Granice z Miłością – Pozytywna Dyscyplina w Praktyce Szkolnej i Wychowawczej
Granice z Miłością – Pozytywna Dyscyplina w Praktyce Szkolnej i Wychowawczej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „"Granice z Miłością – Pozytywna Dyscyplina w Praktyce Szkolnej i Wychowawczej" zostało stworzone z myślą o osobach, które na co dzień pracują z dziećmi i chcą wspierać je w rozwoju w sposób świadomy, empatyczny i skuteczny.
Adresatami szkolenia są:
- nauczyciele,
- wychowawcy,
- pedagodzy i psychologowie szkolni,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci,
- pracownicy przedszkoli i szkół podstawowych,
- osoby pracujące z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- wszyscy, którzy chcą budować relacje z dziećmi w oparciu o szacunek, zrozumienie i współpracę.
Szkolenie szczególnie polecane jest tym, którzy szukają skutecznych narzędzi do zarządzania klasą bez stosowania kar, a także chcą lepiej rozumieć przyczyny trudnych zachowań dzieci i adekwatnie na nie reagować.
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności pozwalające na budowanie autorytetu bez przemocy, motywowanie dzieci bez wywierania presji, wzmacnianie poczucia własnej wartości uczniów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „"Granice z Miłością – Pozytywna Dyscyplina w Praktyce Szkolnej i Wychowawczej" przygotowuje uczestników do świadomego i skutecznego wspierania rozwoju dzieci w duchu szacunku, empatii i współpracy. Uczy rozpoznawania przyczyn trudnych zachowań, interpretowania ich przez pryzmat potrzeb dziecka oraz stosowania narzędzi wychowawczych opartych na długofalowych efektach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe założenia i cele pozytywnej dyscypliny. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy pozytywnej dyscypliny od innych metod wychowawczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje cele pozytywnej dyscypliny – wskazuje cele metody ukierunkowanej na budowanie odpowiedzialności, samodzielności i relacji opartych na szacunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje przyczyny trudnych zachowań dzieci i uzasadnia dobór odpowiednich strategii reagowania. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czynniki wpływające na zachowania dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór narzędzi wspierających pozytywne zachowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje działania wychowawcze wspierające rozwój samodzielności i odpowiedzialności u dzieci. | Kryteria weryfikacji Projektuje działania dostosowane do wieku i potrzeb dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje narzędzi wychowawczych zgodnie z zasadami pozytywnej dyscypliny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje środowisko edukacyjne sprzyjające budowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku. | Kryteria weryfikacji Organizuje przestrzeń z uwzględnieniem zasad wspierających współpracę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kontroluje warunki sprzyjające bezpieczeństwu emocjonalnemu dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Doradczo-Edukacyjne ProEfecto dr Marietta Blachnik-Gęsiarz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o nauczycielach, wychowawcach i specjalistach edukacyjnych, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnicy poznają skuteczne, oparte na szacunku i długofalowych efektach metody wychowawcze, które wspierają rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy uczniów.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną, zakończone procesem walidacji nabytych kompetencji. Całkowity czas trwania usługi rozwojowej wynosi 16 godzin zegarowych i zawiera zarówno zajęcia dydaktyczne, jak i przerwy (2 godziny) – przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia. Usługa realizowana jest w formie stacjonarnej.
Szkolenie odbywa się w komfortowej przestrzeni sprzyjającej koncentracji, z dostępem do materiałów dydaktycznych i multimediów.
Warunki organizacyjne realizacji usługi:
W części teoretycznej uczestnicy poznają fundamenty pozytywnej dyscypliny jako metody wychowawczej, dowiadują się, czym są konsekwencje logiczne i naturalne oraz jaka jest ich przewaga nad karami. Zyskują zrozumienie znaczenia przynależności oraz wpływu stylu wychowawczego na zachowanie dzieci. Zapoznają się także z funkcjonowaniem mózgu dziecka w kontekście trudnych zachowań oraz poznają cztery błędne strategie zachowań i ich źródła.
W części praktycznej uczestnicy ćwiczą sposoby reagowania na trudne zachowania dzieci w oparciu o metaforę góry lodowej, analizują przykłady komunikatów budujących motywację i współpracę, uczą się rozróżniać pochwałę od zachęty oraz praktykować zachęcające komunikaty. Opracowują działania wspierające poczucie wartości i sprawczości dzieci, trenują elementy coachingu w wychowaniu – pytania pełne ciekawości, a także wypracowują sposoby wspierania własnych emocji w roli nauczyciela.
Walidacja – Końcowy test wiedzy, będący podstawą do uzyskania certyfikatu zgodnego z wymaganiami Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Harmonogram szkolelnia
Dzień 1:
• Pozytywne podejście w pracy nauczyciela – uprzejmość i stanowczość jednocześnie
• Czym jest pozytywna dyscyplina? Jej historia, założenia i cele
• Style rodzicielskie i ich wpływ na zachowanie dziecka
• Dlaczego dzieci zachowują się „źle”? Przyczyny, potrzeby, założenia
• Mózg dziecka – wpływ emocji i stresu na zachowanie; cztery błędne strategie zachowań
Dzień 2:
• Kary a konsekwencje – co zamiast kar? Konsekwencje naturalne i logiczne – jak je stosować
• Zachęta kontra zniechęcenie – jak motywować skutecznie
• Budowanie poczucia własnej wartości i sprawczości u dzieci
• Pochwały i etykiety – jak ich używać, a kiedy unikać
• Pytania pełne ciekawości – narzędzia coachingowe w wychowaniu
• Wspieranie samodzielności i odpowiedzialności uczniów; zarządzanie emocjami nauczyciela
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Przywitanie, autoprezentacja trenera oraz członków grupy, agenda warsztatów. | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Tworzenie kontraktu grupy, ćwiczenie „na rozgrzewkę”- integracja grupy. Etymologia Pozytywnej Dyscypliny i kilka słów teorii na temat tej metody wychowawczej – czym jest Pozytywna Dyscyplina ? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci a kontra wyzwania, z jakimi spotykamy się w placówkach. | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Pozytywna Dyscyplina jako program rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych u dzieci. Przykłady narzędzi i technik. | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Style liderowania i związane z nim zasoby oraz zagrożenia. | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Podsumowanie dnia szkolenia. | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Dlaczego dzieci się źle zachowują? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie - część 1 ? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie - część 2 ? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Metafora góry lodowej , czyli co kryje się za zachowaniem - część 1? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Metafora góry lodowej , czyli co kryje się za zachowaniem - część 2? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Czym jest poczucie przynależności i znaczenia? | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Niedzielska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Egzamin końcowy i certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 153,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Niedzielska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie celowo opracowanego i wydrukowanego autorskiego skryptu oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zastosowano zwolnienie z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Adres
Adres
Uczestnicy szkolenia mają do dyspozycji przestronne i dobrze wyposażone sale wykładowe, sprzyjające nauce i skupieniu. Dużym atutem placówki jest nowoczesny sprzęt komputerowy, który zapewnia komfortową i efektywną pracę przy indywidualnych stanowiskach, wyposażonych w aktualne oprogramowanie oraz dostęp do szybkiego internetu.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe