Efektywność osobista, zespołowa i radzenie sobie ze stresem z Insights Discovery - usługa szkoleniowa
Efektywność osobista, zespołowa i radzenie sobie ze stresem z Insights Discovery - usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona jest dla osób, które zamierzają lepiej poznać swój styl pracy, zwiększyć efektywność osobistą i zespołową oraz lepiej radzić sobie ze stresem w środowisku zawodowym.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji05-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa ma na celu wzmocnienie kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych i psychospołecznych uczestników w oparciu o autodiagnozę stylu działania metodą Insights Discovery oraz stosowanie praktycznych narzędzi do zarządzania stresem i współpracą zespołową. Szkolenie pozwala na poznanie własnych preferencji komunikacyjnych, identyfikację źródeł napięcia i przeciążenia w pracy oraz wypracowanie skutecznych strategii indywidualnych i zespołowych zwiększających efektywność i dobrostan.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje własny styl komunikacji i działania w oparciu o metodologię Insights Discovery | Kryteria weryfikacji Trafnie wskazuje swoje dominujące preferencje i opisuje ich wpływ na sposób działania w pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Interpretuje własny profil osobisty oraz profil współpracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i adekwatnie reaguje na różnorodne style komunikacji i pracy innych osób | Kryteria weryfikacji Dostosowuje styl komunikacji do co najmniej dwóch innych typów osobowości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Analizuje skład zespołu pod kątem stylów osobowości i proponuje strategie współpracy | Kryteria weryfikacji Określa, jakie mocne strony i potencjalne wyzwania wynikają z układu kolorów w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje własne reakcje na stres i stosuje dopasowane strategie regulacji | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej 2 własne sygnały stresu i 2 skuteczne techniki redukcji napięcia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy indywidualny plan działania w celu zwiększenia efektywności i dobrostanu | Kryteria weryfikacji Formułuje minimum 1 realny, konkretny cel wdrożeniowy w obszarze komunikacji lub zarządzania stresem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
POZNAJ SIEBIE – INSIGHTS I STYL PRACY
- Wprowadzenie i kontrakt szkoleniowy
- Powitanie, cel i przebieg szkolenia
- Ustalenie zasad współpracy (szacunek, otwartość, poufność, dobrowolność)
- Percepcja i różnice między ludźmi
- Ćwiczenie otwierające: jak różnie postrzegamy świat?
- Wprowadzenie do pojęcia percepcji i filtrów poznawczych
- Teoria Junga w kontekście Insights Discovery
- Wytłumaczenie funkcji poznawczych Junga (ekstrawersja–introwersja, myślenie–odczuwanie itd.)
- Jak Insights opiera się na Jungowskiej typologii
- O kolorach Insights Discovery
- Charakterystyka 4 kolorów (czerwony, żółty, zielony, niebieski)
- Styl komunikacji i zachowania każdego koloru
- Omawianie osobistych profili
- Uczestnicy otrzymują i analizują swoje profile
- Refleksja indywidualna + praca w parach
- Dyskusja: Co mnie zaskoczyło? Co się potwierdziło?
- Rozpoznawanie stylów u innych
- Jak rozpoznać styl kolorystyczny u współpracownika
- Proste wskazówki: jak mówi, jak działa, jak reaguje?
- Ćwiczenia praktyczne
- Scenki z życia zawodowego – jak dopasować styl komunikacji
- Feedback od grupy
ZESPÓŁ I STRES
- Rozgrzewka i refleksja
- Koło zespołu
- Jakie kolory są w naszym zespole?
- Ćwiczenie z kołem zespołu – kto co wnosi?
- Równowaga i brakujące kolory – co to oznacza?
- Współpraca i konflikty w zespole
- Co nas łączy, a co może powodować tarcia?
- Różnice w oczekiwaniach i podejściu – i jak to wykorzystać
- Stres – jak reagujemy?
- Reakcje kolorów na stres (model Insights pod presją)
- Moje „znaki ostrzegawcze” i stresory
- Metody przeciwdziałania stresowi
- Sposoby radzenia sobie ze stresem w zależności od typu
- Proste narzędzia: oddech, pauza, reorganizacja działań
- Techniki uniwersalne i dopasowane do kolorów
- Podsumowanie i plan działania
- Co zabieram ze sobą?
- Jak lepiej współpracować i dbać o siebie?
SESJA ONLINE
- Refleksja wdrożeniowa
- Co się sprawdziło, co działa
- Analiza mikroeksperymentów
- Pogłębienie tematów stresu i komunikacji
- Ćwiczenia
- Scenki na bazie realnych wyzwań uczestników
- Podsumowanie i rozwój kompetencji w czasie
- Jak kontynuować zmianę
- Co dalej, czyli rekomendacje rozwojowe
WALIDACJA USŁUGI
Indywidualny mini-plan: 1 rzecz, którą wprowadzę od jutraPodczas pierwszego dnia uczestnicy poznają podstawy typologii Junga, cztery style osobowości (kolory Insights), analizują swoje indywidualne profile oraz uczą się, jak rozpoznawać i dopasować komunikację do różnych typów współpracowników.
Drugi dzień poświęcony jest pracy zespołowej – uczestnicy uczą się rozumieć dynamikę zespołu, rozpoznawać źródła napięć i konfliktów oraz dopasowywać działania do różnorodności zespołu. Osobny blok poświęcony jest stresowi – jego źródłom, reakcjom organizmu oraz technikom przeciwdziałania (w tym technikom oddechowym, autoregulacji i mikronawyków).
Szkolenie kończy się sesją online po kilku dniach od części stacjonarnej. Celem tej sesji jest utrwalenie wiedzy, wymiana doświadczeń z wdrożenia oraz zaplanowanie dalszych działań przez uczestników. Uczestnik opuszcza usługę z konkretnym mini-planem rozwoju osobistego i zespołowego.
Usługa realizowana jest zgodnie z założeniami uczenia się osób dorosłych – poprzez praktykę, refleksję i samodzielne wyciąganie wniosków. Zastosowane metody pracy to m.in. analiza profilu osobowości, praca w grupach, ćwiczenia komunikacyjne, studia przypadków oraz moderowana dyskusja. Efekty uczenia się są weryfikowane poprzez obserwację, arkusze refleksji i symulacje.
Celem usługi jest wzmocnienie kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych i psychospołecznych uczestników w oparciu o autodiagnozę stylu działania metodą Insights Discovery oraz stosowanie praktycznych narzędzi do zarządzania stresem i współpracą zespołową. Szkolenie pozwala na poznanie własnych preferencji komunikacyjnych, identyfikację źródeł napięcia i przeciążenia w pracy oraz wypracowanie skutecznych strategii indywidualnych i zespołowych zwiększających efektywność i dobrostan.
Liczba godzin usługi:
32 godz. warsztatowe (45min) = 24 godz. zegarowe
w tym:
- 14 godz. zegarowych stacjonarnie (teoria) + 2 godz. zegarowe stacjonarnie (praktyka)
- 6 godz. zegarowych online (praktyka)
- 2 godz. zegarowe walidacji
Przerwy są wliczone w czas usługi. Dla usługi trwającej min. 4 godz. zegarowe dziennie przewiduje się dwie przerwy po 15 min. Dla usługi powyżej 4 godz. zegarowych stosuje się dwie przerwy po 15 min i jedną 30-min. W czasie prowadzenia walidacji nie przewiduje się przerw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 POZNAJ SIEBIE – INSIGHTS I STYL PRACY - teoria | Prowadzący Małgorzata Błoch | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 POZNAJ SIEBIE – INSIGHTS I STYL PRACY - praktyka | Prowadzący Małgorzata Błoch | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 ZESPÓŁ I STRES - cz. I | Prowadzący Małgorzata Błoch | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 ZESPÓŁ I STRES - cz.II | Prowadzący Małgorzata Błoch | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 SESJA ONLINE | Prowadzący Małgorzata Błoch | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 011,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 219,09 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Błoch
zespołów z branży IT. Wspiera pracowników w rozwoju
osobistym, w oparciu o Lumina Spark. Doświadczony lider z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i rozwijaniu talentów
w branży IT. Absolwentka studiów Executive MBA w Wyższej Szkole Bankowej. Pracowała w firmach takich jak Comarch, Roche Polska czy BAE Systems. Specjalizuje się we wspieraniu rozwoju młodych menedżerów w dużych i średnich firmach. Prowadziła blisko 300-osobowe
zespoły i wspierała w budowaniu umiejętności liderskich kilkudziesięciu menedżerów. Ukończyła Szkołę Trenerów B.B. Kotlińscy. Wierzy, że każdy menedżer może być dobrym liderem, jednocześnie będąc sobą. W ostatnich 5 latach przeprowadziła liczne szkolenia dla managerów w zakresie rozwoju kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych i psychospołecznych, w oparciu o autodiagnozę stylu działania metodą Insights Discovery oraz naukę praktycznych narzędzi do zarządzania stresem i współpracą zespołową. Jej szkolenia pozwalają na poznanie własnych preferencji komunikacyjnych, identyfikację źródeł napięcia i przeciążenia w pracy oraz wypracowanie skutecznych strategii indywidualnych i zespołowych zwiększających efektywność i dobrostan.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają wypracowane podczas warsztatów materiały szkoleniowe i prezentacje w formacie pdf.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze z dofinansowaniem jest posiadanie aktywnego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Usługa zaplanowana jest w liczbie 32 godziny warsztatowe, które są równe 24 godzinom zegarowym wynikającym z harmonogramu usługi. Przerwy są wliczone w czas usługi i odbywają się w miejscu świadczenia usługi z dostępem do węzła sanitarnego, ciepłych napojów i kuchni, w której można skorzystać z miejsca na posiłek. W ramach jednego dnia szkoleniowego (8 godz. zegarowych) obowiązują dwie przerwy po 15 min każda, lub jedna przerwa 30min po 4h zegarowych zajęć.
Podstawą do zwolnienia usługi z Vat jest:
zwolnienie VAT na pdst. Rozporządzenie MF z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722, z późn. zm.) rozdz. 2, § 3. 1., pkt. 14
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa w zakresie przeznaczonym na formułę zdalną w czasie rzeczywistym realizowana będzie za pośrednictwem platformy wideokonferencyjnej Google Meet. Poniżej przedstawiamy wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu:
✅ Wymagania po stronie uczestnika:
- Stabilne łącze internetowe (min. 10 Mb/s) – zalecane łącze kablowe lub silna sieć Wi-Fi
- Komputer stacjonarny lub laptop z:
- aktualną wersją przeglądarki Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari lub Microsoft Edge,
- wbudowaną lub zewnętrzną kamerą internetową (wymagana do identyfikacji i udziału w ćwiczeniach interaktywnych),
- mikrofonem i głośnikami lub słuchawkami z mikrofonem
- Możliwość zalogowania się na konto Google lub dostęp do linku bez logowania (w zależności od ustawień organizatora)
- Cicha przestrzeń umożliwiająca swobodny udział w szkoleniu bez zakłóceń
- Umiejętność korzystania z funkcji:
- dołączania do spotkania przez link,
- udostępniania ekranu,
- pisania na czacie i włączenia/wyłączenia mikrofonu i kamery
✅ Wymagania po stronie organizatora:
- Organizator zapewni:
- link do spotkania Google Meet (przesłany najpóźniej 24h przed terminem sesji),
- wsparcie techniczne w razie trudności z dołączeniem do spotkania,
- obecność trenera/moderatora online przez cały czas trwania sesji,
- dostępność materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej,
- narzędzia do walidacji efektów uczenia się (np. czat, formularze, testy, praca w grupach).
🔐 Bezpieczeństwo danych i przebiegu szkolenia:
- Szkolenie nie jest nagrywane bez zgody uczestników.
- Dane uczestników nie są przetwarzane w celach marketingowych.
- Platforma spełnia standardy bezpieczeństwa Google w zakresie szyfrowania transmisji
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi