Ruch, Zmysły, Rozwój – techniki ruchowe i elementy integracji sensorycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym
Ruch, Zmysły, Rozwój – techniki ruchowe i elementy integracji sensorycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Ruch, Zmysły, Rozwój – techniki ruchowe i elementy integracji sensorycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym” skierowane jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów oraz specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Adresatami są osoby, które chcą w sposób praktyczny i skuteczny wspierać rozwój psychoruchowy dzieci, poprawiać ich koncentrację, równowagę emocjonalną oraz integrację sensoryczną. Program dedykowany jest również tym, którzy poszukują gotowych narzędzi, scenariuszy zajęć oraz konkretnych rozwiązań do codziennej pracy edukacyjno-terapeutycznej. Szkolenie łączy wiedzę teoretyczną z intensywną praktyką.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Ruch, Zmysły, Rozwój – techniki ruchowe i elementy integracji sensorycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym” przygotowuje uczestników do świadomego wspierania rozwoju psychoruchowego dzieci poprzez naukę organizowania zajęć ruchowych, wykorzystujących elementy integracji sensorycznej. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności tworzenia angażujących scenariuszy wspierających koncentrację, emocje i postawę ciała dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia i charakteryzuje etapy rozwoju psychoruchowego dziecka. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia etapy rozwoju psychoruchowego dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ ruchu na rozwój emocjonalny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i organizuje zajęcia wspierające integrację sensoryczną dzieci. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór ćwiczeń do potrzeb dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje scenariusze zajęć ruchowych dostosowanych do potrzeb grupy. | Kryteria weryfikacji Projektuje scenariusz zajęć z uwzględnieniem celów rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia i monitoruje wpływ aktywności ruchowej na funkcjonowanie dziecka. | Kryteria weryfikacji Nadzoruje przebieg zajęć pod kątem założeń rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto dr Marietta Blachnik-Gęsiarz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Program został przygotowany z myślą o nauczycielach, wychowawcach, pedagogach, terapeutach oraz specjalistach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnicy szkolenia zyskają konkretne narzędzia i wiedzę wspierającą rozwój psychoruchowy dzieci, ich koncentrację, integrację sensoryczną oraz prawidłową postawę ciała. Szkolenie uwzględnia również rozwój kompetencji w zakresie tworzenia angażujących scenariuszy zajęć oraz skutecznej współpracy z rodzicami i zespołem nauczycielskim.
Szkolenie łączy wiedzę teoretyczną z intensywną praktyką, umożliwiając uczestnikom zdobycie kompetencji niezbędnych w codziennej pracy z dziećmi.
Program obejmuje część teoretyczną i praktyczną, zakończoną procesem walidacji efektów uczenia się. Całkowity czas trwania usługi rozwojowej wynosi 24 godziny zegarowe, w tym 3 godziny przerw – wliczonych w czas trwania usługi. Szkolenie realizowane jest w formie hybrydowej, w warunkach sprzyjających koncentracji, aktywnej nauce i komfortowi uczestników.
Część teoretyczna:
Koncentruje się na przekazaniu uczestnikom wiedzy z zakresu:
- etapów i kamieni milowych w rozwoju psychoruchowym dziecka,
- znaczenia aktywności ruchowej w rozwoju koncentracji, równowagi emocjonalnej i sensorycznej,
- podstawowych założeń integracji sensorycznej i jej znaczenia w pracy z dziećmi,
- zasad organizacji przestrzeni sprzyjającej aktywności ruchowej i sensorycznej,
- roli nauczyciela w obserwacji i reagowaniu na trudności rozwojowe dzieci.
Część praktyczna:
Obejmuje ćwiczenia i zadania warsztatowe z zakresu:
- organizacji zajęć ruchowych wspierających rozwój sensoryczny (gry, zabawy, ćwiczenia),
- tworzenia i modyfikowania scenariuszy zajęć dostosowanych do grupy,
- ćwiczeń oddechowych i posturalnych regulujących emocje i poprawiających koncentrację,
- pracy z technikami wspierającymi integrację sensoryczną u dzieci z trudnościami
Walidacja – Końcowy test teoretyczny oraz obserwacja w warunkach symulowanych, stanowiące podstawę do uzyskania certyfikatu zgodnego z wymaganiami Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Harmonogram (przykładowy podział na dni szkoleniowe):
Dzień 1:
- Jak przebiega prawidłowy rozwój dzieci, charakterystyka kamieni milowych, umiejętności uczenia się
- Ruch jego rola w rozwoju dziecka.
- Praca własna – stwórz swój scenariusz zajęć
Dzień 2:
- Prawidłowa postawa ciała podczas zajęć : dzieci i nauczyciela.
- Ćwiczenia oddechowe
- Charakterystyka zaburzeń sensorycznych. Omówienie układów sensorycznych.
Dzień 3:
- Wyposażenie Sali, niezbędnik
- Ruch jako wsparcie nauki w „liczymy podskoki” „skacząca ortografia”.
- Współpraca z rodzicami i nauczycielami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Przywitanie, autoprezentacja trenera oraz członków, agenda warsztatów | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Wprowadzenie : jak przebiega prawidłowy rozwój dzieci, charakterystyka kamieni milowych, umiejętności uczenia się | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Ruch jego rola w rozwoju dziecka - część pierwsza | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Ruch jego rola w rozwoju dziecka - część druga | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Część praktyczna - część pierwsza | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Część praktyczna - część druga | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Praca własna – stwórz swój scenariusz zajęć | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Podsumowanie dnia szkolenia | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Przywitanie się, agenda na kolejny dzień kursu, ćwiczenia na rozgrzewkę | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Prawidłowa postawa ciała podczas zajęć: dzieci i nauczyciela | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Część praktyczna, ćwiczenia oddechowe | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Charakterystyka zaburzeń sensorycznych. Omówienie układów sensorycznych | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Praca własna: wykonaj własny scenariusz | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Przywitanie | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Wyposażenie sali, niezbędnik (co w przedszkolu, co w szkole) | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Ruch jako wsparcie nauki w „liczymy podskoki”, „skacząca ortografia” - część pierwsza | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 26-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Ruch jako wsparcie nauki w „liczymy podskoki” „skacząca ortografia” - część druga | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Współpraca z rodzicami i nauczycielami | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Omówienie | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Sesja Q&A | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 153,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Mićka
Na co dzień aktywnie pracuje jako terapeuta i pedagog – zarówno w szkole, jak i w centrum terapeutycznym, którego jest współtwórczynią i współprowadzącą od 5 lat. Łączy doświadczenie kliniczne i edukacyjne z praktyką szkoleniową, prowadząc kursy i warsztaty dla specjalistów, nauczycieli oraz rodziców.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rozwojem psychoruchowym dzieci, integracją sensoryczną oraz wspieraniem kompetencji rozwojowych w środowisku domowym i edukacyjnym.
Szkolenia prowadzi w oparciu o aktualną wiedzę oraz wieloletnie, codzienne doświadczenie praktyczne, co pozwala jej skutecznie przekładać teorię na rozwiązania możliwe do wdrożenia w pracy z dzieckiem.
Prywatnie mama trójki dzieci, dzięki czemu dobrze rozumie zarówno wyzwania terapeutyczne, jak i rodzinne aspekty wspierania rozwoju dziecka.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie celowo opracowanego i wydrukowanego autorskiego skryptu oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do udziału w szkoleniu online niezbędne jest stabilne połączenie z Internetem oraz jedno z poniższych urządzeń:
- komputer stacjonarny
- laptop
- tablet
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps; kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki (CLICKMEETING platforma współpracuje ze wszystkimi kamerami wbudowanymi w laptopy).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sale terapeutyczne i ćwiczeniowe, sprzęt do terapii integracji sensorycznej i terapii ręki.