala na zgłębienie wiedzy i doświadczeń uczestnika, a obserwacja w symulowanej sytuacji - na weryfikację umiejętności w praktyce w postaci zadawanych scenek,zadań, ćwiczeń symulujących rzeczywistość w organizacji. Wywiad jest elastyczny, czyli rozmowa nie jest ściśle zaplanowana, aleukierunkowana na mierzone umiejętności i wiedzę. Obserwacja pozwala na stworzenie realistycznej sytuacji, w której uczestnik walidacji może wykazać swoje umiejętności. Pozwala na bezpieczne i kontrolowane sprawdzenie umiejętności, szczególnie w sytuacjach, które mogłyby być trudne do zaobserwowania w rzeczywistych warunkach pracy. Poprzez użycie różnych technik, takich jak zadaniapraktyczne, projekt, odgrywanie ról symulacyjnie uczestnik wykazuje poziom umiejętności realnego wykonania danego zadania. Walidator sporządza raport z oceną tj. arkusz z oceną wywiadu i protokół z wynikami obserwacji w warunkach symulowanych.
Ocena: pozytywna (2-3 pkt za każdą kompetencję) / negatywna (0 pkt za każdą kompetencję):
3 pkt – odpowiedź całkowicie prawidłowa, niewymagająca uzupełnienia
2 pkt – odpowiedź prawidłowa wymagająca niewielkiego uzupełnienia
1 pkt – odpowiedź wymagająca uzupełnień lub zawiera błędy
0 pkt – odpowiedź nieprawidłowa lub brak odpowiedzi
Uczestnik po ukończeniu usługi samodzielnie i efektywnie pozyskuje talenty w procesie rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz wykorzystuje zróżnicowany potencjał, talenty, doświadczenia pracowników. Dostosowuje kompetencje pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji . Uczestnik po usłudze kształtuje otwartość na wyzwania rozwojowe i zarządza zróżnicowanym potencjałem pracowników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,03 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,03 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formacie pdf takie jak prezentacja, case study oraz ćwiczenia praktyczne w trakcie trwania usługi na podany przez siebie adres mailowy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne dla uczestników usługi online (np. przez Google Meet lub MS Teams):
1. Sprzęt i oprogramowanie:
- komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do Internetu (nie zaleca się korzystania z telefonu),
- aktualna wersja przeglądarki internetowej (Google Chrome, Firefox, Edge),
- zainstalowany i sprawny mikrofon oraz głośniki lub zestaw słuchawkowy (headset),
- kamera internetowa – wymagana do potwierdzania obecności uczestnika i aktywnego udziału.
2. Łącze internetowe:
- stabilne połączenie internetowe o minimalnej prędkości 10 Mb/s, zalecane 20 Mb/s lub więcej (zarówno download, jak i upload),
- łącze nieobciążone innymi aplikacjami działającymi w tle (np. pobieranie plików, streaming).
3. Środowisko pracy:
- ciche i dobrze oświetlone miejsce sprzyjające skupieniu,
- możliwość udziału w pełnym zakresie godzinowym usługi bez zakłóceń zewnętrznych,
- obowiązek włączenia kamery przez cały czas trwania szkolenia – zgodnie z wymogami weryfikacji obecności przez BUR.
4. Dodatkowe:
- dostęp do platformy Google Meet (lub innej wskazanej przez organizatora),
- link do spotkania oraz ewentualne instrukcje logowania przesyłane min. 24h przed rozpoczęciem,
- możliwość udziału w testowym połączeniu technicznym na prośbę uczestnika przed rozpoczęciem szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi