Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi oraz innymi przedstawicielami pracowników w zakładzie pracy – online
Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi oraz innymi przedstawicielami pracowników w zakładzie pracy – online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców, podmiotów publicznych, kadry zarządzającej, działów HR, a także pracowników.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji19-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami i praktykami w zakresie współdziałania pracodawców ze związkami zawodowymi oraz przedstawicielami pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady współdziałania pracodawcy ze związkami zawodowymi i przedstawicielami pracowników. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje podstawy dialogu społecznego w zakładzie pracy.• Rozróżnia formy współdziałania: konsultacje, uzgodnienia, informowanie. • Wymienia obowiązki pracodawcy wobec przedstawicielstw pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje tryb powoływania i funkcjonowania przedstawicieli pracowników. | Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia różnice między przedstawicielami ustawowymi i niereprezentatywnymi.• Omawia zasady wyborów i tworzenia regulaminów działania przedstawicielstw. • Rozpoznaje uprawnienia przedstawicieli niebędących związkami zawodowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy dotyczące tworzenia i działania związków zawodowych. | Kryteria weryfikacji • Opisuje procedurę tworzenia zakładowej organizacji związkowej.• Wskazuje obowiązki informacyjne związków wobec pracodawcy. • Identyfikuje zakres ochrony działaczy związkowych i sposoby jej weryfikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje kompetencje związków zawodowych w tworzeniu zakładowych źródeł prawa pracy. | Kryteria weryfikacji • Wymienia akty współtworzone przez związki zawodowe (np. układy zbiorowe, regulaminy).• Wyjaśnia zasady uzgadniania treści regulaminów pracy i wynagradzania. • Rozróżnia sytuacje wymagające współdziałania a te, gdzie wymagana jest zgoda. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wskazuje zasady prowadzenia sporów zbiorowych oraz formy protestu pracowniczego. | Kryteria weryfikacji • Wymienia etapy sporu zbiorowego: wszczęcie, mediacja, rokowania, arbitraż.• Wyjaśnia warunki legalności strajku i jego skutki. • Rozpoznaje inne formy protestów i obowiązki stron sporu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje zasady konstruktywnego dialogu z przedstawicielami pracowników. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje techniki negocjacyjne z podejściem psychologicznym i biznesowym.• Rozpoznaje czynniki ułatwiające skuteczne porozumienie. • Analizuje przykłady dobrych praktyk z życia organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Obowiązek współdziałania pracodawcy z zakładowymi organizacjami związkowymi lub przedstawicielami pracowników w sprawach z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy:
- podstawy dialogu społecznego,
- konsultacje,
- uzgodnienia.
Tryb powoływania przedstawicielstwa pracowników i zasady ich działania:
- przedstawicieli pracowników jako instytucja nieuregulowana prawnie,
- inne niż związki zawodowe przedstawicielstwa pracowników,
- regulamin wyborów.
Zasady tworzenia i funkcjonowania związków zawodowych:
- podstawy prawne funkcjonowania związków zawodowych,
- tworzenie związków zawodowych,
- zakres działalności związków zawodowych na terenie zakładu pracy,
- szczególna ochrona i uprawnienia działaczy związkowych,
- obowiązki informacyjne zakładowych organizacji związkowych w stosunku do pracodawcy,
- międzyzakładowa organizacja związkowa,
- weryfikacja liczby członków zakładowej organizacji związkowej.
Zasady prowadzenia dialogu społecznego w firmie – doświadczenia z praktyki:
- zakres informacji, jakie mogą żądać związki zawodowe,
- skuteczne prowadzenie dialogu ze związkami zawodowymi,
Współdziałanie ze związkami zawodowymi w zakresie tworzeniawewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy:
- układy zbiorowe pracy,
- regulamin pracy,
- regulamin wynagradzania,
- regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- regulamin zwolnień grupowych.
Rola związków zawodowych przy wprowadzania procedur kontroli trzeźwości i środków odurzających pracowników, monitoringu, pracy zdalnej, regulacji z zakresu bhp, PPK, prowadzeniu działalności socjalnej.
Współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi w sprawach z zakresu indywidualnego prawa pracy:
- konsultacje wypowiedzeń umowy o pracę,
- konsultacje nakładania kar porządkowych,
- wymóg zgody na rozwiązanie stosunku pracy,
- pogarszanie warunków pracy i płacy.
Zasady prowadzenia sporów zbiorowych, z uwzględnieniem projektowanych zmian:
- wszczęcie sporu zbiorowego,
- mediacja,
- rokowania,
- arbitraż,
- strajk i inne formy pracowniczego protestu.
Zasady prowadzenia konstruktywnych negocjacji – podejście psychologiczne i biznesowe.
Na koniec szkolenia Prowadzący odpowie na wszystkie pytania uczestników związane z tematem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi oraz innymi przedstawicielami pracowników w zakładzie pracy – online | Prowadzący Krzysztof Stucke | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 04:50 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Walidacja | Prowadzący Krzysztof Stucke | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 848,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 690,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 169,74 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 138,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Stucke
Ekspert z dziedziny prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Prawnik. Od ponad 20 lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym obszarem prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Prowadzi własną kancelarię prawa pracy, doradza i świadczy pomoc prawną. Wieloletni inspektor Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie przeprowadzał kontrole płatników w zakresie opłacania składek i rozliczania wypłaconych zasiłków. Posiada przygotowanie (uprawnienia) pedagogiczne.
Doświadczenie zawodowe:
Jest ekspertem Infor S.A., oraz Portalu Kadrowego-Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, autorem artykułów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
Szkolił m.in. dla firm: Lufthansa Global Business Services, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Szpital Uniwersyteckiego w Krakowie, Boryszew HR Service, ZUS Opole, TVP O/Kraków, Politechnika Warszawska.
Wykładowca: Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, Wyższej Szkoły „Humanitas” w Sosnowcu.
Aktualnie realizuje szkolenia z obszaru prawa pracy, prawa administracyjnego i cywilnego ubezpieczeń społecznych, ochrony danych osobowych oraz obsługi programów: Płatnik, Symfonia Kadry i Płace . Od 5 lat prowadzi szkolenia z zakresu współdziałania pracodawcy ze związkami zawodowymi oraz innymi przedstawicielami pracowników w zakładzie pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej będą wysłane uczestnikom drogą mailową przed szkoleniem. Podczas szkolenia będzie udostępniana prezentacja.
Informacje dodatkowe
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się poprzez platformę szkoleniową.
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.