Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest przeznaczony dla osób chcących pełnić funkcję instruktora praktycznej nauki zawodu, które nie posiadają kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji12-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie przez uczestników kursu wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii i metodyki niezbędnej do wykonywania zadań instruktora praktycznej nauki zawoduEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą związaną z zakresem i zadaniami pedagogiki pracy | Kryteria weryfikacji określa zakres i zadania pedagogiki pracy;opisuje przedmiot kształcenia i wychowania przedzawodowego, prozawodowego i zawodowego i ich rolę dla przygotowania pedagogicznego instruktorów praktycznej nauki zawodu; określa funkcje doradztwa zawodowego; wskazuje możliwości dla dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą aktów prawnych regulujących zasady rozwiazywania problemów pedagogicznych oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego oraz typów szkół | Kryteria weryfikacji identyfikuje ustawowe zadania nauczyciela w zakresie dydaktyki opieki i wychowania,opisuje funkcje klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, określa typy szkół prowadzących kształcenie zawodowe i innych form kształcenia zawodowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podstaw prawnych organizowania praktycznej nauki zawodu oraz zatrudniania młodocianych | Kryteria weryfikacji opisuje zasady organizacji praktycznej nauki zawodu,wskazuje zadania instruktora praktycznej nauki zawodu, określa zasady zatrudniania młodocianych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą instruktora praktycznej nauki zawodu w systemie edukacji | Kryteria weryfikacji opisuje sylwetkę zawodową instruktora praktycznej nauki zawodu,wskazuje zakres odpowiedzialności instruktora praktycznej nauki zawodu, formułuje kodeks etyczny instruktora praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą okresów rozwojowych człowieka a możliwościami i potrzebami w zakresie uczenia się | Kryteria weryfikacji wskazuje okresy rozwojowe człowieka, w których może zdobyć zawód lub przekwalifikowywać się,określa potrzeby i możliwości osoby uczącej się w zakresie uczenia się w różnych okresach rozwojowych, określa sposoby wsparcia uczenia się w różnych okresach rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą stresu w edukacji | Kryteria weryfikacji definiuje stres,ocenia sytuację stresową, dobiera sposób pokierowania sytuacją stresową dla osiągnięcia oczekiwanego efektu w pracy z osobą uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą konfliktu | Kryteria weryfikacji definiuje konflikt,określa źródło konfliktu, wskazuje przykładowe zasady zarządzania konfliktem w pracy z osobą uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje możliwości i potrzeb osoby uczącej się | Kryteria weryfikacji przeprowadza obserwację osoby uczącej się w celu zdiagnozowania jej możliwości i potrzeb,formułuje wnioski z obserwacji do planowania pracy z osobą uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Motywuje osobę uczącą się do nauki | Kryteria weryfikacji wskazuje sposoby motywowania osoby uczącej się do podejmowania i realizowania zadań praktycznej nauki zawodu,określa znaczenie reguł, ustaleń i umów w motywowaniu, określa i ocenia znaczenie kary i nagrody w motywowaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą przedmiotu i zadań metodyki kształcenia zawodowego | Kryteria weryfikacji określa przedmiot i zadania metodyki kształcenie zawodowego,wskazuje zakres zadań dla metodyki praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podstaw programowych kształcenia w zawodach | Kryteria weryfikacji określa funkcje podstaw programowych kształcenia w zawodach,wskazuje elementy składające się na strukturę podstawy programowej kształcenia w danym zawodzie w kontekście planowania praktycznej nauki zawodu, zinterpretuje wybrane elementy podstawy programowej kształcenia w danym zawodzie w kontekście realizacji praktycznej nauki zawodu, określa powiązania podstawy programowej w danym zawodzie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla kształtowania kompetencji kluczowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad nauczania - uczenia się | Kryteria weryfikacji interpretuje zasady realizowane przez nauczyciela (poglądowości, samodzielności, wiązania teorii z praktyką, przystępności),interpretuje zasady realizowane przez uczącego się (świadomości i doniosłości, wykorzystywania doświadczeń, wzorca), wskazuje przykładowe sposoby wykorzystania zasad nauczania w realizacji zadań praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą celów kształcenia w edukacji, ich klasyfikacji i relacji między wymaganiami programowymi | Kryteria weryfikacji definiuje cel w edukacji,klasyfikuje cele w edukacji, formułuje przykładowe cele kształcenia dla wskazanego zawodu na podstawie podstawy programowej, formułuje cel kształcenia jako wymaganie programowe, stosuje zasady operacjonalizacji celów w wybranym zawodzie dla warunków realizacji praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą materiału nauczania | Kryteria weryfikacji opisuje zasady formułowania tematyki zajęć edukacyjnych – dobierania materiału nauczania,ustala znaczenie tematu zajęć edukacyjnych, formułuje przykładowe tematy zajęć edukacyjnych w pracy zadaniowej osób uczących się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wyposażenia technodydaktycznego oraz stanowiska pracy jako stanowiska szkoleniowego | Kryteria weryfikacji określa znaczenie mediów i środków dydaktycznych w edukacji,planuje wyposażenie i organizację stanowiska pracy dla celów edukacyjnych, dobiera wyposażenie do wykonania zadania na stanowisku pracy, wskazuje znaczenie zasad bhp w pracy na stanowisku pracy, ocenia wyposażenie przykładowego stanowiska pracy dla celów szkoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje zadania do wykonywania przez osobę uczącą się | Kryteria weryfikacji wyodrębnia, w oparciu o podstawę programową kształcenia w wybranym zawodzie, przykładowe zadania do samodzielnego wykonania przez osobę uczącą się,wyodrębnia, w oparciu o podstawę programową kształcenia w wybranym zawodzie, przykładowe zadania do wykonania przez osobę uczącą się w grupie (we współpracy) z innymi osobami, formułuje polecenia do wykonania przykładowych zadań, dobiera miejsce, sprzęt i inne materiały do wykonania zadania, wskazuje zasady kontroli (w tym samokontroli) podczas wykonywania przykładowego zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą metod i form pracy w kształceniu praktycznym | Kryteria weryfikacji opisuje przebieg przykładowych zajęć praktycznych,charakteryzuje przykładowe metody stosowane w kształceniu praktycznym, dobiera metodę kształcenia do tematyki zajęć, możliwości organizacyjnych, czasu przewidzianego na realizację i przewidywanych możliwości osoby uczącej się, planuje realizację zajęć z zastosowaniem wybranych metod, opisuje techniki pracy stosowane w praktycznej nauce zawodu, dobiera technikę pracy do zastosowanej metody, tematyki i oczekiwanego efektu wykonania zadania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się planuje zajęcia praktycznej nauki zawodu i planuje dzień pracy | Kryteria weryfikacji opisuje strukturę scenariusza zajęć edukacyjnych,projektuje scenariusz dla wybranych zajęć praktycznych, projektuje scenariusz dla dnia pracy młodocianego pracownika odbywającego naukę zawodu w zakładzie pracy, opracowuje materiały niezbędne do zrealizowania zajęć zgodnie z zaprojektowanym scenariuszem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą instrukcji stanowiskowej | Kryteria weryfikacji określa funkcje instrukcji stanowiskowej,projektuje instrukcję dla przykładowego stanowiska pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą karty pracy (arkusza roboczego) w organizacji praktycznej nauki zawodu | Kryteria weryfikacji określa rolę karty pracy (arkusza roboczego) w organizacji praktycznej nauki zawodu,projektuje przykładową kartę pracy (arkusz roboczy) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceniania w realizacji praktycznej nauki zawodu, metod sprawdzania wiedzy i umiejętności, kryteriów oceniania oraz informacji zwrotna w ocenianiu | Kryteria weryfikacji określa formalne wymagania dla oceniania szkolnego i oceniania w kształceniu ustawicznym,opisuje metody sprawdzania wiedzy i umiejętności w praktycznej nauce zawodu, określa rolę kryteriów oceniania, formułuje informację zwrotną dla przykładowej sytuacji oceniania, stosuje ocenę szkolną w odniesieniu do przykładowej sytuacji, odpowiedniego wymagania programowego i szkolnych zasad oceniania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą listy kontrolnej we wspieraniu wykonania zadania i samoocenianiu | Kryteria weryfikacji analizuje przykładową listę kontrolną,projektuje listę kontrolną do wybranego zadania realizowanego przez osobę uczącą się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą programu nauczania zawodu | Kryteria weryfikacji określa funkcje programu nauczania zawodu,formułuje przykładowe postanowienia dla poszczególnych elementów programu nauczania zawodu w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Modyfikuje przykładowy program nauczania zawodu | Kryteria weryfikacji określa zasady modyfikacji programu nauczania zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się : Posługuje się wiedzą dotyczącą egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie / egzaminu zawodowego oraz egzaminu czeladniczego | Kryteria weryfikacji analizuje procedury egzaminacyjne egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie/egzaminu zawodowego,analizuje zadania egzaminacyjne z informatora o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie/egzaminie zawodowym, określa wymagania dla zdania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie/egzaminu zawodowego, określa zasady przeprowadzania egzaminu czeladniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęZakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoZakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Podstawy pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki pracy – 5 godzin
Elementy psychologii w komunikacji i relacjach „instruktor – osoba ucząca się” – 8 godzin
Metodyka praktycznej nauki zawodu – 27 godzin
Umiejętności dydaktyczne – 8 godzin
Godzina lekcyjna zajęć wynosi 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 55,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 55,21 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- autorskie materiały wykładowców,
- szkolenie dedykowane - szkolenie przeznaczone jest minimalnie dla 2 i maksymalnie 5 osób
Warunki uczestnictwa
Kandydaci na kurs powinni posiadać:
tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym, i co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie oraz wykształcenie średnie
lub
wykształcenie wyższe na kierunku odpowiednim dla zawodu, którego będą nauczać, oraz co najmniej dwuletni staż pracy w zawodzie,
lub
tytuł mistrza w zawodzie
lub
tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą nauczać i co najmniej sześcioletni staż pracy w zawodzie
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Spotkania zdalne w czasie rzeczywistym odbywają się na platformie WEBEX (uczestnicy szkolenia otrzymają link do spotkania, nie muszą niczego instalować, spotkanie odbywa się przy użyciu przeglądarki internetowej).
Pozostała część szkolenia odbywa się na platformie e-learningowej (również przy użyciu przeglądarki internetowej).
Obligatoryjnie wymagana jest kamera i mikrofon na spotkania zdalne w czasie rzeczywistym).