Zmysły w akcji! Jak terapia ręki wspiera rozwój dziecka od najmłodszych lat?
Zmysły w akcji! Jak terapia ręki wspiera rozwój dziecka od najmłodszych lat?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Zmysły w akcji! Jak terapia ręki wspiera rozwój dziecka od najmłodszych lat?” skierowane jest do nauczycieli, terapeutów, pedagogów, opiekunów oraz wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi wymagającymi wsparcia w zakresie rozwoju motoryki. Program dedykowany jest osobom, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie rozpoznawania trudności manualnych, planowania terapii, tworzenia indywidualnych zadań oraz prowadzenia ćwiczeń sensorycznych. Uczestnicy nauczą się wykorzystywać techniki terapii ręki wspierające rozwój manualny, koordynację i samodzielność dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Szkolenie jest szczególnie wartościowe dla osób pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz gabinetach terapeutycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Zmysły w akcji! Jak terapia ręki wspiera rozwój dziecka od najmłodszych lat?” przygotowuje uczestników do wspierania rozwoju motoryki małej u dzieci poprzez zdobycie wiedzy z zakresu anatomii, integracji sensorycznej i technik terapii ręki. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać trudności manualne, planować terapię oraz tworzyć i wdrażać ćwiczenia multisensoryczne w pracy indywidualnej i grupowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy rozwoju motoryki małej i ich znaczenie w pracy terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia związane z motoryką małą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje ćwiczenia multisensoryczne wspierające rozwój motoryki małej u dzieci. | Kryteria weryfikacji Planuje ćwiczenia dostosowane do poziomu dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje przestrzeń terapeutyczną zgodnie z zasadami integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy sali wspierające rozwój sensoryczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia trudności manualne dziecka i planuje odpowiednie działania terapeutyczne. | Kryteria weryfikacji Definiuje rodzaje trudności manualnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCENTRUM SZKOLENIOWE "GOLDEN GATE" NICOLETTA BASKIEWICZ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Program szkolenia „Zmysły w akcji! Jak terapia ręki wspiera rozwój dziecka od najmłodszych lat?” został opracowany z myślą o nauczycielach, terapeutach, pedagogach oraz specjalistach pracujących z dziećmi, które wymagają wsparcia w zakresie rozwoju motoryki małej i integracji sensorycznej. Uczestnicy zyskają praktyczne narzędzia i wiedzę, pozwalające na skuteczne projektowanie i prowadzenie działań terapeutycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb dzieci.
Szkolenie łączy elementy teorii z intensywną praktyką warsztatową, umożliwiając uczestnikom rozwinięcie kompetencji w zakresie rozpoznawania trudności manualnych, tworzenia planów terapii, organizacji przestrzeni terapeutycznej oraz stosowania ćwiczeń multisensorycznych.
Program obejmuje część teoretyczną i praktyczną, zakończoną procesem walidacji efektów uczenia się. Całkowity czas trwania usługi rozwojowej wynosi 24 godziny zegarowe, w tym 3 godziny przerw – wliczonych w czas trwania usługi. Szkolenie realizowane jest w formie hybrydowej, w warunkach sprzyjających koncentracji, aktywnej nauce i komfortowi uczestników.
Część teoretyczna:
Koncentruje się na rozwijaniu wiedzy uczestników w zakresie:
- anatomii i fizjologii kończyny górnej dziecka,
- etapów rozwoju chwytu i znaczenia dla sprawności manualnej,
- podstaw integracji sensorycznej oraz roli zmysłów w rozwoju dziecka,
- zasad diagnozowania trudności manualnych i planowania terapii ręki,
- roli otoczenia terapeutycznego w rozwoju dziecka.
Część praktyczna:
Obejmuje ćwiczenia i zadania warsztatowe z zakresu:
- projektowania i wdrażania ćwiczeń multisensorycznych w pracy indywidualnej i grupowej,
- tworzenia kart pracy i planów terapii,
- organizacji sali terapeutycznej i gabinetu w sposób sensorycznie zintegrowany,
- doboru i obsługi pomocy terapeutycznych,
- symulacji diagnozy trudności manualnych i tworzenia zindywidualizowanych działań terapeutycznych.
Walidacja – Końcowy test teoretyczny stanowiący podstawę do uzyskania certyfikatu zgodnego z wymaganiami Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Harmonogram (przykładowy podział na dni szkoleniowe):
Dzień 1:
- Rozwój motoryki małej
- Anatomia i fizjologia kończyny górnej
- Etapy rozwoju chwytu
- Czynniki wpływające na rozwój sprawności manualnej
Dzień 2:
- Objawy wskazujące na trudności manualne
- Narzędzia diagnostyczne, w codziennej pracy pedagoga
- Multisensoryka, co? Jak? Po co ?
- Praktyczne przykłady zadań multisensoryki
- Plan terapii, karta pracy pacjenta
Dzień 3:
- Jak wyglądać ma gabinet/ sala terapeutyczna.
- Materiały pomocnicze i zabawki terapeutyczne
- Współpraca z rodzicami i nauczycielami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Przywitanie, autoprezentacja trenera oraz członków, agenda warsztatów | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Wprowadzenie do terapii ręki – Rozwój motoryki małej u dzieci | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Anatomia i fizjologia kończyny górnej – Etapy rozwoju chwytu | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Czynniki wpływające na rozwój sprawności manualnej - część pierwsza | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Czynniki wpływające na rozwój sprawności manualnej - część druga | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Analiza przypadków | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Podsumowanie | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Przywitanie się, agenda na kolejny dzień kursu, ćwiczenia na rozgrzewkę | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Objawy wskazujące na trudności manualne – Narzędzia diagnostyczne, w codziennej pracy pedagoga | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Część praktyczna, ćwiczenia, diagnostyka | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Miejsce pracy, jak powinna wyglądać sala/ gabinet. Część praktyczna | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Plan terapii, karta pracy pacjenta, zadania domowe | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Przywitanie się, agenda na kolejny dzień kursu, ćwiczenia na rozgrzewkę - ćwiczenia, rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu. | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Plan pracy zajęć indywidualnych i praca w grupie - ćwiczenia, rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu. | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Materiały pomocnicze i zabawki terapeutyczne - ćwiczenia, rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu. | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Materiały pomocnicze i zabawki terapeutyczne - ćwiczenia, rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu. | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Współpraca z rodzicami i nauczycielami - ćwiczenia, rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu. | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Przerwa | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Test wiedzy - test online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Omówienie - rozmowa na żywo | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Sesja Q&A - rozmowa na żywo | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Podsumowanie szkolenia - rozmowa na żywo | Prowadzący Joanna Mićka | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 153,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Mićka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie celowo opracowanego i wydrukowanego autorskiego skryptu oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do udziału w szkoleniu online niezbędne jest stabilne połączenie z Internetem oraz jedno z poniższych urządzeń:
- komputer stacjonarny
- laptop
- tablet
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps; kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki (CLICKMEETING platforma współpracuje ze wszystkimi kamerami wbudowanymi w laptopy).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sale terapeutyczne i ćwiczeniowe, sprzęt do terapii integracji sensorycznej i terapii ręki.