Metody rozwiązywania problemów - rozwijanie analitycznego myślenia i kreatywności
Metody rozwiązywania problemów - rozwijanie analitycznego myślenia i kreatywności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących w zespołach, które na co dzień mierzą się z wyzwaniami wymagającymi szybkiego i skutecznego podejmowania decyzji. Uczestnikami mogą być zarówno pracownicy, jak i liderzy zespołów. Szkolenie nie wymaga specjalistycznej wiedzy – kluczowe są otwartość na rozwój, chęć doskonalenia kompetencji miękkich oraz gotowość do pracy nad własnym stylem działania w zespole.
Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji13-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu rozwój umiejętności niezbędnych do efektywnego rozwiązywania problemów w zespole oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawodowych, wzmocnienie współpracy w zespole, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych oraz kreatywne podejście do trudnych wyzwań zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje zasady myślenia analitycznego w procesie decyzyjnym | Kryteria weryfikacji Wskazuje błędy logiczne w przedstawionym ciągu rozumowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje etap, na którym doszło do niewłaściwej oceny informacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Właściwie reaguje w sytuacjach konfliktowych | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje styl reagowanie na podstawie opisu zachowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje możliwe konsekwencje wynikające z zastosowania określonego stylu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje dane w kontekście identyfikacji problemu | Kryteria weryfikacji Wybiera informacje istotne dla diagnozy problemu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór działań na podstawie przeprowadzonej analizy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 1 dzień szkoleniowy w godz. 9:00 - 16:00 - 7 h zegarowych (8 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Rozwiązywanie problemów - czyli jak osiągać cele budując współpracę
- etapy rozwiązywania problemu – wg schematu ZAPD i PDCA,
- przepływ informacji jako podstawa harmonijnej współpracy,
- komunikacja i współpraca w sytuacji awarii – podstawowe zasady,
- test i samoocena w obszarze ZAPD.
MODUŁ II
Co dzieje się z ludźmi, gdy pojawiają się trudności - umiejętność diagnozowania problem czy konflikt?
- style reakcji na konflikt (podstawowe sposoby reagowania w sytuacji konfliktowej),
- jak rozwijają się konflikty – fazy rozwoju,
- przyczyny powstawania i narastania konfliktów w miejscu pracy,
- zachowania sprzyjające i utrudniające rozwiązywanie konfliktów,
- diagnozowanie własnego stylu radzenia sobie w sytuacji sporu,
- zachowania o charakterze uległości i ich następstwa,
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych – odmowa, krytyka, złość, inne trudne emocje,
- ćwiczenie w obszarze konstruktywnych sposobów zachowania w sytuacji problemowej,
- kooperacja jako najbardziej trwały sposób rozwiązywania konfliktów.
MODUŁ III
Umiejętności analityczne
- myślenie analityczne - podstawowe zasady,
- najczęstsze błędy i bariery w myśleniu analitycznym - błędy w rozumowaniu i osądzie,
- etapy rozwiązywania problemu; wykorzystanie myślenia analitycznego w rozwiązywaniu problemów; definiowanie problematycznego obszaru; praca z informacjami; zbieranie informacji; wybór istotnych informacji, ich analiza i ocena,
- w jaki sposób rozwijać umiejętności analityczne?
MODUŁ IV
Etapy rozwiązywania problemu – w stronę kooperacji
- nazwanie lub narysowanie problemu,
- arkusze, diagramy natężenia występowania problemu,
- ustalenie reguł działania,
- poszukiwanie i wybór rozwiązań,
- harmonogram działania – plany, wykresy,
- wdrażanie ustaleń,
- sprawdzenie efektywności.
MODUŁ V
Kreatywność w budowaniu rozwiązań problemów - przegląd technik
- burza mózgów
- analiza SWOT,
- partycypacja w podejmowaniu decyzji,
- technika przeciwnych reakcji,
- diagram Ishikawy,
- „6 x dlaczego?”
- kruszenie obiektu,
- PMI,
- budowanie eksperymentów.
MODUŁ VI
Wdrożenie rozwiązań
- arkusz analizy kosztów i potencjalnych korzyści,
- określenie zagrożeń i wsparcia przy wdrażaniu rozwiązania,
- etap wdrożenia rozwiązań i kontroli ich skuteczności,
- cykl Deminga – praktyczne podejście do tematu zapewnienia trwałości rozwiązań,
- plan działania i odpowiedzialności.
MODUŁ VII
Case study
- analiza konkretnych sytuacji problemowych pojawiających się w codziennej pracy,
- przyczyny powstawania trudności w czasie rozwiązywania problemu (niesłuchanie, nadmierna koncentracja na sobie i własnych emocjach, niejasne formułowanie problemu, przedwczesne poszukiwanie rozwiązań, brak analizy błędów, niewypracowanie zasad, brak podsumowania i ustaleń końcowych),
- problemy pojawiające się w kontaktach z trudnymi współpracownikami.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł I, II | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł III, IV, V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł VI, VII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 168,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 83,46 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 67,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 180 dni szkoleniowych z tematyki rozwiązywania problemów.
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi