Kompetencje Przyszłości: Zmieniaj Szkołę, Zmieniaj Świat
Kompetencje Przyszłości: Zmieniaj Szkołę, Zmieniaj Świat
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Kompetencje Przyszłości: Zmieniaj Szkołę, Zmieniaj Świat" zostało stworzone z myślą o osobach, które chcą wspierać dzieci i młodzież w rozwijaniu umiejętności niezbędnych w XXI wieku, kształtując świadome, samodzielne i empatyczne jednostki.
Adresatami szkolenia są:
- nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych,
- wychowawcy klas,
- pedagodzy i psychologowie szkolni,
- dyrektorzy i liderzy zespołów nauczycielskich,
- osoby prowadzące zajęcia rozwijające kompetencje społeczne i emocjonalne,
- specjaliści pracujący w obszarze edukacji formalnej i nieformalnej.
Szkolenie szczególnie polecane jest tym, którzy chcą rozwijać wśród uczniów komunikację, współpracę, kreatywność, empatię i krytyczne myślenie – oraz uczynić z nich fundamenty codziennej pracy edukacyjnej. Uczestnicy szkolenia poznają metody pracy sprzyjające współdziałaniu, twórczemu myśleniu i budowaniu relacji, a także dowiedzą się, jak włączać te elementy w swoje zajęcia niezależnie od przedmiotu nauczania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Kompetencje Przyszłości: Zmieniaj Szkołę, Zmieniaj Świat" przygotowuje uczestników do kształtowania u uczniów umiejętności niezbędnych w XXI wieku. Uczy, jak włączać rozwój kompetencji oraz empatii w codzienną praktykę edukacyjną – w sposób spójny z wartościami, otwartą komunikacją i potrzebami współczesnego świata.Szkolenie wspiera nauczycieli w tworzeniu przestrzeni do współpracy, myślenia krytycznego i kreatywności.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia i uzasadnia dobór metod i narzędzi wspierających komunikację oraz współpracę w klasie. | Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność narzędzi w kontekście celów dydaktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia dobór technik komunikacyjnych do potrzeb uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Nadzoruje działania uczniów podczas współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i organizuje zajęcia dydaktyczne wspierające rozwój krytycznego myślenia, empatii i kooperacji. | Kryteria weryfikacji Planuje lekcję uwzględniającą rozwój kompetencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Organizuje środowisko sprzyjające współpracy uczniów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje przebieg zaplanowanych działań edukacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje działania dydaktyczne rozwijające kreatywność uczniów na różnych etapach edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Projektuje scenariusz wspierający kreatywność uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór metod aktywizujących uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kontroluje warunki sprzyjające twórczemu myśleniu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia i charakteryzuje kluczowe kompetencje przyszłości w kontekście edukacji XXI wieku. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia kluczowe kompetencje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie kompetencji przyszłości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje znaczenie empatii w procesie edukacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto dr Marietta Blachnik-Gęsiarz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o nauczycielach, wychowawcach i specjalistach edukacyjnych, którzy chcą świadomie wspierać rozwój kompetencji przyszłości u dzieci i młodzieży. Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne sposoby rozwijania krytycznego myślenia, komunikacji, kooperacji, kreatywności oraz empatii – czyli umiejętności niezbędnych we współczesnym świecie.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną, zakończone procesem walidacji nabytych kompetencji. Całkowity czas trwania usługi rozwojowej wynosi 16 godzin zegarowych i zawiera zarówno zajęcia dydaktyczne, jak i przerwy (2 godziny) – przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia. Usługa realizowana jest w formie stacjonarnej.
Szkolenie odbywa się w komfortowej przestrzeni, z dostępem do materiałów edukacyjnych i pomocy multimedialnych, sprzyjającej koncentracji i współpracy.
Warunki organizacyjne realizacji usługi:
W części teoretycznej uczestnicy poznają znaczenie kompetencji przyszłości oraz rolę nauczyciela jako przewodnika w zmieniającej się edukacji. Analizują wpływ wartości i przekonań na pracę z uczniem, uczą się rozwijać empatię w cyfrowym świecie oraz poznają zasady komunikacji. Zgłębiają również podstawy kreatywności i krytycznego myślenia w procesie nauczania.
W części praktycznej uczestnicy ćwiczą organizowanie pracy kooperacyjnej, projektują działania wspierające kreatywność i uczą się formułować pytania rozwijające myślenie krytyczne. Tworzą też przestrzeń wspierającą empatię i współpracę oraz wypracowują strategie budowania relacji z uczniami w duchu dialogu
Walidacja – końcowy test wiedzy oraz wykonanie projektu, będącego podstawą do uzyskania certyfikatu zgodnego z wymaganiami Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Harmonogram (przykładowy podział na dni szkoleniowe):
Dzień 1:
- Jakie są kluczowe kompetencje przyszłości
- Wartości i cel w pracy nauczyciela
- Przekonania na temat edukacji a sposobów pracy nauczyciela
- Zakładników nie biorę
- Rozwój empatii – w dobie rozwoju IT
Dzień 2:
- Szkoła a zmieniający się świat. Czego powinniśmy uczyć w szkole XXI wieku?
- Jak komunikować się w modelu "wygrany - wygrany?"
- Czym jest uczenie się kooperacyjne i jak je organizować podczas zajęć?
- Jak rozwijać kreatywność dziecka?
- Co to znaczy myśleć krytycznie ?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Autoprezentacja prowadzącego | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Jakie są kluczowe kompetencje przyszłości | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Wartości i cel w pracy nauczyciela (część pierwsza) | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Wartości i cel w pracy nauczyciela (część druga) | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przekonania na temat edukacji a sposobów pracy nauczyciela (część pierwsza) | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Przekonania na temat edukacji a sposobów pracy nauczyciela (część druga) | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Zakładników nie biorę | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Rozwój empatii – w dobie rozwoju IT | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Podsumowanie dnia szkolenia | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Szkoła a zmieniający się świat. Czego powinniśmy uczyć w szkole XXI wieku? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Jak komunikować się w modelu "wygrany- wygrany?" | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Czym jest uczenie się kooperacyjne i jak je organizować podczas zajęć? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Jak rozwijać kreatywność dziecka (część pierwsza)? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Jak rozwijać kreatywność dziecka (część druga)? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Co to znaczy myśleć krytycznie ? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Egzamin końcowy i certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 153,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Niedzielska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie celowo opracowanego i wydrukowanego autorskiego skryptu oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Adres
Adres
Uczestnicy szkolenia mają do dyspozycji przestronne i dobrze wyposażone sale wykładowe, sprzyjające nauce i skupieniu. Dużym atutem placówki jest nowoczesny sprzęt komputerowy, który zapewnia komfortową i efektywną pracę przy indywidualnych stanowiskach, wyposażonych w aktualne oprogramowanie oraz dostęp do szybkiego internetu.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe